De gekke kangaroe has landed - Rockingham, Perth

wauw! ^_^ ^_^ ^_^ ^_^

SUPER FANTASTISCH :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

geniet ervan!!!!!!!!!!!!!!!

Woooohoooo gefeliciteerd!!! Kijk zo was het het wachten toch waard :D Vind het echt supertof voor jullie!

:applaus: :happysun: :congrats:

Van harte gefeliciteerd :up: :up: :up: . Jullie hebben het verdiend :lol: :lol: :lol: :lol:

Geniet van jullie hopelijk laatste kerstdagen in het koude Nederland :roll: [/font]

Van harte.
Dat moet een hele opluchting zijn na al die wel/niet mededelingen de laatste maanden.
Nu niet meer stoppen, huis verkopen, tickets boeken, container regelen en hier heen komen!!

Hallo!

Iedereen bedankt voor al julie reacties!

Na de nodige vreugde kreten, traantjes van opluchting/blijdschap, zo goed mogelijk er een "normale" werkdag van te maken (Wat niet gelukt is....), zijn we gisteravond lekker wezen uit eten om het te vieren. Zelfs toen hadden we allbei nog zo iets: "IS het echt waar???"

De laatste weken waren echt net een rollercoaster rit: Het begon natuurlijk allemaal met de geruchten dat er toch nog een aantal cat.5 176 visums zouden worden uitgegeven. 2 weken geleden werd duidelijk dat dit geen geruchten waren, het was echt zo dat er 176 visums gingen worden uitgeven MAAR waarvan er in dit financieele jaar (t/m juli 2010) maar een aantal van de ruim 3500 aanvragen (State sponsored 176 visum. Dus werd de grote vraag: Zitten wij daar ook bij??? Na een week wachten (en op aandringen van Chantal) hebben we afgelopen maandag een mail gestuurd naar onze C.O. met hierin de korte vraag of ze konden vertellen of wij ook dit jaar ons visum konden verwachten. Er van uit gaande dat we een standaard e-mail terug kregen, keek ik elke dag of we al bericht hadden. En dat was gister ochtend dus ook, alleen stond er in het onderwerp als laatste het woordje ".....Grand"
Toen dacht ik....nee toch...het zal toch niet.... Snel de PDF bestandjes erbij openen....lukte niet.... Stomme computer!! Nog een keer geprobeerd, toen lukte het wel...en ja hoor... De fel begeerde GRAND LETTER!! AHHHHHHHHHHHHHHHHH!!! Chantal was net weg naar haar werk, dus ik belde haar meteen op...was ze haar telefoon vergeten.... (en die vergeet ze anders nooit!) Dus ik maar een mail naar haar werk gestuurd dat ze me meteen moest bellen als ze er zou zijn (met een smoesje als reden, zodat ze niet meteen iets zou vermoeden... :)) Toen belde ze me op en kon ik haar het grote nieuws vertellen! Toen kwamen de eerste traantjes voor ons allebei.... en daarna heeeeeeeeeeeeel erg veel blijdschap!

En nu kunnn we weer onze plannen gaan veranderen.... want voor eind augustus moeten we in Aussie zijn!!! (ivm geldigheid VOG en Medicals).
Maar het wordt nu alleen nog maar een kwestie van het huis verkopen, spullen inpakken en gaan! Dus hopelijk hebben we snel een koper, al denken we dat we pas echt weer kijkers krijgen in het voorjaar. Maar goed, we kunnen alvast gaan opruimen, sorteren, etc. etc.

Ow, nog een obstakel: Wanneer vertellen we het onze ouders? Voor of na de Kerst? We willen zo graag dat het een normale kerst wordt, niet een "beladen" kerst omdat het onze laatste kerst in NL wordt. Eerst dachten we erna, maar nu hebben we toch weer zo iets dat we het beter voor de kerst kunnen doen. Anyway, denk dat er toch nooit een echt goed moment is om het te vertellen, nu het allemaal heel erg definitief is!

Groeten,

Leon en Chantal

Hoi Leon en chantal

een dikke proficiat! Wat een opluchting moet dat zijn zeg! :grin:

Toevallig heb ik net deze week in een tijdschrift gelezen dat je met grote mededelingen best kan wachten tot na Kerstmis (tenzij het zeer heuglijk nieuws is, zoals een zwangerschap oid), omdat het anders toch altijd een invloed heeft op de feeststemming. Vele mensen komen in de verleiding om hun boodschap dan maar met het kerstfeest te brengen, omdat dan meestal de hele familie bijeen zit en je het dus maar 1x hoeft uit te leggen. Maar dat raden ze dus af. Misschien wordt het ook heel beladen als ze denken van : dit is onze laatste Kerst samen....

