De gekke kangaroe has landed - Rockingham, Perth

Hoi allemaal!

Na een maandje stilte, weer een korte update:

Het belangrijkste eerst: We hebben nog geen kijkers gehad helaas...maar we blijven duimen en hopen dat het in het voorjaar storm gaat lopen met kijkers (en kopers)!!

We hebben vandaag wel besloten oms visum te gaan halen in Berlijn. We wilden het eerst opsturen, maar vonden het toch wel een leuk uitje uit naar Berlijn (en kosten technisch was het ook haalbaar.... :) )
Dus we gaan nu 4 dagen naar Berlijn, met de trein. Dus dat wordt 7 uurtjes tjoek-tjoeken! Mooi hotel gevonden vlakbij het station, de ambassade en bezienswaardigheden van Berlijn. We gaan donderdag er heen, vrijdag ochtend visum halen en de rest van de tijd Berlijn verkennen. En dan zondag ochtend weer in de tjoek-tjoek naar huis toe!

Verder zijn we druk bezig met spullen (op)ruimen, aan het brainstormen wat we allemaal moeten opzeggen, etc. etc. Ook hebben we onze eerst offertes binnen gekregen wat de verhuizing gaat kosten: Prijs viel mee, we hadden meer verwacht, maar we hebben gelukkig niet zo heel veel wat mee gaat, ongeveer 11 m3 maar. Dus we hoeven geen hele container af te huren wat lekker scheelt in de kosten!

Wat ons betreft mag het huis gister verkocht worden zodat we snel weg kunnen! Maar ja, nog even geduld....

Groeten,

Leon en Chantal

Fijn dat de offerte meeviel, daar houden we van toch :)
Verder wens ik voor jullie dat je huis heel snel verkocht
wordt en dat je je plannen werkelijkheid kan maken.

Groetjes Miranda

Komt wel goed hoor, met jullie huis. :up:
Zeker weten.

Spannende dingen allemaal lijkt me, na Berlijn staat het nog eens zwart op wit! Geweldig.

Succes met inpakken/ uitzoeken.

Marie

ps. Zag ik jullie nou op Pomsinoz? :wink:

Huis in de steigers zetten en de straat open breken. Dat heeft bij ons ook gewerkt en vraag me niet waarom....

En weer een maandje verder.... en nog steeds dat stomme huis niet verkocht!

Aaahhhhhh...echt om gek van te worden. Zo frustrerend is het! We hebben 2 weken geleden de vraagprijs aangepast (lees: gezakt) en het huis als tophuis of Funda laten markeren (natuurlijk niet gratis...) voor 4 weken.
Helaas heeft dit tot op de dag van vandaag ook geen resultaat opgeleverd, zelfs niet eens een kijker..... Dus van het weekend hebben we onze mouwen maar opgerold en eens flink gaan ruimen in onze 2 (van de 3) slaapkamers, zodat het nog ruimer lijkt! En na 2 dagen lang ruimen, slopen, slepen en inpakken lijken de kamers nog groter.... Dus hiervan hebben we foto's gemaakt en deze naar de makelaar gestuurd, zodat ze deze op de internetsite kunnen zetten. Hopen dat dit dan de potentiele kopers over de streep trekken...
Ook hebben we goed nagedacht wat we nu de komende tijd gaan doen: we willen eigenlijk gewoon zo snel mogelijk weg! Maar goed, als we het huis niet verkopen, dan blijven de vaste lasten hieruit wel doorgaan totdat het wel verkocht is. Nu zijn dit geen torenhoge lasten, maar toch is het iets wat het budget in Aussie drukt. Daarnaast gaat het ook niet echt goed met de Euro, dus we krijgen nu ook niet veel dollars voor ons gespaarde geld... allemaal zaken die we meenemen...

Toch neigen we er steeds meer en meer naar om een datum in april te plannen en dan gewoon te gaan! We wachten nu al zo lang! Eerst op het visum en nu dit weer.... En dan maar hopen dat het huis verkocht is voor die tijd en anders moet ik mijn ouders maar machtigen om het te verkopen. Verhuren is voor mij geen optie: in dit land hebben huurders naar mijn idee iets te veel macht en kan ik het straks niet verkopen omdat er huurders in zitten!

Dus een spannend maandje voor ons! Volgende week donderdag t/m zondag lekker naar Berlijn toe, even ons stickertje halen en een korte tour door Berlijn! Hebben we al zin in! Ondertussen gaan we door met ruimen en inpakken, langzaam maar zeker begint het toch al steeds opgeruimder en leeg er uit te zien bij ons thuis!

