dutchies in Perth

Dan ben je in een prachtige omgeving neergestreken  :smile:

We hebben daar tijdens onze 2e vakantie in de buurt rond gereden, maar liepen tegen de reistijd naar Perth CBD aan, waar Dirk waarschijnlijk zal gaan werken en kiezen dus maar voor dichterbij de "grote" stad.
Ben wel ernstig verliefd geworden op de streek: Mandurah, Falcon, al die leuke plekjes langs de Old Coast Road....

We komen graag een keer op de koffie!

Sacha

Hi Sacha,

wij zijn er net en inderdaad is het leuk als je wat mensen kent. wij hadden het geluk contact te hebben met iemand die mijn vriend via Perth radio 96FM heeft leren kennen. Toen we aankwamen heeft zij een taxi geregeld en ons geholpen met het vinden van een huis etc... echt fijn iemand die de weg weet. Natuurlijk lopen we tegen dingen aan die zij niet kent en typisch NL zijn dus ook al denken wij van niet....enfin google en wikipedia helpen ook...
wij waren nog nooit in AU geweest dus zijn nu ons aan het orienteren want we weten ook nog niet waar we zouden willen wonen. de omgeving van Perth is mooi maar wel vinden we dat de huizen zo dicht op elkaar staan dus we gaan wat verder weg kijken maar toch in de buurt van Perth want ik werk vlakbij het internationaal vliegveld.

heel veel geduld ondertussen en hopelijk kunnen jullie in januari dan ook naar dit prachtige gebied komen!
de koffie staat klaar..... :smile:

ps mocht je hulp nodig hebben laat maar ff weten,

groetjes
Monja

Hallo allemaal,

Ik kwam dit bericht pas net tegen, aangezien ik al weer een flinke tijd niet ingelogd was geweest op deze website.  :roll: Dus beetje late reactie, maar ik zou het ook erg leuk vinden om wat Nederlandse migranten te ontmoeten.  :up:

Ik ben 33 jaar en woon zelf (met mijn man) nu 3,5 jaar in Perth (in de heuvels) en het bevalt uitstekend. We hebben inmiddels wel enkele vriendschappen opgebouwd hier, maar het blijft met Ozzies toch echt wel anders dan met andere Nederlanders. Ik zou het heel leuk vinden om met andere Nederlandse migranten in contact te komen om weer eens ouderwets 'gezellig' Nederlands te kunnen kletsen. :blahblah:

Zijn er al mensen in om wat concretere plannen te maken?  :group:

Groeten van Anna

bijna!
Moet eerst nog wat dingen regelen (een baan) en weer wat ritme krijgen.
anders is het nog zo onrustig voor de kids.

Ik laat wat horen als ik zover ben.

Groetjes

Erik

Ik blijf voorlopig nog wel even verder kwijnen in Nederland... We krijgen het huis maar niet verkocht en beginnen inmiddels al te praten over vertrek in februari.... Maar dan komen we er ook echt aan en lijkt het mij ontzettend leuk om nieuwe mensen te ontmoeten!

Kan niet wachten

Sacha

Hoihoi,

mijn man, dochter van 10 maanden en ik wonen sinds 2 maanden in Citybeach. Ik vind het ook leuk om nieuwe contacten te leggen. Ik ben niet zo erg actief op dit forum maar wie weet komt daar nu dus verandering in :grin:

Groetjes nancy

Heel gezellig dat je er bij bent. Zelf woon ik nog niet in Perth, maar zodra we ons visum hebben dan komen we eraan!!!

Verheug me nu al op een beetje bekenden wanneer we daar aankomen!

Groetjes,

Sacha

Hoi Nancy,

wij wonen in Carlisle, maar willen best een keer afspreken hoor!
hoe lang woon je al in Australie?

grs
Hummer ( Monja )

'k beschouw ons ook al als pertianen, alhoewel wij (ik in eerste instantie alleen) pas in februari naar Perth komen. Goeie site trouwens, Monja. Ook een beetje Aussie V8 supercarfan?

Frank

[quote author=Alja link=topic=7289.msg128958#msg128958 date=1228823983]
'k beschouw ons ook al als pertianen, alhoewel wij (ik in eerste instantie alleen) pas in februari naar Perth komen. Goeie site trouwens, Monja. Ook een beetje Aussie V8 supercarfan?

Frank
[/quote]

Hey Frank,
Monja houdt niet zo van de v8's, ikke wel (haar vriend), ik keek het al jaren op motorstv, nog voor dat we naar Australië zouden gaan. Ze komen hier ook in Perth, Barbagello raceway.
Het eerste wat ik deed, was t-shirt's kopen van de v8's, en er een paar opsturen naar Nederland, naar familie.

Ben jij al eens hier geweest? De eerste dag dat ik in het hotel zat, ging ik naar buiten, en keek mijn ogen uit, wat er allemaal rondrijdt hier.

