Dijnnas' stavaza-> Verwelkoming en afscheid

Niet doen hoor Dijnnas .. die status blijft toch gedurende de hele looptijd hetzelfde. En dan op het eind zoiets als ' beoordeeld' zonder dat je dan weet of het goed of afgekeurd is (dat was bij ons toen zo... paar jaartjes geleden nu ..)

[quote author=tampet link=topic=8077.msg117556#msg117556 date=1210320449]
...ACS maar supersnel een krul mag zetten!

ps: hoe vaak per dag check jij hun on-line systeem?  :grin:
[/quote]

Tampet heeft het hier over: https://www.acs.org.au/skillsapp/index.asp.
Ik ben het op zich wel eens met Perthpete, maar toch weet je een paar dagen tot een week voordat je een brief krijgt dat er iets aankomt. Al moet je de feitelijke uitslag (approved of niet) toch afwachten tot die brief. Toch moet ik zeggen dat het dagelijks checken van die website mij wel enige voldoening gaf. Ook trouwens de vergelijking met anderen die op ACS zitten te wachten via Austimeline, met en zonder RPL... (http://www.austimeline.com/).

Ik zal voor jullie duimen!

Nou wordt het toch wel duidelijk dat ik te weinig lees hier: beetje laat maar alsnog heel erg gefeliciteerd met je Ielts uitslag en de verder gemaakte plannen en je vakantie natuurlijk. Very well done! Hoop je hier snel een keer te ontmoeten.
Groet, Fae

Jeetje, het gaat nu allemaal heel snel.
Vrijdag een telefoontje uit Australie gekregen dat de beroepserkenning rond is! De papieren voor de aanvraag zijn nu binnen, wat betekent dat we theoretisch gezien eind dit jaar, begin volgend jaar het visum kunnen hebben.

Uiteindelijk heben we geen inloggegevens meer opgevraagd, ik ken mezelf, leek me beter voor de gemoedsrust  :lol: Lekker zo vlak voor de vakantie; drie weekjes kamperen in Frankrijk nu het nog kan  :up:

Zet het theewater maar vast op Fae.

Top! Het belangrijkste is nu gebeurd  :up: op naar het lange wachten.... Wil niet vervelend zijn maar eind van het jaar klinkt mij wat optimistisch in de oren. Mijn aanvraag is namelijk 5 maanden, 3 weken en 3 dagen onderweg  :lol: en nog niets vernomen.

In ieder geval een fijne vakantie!

Groetjes Chantal

Bedankt Chantal  :smile:

We hoorden van onze migration agent dat het zo'n 7 maanden zou duren, vandaar. Je houdt de doorlooptijd nauwgezet bij lees ik, hahaha. Kan me voorstellen hoor.
Maar we dienen hem nu overigens nog niet in, we hebben eerst in NL nog wat af te ronden en willen niet het risico lopen dat we straks alleen voor een stempeltje naar Australie moeten vliegen. We hebben geduld en geen haast.

[quote author=Dijnnas link=topic=8077.msg118604#msg118604 date=1212421189]
Je houdt de doorlooptijd nauwgezet bij lees ik, hahaha. [/quote] Nou niet helemaal, maar ik ben zo stom geweest om zo'n timeline op mijn blogte plaatsen...... de frustratie wordt hierdoor met de dag groter, of was dit nu door die online status pagina  :lol: Nee ondanks dat ik nu mijn vrije dagen aan het opmaken ben hoef ik mij niet te vervelen.

Maar jullie zijn wel erg relaxed....nog wachten met de aanvraag, maar succes met het afronden!

Ook gefeliciteerd Dijnnas! :up:
Als ik je goed gevolgd heb, het was meteen (de eerste keer) dus goedgekeurd?
Fijn dat je op je gemakje kunt -en wilt- doen. Wij hebben, net als jullie de tijd ,en hopen ook dat het niet te snel gaat want ff op en neer om je visum geldig te moeten maken kost me teveel.

