Discussie migration bureaus

Hallo Forumgenoten,

Sinds eind 2007 ben ik geemigreerd naar West Australie en dit dankzij de deskundige hulp van Move2Australia (457 visum). Mijn beste vriendin uit Belgie is momenteel op bezoek en wou graag mijn migratiedocumenten inkijken (progress payments/facturen en het contract met het migratiebureau). Ik ben ondertussen gescheiden van mijn Belgische man, die indertijd met mij mee emigreerde : toen ik onlangs contact met hem opnam, informeerde hij mij dat hij al deze documenten in de shredder had gestoken (uiteraard zonder mij te vragen of ik die misschien graag wou hebben)... Mijn officiele NAATI vertalingen van mijn documenten heb ik gelukkig nog...

Kan er mij iemand helpen aub ? Het maakt niet uit wat voor een visumklasse aangevraagd werd, maar zij wil waarschijnlijk voor een skilled visum gaan. Ze is vooral benieuwd naar de inhoud van het samenwerkingscontract en hoe vaak er facturen kunnen verwacht worden.

Indien mogelijk, graag informatie via een prive-bericht aub op dcmd@globaldial.com. Alvast heel erg bedankt voor de moeite !

Mireille
 
Hallo Forumgenoten,

Sinds eind 2007 ben ik geemigreerd naar West Australie en dit dankzij de deskundige hulp van Move2Australia (457 visum). Mijn beste vriendin uit Belgie is momenteel op bezoek en wou graag mijn migratiedocumenten inkijken (progress payments/facturen en het contract met het migratiebureau). Ik ben ondertussen gescheiden van mijn Belgische man, die indertijd met mij mee emigreerde : toen ik onlangs contact met hem opnam, informeerde hij mij dat hij al deze documenten in de shredder had gestoken (uiteraard zonder mij te vragen of ik die misschien graag wou hebben)... Mijn officiele NAATI vertalingen van mijn documenten heb ik gelukkig nog...

Kan er mij iemand helpen aub ? Het maakt niet uit wat voor een visumklasse aangevraagd werd, maar zij wil waarschijnlijk voor een skilled visum gaan. Ze is vooral benieuwd naar de inhoud van het samenwerkingscontract en hoe vaak er facturen kunnen verwacht worden.

Indien mogelijk, graag informatie via een prive-bericht aub op dcmd@globaldial.com. Alvast heel erg bedankt voor de moeite !

Mireille

Ik heb jou net een mailtje gestruind!
 
Move2 neemt geen nieuwe zaken meer aan.
Er zijn genoeg andere goede bureaus die je kunnen helpen. Er is ook een 457 forum via Facebook voor informatie.
Met een aantal hele goede agenten. Succes!
 
Move2 neemt geen nieuwe zaken meer aan.
Er zijn genoeg andere goede bureaus die je kunnen helpen. Er is ook een 457 forum via Facebook voor informatie.
Met een aantal hele goede agenten. Succes!

Hallo Katja,

Blijkbaar is mijn bericht niet duidelijk of wordt het verkeerd geinterpreteerd: ik ben specifiek op zoek naar vroegere klanten van Move2 die een skilled of 457 visum verkegen hebben via hun en wou graag copies van hun facturen en hun overeenkomst met Move2 verkrijgen. Ik weet al een tijdje dat Move2australia gestopt zijn (anders had ik hun uiteraard om copies van mijn facturen en overeenkomst direct gevraagd)....

Aan iedereen die mij kan helpen, hartelijk dank bij voorbaat !

Mireille
 
Hallo Katja,

Blijkbaar is mijn bericht niet duidelijk of wordt het verkeerd geinterpreteerd: ik ben specifiek op zoek naar vroegere klanten van Move2 die een skilled of 457 visum verkegen hebben via hun en wou graag copies van hun facturen en hun overeenkomst met Move2 verkrijgen. Ik weet al een tijdje dat Move2australia gestopt zijn (anders had ik hun uiteraard om copies van mijn facturen en overeenkomst direct gevraagd)....

Aan iedereen die mij kan helpen, hartelijk dank bij voorbaat !

Mireille

Hi Mireille,

Hier heb je waarschijnlijk niks aan maar de documenten die cliënten van m2a krijgen zijn vertrouwelijk en mogen zonder toestemming niet gedeeld worden. Ik denk dat je vriendin het beste offertes kan opvragen bij verschillende agencies, zo kan ze een goed beeld krijgen van het proces en de bijkomende kosten.

Succes!
 
Hi Mireille,

Hier heb je waarschijnlijk niks aan maar de documenten die cliënten van m2a krijgen zijn vertrouwelijk en mogen zonder toestemming niet gedeeld worden. Ik denk dat je vriendin het beste offertes kan opvragen bij verschillende agencies, zo kan ze een goed beeld krijgen van het proces en de bijkomende kosten.

Succes!
En om daar nog even overheen te gaan; Wat voor nut heeft het om een overeenkomst en rekeningen in te zien van een bureau dat niet meer in bedrijf is?
Dat zal niet een reeel beeld geven van wat je vriendin te wachten staat. Ieder bureau werkt tenslotte anders.
 
Beste Forumleden,


Wij hebben met verbazing de posts van Mireille (voorheen Mireille en Eric) op dit forum gelezen. Met name over de vraag van Mireille - aan de vroegere klanten van Move2Australia - om onze migratiedocumenten zoals ”progress payments/facturen en het contract van Move2Australia” aan haar te verstrekken en dan specifiek betreffende de skilled- en de 457-visa procedures, zodat haar zgn. beste vriendin die bij haar op bezoek was onze documenten in kon kijken.

Echter, Mireille heeft op 25 november jl. contact met ons opgenomen met de vraag om haar eigen emigratieprocedure-documenten nogmaals naar haar toe te zenden. Op 2 december jl. liet zij ons weten dat zij van plan is om haar eigen emigratiebureau te starten.

Hierbij liet zij ook weten: “Het zou natuurlijk handig geweest zijn om reeds goede voorbeelden van overeenkomsten en facturen in mijn bezit te hebben, waarop ik mijn eigen zaak dan kan baseren.

Hiermee is de vraag die Tekkel stelt dan meteen beantwoord. :)

Wij wensen Mireille veel succes met haar opleiding tot ‘Registered Migration Agent’ en met haar op te richten emigratiebureau toe, maar dan zonder zich op onze documenten te baseren. Want zoals Rekha en Simon terecht opmerken: “de documenten die cliënten van m2a krijgen zijn vertrouwelijk en mogen zonder toestemming niet gedeeld worden”. En tevens is hierop copyright van toepassing.


Met vriendelijke groeten,

Rob & Marijke Breumelhof
 
Back
Top