Discussie migration bureaus

Geen enkel geval is te vergelijken met een ander. Iedereen is uniek, dus ook je visumaanvraag.
Zoals gezegd, ligt het heel erg aan welk visum je aanvraagt en hoezeer je thuis bent in het hele verhaal.
Ik wil even opmerken dat het geen duizenden euro's kost als je een bureau inschakelt. Dat valt reuze mee.
 
Geen enkel geval is te vergelijken met een ander. Iedereen is uniek, dus ook je visumaanvraag.
Zoals gezegd, ligt het heel erg aan welk visum je aanvraagt en hoezeer je thuis bent in het hele verhaal.
Ik wil even opmerken dat het geen duizenden euro's kost als je een bureau inschakelt. Dat valt reuze mee.

Hele flauwe opmerking hoor, maar het kost wel duizenden euro's :p
Uit mijn onderzoek van meerdere offertes (AUS/NL) zit je toch dik tegen de 4000 euro aan voor puur de hulp van een bureau (zonder eventuele extra's)

Visa4you geeft trouwens de offerte excl. BTW. Dat geeft wel een vertekend beeld over de prijs vind ik en omdat het in delen wordt betaald betaal je elke keer weer opnieuw btw lijkt me?
Verder vond ik ze heel netjes reageren en ze geven ook een heel overzichtelijk en duidelijk advies :up:
 
Dat is goed om te weten @Dropbear!
Hier net het telefoongesprek gehad. We hebben diverse opties dus we gaan even bedenken hoe en wat we willen (even alle feiten op een rijtje krijgen want het is een bult info in een keer)

Hoe (on) mogelijk is het om 8 te scoren op je ielts?
een optie voor meer punten is 4x8 te scoren bij general.

Voor mijn onderwijsbevoegdheid zou ik 2x7 2x8 academic moeten krijgen
 
Hele flauwe opmerking hoor, maar het kost wel duizenden euro's :p
Uit mijn onderzoek van meerdere offertes (AUS/NL) zit je toch dik tegen de 4000 euro aan voor puur de hulp van een bureau (zonder eventuele extra's)

Visa4you geeft trouwens de offerte excl. BTW. Dat geeft wel een vertekend beeld over de prijs vind ik en omdat het in delen wordt betaald betaal je elke keer weer opnieuw btw lijkt me?
Verder vond ik ze heel netjes reageren en ze geven ook een heel overzichtelijk en duidelijk advies :up:

Uit wat ik al gelezen had was dat idd toch en paar duizend euro :s
Ik heb voor mijn skills assessmet en visa (incl. alle vertalingen, stempels, fees, ...) +-5000euro betaald. Ik heb alles zelf gedaan en dat viel uiteindelijk wel reuze mee.
ok ik heb er wel wat tijd ingestoken: 2 maal naar brussel moeten gaan voor de stempels ed, maar kon ook via post maar vertrouwde dat niet echt, stel dat ze mijn documenten verloren ofzo :s
 
Wij gaan ook wel duizenden (ook ca. 4000) euro betalen voor visa4you!

Hoe (on) mogelijk is het om 8 te scoren op je ielts?
een optie voor meer punten is 4x8 te scoren bij general.

Voor mijn onderwijsbevoegdheid zou ik 2x7 2x8 academic moeten krijgen
Ik moet hetzelfde halen ;) Ik vind het ook spannend of het gaat lukken, maar ik heb heel veel oefenmateriaal gekregen bij het aanvragen van de test zelf via British Counsil.
 
Ik moest ook 4x8 voor IELTS halen. Eerste keer (8/8/8,5/7,5) niet gehaald. Bij de tweede test weer niet maar na herbeoordeling een punt meer voor schrijven gekregen en dus gehaald (9/9/8,5/8). Ik had zelf vooral moeite met het schrijven. Goed voorbereiden en een goed basis niveau van Engels, dan is het wel te doen.
 
Even terugkomend op de kosten. Gister gesprek gehad met Visa4You en standaard tarief is €3745,- excl. btw.. Dus helaas wel een paar duizend euro
 
Visa4you geeft trouwens de offerte excl. BTW. Dat geeft wel een vertekend beeld over de prijs vind ik en omdat het in delen wordt betaald betaal je elke keer weer opnieuw btw lijkt me?

Je betaalt altijd BTW, of je nou in delen betaald of niet. Dus 3745 ex btw = €4531,45 wat je mag betalen.
Tenzij het met diensten anders is, maar volgens mij zijn ze verplicht de prijs inc BTW te noemen naar consumenten toe.
 
Ik zat gisteravond te kijken naar de prijzen van Justmigrate: "De kosten voor een complete “General Skilled Migration” procedure reken ik rond de AUD 3500. "
Dat is 2200 euro op dit moment...!! Ik vind dat wel een groot verschil eigenlijk met Visa4You. Zal het excl. BTW zijn misschien? En dan nog scheelt het veel! Met de huidige koers is het sowieso denk ik voordeliger om met iemand in zee te gaan die in AUD wordt uitbetaald :)
 
Het blijkt dat move2 dan in ieder geval prettige prijzen hanteert. Helaas gaan ze (tijdelijk) stoppen.
 
24 uur per dag 7 dagen per week en dat al jaaaaren, is ze niet in de koude kleren gaan zitten.
Dat is alles wat ik kan vertellen, het verklaarde voor mij de manier van werken in de afgelopen tijd.
 
Je betaalt altijd BTW, of je nou in delen betaald of niet. Dus 3745 ex btw = €4531,45 wat je mag betalen.
Tenzij het met diensten anders is, maar volgens mij zijn ze verplicht de prijs inc BTW te noemen naar consumenten toe.

Als ze eens een faktuur kunnen sturen nadat je bent gemigreerd, dan hoeft er geen BTW op.


Overigens vond ik het opmerkelijk dat op de faktuur van de verhuizer, Hazeleger, ook een 0% BTW tarief wordt gehanteerd.
 
Je betaalt altijd BTW, of je nou in delen betaald of niet. Dus 3745 ex btw = €4531,45 wat je mag betalen.
Tenzij het met diensten anders is, maar volgens mij zijn ze verplicht de prijs inc BTW te noemen naar consumenten toe.

goed dat je het zegt. Er had eigenlijk bij mij een lampje moeten gaan branden gezien mijn juridische achtergrond:oops:
maar het mag inderdaad eigenlijk niet! Geldt voor goederen EN diensten...

http://blog.iusmentis.com/2010/09/14/mag-een-prijs-exclusief-btw-getoond-worden/
Wat oudere link maar de vraag wordt vanuit meerdere kant belicht.
 
Back
Top