Groetjes Ingrid :cool:

Dijnnas,

Van harte gefeliciteerd :up: Fijne vakantie gewenst in Frankrijk en laat alle opgebouwde spanning maar achter daar.
Groetjes Magda

Bedankt allemaal  :up:

Ja inderdaad de eerste keer gelijk goedgekeurd. Ben er blij om, omdat het meer dan een half jaar heeft geduurd en de RPL een molensteen om onze nek werd. Maar nu kunnen we het woord RPL gewoon weer hardop zeggen  :grin:

@ Chantal: Timeline op je blog plaatsen is dus niet zo'n goed idee lees ik  :wink: Heb je hem online ingediend? Ik hoorde dat het verschil tussen online en op papier ook niet zo groot meer was.

He, gelukkig... ik ben niet de enige (meer) die het een half jaar gekost heeft om de RPL voor elkaar te krijgen ;-)
Dank je, dank je .. 

Ik heb overigens nog steeds een enigzins emotionele reactie bij het woord RPL (geconditioneerd zeg maar, duurt vast nog een jaar of 10 om er vanaf te komen ;-) ;-)).

We zijn dus niet de enige met een allergische reactie op het woord. Al vind ik het achteraf wel meevallen. Doorlooptijd was dan misschien wel een half jaar, maar effectieve tijd toch veel minder. Maar blij dat dat kreng nu verleden tijd is.

[quote author=Dijnnas link=topic=8077.msg118730#msg118730 date=1212559629]
@ Chantal: Timeline op je blog plaatsen is dus niet zo'n goed idee lees ik  :wink: Heb je hem online ingediend? Ik hoorde dat het verschil tussen online en op papier ook niet zo groot meer was.[/quote]

Al 5 maanden 3 weken en 6 dagen, uhm hoe bedoel je niet zo'n goed idee  :p :lol:
Of er nog verschil zit tussen de papieren en de online versie kan ik je niet zeggen daar let ik maar niet meer op. Wel kan ik me voorstellen dat als het hele online gebeuren goed gaat lopen dat het ineens snel kan gaan.

[quote author=Dijnnas link=topic=8077.msg118730#msg118730 date=1212559629]
Maar nu kunnen we het woord RPL gewoon weer hardop zeggen  :grin:
[/quote]

YEAAAAH, goed gedaan en wat snel joh! Gelukkig geen 13 weken hoeven wachten zoals ondergetekende!
Ik vond het meest bevrijdende moment toen ik terugkerend van het postkantoor na het opsturen van de ruim 2kg papier, thuis kwam en met een grote zwaai alle papieren aantekeningen, kladjes etc met een grote zwaai zo WEGGOOIDE!!  :grin:
Heerlijk was dat!

Het enige wat misschien nog leuker was geweest,  was het versnipperen er van, maar helaas geen versnipperaar thuis... :evil:

[quote author=tampet link=topic=8077.msg118921#msg118921 date=1212760797]
... thuis kwam en met een grote zwaai alle papieren aantekeningen, kladjes etc met een grote zwaai zo WEGGOOIDE!!  :grin:
Heerlijk was dat!
[/quote]

[size=6pt]Toch wel de soft-copies bewaard ... ?? Je weet maar nooit ... [/size]

[quote author=perthpete link=topic=8077.msg118929#msg118929 date=1212761341]
[/quote]

Niks hoor KEIHARD alles weggeggoid... :grin:

[quote author=tampet link=topic=8077.msg119213#msg119213 date=1213131721]
[quote author=perthpete link=topic=8077.msg118929#msg118929 date=1212761341]
[/quote]
Niks hoor KEIHARD alles weggeggoid... :grin:
[/quote]

Pure bluf ...... 

;-) ;-)

Van de week besloten om toch de aanvraag de deur uit te doen. Misschien dat we dan een keer naar Australie moeten om te valideren, maar dat zien we over een tijdje wel weer. Eerst maar de boel de deur uit en een positief bericht terug, want daar gaan we wel van uit  :wink:

Spannend Dijnnas! Ik zal  :up: -en voor een positief berichtje.
Wat hadden jullie ook al weer in gedachten om te gaan?2009?2010?
Wij doen express een beetje rustig aan want om nu op en neer te moeten gaan lijkt me heerlijk, maar toch wel duur.

Ingrid  :cool:

Back