Coronavirus in Australië

Een mooie uitleg over data, en ook iets wat ik mis in het nieuws: Are we flattening the curve or not?

Briljant filmpje over Logaritmische schalen en Exponentiele groei:

Hier de data separaat:
 
F*ck, daar gaat Singapore. Het voorbeeld van hoe het ook kan, sluit de scholen ivm een tweede wave...

Je zag het in de statistics al een tijdje aankomen. Ze dipten heel snel. Maar gingen recentelijk weer omhoog in dezelfde trajecterory als de rest

on a positive note.... Australia is flattening the curve. En laatste keer dat ik keek, woonde ik in Australia ;)

En het land waar we het meeste binding mee hebben naast AU, NL, is ook flattening the curve.

We zullen waarschijnlijk wel door een paar up en down cycles gaan met zijn allen. Keep all hands and feet inside the cart at all times! And ‘enjoy’ the ride!
 
Je zag het in de statistics al een tijdje aankomen. Ze dipten heel snel. Maar gingen recentelijk weer omhoog in dezelfde trajecterory als de rest

on a positive note.... Australia is flattening the curve. En laatste keer dat ik keek, woonde ik in Australia ;)

En het land waar we het meeste binding mee hebben naast AU, NL, is ook flattening the curve.

We zullen waarschijnlijk wel door een paar up en down cycles gaan met zijn allen. Keep all hands and feet inside the cart at all times! And ‘enjoy’ the ride!
Ik wil niet doom denken, maar met een ID consultant in de family geloof ik geen zak van wat onze vrienden in Canberra zeggen.
 
Je zag het in de statistics al een tijdje aankomen. Ze dipten heel snel. Maar gingen recentelijk weer omhoog in dezelfde trajecterory als de rest

on a positive note.... Australia is flattening the curve. En laatste keer dat ik keek, woonde ik in Australia ;)

En het land waar we het meeste binding mee hebben naast AU, NL, is ook flattening the curve.

We zullen waarschijnlijk wel door een paar up en down cycles gaan met zijn allen. Keep all hands and feet inside the cart at all times! And ‘enjoy’ the ride!

Inmiddels is er in NSW alweer een stijging... Hopelijk bij de rest van de staten niet en dat we inderdaad aan het minderen zijn.

Maar goed in China ook weer nieuwe gevallen.
 
Ik heb geen idee of, en op hoeveel mensen hier dit van toepassing is, maar ik kan me voorstellen dat er zijn op XPdite met temporary visa in aanloop naar permanent. Maar sorry als dit overbodig is.

Hier is de laatste info van Home Affairs in relatie tot het virus.

 
Ik heb geen idee of, en op hoeveel mensen hier dit van toepassing is, maar ik kan me voorstellen dat er zijn op XPdite met temporary visa in aanloop naar permanent. Maar sorry als dit overbodig is.

Hier is de laatste info van Home Affairs in relatie tot het virus.
Ja het zijn spannende tijden! Gelukkig werkt mijn vrouw voor Queensland Health en ligt haar ondertekend permanent contract ergens te wachten op een bureau een paar verdiepingen hoger. Voor mezelf zie ik donkerdere wolken hangen de komende weken en hopelijk blijft het droog tot de opklaringen. Ergens binnen enkele weken (maanden?).
Eigen volk eerst. Deels snap ik het wel maar het gaat voor sommige mensen echt dramatisch zijn. Enkele dagen terug zei PM nog dat hij even goed voor iedereen in Aus zou zorgen als de andere landen voor ‘zijn’ mensen daar. Blijkbaar is het nu overal zo dan?
Net een gesprek gehad met een agent om onze mogelijkheden voor PR te bekijken. Eind dit jaar kunnen we er voor gaan als de werkgever bereid is voor een nominatie. Ook hier is het door het oog van de naald gezien we beiden boven de 45 zijn.
Ik kan niet wachten tot we een jaartje verder zijn. Beam me up Scottie
 
Ik wil niet doom denken, maar met een ID consultant in de family geloof ik geen zak van wat onze vrienden in Canberra zeggen.

