@Sacha
Nee, dit jaar gaan we kerst (hopelijk!!) voor het laatst in NL vieren! Daarnaast moeten we ook nog ons appartementje verkopen en momenteel loopt dat ook niet zo hard. We hopen dat het met de hoeveelheid kijkers in het voorjaar weer goedkomt!
@Wilsil
No problem! Kan me voorstellen dat je niet alle nieuwe visum ontwikkelingen leest/hoort! (Zijn er ook zoveel geweest dit jaar...)
@Iedereen
Nogmaals bedankt voor al julie leuke en lieve reacties! Hopelijk heeft al het geduim en gebid snel resultaat. Na alle veranderingen van dit jaar geloven we het pas echt, als we die Grand Letter hebben!
Gelukkig blijkt uit alle berichten die we op alle (engelstalige) forums lezen, dat men vooral kijkt naar de mensen die door hun CO gevraagt zijn om hun Medicals en VOG. En daar behoren wij ook toe. Als dit het geval is, dan verwacht men ook dat je dit financiele jaar (loopt tot juni 2010) nog je Visum hebt!! Wij vermoeden (en dit is zuiver alleen een gevoel!!) dat wij snel aan de beurd zijn, daar wij feb 2009 onze aanvraag ingediend hebben en onze medicals en VOG voor 23 september zijn ontvangen en goedgekeurd. Maar nogmaals: we geloven het pas echt als we de Grand Letter hebben!!
En dan Buyse inderdaad nog.... Wij zijn er nog niet helemaal uit wat we daarmee doen. De manier waarop het allemaal gegaan is met Buyse, zit ons ook zeker niet lekker. Wij zijn in 1.5 jaar tijd, 4x van contactpersoon gewisseld (Begonnen met Jolanda, geeindigt met Mr. Buyse himself) Hoe bedoel je groot verloop? Met Jolanda hadden we een goed gevoel, echter daarna leek het erop alsof wij hun dingen moesten vertellen in plaats van andersom (denk hierbij aan de State Sponsorship, deze hebben we zelf voorgesteld en in gang gezet, maar natuurlijk wel met de extra Buyse kosten hiervoor...)
Nadat Buyse ook onze file had terug gegeven, hebben we gekeken of er mogelijkheden waren om hier wat tegen te ondernemen, maar in het contract staat natuurlijk dat ze bij externe veranderingen (waar ze geen invloed op hebben) je geen recht hebt op teruggave. En ergens snap ik dit, maar het feit dat ze zich er zo makkelijk van af hebben gehouden door iedereen hun zaak terug te geven, vind ik absoluut ook geen stijl. In ons geval waren we blij dat onze zaak al helemaal bij het DIAC lag, dus hebben wij er direct geen nadelige gevolgen van. (en ik ben blij dat ik nu zelf mijn eigen aanvraag weer in handen heb!!)
Ik vind het wel heel erg zuur voor de mensen die hun eerste termijn hadden betaald en daarna zijn afgescheept!! Dat is echt schofterig!! En dan later op het forum leest dat Buyse een voorstel heeft gedaan aan M2A.... dat geeft alleen maar meer aan dat het bij hun alleen om het geld gaat! Ik hoop dan ook dat elke nieuwe toekomstige emigrant die gebruik wilt maken van een bureau, goed alle berichten leest op dit forum, voordat hij/zij een keus maakt!
Groeten,
Leon en Chantal