Wij zijn inderdaad met V4Y in zee gegaan. Ik heb daar een uitgebreid verslag over gemaakt in mijn eigen draad:
Niet langer dromen, maar doen!
Niet langer dromen, maar doen!
Het is lastig om ergens een cijfer aan te hangen, het hangt altijd van de situatie af en die is bij iedereen anders.
(achteraf beschouwd zegt) M2A dat ze mij van tevoren beter hadden kunnen informeren. Daar had dan wel een prijskaartje aan gehangen.
V4Y was wat toeschietelijker. Ze hebben ons geholpen met het kleine lichtpuntje dat ze meenden te zien. Het is onze eigen keuze geweest om daarmee door te gaan.
Wij betaalden inderdaad de eerste deelbetaling, de tweede hebben we wel een factuur van gekregen, maar omdat toen duidelijk was dat deze weg niet open lag, hebben we het contract beëindigd en een creditfactuur ontvangen.
Is M2A goed? Vast wel, ze hebben al veel mensen geholpen. Het is dus jammer dat ze zijn gestopt.
Valt er op M2A wat af te dingen? Er zijn mensen die niet met hen door hetzelfde deurgat konden. Jammer, maar zegt over beide partijen wat. Ikzelf vond ze niet buitenmatig sympathiek. Zou het niet prettig zijn om op een vriendelijke toon te communiceren?
V4Y heeft die toon wel. Tweede belangrijke zaak is of ze hun expertise op orde hebben. Dat kun je ze vragen. Een eerlijke vraag met een eerlijk antwoord brengt beide partijen verder dan om de hete brij heendraaien en niet presteren. Ze weten drommels goed dat heel Australiëminnend Nederland op Xpdite zit, dus een goede reputatie is essentieel voor ze. Derde belangrijke punt is de informatiekanalen waarover ze beschikken. M2A had lokaal veel kanalen en dat maakte hen sterk. Wat V4Y daarin kan betekenen weet ik niet. Opnieuw: gooi het in de groep!
Daarmee heb je ook meteen een argument te pakken om op de lokale markt te gaan zoeken. Er zijn op dit forum nog veel mensen die al in het gedroomdeland zijn aangeland (of gestrand). Deze slachtoffers van eigen ambitie zijn vaak wel bereid om eens rond te kijken, vragen etc.
Succes in de grote roeiwedstrijd,
Wij zijn even vissen