De gekke kangaroe has landed - Rockingham, Perth

wellicht dat die critical list behoorlijk dynamisch wordt en dat de gevraagde beroepen van tijd tot tijd veranderen. Wie weet staat jouw engineering beroep er over een half jaar opeens wel op.

Hé Chantal en Leon,

Wat een bout allemaal!  :|
Het is toch niet te geloven.
Jullie waren zooo dichtbij!
Grappig dat jullie toch nog willen gaan. (hier hetzelfde hoor!)  :wink:

Ook wij hebben vandaag Buysse gesproken, maar ik had het idee dat hij meer bezig was met het terziele gaan van z'n bedrijf, dan met het "leed" van z'n klanten.
Maar goed, daar hadden we het al eens over gehad.

Neem je huis gewoon even uit de verkoop, en spreek evt met de makelaar af dat hij het straks alsnog mag verkopen.
Hier kan niemand tegenop.

Misschien moeten we eens flink dronken worden binnenkort?  :roll:

Marie

He Guys,
Het is inderdaad allemaal heel vervelend wat er gebeurd ja. helaas is het inderdaad zo dat het kan & mag (klaarblijkelijk). Ik zou inderdaad toch wel proberen wat positief te blijven. Worst case is dat het een paarjaar gaat duren (en ja, dat is heel lang, maar nog steeds geen 'verbod'). Daarbij durf ik er bijna geld op in te zetten dat de situatie ook weer in een keer omgegooid kan worden wanneer de economie definitief doorzet. Typisch Australisch, ze zijn heel erg gefocussed op de korte termijn (kan het net geen paniek voetbal noemen, maar komt wel in de buurt). En dat geldt zowel voor de overheid als ook voor de bedrijven etc. En zoals je beroep nu zomaar ineens verdwijnt van de CSLlijst kan hij er ook weer zomaar op komen....

De enige vraag die je jezelf moet stellen is of je bereid bent om desnoods nog een paar jaar te wachten (met bijbehorende 'dubbelleven' etc) om uiteindelijk toch je droom waar te maken....

hey marie,

wat jij zegt
Ook wij hebben vandaag Buysse gesproken, maar ik had het idee dat hij meer bezig was met het terziele gaan van z'n bedrijf, dan met het "leed" van z'n klanten.
ik exacdt hoe ik me bij dit hele gebeuren voel!

Ons contarct wordt verbroken en onze eerste aanbetaling zijn we kwijt...

Wij proberen momenteel zelf alle opties uit te zoeken en dat wordt via student visa... enige (snellere) optie nog en je hebt zelf zekerheid en controle over wanneer je vertrekt...

[quote author=Crazy Kangaroo link=topic=8825.msg147644#msg147644 date=1254471103]
Maar ik kan ook niet zomaar opgeven, zonder dat we alles er aan gedaan hebben om dit kenbaar te hebben gemaakt bij het DIAC en misschein ook wel bij de goverment van W.A. Ik ben dan ook zeker van plan om een e-mail te schrijven naar onze case-office (of eigenlijk het team waar deze in zit als ik het e-mail adres mag geloven...) met daarin ons hele verhaal. Dan is het inderdaad hopen dat ze hier zo van onder de indruk raken dat we alsnog worden meegenomen in het traject.
[/quote]

Probeer de minister te emailen! Wie dat is kun je gewoon vinden op internet.

[quote author=Crazy Kangaroo link=topic=8825.msg147644#msg147644 date=1254471103]
Maar ik kan ook niet zomaar opgeven, zonder dat we alles er aan gedaan hebben om dit kenbaar te hebben gemaakt bij het DIAC en misschein ook wel bij de goverment van W.A. Ik ben dan ook zeker van plan om een e-mail te schrijven naar onze case-office (of eigenlijk het team waar deze in zit als ik het e-mail adres mag geloven...) met daarin ons hele verhaal. Dan is het inderdaad hopen dat ze hier zo van onder de indruk raken dat we alsnog worden meegenomen in het traject.
[/quote]

Ik zou ze niet alleen emailen, maar ik zou er zeker ook (een paar) telefoontje(s) aan wagen!! Maandag (zondagnacht) gelijk bellen zou ik zeggen!

Ik denk dat het niet lang meer duurt of de volgende golf vraag naar skilled mensen komt eraan in WA.
De volgende projecten staan te gebeuren binnen opzienbare tijd: Wheatstone, Gorgon, Ichtys.
Dat zijn grote projecten waarvan ze verwachten dat de 'boom' groter zal zijn dan die ze hier gehad hebben.

[quote author=Wilsil link=topic=8825.msg147781#msg147781 date=1254700988]
Ik denk dat het niet lang meer duurt of de volgende golf vraag naar skilled mensen komt eraan in WA.
De volgende projecten staan te gebeuren binnen opzienbare tijd: Wheatstone, Gorgon, Ichtys.
Dat zijn grote projecten waarvan ze verwachten dat de 'boom' groter zal zijn dan die ze hier gehad hebben.
[/quote]
Ik heb de eerste Gorgon klus al door de machine gehad; profielen voor de chassis van officecontainer units.
Je zou toch zeggen dat er straks wel wat enigineers nodig zijn.

Bart

Stttt, don't tell anyone: wij zijn met de tender bezig.
Topsecret.

