Dijnnas' stavaza-> Verwelkoming en afscheid

:up: Dat jullie de aanvraag nu plaatsen.
Je kan het visum maar beter op zak hebben en dan zelf besluiten wanneer je weg gaat dan dat je op een visum zit te wachten.
Veel succes met de aanvraag!

Groetjes Chantal

Succes. Leuk om te zien dat er meer mensen rond dezelfde tijd het visum aanvragen. Toch gezelliger, samen wachten...

Gelukkig geeft het woord RPL geen allergische reactie meer ;) Ben benieuwd of het woord "wachten" over een tijdje hetzelfde effect heeft ;)

Succes :up:

De zaken staan er inmiddels wat anders voor. Door de recente wijzigingen hebben we de keuze om heel lang te wachten op een SI die misschien helemaal niet meer komt, of de aanvraag om te zetten in een state sponsored visa voor Canberra. In het laatste geval is het binnen een paar maanden geregeld en kunnen we de wachttijd die we voor de SI hadden in Australie doorbrengen. De keuze was niet erg moeilijk, helemaal met in het achterhoofd houdend dat de SI helemaal wel eens aan banden gelegd zou kunnen worden voor een x periode. Je weet maar nooit...

Nu hopen we dus over een niet al te lange tijd een State Sponsored visa te hebben, zodat we ergens Q2 met de dan inmiddels geboren mini Dijnnas richting Canberra te vertrekken. Het plan is nog steeds om na die twee jaar state sponsoring richting Perth te vertrekken  :stupid2: :sunny: :surfer: :beach:
Ondanks het feit dat we Canberra zo goed als onderaan onze wish list hadden staan, zijn we ontzettend blij dat we de kans krijgen om naar Australie te gaan (onder voorbehoud van het daadwerkelijke verkrijgen van het visa natuurlijk). We zijn druk bezig met het speuren op internet naar dingen die we daar kunnen ondernemen. Fietsen, parken, tripjes naar de kust, Snowy Mountains etc. En realestate.com.au wordt goed bekeken.

Het thema Australie is dus opeens weer heel actueel, erg spannend allemaal, maar eerst het thema zwangerschap 'afronden' en dan concrete plannen gaan maken.

Dat klinkt bij mekaar opgeteld toch als positief nieuws  :up: Ik hoop dat het allemaal uit gaat werken zoals jullie hopen.

En alvast gefeliciteerd met straks een kleine spruit erbij!!

Inderdaad, eerst de kleine spruit en dan naar Canberra! Wat een geluk dat er ook voor jullie een andere mogelijkheid is. Canberra is ook zo slecht weer niet. Wie weet wil je na die 2 jaar helemaal niet meer naar Perth, maar wil je gewoon daar blijven....Maar in Perth ben je straks altijd nog welkom  :up:

Sacha

goede beslissing, denk ik.  :up:
O ja in je rijtje dingen om te doen vergeet je koffie drinken bij ons (is maar 2 uurtjes rijden)

Klinkt goed  :up: allemaal.  Gefeliciteerd met de zwangerschap, wanneer is de kleine uitgerekend?

Groetjes,
Susan

Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap  :grin: . En.....natuurlijk alvast veel succes met het krijgen (na heel veel hard werken, het woordje krijgen dekt de lading niet he  :grin:) van je visum. Who cares dat je eerst in Canberra terecht komt, wie weet bevalt het jullie wel heel erg goed en is dat niet het geval dan mag je na 2 jaar (toch?) doen wat je wilt. Veel plezier verder met het kopen en snuffelen naar leuke spulletjes voor het prutsje en groetjes van mij.

Miranda  :smile:

Canberra is geweldig voor kinderen, lekker veel ruimte en veel voor ze te doen.
Daarnaast goede (prive) scholen.

Wij zijn twee jaar geleden in Canberra geweest omdat we er vrienden hebben wonen en als de IT banen niet allemaal een Security clearance nodig hadden waren we zeker daar terecht gekomen.

In tegenstelling tot wat er wel eens word gezegd is Canberra best mooi en er zijn genoeg dingen te doen, o.a. Balloon festival, Ralley van Canberra, etc.

Daarnaast is er genoeg te zien, o.a. War Memorial, Parlement House, Mount Osky, etc.

Canberra is dus zo'n slechte keus niet.
Houd moed met je visum, het gaat goed komen en lees voor de gein je RPL nog eens door, best leuk om je opgedane ervaring en hoe je het op papier hebt gezet nog eens door te lezen.

