De gekke kangaroe has landed - Rockingham, Perth

Gefeliciteerd!

Te gek hoor! OP zo'n korte termijn al weg gaan!
afro.gif

Hoop dat jullie huis snel verkocht word!
De markt is wel weer aan het bijtrekken dus....duimen maar!
afro.gif

Succes met de verdere voorbereidingen!

Greetz,
Steven

Hartstikke goed, het allerbeste voor jullie!

@skippie: wij weten nu dus wel van het Oz restaurant maar ik ga die laatste kans op Bratwurst benutten hoor! Aussie eten komt wel in Aussie!

Hoi Leon en Chantal,

Ziet er goed uit allemaal! :up:
Zo zie je maar, zit je ene moment in zak en as en ga je het andere moment enkele reis naar Oz! :up:
Dan zal het met jullie huis toch ook wel goedkomen?

Succes met inpakken en afscheid nemen,

Marie

Hoi allemaal!

Dank julie wel voor al de leuke en lieve reacties!

Zelfs nu na een aantal dagen na ons besluit, hebben we alletwee nog steeds het gevoel dat dit de juiste beslissing was. Geef je zoveel energie omdat je nu weet waar je aan toe bent en een echte datum hebt waar je naar toe kan leven!
Vorige week vrijdag avond de tickets geboekt: we vertrekken echt op donderdag 22 april, om half 12 met Singapore Airlines naar Perth. Vandaag komen er 2 verhuizers (Top movers en Allways) langs voor een gerichte offerte en morgen nog 1 (Crown). Misschien dat we er nog 1 laten komen, waar we kijken even waar deze 3 mee komen. Voor ons is het vooral belangrijk dat we niet die 11 m3 overstijgen, dan kom je als snel uit dat je toch een hele container moet nemen van 20m3 met daarbij de extra kosten... en dat willen we dus niet! Dus even kijken wat er vandaag gezegt wordt en anders nog even kritisch kijken wat wel en wat niet mee gaat. Anders kunnen b.v. mijn studieboeken later nog worden nagestuurd ofzo!
We hebben het die donderdag avond aan mijn ouders verteld, die reageerde vrij goed, mijn moeder had het al zien aankomen dat we toch al eerder zouden gaan dan dat het huis verkocht zou zijn! Mijn vader laat het nooit echt blijken wat ie voelt, maar m'n moeder heeft later verteld dat ie toch wel enigzins ontdaan was, omdat het nu wel heel dichtbij komt allemaal! Chantal heeft het vrijdag ochtend tegen haar moeder verteld en die reageerde ook heel goed. Chantal d'r vader die is 16 maart jarig, dus die bellen we dan op met als cadeautje dat er "iets: op 23 april moet worden opgehaald op Perh Airport... hahaha..
Zaterdag ook aan mijn broertje+vriendin verteld, toen waren we met zijn allen bij mijn ouders. Mijn broertje reageerde een beetje verbaasd, die dacht echt dat we pas uiterlijk augustus gingen om het visum te activeren. Zijn vriendin snapte het ook niet echt en vond het niet slim om al te gaan zonder dat het huis al verkocht was etc. etc. Als klap op de vuurpijl begon ze ook hardop tegen hun dochterje van 2 te zeggen: "Ja, Ome Leon is er niet bij als je 3 jaar wordt in mei....en als je 4 wordt niet..en als je 5 wordt niet..." Heel gemeen dus... getracht kalm uit te leggen waarom we dit zo doen en dat wij het ook niet leuk vinden om familie achter te laten, maar dat werd niet echt begrepen geloof ik...Beetje jammer dus.

Maar ook hierdoor laten we ons niet uit het veld slaan!

@Sacha: Tuurlijk komen we graag een bakkie doen straks in Perth! Met iets lekkers erbij uiteraard!!

