Discussie migration bureaus

Ik heb hier de naam van Sammy Naghi gevonden. Echt super. Ik had een paar simpele vragen, die heeft hij gratis voor mij beantwoord. Visa4 you vroeg EUR 150 voor een gesprek, terwijl ik dan niet eens zeker wist of zijn mijn (specifieke) vragen zouden kunnen beantwoorden. move2aus brengt EUR 300 in rekening voor een kansberekening. Als je dan klant bij hen wordt, dan trekken ze dat bedrag weer af. Maar als het nodig is, dan ga ik dus naar Sammy. Prettig contact, goed gevoel erbij.
 
Ik heb hier de naam van Sammy Naghi gevonden. Echt super. Ik had een paar simpele vragen, die heeft hij gratis voor mij beantwoord. Visa4 you vroeg EUR 150 voor een gesprek, terwijl ik dan niet eens zeker wist of zijn mijn (specifieke) vragen zouden kunnen beantwoorden. move2aus brengt EUR 300 in rekening voor een kansberekening. Als je dan klant bij hen wordt, dan trekken ze dat bedrag weer af. Maar als het nodig is, dan ga ik dus naar Sammy. Prettig contact, goed gevoel erbij.

Lees hier mijn hele review:
http://xpdite.net/forum/threads/enquete-overzicht-migrationbureaus.168/page-9
 
Move2Australia is gestopt heb ik zojuist gezien op hun site...!!

Move2Australia is gestopt heb ik zojuist gezien op hun site...!!

:eek:

"...Welkom op de website van ons emigratiebureau Move2Australia en bedankt voor de door u getoonde interesse.

Na - in de afgelopen12 jaren - honderden klanten aan een Australisch visum te hebben geholpen, hebben wij besloten dat het tijd is geworden om onze bedrijfsactiviteiten te gaan beëindigen.

Dit betekent dat wij geen kansbeoordelingsaanvragen meer in behandeling nemen en geen nieuwe klanten meer aannemen.

Wij bedanken onze voormalige klanten voor het in ons gestelde vertrouwen en wensen hen alle goeds toe.

De visumaanvraagprocedures van onze huidige klanten worden uiteraard door ons voortgezet.

Met vriendelijke groeten,

Rob & Marijke Breumelhof

..."


 
Last edited by a moderator:
Klopt Move2Australia deed in november al geen kans beoordelingen meer. ( Omdat ze erg veel aanvragen te verwerken hadden) Maar nu nemen ze geen nieuwe klanten meer en en stoppen ermee
 
Ik ben wel benieuwd of er meerdere ervaringen zijn met Visa4You. We wilden eigenlijk aan het einde van dit jaar met M2A in zee gaan, maar zoeken nu een alternatief. Is V4Y nog zo jong? Ik zie welgeteld 1 redelijk recente ervaring in dit draadje, maar volgens mij zijn er wel meer die met hen hebben gewerkt :) Ik las ergens op dit forum (was dat die van @HardCore ?) dat ze een no cure no pay system hebben, maar op hun site staat dat niet. Doen ze niet meer? Sowieso staan hun prijzen niet op de website vermeld. Ben benieuwd naar ervaringen van Visa4You dus!:up:
 
no cure no pay system hebben, maar op hun site staat dat niet. Doen ze niet meer? Sowieso staan hun prijzen niet op de website vermeld. Ben benieuwd naar ervaringen van Visa4You dus!:up:

No cure no pay? Dat betreft dan zeker hun eigen fee, want ik denk dat je dan het geld voor de visum aanvraag dan wel kwijt bent.
 
Ik zit zelf op een facebook site voor 457 en overige visa. Daarbij aangesloten zijn 2 emigratieagenten, die naar wat ik zie heel erg kundig zijn. De site is overigens engelstalig. De emigratieagenten zijn hier in Oz. Maar als je een vraag stelt krijg je altijd netjes en correct antwoord. Wij zijn 1 van de laatsten bij move2 denk ik. Daarna is het klaar voor ze. En voor ons ook, kan niet wachten.....o_O
Volgens mij zijn er ook mensen hier op het forum die met iemand in de UK hebben gewerkt.
 