Ow, en morgen komen mensen kijken voor onze kat (Balou): hopelijk vinden ze de Balou lief/leuk/schattig en willen ze hem een goed verder leven geven. Dat zou ook wel een opluchting zijn als we voor hem een goed huisje hebben gevonden!

Groeten

Leon en Chantal

Ik duim zeker mee. :up: :up: :up:
Het moet gewoon lukken, dat kan niet anders!
Wel fijn dat je je spullen alvast hebt uitgedund, scheelt jullie straks weer met inpakken. :wink:

Succes! Marie

Het zou wel cool zijn als dit ook zou lukken (binnen niet al te lange tijd). Jullie kunnen gelukkkig terug vallen op jullie ouders voor de verkoop, maar ik kan begrijpen dat je het het liefst zo snel mogelijk afgerond wil hebben. Succes ermee!! :up: :up: :up: :up: Gewoon boeken dat ticket zou ik zeggen, heb je wat om naar uit te kijken!

Arme Balou!!!

Onze Baby's gaan mee hoor!! kosten wat het kost!!
afro.gif

Succes met de verkoop!

Greetz!

Ik snap wat je bedoelt....wij hebben nog 2 huizen te koop !!!!!aaaaaaahhhhhhh
2 jaar geleden zijn we naar ons huidige huis verhuisd maar kregen ons oude huis niet verkocht. Dat word nu verhuurd wat de kosten dekt.
maar nu willen we het natuurlijk wel kwijt en van die torenhoge hypotheekkosten af !
Maar hier lukt het ook nog niet !
Nu hebben wij nog tot augustus de tijd maar ik heb al angstige visioenen....
DAT WORD WEER DUIMEN DRAAIEN!

Heel veel succes natuurlijk in Berlijn en met de verkoop van jullie huis, denk maar zo: Succes is een keuze, geluk moet je dus afdwingen :smile:

En veel sterkte met het zoeken naar een goed nieuw huis voor Balou. Ik weet uit ervaring dat dit een zware keuze is wanneer je je kat achter moet gaan laten.

Sacha
Ook voor onze katten hebben we een nieuw huis gezocht omdat wij naar Australie gingen, beiden zijn inmiddels overleden (ouderdom). We hebben de juiste keuze gemaakt.

Hoi allemaal!

Er zijn weer wat ontwikkelingen, maar eerst natuurlijk onze ervaringen in Berlijn.

We hebben de stickers dus eindelijk in onze paspoorten... Yippie!! Was eigenlijk vrij simpel: Donderdag zijn we met de trein naar Berlijn gegaan (Goed te doen, aanrader!! ca. 6 uur rijden vanaf Amersfoort). Daar aangekomen even zoeken naar de juiste metrolijn, dat viel nog niet mee! We wisten wel welke lijn, welke kleur....maar dan... van welk perron vertrekt ie dan? En je hebt iets van 18 keuzen op Berlijn Hbf... gelukkig reed er ook een trein naar het station vlakbij ons hotel (5 min rijden), dus toen maar de trein genomen. Hotel is ook goed bevallen, mooie kamer en vlakbij een trein/metro station.
Vrijdag ochtend was het zover: vroeg uit de veren en naar de Aussie Ambassade! We zijn er lopend heen gegaan, was iets van een half uurtje lopen. Kwamen daar rond kwart voor 9 aan, door de veiligheids check heen en toen gewacht tot het 9 uur werd. We waren de eerste en de enige..... Toch een nummertje moeten trekken....hahaha! Maar goed, na 2 min. aan de beurt, paspoorten ingeleverd, 20 min later kregen we ze terug met het stickertje erin. We hebben de stickers....jippie!!! Belangrijkste van ons tripje naar Berlijn hebben we gehad..haha. Verder die dag en zaterdag de standaard toeristische dingen van Berlijn gezien, vonden het allebei een leuke stad, zeker omdat het nog bedekt was met een dik pak sneeuw. Ow, vrijdag avond nog gegeten in een aussie restaurant op de postdammerplatz (Sony Building), was erg gaaf ingericht, tot in de kleinste details gericht op Aussie!
Zondag weer terug met de trein naar Nederland, waar er geen sneeuw meer lag en het kabinet gevallen was (We laten Nederland 4 dagen alleen en meteen dit al... Hoe moet dit dan straks als we niet meer terug komen???? ;) )