Groetjes,
Johan

Hey Dijnnas,

Ik denk dat het helemaal goed komt 2 jaar in Canberra. Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vond het daar helemaal niet verschrikkelijk
zoals veel mensen zeggen. Er is altijd wel wat te doen, mooie natuur en de shopping centra's zijn in heel Australie hetzelfde, dus ook daar.
Als het echt te warm word ga je gewoon naar de museums daar. Geen verkeerde keus hoor.
Eerst de baby  :up: dan Australie, succes.

Jolanda

Bedankt voor de felicitaties  :up: Als alles goed gaat komt de kleine Dijnnas rond 5 juni, dus nog 7 weekjes werken en dan lekker met de voetjes omhoog, laptopje op schoot en plannen trekken  :up:
Wij zijn altijd van mening geweest dat je wanneer je je mindset aanpast het op veel plekken naar je zin kunt hebben. Ons eerste idee was om naar Sydney te gaan, puur omdat we het een fantastische stad vinden met sfeer en gezelligheid. Toen we na een tijd eens zijn gaan nadenken bleek dat het toch lichamelijk beter was om naar WA te gaan. Ik was gelijk overtuigd, maar mijn man moest even aan het idee wennen. Door het speuren op internet naar bv fietsclubs en activiteiten was hij ook om. Voor mij is het een kwestie van visualiseren.

Ben blij dat er ook nog xpdite leden zijn die het er niet verschrikkelijk vinden en die helpen met het opstellen van de positieve puntenlijst  :up: We zijn er ooit eens een paar dagen geweest en daarvan hebben we twee dagen in een prachtig museum rondgehangen. Ik zal later nog eens een berichtje op het forum plaatsen met de vraag naar tips in en om Canberra (wonen, werk, vrije tijd).
Nog een positief punt: Als ze in Canberrs zitten te springen om IT managers is de kans daar groter dat we een baan krijgen dan in een andere stad / staat.

Wilbert, we komen zeker een keertje bij je langs voor een bakkie thee (koffie drinken we niet, saai he?)

Hoe zeggen ze dat altijd zo mooi, het doel blijft hetzelfde, alleen de
weg ernaar toe verandert wat, nou prima toch!

Geniet straks van je zwangerschapsverlof en alvast een supergoede
bevalling toegewenst  :grin:

Miranda

[quote author=tum link=topic=8077.msg134059#msg134059 date=1236632592]
Geniet straks van je zwangerschapsverlof en alvast een supergoede
bevalling toegewenst  :grin:

Miranda
[/quote]

Als die bevalling maar niet zo stroef verloopt als het verkrijgen van het visum  :grin:

[quote author=Dijnnas link=topic=8077.msg134131#msg134131 date=1236701829]

Als die bevalling maar niet zo stroef verloopt als het verkrijgen van het visum  :grin:
[/quote]
Ik ben bang dat het dan een olifantje wordt :lol1:

[quote author=Tekkel link=topic=8077.msg134140#msg134140 date=1236708738]

[/quote]

NIETS maar dan ook NIETS kan zo stroef lopen als het verkrijgen van dat visum....o ja....misschien het verkopen van je huis. Naaaahhh die bevalling wordt een eitje
6.gif

[/quote]

:grin: een olifantje met een oranje strikje dan

[/quote]

NIETS maar dan ook NIETS kan zo stroef lopen als het verkrijgen van dat visum....o ja....misschien het verkopen van je huis. Naaaahhh die bevalling wordt een eitje
6.gif

[quote author=Tekkel link=topic=8077.msg134140#msg134140 date=1236708738]
[/quote]

:grin: een olifantje met een oranje strikje dan

Nou in de tijd dat ik op mijn visum wacht had ik een huis kunnen kopen en verkopen (en daar zat dan tevens genoeg tijd tussen om te wonen)  :grin:

Als hij op zijn moeder lijkt zoals ze er nu uit ziet wordt het een springkussen  :grin:

Een eigen huis hebben we gelukkig niet. Levert geen extra geld op, maar ook geen verkoop stress, dat scheelt weer.

[quote author=Catkin link=topic=8077.msg134184#msg134184 date=1236725219]
Nou in de tijd dat ik op mijn visum wacht had ik een huis kunnen kopen en verkopen (en daar zat dan tevens genoeg tijd tussen om te wonen)  :grin:
[/quote]
We lachen er maar om, wat moet je anders he. :|
Moet altijd denken aan het fameuse nummer: En van je hela, hola, hou er de moed maar in  :dance:

EDIT:
Het volgende bericht kregen we vanmorgen binnen:
Hierbij laten wij u weten dat wij van de ‘State Government’ van de Australian Capital
Territory (ACT) bericht hebben ontvangen dat zij in principe bereid zijn om u te spon-
soren. Hiermee is de eerste van de twee stappen in het sponsoringproces succesvol
afgerond.

Op naar de tweede stap  :smile:

Back