Hebben we het dan over http://www.visa4you.nl/?
ik heb een visacheck via de website opgevraagd op 23-3. Volgende dag al bericht dat ze het erg druk hebben, waardoor de wachttijden erg lang zijn. Ik ben benieuwd met welk advies ze komen en inderdaad wat the fee is voor hun diensten.
ik heb ook een Engelse en Australisch bureau aangeschreven maar daar hoor ik nu ook nog niks van gehoord.
Denk erg druk in de Visum-wereld.......
 
  • Like
Reactions: M5
No cure no pay? Dat betreft dan zeker hun eigen fee, want ik denk dat je dan het geld voor de visum aanvraag dan wel kwijt bent.

Misschien was dat dan alleen voor HardCore omdat zij een probeerseltje van V4Y kregen?

De site is overigens engelstalig. De emigratieagenten zijn hier in Oz

Ik zou liever NL talig hebben, dan weet ik zeker dat ik alles goed begrijp (ik moet mn IELTS nog halen :p), maar het is wel een voordeel dat ze in Oz wonen... kortere lijntjes voor welke instantie je dan ook nodig hebt daar... Hmz, nog even afwegen. Ook kijken of zij wat zien in onze visumaanvraag. Ik verwacht dat het geen appeltje-eitjeverhaal wordt...
 
Ik zou liever NL talig hebben, dan weet ik zeker dat ik alles goed begrijp (ik moet mn IELTS nog halen :p), maar het is wel een voordeel dat ze in Oz wonen... kortere lijntjes voor welke instantie je dan ook nodig hebt daar... Hmz, nog even afwegen. Ook kijken of zij wat zien in onze visumaanvraag. Ik verwacht dat het geen appeltje-eitjeverhaal wordt...

Inderdaad lijkt mij een visumbureau in Oz beter, omdat die natuurlijk meer zicht op de regels, de ruimte tussen de regels en de laatste wijzigingen hebben. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee, dus ik moet eigenlijk mijn mond houden (of beter gezegd, mijn vingers van het keyboard af houden). :p
 
Inderdaad lijkt mij een visumbureau in Oz beter, omdat die natuurlijk meer zicht op de regels, de ruimte tussen de regels en de laatste wijzigingen hebben. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee, dus ik moet eigenlijk mijn mond houden (of beter gezegd, mijn vingers van het keyboard af houden). :p

haha Frits, ons idee. Om die reden heb ik ook Australische bureaus benaderd, die ik via mijn tante is Brisbane heb doorgekregen.En wij hopen dat het ook scheelt in de euro's als hun fee in AUD is;)
Al snap ik Heleen ook zeker. Met zo een ingewikkelde en spannende procedure communiceer je liever in je moedertaal!
 
Wij hebben gebruik gemaakt van Visacorp in Sydney. Ervaren bedrijf. Visumtraject verliep zonder problemen en niet onbelangrijk het visum is ook toegekend aan het eind van de rit.
 
Wij hebben wel met Visa4You samengewerkt en voor ons heeft het SUPER gewerkt. Hester (degene die de Australische visums behandelt) was steeds heel correct, reageerde steeds heel snel op mijn mailtjes en heeft het traject perfect voor ons opgevolgd. Voor ons dus een dikke 10!!
De fee die je moet betalen is wel behoorlijk, en je steekt er nog steeds veel tijd in om alle documenten bijeen te zoeken, maar in ruil krijg je hoop tips om bepaalde documenten (statutory declaration, CV, ...) in elkaar te boksen en wordt alles keurig ingediend. De kosten voor het gesprek op voorhand, worden afgetrokken van het totaal indien je een contract aangaat. Minpunten? ... denk... denk... nope, die zijn er voor ons niet geweest.
 
wij hebben vandaag contact gehad met visa4you na aanleiding van de visumcheck op de website. Kreeg telefonisch een heldere uitleg met hun verwachtingen en mogelijke knelpunten. Als vervolg hierop kunnen we een eerste gesprek met ze plannen, om alles nog eens goed door te spreken (kosten 150 euro). Maar als je dan binnen 6 maand met hun in zee gaat voor het gehele visumtraject wordt dat eerste gesprek weer van de kosten afgetrokken zeggen ze. In hun offerte spreken ze inderdaad over een no cure no pay regeling per deelbetaling. Het bedrag voor visa4you wordt in 3 keer gefactureerd. Het is me uit de offerte niet helemaal duidelijk waar dat no cure no pay precies op slaat. Hoef je niet te betalen als bv je skills assessment negatief voor je uitpakt?
 
