Een plek onder de zon!

en vergeet niet je oranje shirt in te pakken.....! :lol:

Zomer 2006 tenslotte WK, en dan zullen ze weten dat ik uit nederland kom! Ga dus echt wel met mijn oranje shirt in de kroeg naar het nederlands elftal kijken (tenminste, als ze zich qualificeren natuurlijk...... :|)

Gr. Sab
 
Nou zojuist de afleveringen van Een plek onder de zon bekeken van afgelopen donderdag en vrijdag. Wat een zeikwijf (excuses voor het taalgebruik maar anders kun je haar niet omschrijven) die in Perth zeg. Durft ze nog tegen haar man te zeggen ook dat hij altijd loopt te klagen. Zichzelf zeker nog nooit horen praten. Laat haar ajb teruggaan naar Groot-Brittannie. Je kunt niet direct aan de top beginnen hoor en je moet je maar aanpassen aan de gewoonten van het land waar je gaat wonen. Mag ik een bakje? Wat, doe maar een emmer.
 
quote: een Engelse vrouw die in een auto zat in? Brisbane ? en vanallles zat af te kraken.Niks was goed.
Blijf dan toch lekker waar je zit denk ik dan.



vind ik ook! Heb ik wel vaker gemerkt met die Pommies. Geldt overigens ook wel voor andere emigranten. Familie van ons is 5 jaar geleden geemigreerd en ook daar horen we geluiden die samenvattend neerkomen op "in Nederland is het beter". Truc is volgens mij niet te zoeken naar de haring en drop, maar te gaan genieten van Australie en een Steaksandwich te bestellen. Ejoy!! Heb ergens ook een truc gelezen dat mocht je heimwee ontwikkelen (yeah right  :wink:) ga dan op vakantie naar je moederland. Vaak realiseer je je dan weer waarom je in de eerste plaats bent vertrokken.

Maar okay, het is wel een leuke serie om eens te kijken waar mensen tegenaan lopen. Het is inderdaad niet altijd rozegeur en maneschijn, toch!?
 
[quote author=Erna link=topic=2376.msg25815#msg25815 date=1125253232]
Wat een zeikwijf (excuses voor het taalgebruik maar anders kun je haar niet omschrijven) die in Perth zeg.
[/quote]

<ssst>
Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat die miepende pom aan het eind van de serie weer helemaal gelukkig is in Oz.
</ssst>
 
Heimwee... ja dat is triest. Maar ze loopt in mijn ogen wel heel erg overal op af te geven...

"Oooh een witte lijkwagen!! Wat stijlloos!!" 

Lekker belangrijk!!!!  :p
 
Volgens mij is zij ook de enige die continu klaagt over het weer: "het is echt veeeeel te warm"......

Duh........waarom ga je dan emigreren naar een land waar 300 dagen per jaar de zon schijnt......

Ik zou er niet zoveel problemen mee hebben.... :lol:

Gr. Sab
 
Ze moet toch wat te klagen hebben, ze is een POM.
Vind het wel zielig voor haar man,
als ik hem was had haar al in een container terug gestuurd,
maar dan de lange weg over Panama!!!!!!   :-D  :-D
 
IK het het nu ook een paar keer gekeken en inderdaad echt positief is het niet ,misschien is het wel de bedoeling om mensen een klein beetje te ontmoedigen als tegenhanger van de werving die de australische regering heeft gelanceerd.Ook heb ik het gevoel dat wij op een andere manier intergreren .Zowieso de taal is voor ons heel anders,deze engelse families denken dat ze in  Australie op hen zitten te wachten, ik heb op de metselaar na nog niet een kunnen ontdekken die de maatschappij van dienst is geweest ze lopen maar wat te klieren over meubels huizen met spinnen en andere flauwekul.Ik vind het leuk om er naar te kijken om wat van de omgeving mee te krijgen.

Manja
 
[quote author=Ineke link=topic=2376.msg26251#msg26251 date=1125563771]
Ze moet toch wat te klagen hebben, ze is een POM.
Vind het wel zielig voor haar man,
als ik hem was had haar al in een contener terug gestuurd,
maar dan de lange weg over Panama!!!!!!   :-D  :-D
[/quote]

Helemaal mee eens Ineke. En dan durft ze ook nog tegen haar man te zeggen dat hij altijd loopt te klagen :-o
 
als ik hem was had haar al in een contener terug gestuurd,
maar dan de lange weg over Panama!!!!!!   
:-D :-D......or send her on a long walk off a short jetty

Groetjes
Syl :)
 
Hoi,

Heb de serie nu ook een aantal keren gezien, maar ben nog niet super enthousiast hoor. Vind het tot nu toe een beetje een zeurend rommeltje.

Ook wel jammer dat je ze nog niet in het 'echte leven' heb gezien. Voor m'n gevoel zijn ze de afgelopen weken nog allemaal aan het 'settelen' geweest zoals een huis zoeken, auto aanschaffen, voor het eerst naar school etc. Is natuurlijk iets waar alle emigranten door heen moeten, maar van mij hoeft het programma zich daar niet twee weken aan te wijden. Wat minder herhalen en lekker 'to the point' zodat we kunnen zien hoe ze er uiteindelijk ook echt leven en zien wat ze dan tegen komen.