@Skippie: Als onze worst case werkelijkheid wordt, dus als we EN het huis niet verkocht hebben EN geen (vast) werk kunnen vinden en het spaargeld er doorheen gaat, dan gaan we inderdaad maar tijdelijk terug. Financieel weer wat opbouwen en dat huis verkopen natuurlijk! En als dat allemaal geregeld is, gaan we weer terug!!

@iedereen: Wij hopen ook dat het huis nog verkocht wordt voordat we vertrekken! Eind maart is er nog een open dag, dus wie weet. Wij hopen ook dat de huizenmarkt snel weer goed wordt! Geloof niet dat de huizenprijzen nog verder zakken, maar kan nog niet zeggen dat de huizenverkoop weer is toegenomen...athans, niet bij ons in de buurt!

Nou, wij gaan weer verder met alles regelen, opzeggen, etc.

Groeten,

Leon en Chantal

Hi, gaan jullie 22 maart of 22 april (dat laatste staat in jullie 'handtekening')? Als jullie 22 maart gaan, kunnen we misschien in Perth afspreken voor een kop koffie o.i.d.? Wij zijn op vakantie daar van 15 t/m 27 maart en gaan zeker ook even bij Sacha op bezoek.

Heel veel succes met de laatste zaken en wat zal het straks lekker zijn als jullie eindelijk in het vliegtuig zitten...
Annemarie

@Chrisanne

Ow..foutje in de tekst! (meteen aangepast) In de handtekening staat het wel goed, we vertrekken donderdag 22 april richting Perth.
Dus helaas kunnen we niks afspreken: dan moeten julie maar een andere keer langs komen voor een kop koffie!!

Fijne vakantie!

Leon en Chantal

Zou me niet al te druk maken om het niet vinden van werk hier in deze omgeving. De IT markt trekt hier enorm aan op het moment. Waneer jullie hier zijn, zullen we jullie wel de gegevens doorgeven van de recruiter die Dirk aan werk heeft geholpen. Dat is nl. een zeer goed bureau met goede contacten. Dirk ging nl. ook voor een kort project, maar mag nu al zeker blijven tot november van dit jaar en waarschijnlijk nog langer als hij dat zou willen.

Is er geen mogelijkheid om jullie huis te verhuren aan vrienden of familie? Hebben wij nl. wel gedaan, Dirk zijn zus is in ons huis gegaan tot het verkocht werd. Op die manier hadden wij niet meer de financiele last en bleef het huis leuk ingericht voor kijkers. Naar de bank hebben wij doorgegeven dat zij als een soort van caretaker in ons huis zou zitten en dat was geen enkel probleem.

Succes met de verkoop en tot over 2 maandjes!!!

Sacha

Hoi Hoi!

Nog 1.5 week en dan is het zover: dan vertrekken we naar Perth!!! Nog heel onwerkelijk voor ons allebei. We hebben nog steeds niet het idee dat we met een one-way ticket vertrekken en de komende tijd (als het goed is) niet meer terug komen. Ik denk dat we nu in een soort roes zitten, waarin allerlei zaken gebeuren die je weken, soms zelfs maanden van te voren gepland had.
Zo heb ik vrijdag mijn laatste werkdag gehad, ook heel vreemd. Ik heb van mijn collega's een grote kaart gehad, met alle namen en verder een doos vol echte NL spullen, zoals drop, unox rookworst, hagelslag, appelstroop, etc. Erg leuk dus! Verder hadden ze op afdeling nog vergrote auss dollars opgehangen, dus ook nog eens leuk versierd! Met mijn directe collega's zijn we ook nog uit eten geweest en de meeste komen volgende... ehh...aanstaande zaterdag ook naar ons afscheids feestje/receptie.
Komende week de laatste puntjes op de i zetten, koffers gaan pakken, laatste dingetjes regelen, etc.
Onze planning voor de komende tijd is nu:
- zaterdag afscheids feestje
- Zondag laatste spullen uitzoeken en alles klaarzetten voor de verhuizers
- Zondag avond naar mij ouders om daar te slapen tot vertrek
- Maandag verhuizers
- Dinsdag laaste spullen wegdoen
- Dinsdag avond naar Chantal d'r moeder voor afscheid
- Woensdag afscheid leon ouders
- Woensdag middag vertrek naar schiphol, slapen laatste nacht in Ibis hotel (Doen we alleen, met OV, geen tranengedoe op schiphol!!)
- Donderdag Vliegen!! Vertrekken we om half 12 s'ochtens!

