Dijnnas' stavaza-> Verwelkoming en afscheid

[quote author=Dijnnas link=topic=8077.msg134215#msg134215 date=1236754950]
Als hij op zijn moeder lijkt zoals ze er nu uit ziet wordt het een springkussen  :grin:

Een eigen huis hebben we gelukkig niet. Levert geen extra geld op, maar ook geen verkoop stress, dat scheelt weer.

[quote author=Catkin link=topic=8077.msg134184#msg134184 date=1236725219]
Nou in de tijd dat ik op mijn visum wacht had ik een huis kunnen kopen en verkopen (en daar zat dan tevens genoeg tijd tussen om te wonen)  :grin:
[/quote]
We lachen er maar om, wat moet je anders he. :|
Moet altijd denken aan het fameuse nummer: En van je hela, hola, hou er de moed maar in  :dance:

EDIT:
Het volgende bericht kregen we vanmorgen binnen:
Hierbij laten wij u weten dat wij van de ‘State Government’ van de Australian Capital
Territory (ACT) bericht hebben ontvangen dat zij in principe bereid zijn om u te spon-
soren. Hiermee is de eerste van de twee stappen in het sponsoringproces succesvol
afgerond.

Op naar de tweede stap  :smile:

[/quote]

Good on ya! Da's rap zo'n uitspraak he?
Jullie zijn goed bezig  :up:

Bedankt allemaal  :smile:
Jullie zijn trouwens ook goed bezig Skippie.

Vandaag de stukken per mail verzonden die er hopelijk voor gaan zorgen dat we stap 2 ook goed doorlopen.

Het begint nu ook soms wel een beetje spannend te worden, spannender dan voorheen. Tot vorige week dachten we dat het nog wel eens 1,5 jaar zou kunnen duren vordat we ons visum zouden hebben en nu is dat misschien wel binnen de 6 maanden het geval  :shocking:

Kindje, visum, andere lokatie dan gedacht en Dijnnas (m) zit midden in een studieperiode die hij afsluit met een behoorlijk zwaar examen. We hebben besloten om het in porties te hakken en het per thema op te pakken en de tijd te nemen. En dan het thema ouders wat weer actueel wordt. Die zijn niet blij en hebben uit zelfbescherming bedacht dat we niet meer gaan, omdat we een nieuwe bank hebben gekocht...
Struisvogelpolitiek is in ons gezin uitgevonden, met mijn vader als voorzitter van de partij.

Jeetje, wat een tempo zo ineens.
Ik ga er toch nog eens over nadenken, ook wij kunnen naar Canberra voor 2 jaar.
Wilde er eerst niet aan denken, maar volgens mij gaan er nu meer mensen "stranden" daar.  :beach:

Marie

Hallo Marie,

Wilden jullie nou ook eerst Perth, of ben ik in de war met iemand anders? Ik zal zo jullie topic eens doorlezen.
Het was zoals gezegd ook niet onze eerste keuze, maar wel de beste optie op dit moment. Het is even de knop om zetten en onszelf enthousiastmeren, maar dat gaat helemaal lukken. Succes met jullie beslissing, ben benieuwd!

[quote author=Dijnnas link=topic=8077.msg134317#msg134317 date=1236881185]
Die zijn niet blij en hebben uit zelfbescherming bedacht dat we niet meer gaan, omdat we een nieuwe bank hebben gekocht...
[/quote]

Das toch duidelijk,een nieuwe bank neem je niet zo maar mee in je koffer, dus ik geloof het ook : jullie gaan niet meer !  :grin:  :p

[quote author=skippie link=topic=8077.msg134368#msg134368 date=1236940996]
[quote author=Dijnnas link=topic=8077.msg134317#msg134317 date=1236881185]
Die zijn niet blij en hebben uit zelfbescherming bedacht dat we niet meer gaan, omdat we een nieuwe bank hebben gekocht...
[/quote]

Das toch duidelijk,een nieuwe bank neem je niet zo maar mee in je koffer, dus ik geloof het ook : jullie gaan niet meer !  :grin:  :p
[/quote]
Wij hebben onze nieuwe bank op de groei gekocht  :?
Dus daar was geen twijfel over bij de familie  :p

Bart

[quote author=Dijnnas link=topic=8077.msg134333#msg134333 date=1236891898]
Hallo Marie,

Wilden jullie nou ook eerst Perth, of ben ik in de war met iemand anders? Ik zal zo jullie topic eens doorlezen.
Het was zoals gezegd ook niet onze eerste keuze, maar wel de beste optie op dit moment. Het is even de knop om zetten en onszelf enthousiastmeren, maar dat gaat helemaal lukken. Succes met jullie beslissing, ben benieuwd!
[/quote]

Yep, ik wil eigelijk nog steeds naar Perth! Maar het word er niet gemakkelijker op.  :|
Ik weet het gewoon even niet meer.................. :depressed:

[quote author=Tekkel link=topic=8077.msg134336#msg134336 date=1236895130]
Allemaal naar ACT, binnen is binnen :wink:

Bart
[/quote]

Heb jij een pact met Perthpete? :x (Sydney, ACT...)

