Hoi allemaal!
Dank julie wel voor al de leuke en lieve reacties!
Zelfs nu na een aantal dagen na ons besluit, hebben we alletwee nog steeds het gevoel dat dit de juiste beslissing was. Geef je zoveel energie omdat je nu weet waar je aan toe bent en een echte datum hebt waar je naar toe kan leven!
Vorige week vrijdag avond de tickets geboekt: we vertrekken echt op donderdag 22 april, om half 12 met Singapore Airlines naar Perth. Vandaag komen er 2 verhuizers (Top movers en Allways) langs voor een gerichte offerte en morgen nog 1 (Crown). Misschien dat we er nog 1 laten komen, waar we kijken even waar deze 3 mee komen. Voor ons is het vooral belangrijk dat we niet die 11 m3 overstijgen, dan kom je als snel uit dat je toch een hele container moet nemen van 20m3 met daarbij de extra kosten... en dat willen we dus niet! Dus even kijken wat er vandaag gezegt wordt en anders nog even kritisch kijken wat wel en wat niet mee gaat. Anders kunnen b.v. mijn studieboeken later nog worden nagestuurd ofzo!
We hebben het die donderdag avond aan mijn ouders verteld, die reageerde vrij goed, mijn moeder had het al zien aankomen dat we toch al eerder zouden gaan dan dat het huis verkocht zou zijn! Mijn vader laat het nooit echt blijken wat ie voelt, maar m'n moeder heeft later verteld dat ie toch wel enigzins ontdaan was, omdat het nu wel heel dichtbij komt allemaal! Chantal heeft het vrijdag ochtend tegen haar moeder verteld en die reageerde ook heel goed. Chantal d'r vader die is 16 maart jarig, dus die bellen we dan op met als cadeautje dat er "iets: op 23 april moet worden opgehaald op Perh Airport... hahaha..
Zaterdag ook aan mijn broertje+vriendin verteld, toen waren we met zijn allen bij mijn ouders. Mijn broertje reageerde een beetje verbaasd, die dacht echt dat we pas uiterlijk augustus gingen om het visum te activeren. Zijn vriendin snapte het ook niet echt en vond het niet slim om al te gaan zonder dat het huis al verkocht was etc. etc. Als klap op de vuurpijl begon ze ook hardop tegen hun dochterje van 2 te zeggen: "Ja, Ome Leon is er niet bij als je 3 jaar wordt in mei....en als je 4 wordt niet..en als je 5 wordt niet..." Heel gemeen dus... getracht kalm uit te leggen waarom we dit zo doen en dat wij het ook niet leuk vinden om familie achter te laten, maar dat werd niet echt begrepen geloof ik...Beetje jammer dus.
Maar ook hierdoor laten we ons niet uit het veld slaan!
@Sacha: Tuurlijk komen we graag een bakkie doen straks in Perth! Met iets lekkers erbij uiteraard!!
@Skippie: Als onze worst case werkelijkheid wordt, dus als we EN het huis niet verkocht hebben EN geen (vast) werk kunnen vinden en het spaargeld er doorheen gaat, dan gaan we inderdaad maar tijdelijk terug. Financieel weer wat opbouwen en dat huis verkopen natuurlijk! En als dat allemaal geregeld is, gaan we weer terug!!
@iedereen: Wij hopen ook dat het huis nog verkocht wordt voordat we vertrekken! Eind maart is er nog een open dag, dus wie weet. Wij hopen ook dat de huizenmarkt snel weer goed wordt! Geloof niet dat de huizenprijzen nog verder zakken, maar kan nog niet zeggen dat de huizenverkoop weer is toegenomen...athans, niet bij ons in de buurt!
Nou, wij gaan weer verder met alles regelen, opzeggen, etc.
Groeten,
Leon en Chantal