Emigranten 2010 of later?

Haai hai hier nog 2 die pas 2010 gaan. ( of in het ergste geval begin 2011 )
Dus je bent niet alleen zoals je ziet Catkin.
De mensen die ik ontmoet heb op het uitje ( was bij ons afgelopen voorjaar ) zijn zo'n beetje allemaal al vertrokken. Was ook erg vreemd, wij waren maar amper begonnen met de aanvraag en iedereen was al met hele andere dingen bezig.

[quote author=Catkin link=topic=9326.msg126396#msg126396 date=1223329365]
Hebben jullie nog dingen die je echt nog eens wil doen voordat je naar Australie vertrekt? Of juist dingen die je er (al dan niet om financiele redenen) voor laat?[/quote]

Wij willen nog een paar dingen zien in Europa, omdat we verwachten dat er geen vakantie meer in zit,  als we ooit terug komen dan is dat echt alleen voor familie en vriendenbezoek.
Dus vakanties vieren we nog wel, verder ( proberen we) ontzettend hard te sparen!
We verkopen langzaam aan wat dingen waarvan we weten dat we die niet meenemen.
En ik hoop wat leuke contacten op te doen in de tussentijd  :up: ( het leukste is natuurlijk als die ook richting Brisbane gaan )
Verder vind ik het niet heel erg om nog te moeten wachten, want dan kunnen we op ons gemakje alles uit zoeken, en is het minder stressvol. Maar van de andere kant kan ik niet wachten om te gaan!  :w00t:

leuk draadje. Niet gedacht dat er zoveel mensen waren die ook wat later willen gaan dan de vroegste mogelijkheid.

Wat we in de tussentijd willen doen is nog zoveel mogelijk onbekende stukjes van Europa zien en genieten van de voordelen die deze kant van de wereld heeft ten opzichte van Australie.

Ik ben wel benieuwd naar de spreiding bij de 2010ers: wij zelf gaan waarschijnlijk ten noorden (sunshine coast) of ten zuiden van Brisbane wonen.

Skippie, heb je trouwens nog iets gehad aan mijn PM van een tijdje terug?

[quote author=lucy link=topic=9326.msg126461#msg126461 date=1223404431]
Ik ben wel benieuwd naar de spreiding bij de 2010ers: wij zelf gaan waarschijnlijk ten noorden (sunshine coast) of ten zuiden van Brisbane wonen. [/quote]

wij denken aan Melbourne. trekt mij ontzettend, ook al ben ik daar nooit geweest :smile:

Ik zit te denken aan Perth. Kan op zich alle kanten opgaan, maar deze stad trekt mij het meeste. Ik ga alleen, dus ben wel eg flexibel...

Ik ben wel benieuwd naar de spreiding bij de 2010ers: wij zelf gaan waarschijnlijk ten noorden (sunshine coast) of ten zuiden van Brisbane wonen.

Skippie, heb je trouwens nog iets gehad aan mijn PM van een tijdje terug?

Je bedoelde van de vertalers he Lucy? We zijn bijna zover dat we daar mee aan de slag moeten, dus die je hebt doorgegeven kan ik misschien wel gebruiken.
Grappig dat je ook van plan bent naar de Sunshine coast te gaan,wij ook n.l.

@ zwerver: das wel een heel verschil Adelaide, Townsville ( vond ik zelf echt helemaal niks, maar gelukkig smaken verschillen ) en Brisbane.
Ben benieuwd wat iedereen het belangrijkste vindt in een woonplaats?
@ en jij Catkin? Perth is kei leuk, maar er is verder niet zo heel veel om heen...zoals bergen, regenwouden enzo ( dadelijk krijg ik Pete nog op mijn nek door dit hard op te zeggen  :grin:

Ik vind 2 grote nadelen aan Perth, waardoor ik ook wel twijfel, en dat zijn;
het is de meest geisoleerde stad van de wereld. Dat klinkt toch wel een beetje afgelegen, ondanks dat Perth natuurljk zef veel inwoners heeft en er omheen ook gewoon nog kleine plaatsjes liggen
en
mijn grootste hobby is theater (zelf cursussen volgen en naar het theater gaan) en dit lijkt wat beperkt in Perth.

Perth heeft voor mij echter een aantal voordelen;

Qua woonruimte huren lijkt dit nog enigzins betaalbaar. Ik kan hier in mijn budget nog iets huren met 1 a 2 slaapkamers, iets verder van de stad zelfs met 3 (maar zoveel heb ik dan weer niet nodig), ga ik richting Sydney of Melbourne, wordt dit hoogstens een studio'tje.
Ik vind Perth een geweldige stad; mooi park (Kings Park), leuk centrum, mooie stranden. Toen ik daar was voelde ik me er echt thuis (wat voor een groot gedeelte meespeelt in mijn beslissing.
West Australie is minder touristisch. Nou trekt Pert natuurlijk ook touristen, maar minder dan Sydney, Melbourne en de oostkust.
Het klimaat is er heerlijk.
En de omgeving heeft zeker wel mooie gebieden (zowel als reef als op het land), alleen zijn deze minder bekend en dus minder touristisch. En ja regenwoud is er niet, dat klopt. Het is wat droger, maar dat kan ook zijn charmes hebben. Er zijn echt wel mooie gebieden in het westen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik vooralsnog voor alles opensta, maar dat Perth wel een van de steden is die hoog op mijn lijstje staat...