De hele stad weet het al, maar je mag het niet vertellen. :)

[quote author=Crazy Kangaroo link=topic=8825.msg147846#msg147846 date=1254817456]
Zou het meeste engineeringswerk niet al zijn uitgevoerd voor al deze projecten?? Of in ieder geval...de basic....
[/quote]

Volgens mij is dat niet persé zo in de tender fase toch? Wij hebben hier engineers die gedurende de bouwfase nog steeds volop aan de slag zijn. Ik zie hier heel vaak dat bij de miljoenenprojecten vooraf in de ontwerpfase veel "fouten" gemaakt zijn of tijdens de bouw aanpassingen gedaan dienen te worden. (en ik werk bij 1 van de grotere installatiebedrijven in NL)

[quote author=Crazy Kangaroo link=topic=8825.msg147846#msg147846 date=1254817456]
Zou het meeste engineeringswerk niet al zijn uitgevoerd voor al deze projecten?? Of in ieder geval...de basic....
[/quote]

Bij lange na niet, het echte engineering moet nog beginnen.

Hé jongens,

Jullie nog wat gehoord links of rechts?
Wij kregen deze week een groot pakket op de mat met al onze formulieren......

Wel vreemd

Ja, zo'n pakket hebben wij ook gehad (Geloof 2 weken geleden al).... Dus vanaf nu zijn we onze eigen beheerders van de visumaanvraag..
Blijven er wel gemengde gevoelens bij houden, maar goed...

Verder gaat het met ons wel goed, we trachten de rest van het jaar zo goed als mogelijk uit te zitten, stiekem hopend op dat ze weer zaken gaan veranderen (en dit keer dan wel een keer in ons voordeel....). En zolang het huis nog niet verkocht is (Wat nu helemaal niet erg is... ;)) kunnen we nog alle kanten op. Wel zijn we al aan het nadenken hoe we de komende 3 jaar gaan invullen (huur/koophuis, onze verdere persoonlijke toekomst, etc).
Vooral met mijn gevoel is het nog steeds erg met up and down's, maar goed, we moeten toch doorgaan!

Groeten,

Leon en Chantal

[quote author=Crazy Kangaroo link=topic=8825.msg148823#msg148823 date=1256712201]
stiekem hopend op dat ze weer zaken gaan veranderen (en dit keer dan wel een keer in ons voordeel....). [/quote]

Hou die hoop vast Leon en Chantal, hoop doet leven en ik kan er niks aan doen maar mijn gut feeling zegt dat dit ook echt veranderen gaat.Ik hoop dat in het nieuwe jaar snel die nieuwe FSL komt, dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent voor de komende tijd.

[quote author=Crazy Kangaroo link=topic=8825.msg148823#msg148823 date=1256712201]
Ja, zo'n pakket hebben wij ook gehad (Geloof 2 weken geleden al).... Dus vanaf nu zijn we onze eigen beheerders van de visumaanvraag[/quote]
Mag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen waarom jullie je pakket terug hebben gekregen? Is dit omdat het niet goed gaat met Buysse of omdat jullie terug zijn gevallen in de priority lijst? Vind het zo raar.....

Ik heb hetzelfde pakket gekregen, met een begeleidende brief.

Daarin stond dat volgende zin waarmee wij niet akkoord zijn :

We zijn in samenspraak tot de conclusie gekomen het dossier te sluiten (ok dat klopt) tot er zich veranderingen aandienen (dit willen we niet!)

Ik heb een mail gestuurd met de vraag een rechtsgeldige brief te sturen waarin duidelijk staat dat het contract wederzijds wordt opgezegd en we niet verplicht kunnen worden de zaken verder te behandelen.  Van onze eerste aanbetaling krijgen we ook niks terug...maar ja daar is niks aan te doen.

Wij hebben ook hele gemengde gevoelens hierover.

Ik heb trouwens nog steeds geen antwoord op mijn mail gekregen....

Persoonlijk zou ik gewoon een aangetekende brief sturen.. dan heb je nooit het gezeur van 'het is niet aangekomen'. En hier het bonnetje oid van bewaren.

Ja, zo'n pakket hebben wij ook gehad (Geloof 2 weken geleden al).... Dus vanaf nu zijn we onze eigen beheerders van de visumaanvraag..
Blijven er wel gemengde gevoelens bij houden, maar goed...

Verder gaat het met ons wel goed, we trachten de rest van het jaar zo goed als mogelijk uit te zitten, stiekem hopend op dat ze weer zaken gaan veranderen (en dit keer dan wel een keer in ons voordeel....). En zolang het huis nog niet verkocht is (Wat nu helemaal niet erg is... ;)) kunnen we nog alle kanten op. Wel zijn we al aan het nadenken hoe we de komende 3 jaar gaan invullen (huur/koophuis, onze verdere persoonlijke toekomst, etc).
Vooral met mijn gevoel is het nog steeds erg met up and down's, maar goed, we moeten toch doorgaan!

Groeten,

Leon en Chantal

Was jullie even kwijt op 't nieuwe forum...
Staat jullie huis nog wel te koop?
Het is wel een giga gok op dit moment.

Misschien valt het uiteindelijk wel mee, geruchten zijn nu dat zeker WA tegen het besluit is ingegaan en dat dat wel eens positief zou kunnen uitpakken voor state sponsorships. :p

Bij ons gaat het ook up en down.(gelukkig nog geen kijkers voor het huis) Duimen allemaal!

Groet, Marie

WA wordt langzaam weer drukker nu Gorgon gaat beginnen.
Een vriend van ons gaat in December naar Karratha (wil je niet zijn, maar vooruit) om het 'tijdelijke' kamp in te richten voor Pluto. Ook een Woodside project.
Daarna komt Gorgon, Wheatstone.
Men is bang dat de komende boom erger wordt dan de vorige.

Back