Kortom...we zijn nu echt de dagen aan het aftellen.... Zo spannend allemaal!!

Groeten,

Leon en Chantal

we zijn er bijna, we zijn er bijna....Zitten jullie al te zingen????

De uitnodiging staat nog altijd, dat weten jullie toch?

Sas

Ik heb jullie verhaal met heel veel plezier gelezen :read: jeetje, wat spannend.
Geniet van jullie laatste dagen hier in Nederland en heel veel succes met de laatste loodjes! :up:

Jeetje, wat spannend allemaal, zo vlak voor vertrek, lijkt me een hele rare tijd.

Geniet maar van iedereen, van jullie laatste dagen hier en heel veel succes met alle laatste dingetjes regelen!

Groet,
Annemarie

heel veel plezier met de laatste loodjes. geen afscheid nemen op schiphol; dat kan ik ook iedereen aanraden. Stap je "lekkerder" het vliegtuig in.

En tuurlijk alvast "welcome in Australia"

Goede reis en geniet ervan!!! :up: :grin:

Wie had dat een jaar geleden gedacht he Kangaroo!
Superspannend hoor, geniet van elke minuut! Het is nou echt aftellen...

Terzijde:
Geen afscheid op Schiphol lijkt me wel tof, maar het hoort er toch ook wel een beetje bij. En mijn schoonouders laten zich dat niet vertellen denk ik. Wel slapen we ook de laatste nacht bij Schiphol, scheelt een hoop stress.

Ik ben zo blij voor jullie..jeetje. Jullie voelen voor mij een beetje aan als 'de laatste der mohikanen'...ik heb gewoon een naar gevoel in mijn buik dat Oz voor mij einde verhaal zal zijn..gelet op de nieuwe strengere regels (meer punten, meer geld, baanzekerheid, hogere Engelse toets score en dan heb ik het nog geeneens over het type beroep..zucht)

Maar dat mag de pret niet drukken. Geniet intens van jullie laatste daagjes hier, neem alles goed in je op en veel succes met jullie eerste stappen in OZ. Ik zal jullie updates aandachtig lezen :)

Groetjes, marcia

Bedankt voor al julie reacties!

Ons laatste weekje in NL is nu echt aangebroken. Vandaag hebben we de kasten en nachtkastjes uit elkaar gehaald: deze zijn nu ook klaar voor de verhuizers! Morgen gaan we het bed alvast uit elkaar halen: dan maar 2 nachtjes op de matrassen op de grond slapen! Vanaf zondagavond slapen we toch bij Leon zijn ouders, dus die paar nachten maakt dan ook niet meer uit. Morgen gaan we ook afscheid nemen van leon zijn opa, dit valt niet mee, omdat je hem hoogst waarschijnlijk niet meer ziet...
Zaterdag ons afscheidsfeestje: we zijn heel benieuwd hoeveel mensen er nu echt gaan komen! Wij hebben er in ieder geval best veel zin in! Je ziet iedereen toch nog een keertje voordat je echt vertrekt, das toch wel leuk! (Ondanks dat het wel een "afscheids"feestje is....)

Drukke dagen dus de komende tijd!!

Groeten,

Leon en Chantal

p.s.
Hopen dat al het vulkaanstof volgende week weer weg is!!! :wink: :| :lol:

Heel veel plezier op jullie feestje! En sterkte met afscheidnemen van opa, dat zijn toch de lastigste dingen denk ik....

Groet,
Annemarie

Back