Weten jullie ouders nog helemaal van niets? Of is het omdat ze dachten dat het pas voor 2012 ging zijn?

Ik kan me voorstellen dat het ook wel moeilijk zal zijn om het voor je te houden. Misschien hoeven jullie helemaal niets te zeggen en is het van jullie gezichten af te lezen... :wink:

Succes!
Jerden

Oh jongens, wat ben ik blij voor jullie!!!!! Zit gewoon mee te stuiteren op mijn stoel toen ik het bericht las!!!!

Geniet van alle emoties de komende dagen.

En nu inderdaad nog de moeilijke keuze van voor of na de kerst vertellen, pffff lastig. Kan mij voorstellen dat jullie het nu van de daken willen schreeuwen (hebben wij nl. toen wel gedaan haha) maar kan mi ook voorstellen dat je de bom niet vlak voor de kerstdagen wil laten vallen. Aan de andere kant, jullie hebben toch die emoties dan aan de kersttafel, dus misschien maar beter eerlijk zijn.

Succes met alles en geniet ervan!!!!

Sacha

:congrats:

Dat is nog eens goed nieuws.

Geniet nog maar even van de roes.

Nou komen de volgende drukke (stressige) tijden.
Als het huis eenmaal verkocht is, datum plannen voor de reis, verhuis regelen,afscheid, ontslag indienen(dit was mijn favoriet,)etc, etc

Succes met het hele geregel.

Cheers,

Axel

Proficiat,

Geniet van jullie geweldige bericht!Dit worden heel mooie feestdagen voor jullie !!!

groetjes, Chantal1

Gefeliciteerd!!! En wat het vertellen betreft......ik denk dat jullie zelf het beste kunnen
inschatten of je het wel of niet voor de kerst gaat vertellen. Als ze helemaal geen idee
hebben dat jullie daar mee bezig zijn of waren......dan zou ik wachten tot na de feestdagen,
tijd genoeg en die 2 of 3 weken maken dan ook niks meer uit toch.
Fijne feestdagen.

11.gif

Zo.... we hebben het afgelopen weekend verteld aan onze ouders...

Toch besloten om het voor de kerst te doen (is tenslotte nog 2 weken weg...), iets waar we allebei nu heel erg blij om zijn. Ze reageerden allebei goed, wel wat traantjes, maar ze waren vooral heel erg blij voor ons dat we nu eindelijk ons visum hebben! Tevens komt dan meteen het besef dat we nu echt gaan en dat het nu heeeel snel kan gaan (We hebben maar 1 koper nodig voor ons huisje....)
We hadden het er ook eerlijk bij verteld, dat we twijfelden of we het voor de kerst moesten vertellen of eran en dat we toch besloten hadden om het te voor te doen. Onze oudjes waren blij dat we het toch voor kerst hadden verteld, hoe moeilijk het ook is. Dus dat was ook wel fijn om te horen!
We moeten het alleen nog tegen mijn broertje vertellen, daar gaan we morgenavond langs.

Chantal d'r vader in Aussie (+de rest van de familie daar) waren natuurlijk ook erg blij met het nieuws dat we nu ons visum hebben en zouden het liefst zien dat we morgen het vliegtuig al richting Perth zouden nemen. Maar ja, zo werkt dat helaas niet....

En verder is het afwachten tot de volgende kijker zich aanmeld! Hopelijk gaat dit echt weer lekker lopen als het voorjaar weer begint, zeker als het herstel van de economie ook in NL verder voortzet en de mensen daardoor weer wat positiever gaan denken over huizen kopen...

Nu eerst voor bereiden op onze laatste (koude) kerst en Oud&Nieuw in Nederland!!

Groeten,

Leon en Chantal

Wat fijn dat jullie het nu verteld hebben. Lijkt me ook lastig daar met kerst de hele tijd je mond over te moeten houden.

Geniet nog deze laatste kerst in nederland van alles en dan lekker op naar Australie :up:

hey Crazy Kay... hier een berichtje vanaf Crazy kangaroo island: gefeliciteerd!!
Het duuuuurt zo lang maar het is het ook waard.
tot in OZ!
Jeroen & Ray.

Jeetje wat een verhaal, maar wel met een heel goed einde! Gefeliciteerd en succes met alles regelen!

Back