[quote author=Marie en Dan link=topic=8077.msg134531#msg134531 date=1237147229]
[quote author=Tekkel link=topic=8077.msg134336#msg134336 date=1236895130]
Allemaal naar ACT, binnen is binnen :wink:

Bart
[/quote]

Heb jij een pact met Perthpete? :x (Sydney, ACT...)
[/quote]
Nee hoor, geen PP ACT  :wink:

Bart

pp ACT?Nooit van gehoord  :wink:

Vandaag kregen we he bericht dat de aanvraag is ingediend  :dance:
We hebben er niet veel extra's voor moeten doen. Beetje papierwerk en een soort motivatiedocument van max twee pagina's. Gemotiveerd zijn we, dus dat ging prima  :up:

Beste allemaal,

In de afgelopen weken is hier een hoop gebeurd. Nadat ik een aantal weken in het ziekenhuis heb gelegen is onze kleine zoon een maand te vroeg gehaald. Samen hebben we nog een poosje in het ziekenhuis doorgebracht, maar uiteindelijk hebben we hem nog een tijdje in de goede handen van het verplegend personeel achter moeten laten :cry: Inmiddels is hij thuis en ligt hij lekker naast me te slapen :dance:

Vlak na de geboorte bleek dat de kleine smurf het Syndroom van Down heeft. Dit was even slikken en kost tijd om hier aan te wennen. We staan nu aan het begin van een heel traject waarvan we geen idee hebben waar we uit zullen komen, maar hebben het vertrouwen dat de toekomst er mooi uit zal zien voor ons gezinnetje. Dat deze toekomst niet in Australie ligt is een idee waar we even aan moeten wennen na 2 jaar in de procedure te hebben gezeten en dichterbij het visum te zijn geweest dan ooit. Maar wanneer we naar het mooie ventje kijken, naar zijn lieve neusje, mondje, vingertjes en teentjes doet dit alles er niet toe. We dromen nu niet meer van emigreren naar Australie, maar van kamperen in Frankrijk met de vouwwagen die we gaan aanschaffen. We dromen over de kinderboerderij, stedentrips, het begeleiden van ons mannetje naar een zo veel mogelijk zelfstandig leven waar hij al zijn talanten kan en mag benutten, welke dat ook zullen zijn.

De afgelopen twee jaar hebben ons een hoop energie gegeven en het was het meer dan waard. De droom die we samen hadden heeft nu plaats gemaakt voor nieuwe dromen en mogelijkheden. De dromen van ons drietjes zien er dan wel iets anders uit, maar zullen ons niet minder gelukkig maken.

Iedereen erg bedankt voor alle informatie die we hier hebben kunnen vinden, voor de kletspraatjes en discussies. Ik wens jullie allemaal een succesvol traject toe en een mooi leven down under. Wij zullen zeker nog een aantal keer met z'n drietjes die kant op vliegen en genieten van al het moois.

:flowers: Dijnnas

Hey,

Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje.
Ik kan me voorstellen dat het even schrikken is, als blijkt dat je kindje een handicap heeft, maar het belangrijkste is dat jullie als gezin sterk staan en jullie bericht is zo positief hierover, dat ik geloof dat dit ook het geval is. Veel succes met jullie nieuwe toekomst, met jullie geweldige ventje. Geniet van elkaar en buiten dat is nederland (met af en toe kamperen in franktijk) zo gek nog niet.

Heel veel geluk in de toekomst, maar ik ben ervan overtuigd dat dat wel goed komt...

Groetjes Femke

Hai Dijnnas,als eerste gefeliciteerd met je zoontje, ik heb vaak aan je gedacht..... het was zo stil rondom je.
Wat een verrassing....als ik het zo mag noemen? Sjeeee dat zet je wereld wel op zijn kop ja.
Ik zie wel meteen in gedachten zo'n onzettend gezellig mannetje voor me, want hoeveel kindjes met het Down sydroom ik heb gezien die zo veel lol in hun leventje hebben, das echt opvallend.( heb ooit stage gelopen in een instelling voor gehandicapten )

Meid wat een omslag in jullie leven, maar wat een positiviteit straalt er van je af (op papier maar toch) Good on ya!  :up:
Ik wens je al het goeds voor jullie toekomst!  :flowers:

Groetjes Ingrid

Back