Waar zei ik dat ik de overheid quote? Ik heb nog geen enkele (nog geen enkele!) pers conferentie van ScoMo gezien. Geen idee wat men hier zegt of roept.

Zoals je hieronder kunt zien (based on Johns Hopkins data) neemt de groei van aantal nieuwe gevallen af. Dat is toch het flattening the curve waar iedereen mee bezig is? We gaan niet voorkomen dat er nieuwe gevallen ontstaan, daarvoor zouden we echt in 100% isolatie moeten zitten in een bunkertje de rest van ons leven. Maar het idee was om de toename van nieuwe gevallen af te vlakken zodat de zorg minder stressed wordt. Dat lijkt te gebeuren.

Is het nu rozegeur en maneschijn? Nee, maar het is wel het effect wat men wilde gaan zien toch?
Screen Shot 2020-04-05 at 08.12.43.png
 
Last edited:
Inmiddels is er in NSW alweer een stijging... Hopelijk bij de rest van de staten niet en dat we inderdaad aan het minderen zijn.

Maar goed in China ook weer nieuwe gevallen.

Er zullen altijd nieuwe gevallen zijn, het gaat om de trend. Niet of er nieuwe gevallen zijn, want dat is net zo zeker als death and taxes.

De komende 2 jaar of zo, zullen er elke dag nieuwe gevallen gevonden worden. Maar is de trend up, or down? En de trend lijkt nu down. Tegen de tijd dat we weer uit zelf-isolatie gaan komen zullen we ongetwijfeld weer 'flare-ups' gaan zien. Maar ook hier, is het dan een upgoing trend, of pockets van uitbraken.

Tot er een vaccin is, rommelen we nog wel even door. Dat is het nadeel van deze strategie; flattening the curve zorgt voor een laaaaaaaang uitgerekt patroon omdat de pool met mensen die nog te besmetten zijn heel groot blijft (door isolatie komen we niet in aanraking met het virus)

Laat je het zijn gang gaan worden heel snel heel veel mensen ziek, gaan er heel veel mensen in korte tijd dood, en dan bereik je heel snel het punt waar de pool met mensen die nog te besmetten zijn heel klein is en het virus sterft uit. Maar dat is niet het scenario wat we volgen. Dus we zullen nog wel even met elke keer nieuwe gevallen opgescheept zitten, want we hebben nog een pool van zo'n 7 miljard mensen te gaan.
 
Ja het zijn spannende tijden! Gelukkig werkt mijn vrouw voor Queensland Health en ligt haar ondertekend permanent contract ergens te wachten op een bureau een paar verdiepingen hoger. Voor mezelf zie ik donkerdere wolken hangen de komende weken en hopelijk blijft het droog tot de opklaringen. Ergens binnen enkele weken (maanden?).
Eigen volk eerst. Deels snap ik het wel maar het gaat voor sommige mensen echt dramatisch zijn. Enkele dagen terug zei PM nog dat hij even goed voor iedereen in Aus zou zorgen als de andere landen voor ‘zijn’ mensen daar. Blijkbaar is het nu overal zo dan?
Net een gesprek gehad met een agent om onze mogelijkheden voor PR te bekijken. Eind dit jaar kunnen we er voor gaan als de werkgever bereid is voor een nominatie. Ook hier is het door het oog van de naald gezien we beiden boven de 45 zijn.
Ik kan niet wachten tot we een jaartje verder zijn. Beam me up Scottie

Klote situatie man! Gelukkig werkt je vrouw voor QLD health dus dat zal allemaal wel goedkomen. Voor mij is het ook bizar, 4 weken geleden viel ik nog compleet buiten de boot, maar ben nu PR en opeens considered as one of their own, mind you: naar mijn weten kan ik niet on the dole, want daarvoor moet je 4 jaar woonachtig zijn in Oz. Stress is er evengoed, ondanks we beiden nog steeds werk en inkomen hebben. Maar vergeleken met veel anderen zitten wij in een luxe positie.
 


OFX
Back
Top