Deel 1 is te betalen bij ondertekening overeenkomst.
Deel 2 is bij het indienen van het skills assesment
Deel 3 bij de effectieve visumaanvraag

Dus no-cure no-pay geldt wanneer je na deel 2 alsnog beslist om er niet mee door te gaan.

Het is niet dat als skills of visum uiteindelijk afgekeurd wordt dat je dat deel dan terugkrijgt.
 
Wij zijn inderdaad met V4Y in zee gegaan. Ik heb daar een uitgebreid verslag over gemaakt in mijn eigen draad:
Niet langer dromen, maar doen!
Niet langer dromen, maar doen!

Het is lastig om ergens een cijfer aan te hangen, het hangt altijd van de situatie af en die is bij iedereen anders.
(achteraf beschouwd zegt) M2A dat ze mij van tevoren beter hadden kunnen informeren. Daar had dan wel een prijskaartje aan gehangen.
V4Y was wat toeschietelijker. Ze hebben ons geholpen met het kleine lichtpuntje dat ze meenden te zien. Het is onze eigen keuze geweest om daarmee door te gaan.
Wij betaalden inderdaad de eerste deelbetaling, de tweede hebben we wel een factuur van gekregen, maar omdat toen duidelijk was dat deze weg niet open lag, hebben we het contract beëindigd en een creditfactuur ontvangen.

Is M2A goed? Vast wel, ze hebben al veel mensen geholpen. Het is dus jammer dat ze zijn gestopt.
Valt er op M2A wat af te dingen? Er zijn mensen die niet met hen door hetzelfde deurgat konden. Jammer, maar zegt over beide partijen wat. Ikzelf vond ze niet buitenmatig sympathiek. Zou het niet prettig zijn om op een vriendelijke toon te communiceren?

V4Y heeft die toon wel. Tweede belangrijke zaak is of ze hun expertise op orde hebben. Dat kun je ze vragen. Een eerlijke vraag met een eerlijk antwoord brengt beide partijen verder dan om de hete brij heendraaien en niet presteren. Ze weten drommels goed dat heel Australiëminnend Nederland op Xpdite zit, dus een goede reputatie is essentieel voor ze. Derde belangrijke punt is de informatiekanalen waarover ze beschikken. M2A had lokaal veel kanalen en dat maakte hen sterk. Wat V4Y daarin kan betekenen weet ik niet. Opnieuw: gooi het in de groep!

Daarmee heb je ook meteen een argument te pakken om op de lokale markt te gaan zoeken. Er zijn op dit forum nog veel mensen die al in het gedroomdeland zijn aangeland (of gestrand). Deze slachtoffers van eigen ambitie zijn vaak wel bereid om eens rond te kijken, vragen etc.

Succes in de grote roeiwedstrijd,
Wij zijn even vissen:)
 
Inderdaad lijkt mij een visumbureau in Oz beter, omdat die natuurlijk meer zicht op de regels, de ruimte tussen de regels en de laatste wijzigingen hebben.
Ik denk zelf dat het niet veel verschil zal uitmaken. Het is een klein wereldtje tegen woordig.
Alle correspondentie gaat via internet/email, dus maakt het niet echt uit waar het migration bureau zit.
Enige wat ik bedenken is dat er meer rekening gehouden moet worden met het tijdsverschil ivm eventuele phone calls.
Voor de rest hebben ze allemaal te maken met dezelfde instanties en informatie bronnen te maken waar ze hun resources vandaan halen:rolleyes:
 
Back
Top