Groeten Arno

Dag Arno,
we hebben ook motorstv op onze schotel en ja we kijken ook indien mogelijk naar V8. We spijtig dat ze maar in WA enkel maar op Barbagello Raceway te zien zijn. Dus maar 1 keer per jaar.... 'k ben in ieder geval van plan om te gaan kijken. Ik ben nog niet in OZ geweest, maar ken reeds langer de reputatie van de aussies en hun wagens en truck die in europa tot de verbeelding spreken... Kadett'jes en Ascona's met dikke V8'en in  :?

groetjes

Frank

Wij gaan eerst op verlof naar Nederland maar als we terug zijn lijkt het me super om af te spreken. Ik denk dat we in Februari weer terug zijn.

Ik geloof dat we al wat gemeenschappelijk hebben want mijn vriend zit ook echt helemaal weg te kwijlen bij alle auto's hier. Hij zit nu al te balen van onze leenauto in Nederland :grin:

Hallo dames,

Ons gezin, Denny, Miranda en dochter Charlotte (9), denken er over om te emigreren naar Australie. Ons is verteld dat Perth echt een aanrader is. Voordat we een beslissing nemen gaan we natuurlijk eerst op verkenning. Dit gaat in mei 2009 gebeuren. We gaan dan 3 weken met een camper langs een aantal plaatsen. Misschien heeft iemand nog tips? Heeft iemand van jullie ook kinderen? Ik ben natuurlijk erg benieuwd hoe het met jullie emigratie is verlopen. Wellicht heeft iemand tijd om iets terug te mailen.

Alvast bedankt en fijne feestdagen.

Groeten,

Miranda

Hoi Miranda,

Perth is inderdaad een absolute aanrader! Maar dat is iets dat je zelf zal moeten ondervinden wanneer je er bent. Zo veel smaken zo veel wensen, niet waar? Ik kan je helaas nog geen tips geven over de emigratie, wij wachten nog op ons visum, maar voor camper/camping tips kan je me altijd een PMetje sturen, we hebben nu 3 vakanties rond Perth gehad en verheugen ons nu ook al op weekendjes weg wanneer we er wonen.

Groetjes,

Sacha

Hallo allemaal,

Wij zijn inmiddels 2 maanden in Perth en hebben het reuze naar ons zin. Ik ben niet zoveel actief op het forum, maar ik zag deze Topic en toen dacht ik dat het misschien leuk zou zijn om iets concreets te organiseren.

Monja... heb jij misschien zin om samen met mij iets op te zetten?

Voordat we het organiseren is het misschien handig om te weten of er nog steeds belangstelling voor is. (gezien de reachties wel maar je weet maar nooit) dus laat een berichtje achter....

groetjes Ethel

Ben helemaal voorstander van leuke uitjes. Misschien dat ik deze nog moet missen, maar de volgende ben ik er zeker bij!!!

Sacha

Heey hallo allemaal,
ik woon sinds november 2008 samen met mijn vriend in Perth. Ook ik heb een grote groep vriendinnen moeten achterlaten en dat is niet altijd even makkelijk moet ik zeggen. Mis ze enorm en zou graag wat meiden ontmoeten om leuke dingen mee te ondernemen. Ik ben 33 jaar en sinds 12 weken zwanger!!!! Erg leuk en spannend want het is onze eerste. Momenteel wonen we in Wembley Downs en sport ik bij Challenge stadium waar ik fitness en aquarobic. Als iemand zin heeft om mee te doen, zwanger of niet ;-), gezellig, laat maar horen.
Helaas heb ik nog steeds geen werk kunnen vinden en heb ik dus veel vrije tijd.
Ik ben voor een gezellige bbq of iets dergelijks. Als ik kan helpen, laat maar horen.
Groetjes Mieke

Hoi!

WELCOME IN PERTH

je bent welkom voor een bakkie/" glaasje" ....

ik werk ook ( nog ) niet dus als het je leuk lijkt laat maar weten of kom gewoon aan!

groetjes
Monja
( www.skippious.com)

hoi allemaal.....

Het wil nog niet echt vlotten met belangstellenden  :| :|.  Stelletjes, gezinnen of toekomstige gezinnen mogen zich ook aanmelden hoor!!! :lol: Alleen dan is het misschien een andere Topic?? :? Maakt niet uit toch? Wakker worden allemaal. Of is er geen belangstelling voor :shock: :thinking: en ja dan kan ik er ook niets meer aan doen.  :-( .

Laat wat van je horen!!!!

Bye Bye

Ethel

Ha Ethel,

Normaal gesproken zou ik van de partij zijn, maar aangezien ik word geveld door ernstige bekkeninstabiliteit, en nauwelijks een stap kan verzetten, komt de timing voor mij gewoon helemaal niet uit  :|

Wellicht over een aantal maanden, hoewel ik het dan misschien te druk zal hebben met mijn kersverse tweeling.

Maar volgens mij zouden d'r toch meer dan voldoende belangstellenden moeten zijn, aangezien er toch al behoorlijk wat reacties zijn gekomen op de vorige keer dat iemand voorstelde om wat af te spreken :?

Succes d'r mee in ieder geval, ik vind het een goed initiatief!  :up:

Back