Toen we thuis waren zijn we weer verder gegaan met de grote vraag: Wat doen we nou? Blijven we wachten tot het huis verkocht is of gaan we voordat het huis verkocht is?Het risico van de laatste optie is, dat een baan vinden wat langer duurt in Aussie en het huis niet verkocht raakt (blijven rare tijden in Nederland!!), dat je in knoei kan komen met je spaargeld omdat er meer geld vanaf gaat dan dat er bij komt. Dit ons achterhoofd houdend hebben we gister een beslissing genomen:

:lol: WE GAAN NAAR AUSSIE TOE!!!! :lol:

We hebben de afgelopen maanden/jaren best wel een financiële buffer opgebouwd en we gaan er vanuit dat min. 1 van ons toch binnen een paar maanden een baan kan vinden in Aussie. Daarnaast hebben we als grote voordeel dat we de eerste maanden bij Chantal d’r pa kunnen wonen. Verder hopen we dat in die tijd ons huis toch eens verkocht wordt! We hebben wel samen afgesproken, dat mochten we EN geen werk vinden EN het huis nog niet verkocht zijn waardoor het spaargeld heel erg hard gaat, we weer terug gaan naar NL. Dit is natuurlijk een worst-case situatie, maar wel iets waar we over nagedacht hebben.
Maar goed, we gaan nu alles in gang zetten en gaan tickets boeken om op donderdag 22 april naar Perth te vliegen!!

Ik heb mijn baan al opgezegd en vrijdag 9 april is mijn laatste werkdag…. Chantal is al vrij, dus die kan een hoop dingen al uitzoeken en regelen!

Zo spannend allemaal…. Maar het voelt voor ons wel als de juiste beslissing. Langer wachten totdat het huis verkocht is zagen we beiden echt niet meer zitten, we willen gewoon verder!

Anyway… spannende en drukke weken komende tijd!

Groeten,

Leon en Chantal

HOERA!!!!!!!!!!!!

Dat noem ik nog eens goede knopen doorhakken!!! Visum ophalen en gewoon snel vertrekken, je hebt er tenslotte lang genoeg op gewacht!

Mocht je straks in Perth nog aanspraak willen van andere nederlanders (behalve Chantals pap) kan je altijd even een belletje geven of mailtje sturen. Zal zo in een PMetje onze gegevens even doorgeven. Leuk dat jullie ook eindelijk deze kant op kunnen komen. Het is tenslotte al weer meer dan een jaar geleden dat we met z'n allen hadden afgesproken op de emigratiebeurs en zoals toen al beloofd: De koffie staat klaar!

Sacha en Dirk

Zoooo, dat is al wel heel dichtbij! Dat hadden jullie in september waarschijnlijk nooit durven dromen! Goed hoor, je kan beginnen streepjes zetten op de kalender :cool:

Wij hebben ook beslist om (als we het visum ooit krijgen natuurlijk....) het een jaar te proberen, en als we dan nog altijd geen werk hebben terug te komen. Inderdaad een worst case scenario, en het is te hopen dat het niet nodig zal zijn, maar je moet er idd wel over nadenken, spaargeld gaat niet eindeloos mee (toch niet dat van ons :wink: )

Ik duim dat jullie huis nog verkocht raakt voor jullie vertrek :up: Veel plezier met voorbereiden en voorgenieten!! :grin:

Wouw !

Gefeliciteerd met jullie sticker !

Super dat jullie er gewoon voor gaan !

Succes met de laatste dingen regelen en het grote afscheid !

Succes met jullie sticker en alle voorbereidingen.. 22 April dat is al over minder dan 2 maand! Netjes hoor!! Succes met alles!!

Ha Leon en Chantal, voel toch net ff wat lekkerder als je de stickers ziet he.
Groot gelijk dat jullie al gaan, als je weet dat je mag, wil je nou eenmaal ook echt gaan! ( helaas kunnen wij niet anders dan nog ff wachten , maar dat heeft ook weer zo z'n voordelen )
Stel dat jullie terug moeten zoals je schrijft als het tegen zit met werk/financieen, dan zou je toch maar voor tijdelijk terug gaan toch? Ik zie dat meerderen er zo over denken , maar dan vraag ik me af, blijf je dan of is het zo snel mogelijk weer wegwezen?

Jammer dat we niet wisten van dat Aussie restaurant.... :Cooking: Wij hebben gewoon bradworst gegeten

Hee geniet van je laatste maandjes NL :up:

Back