Ik hoop dat de serie nog ff aanblijft en je de families uiteindelijk ook in hun draai ziet of dat ze terug naar Engeland zijn (het kan natuurlijk dat je er echt niet kan aarden), maar natuurlijk ook voor alle Australie plaatjes!!! Dat is het enige wat ze niet genoeg kunnen herhalen!!.

Hgr, Jeanine
 
Ik vind dit wel een geinig programma. Als ik zo de reacties lees zou je haast denken dat er alleen maar negatievelingen in dat programma zitten, maar ik vind die man (van die vreselijke vrouw in Perth, you know who I'm talking about!) wel erg cool. Hij moet wel superpositief zijn, anders hou je dat toch niet uit met zo'n vrouw? ;-)

Die autoverkoper in Perth, en zijn kinderen!, lijken toch behoorlijk te genieten. Wat probleempjes op school, of in de liefde enzo, maar voor de rest helemaal okay zou ik zeggen.

Het echte leven... nuja, dat zal wel steeds meer erin komen, maar ik vind dat het al aardig in beeld gebracht is eigenlijk. Een liefde met een Australier, die haar laat stofzuigen! Echt, dat is typical ozzy male pig behaviour als je het mij vraagt.  :? Of die teenager die gaat shoppen, teenage culture ten top. Of die Perth family die de buren op bezoek krijgen, "don't you have a normal phone?"  :-D  Of hoe die metselaar in Perth op z'n werk in beeld kwam, mooi gewoon.  Dat is het echte leven denk ik dan.



hummin
 
Hoi hummin,

Je hebt ook wel een beetje gelijk hoor.

Ik denk dat ik het programma - een beetje egoistisch misschien - vanuit mezelf gezien bekijk :oops: .

Eigenlijk hoop ik nieuwe dingen te zien en horen waaraan ik zelf nog niet heb gedacht die ik uiteindelijk tegen ga komen zodra we zelf geemigreerd zijn. Ben nogal een ongeduldig typje en die auto's, huizen, en 'wennen aan' dat geloof ik allemaal wel - deze problemen kom je bij elke emigratie tegen of je nu naar Belgie of Australie verhuist. Ik zie liever andere, 'typischere' dingen die ik zelf niet zou hebben bedacht. Bijv. die jongen die z'n meisje laat stofzuigen :-o ?! Ik geloofde m'n oren gewoon niet!! Of dat ouders voor huiswerk moeten tekenen!! Helemaal top :up: ! En inderdaad die metselaar op z'n werk etc. Kijk, dat zijn nou dingen die volgens mij specifiek bij Australie horen - en die mogen ze wat mij betreft wat meer laten zien en dat gezeur wat minder (niet helemaal weg want ook negatieve dingen horen nu eenmaal bij het leven).

Maar goed, ik begrijp ook wel dat er andere mensen zijn die misschien juist wel geintereseerd zijn in de dingen die ze van mij mogen overslaan  - ieder zo z'n ding toch?!

En ongeacht of het programma in de herhalingen blijft vallen of niet - kijken doe ik toch wel. Zo nieuwsgierig ben ik wel  :-D :-D!

Hgr, Jeanine
 
ik Zat er ook helemaal klaar voor -maar helaas vanvond niet.
Nou moet ik zeggen dat in het algmeen Engelse (vooral de wives) bekend staan als "windgers" (weet niet of ik het goed schrijf)......altijd wat te zeuren, maar die Skeggs vrouw is wel heel extreem.
Heb ook begrepen dat Nederland ook begonnen is met een serie op Ned 2 "Ik Vertrek"
Hopelijk gaat er ook iemand naar Australie en dan krijgen we misschien een iets wat reeeler beeld. Het schijnt de Engelse nogal makkelijk af te gaan om te gaan emigreren omdat ze toevallig onder de zelfde vlag vliegen want zonder een cent te makken en geen beroep kwamen een aantal van die families er zo in???
miel
 
[quote author=memswear link=topic=2376.msg26256#msg26256 date=1125566334]
IK het het nu ook een paar keer gekeken en inderdaad echt positief is het niet ,misschien is het wel de bedoeling om mensen een klein beetje te ontmoedigen als tegenhanger van de werving die de australische regering heeft gelanceerd.[/quote]

Laten we het hopen dat de televisiemaker dat als doel heeft gesteld! De mensen die echt willen (wij met ons allen hier op het forum) gaan er toch wel voor en blijven er ook voor gaan, terwijl vele twijfelaars die ook zitten te kijken wel ontmoedigd raken.....
 
Laten we het hopen dat de televisiemaker dat als doel heeft gesteld! De mensen die echt willen (wij met ons allen hier op het forum) gaan er toch wel voor en blijven er ook voor gaan, terwijl vele twijfelaars die ook zitten te kijken wel ontmoedigd raken.....

Ja, helemaal mee eens :). Wij twijfelen ook niet hoor.
(Ik mag eigenlijk niet liegen, dus: heel af en toe een piep klein beetje dan :wink:)

Gr. Mel
 
Ik heb begrepen dat een aantal van die families er in kwam op basis van sponsering!! Dan is er blijkbaar veel mogelijk.
 
Back
Top