[quote author=skippie link=topic=9326.msg126516#msg126516 date=1223467860]
@ zwerver: das wel een heel verschil Adelaide, Townsville ( vond ik zelf echt helemaal niks, maar gelukkig smaken verschillen ) en Brisbane.
Ben benieuwd wat iedereen het belangrijkste vindt in een woonplaats?
[/quote]
Belangrijkste pluspunt voor Adelaide is dat ik daar al drie maanden gezeten heb. Ik ken de stad, ik ken er mensen en ik weet waar ik moet zijn voor werk e.d. Nadeel van Adelaide is dat ik er niet kan duiken (dat is zover ik weet alleen aan de W-Coast en de E-Coast echt mooi), maar ik kan er wel weer surfen.

Townsville is gewoon een stukje droom-herinnering, geen idee of ik daar werkelijk zou willen wonen. Brisbane omdat ik daar in de omgeving een maand gezeten heb en er mensen ken. ;) Je hoort het al, het heeft m.n. te maken met het sociale vangnet (als in mensen die ik ken etc.) dat er hangt voor me ;)

Wat we gaan doen tot 2010...? LEVEN!!!!

We gaan eerst over drie weken weer voor een paar weken downunder. :up:...de camper is geboekt en deze keer gaan we eens in SA  kijken... :up:

Waar we uiteindelijk terecht komen na de emigratie zullen we nog wel zien. Ergens langs de kust tussen Sydney en Perth...het stuk omhoog van Sydney naar Cairns hebben we gezien maar trekt op één of andere manier niet zo...
Melbourne was fantastisch en de omgeving is ook super...maar we hebben Adelaide en Perth nog niet gezien...dus...

Waarschijnlijk willen we eerst nog even wat rondtrekken voordat we ons definitief vestigen...

In de tussentijd willen we zeker nog een paar grote steden in europa zien tijdens weekendjes of korte weekjes weg...steden als Rome en Barcelona staan nog op de lijst voor een bezoekje...die stad in duitsland met een B komen we waarschijnlijk toch nog wel als we een zekere sticker moeten halen....

Forum uitjes zijn we zeker voor te porren....laatste was voor ons in scheveningen in 2007, toen prima georganiseerd door Catkin&Co.

Nu weer aan het werk, duty calls...

GroetZ GEERJAP

Hier nog 2 mensen die pas eind 2009/ begin 2010 richting Aussie gaan.... Richting Perth om precies te zijn. Mijn vriendin haar vader woont daar al, dus dat is wel makkelijk kwa mensen die je daar dan al kent! En verder vind ik Perth en omgeving ook geweldig!

Maar nog een lange weg te gaan, volgende week wordt mijn CDR (Engineers of Australia, Engineering Technologist) pas ingediend. Dus zit 1.5 maand achter Geer-jap kwa planning...

@Geer-jap Denk je echt dat de visum aanvraag 10-12 maanden gaat duren? Ik dacht eerder aan 8-10 maanden....

Verder proberen we ook het maximale in Nederland er uit te halen, wellicht ook wat tripjes in europa en verder heel hard sparen!

[quote author=skippie link=topic=9326.msg126516#msg126516 date=1223467860]
@ en jij Catkin? Perth is kei leuk, maar er is verder niet zo heel veel om heen...zoals bergen, regenwouden enzo ( dadelijk krijg ik Pete nog op mijn nek door dit hard op te zeggen  :grin:
[/quote]
[size=6pt]SSSSSSTTTTTT~!!!! Heb je hier al eens gewoond? Beste stad van de hele wereld om te wonen ! :up:  :up: [/size]
Je hebt absoluut gelijk hoor, vooral niet allemaal hierheen komen, niets aan !! Wordt het veel te druk ;-)

[size=5pt]shit heeft ie het toch weer gelezen he hahaha[/size]
Pete, als jij nou zorgt voor wat bergen en regenwouden kom ik ook!  :lol:

We gaan ten Noorden van Brisbane ons oriënteren (hopelijk) next year oktober. Ergens waar we een vrijstaand "iets" zouden kunnen vinden met een lapje grond....
Ondertussen de whales en hun kinderen bezichtigen in Hervey Bay en (weer) naar Myella farmstay waar we heerlijke herinneringen aan hebben, dat is ergens bij Rockhampton links af de dessert in.
We tellen af vanaf oktober 2006..dus hier komen we ook nog wel doorheen..hebben ook destijds een forumuitje meegemaakt in Heemstede waarvan de meesten al verhuisd zijn...hè Catkin?......Afrika is prachtig..we zijn ooit in Kenia geweest;rondreis (onze adoptie wees olifant opgezocht...was inmiddels al 5 jaar en erugggg groot), willen graag weer terug, maar doen het niet vanwege de financiën...alles voor de emigratie! Elk dubbeltje wordt omgedraaid sinds 2006...voor onszelf dan...ondertussen werken we meer dan full-time, vangen we nog wel verwaarloosde/ontheemde honden op, maken we onze neefjes en nichtjes lid van het WNF/AAP en allerlei andere goede doelen blijven we door steunen..." het moet wel leuk blijven"...ondertussen engelse lessen volgen en voor we het weten...is het zover????hopen we...the sunshine state!
Zou nog wel een keer willen schaatsen op natuurijs..mijn nieuwe noren (van 1997..de laatste elfstedentocht) liggen al 11 jaar in het vet te wachten.....hoop dat het er nog van komt binnen die aankomende 2 jaar "wachttijd"....
Gitaarles nemen stel ik weer eens uit..alhoewel mijn man het wel prettig zou vinden als ik dat niet deed, met "zon en feestdagen" wil ik nog wel eens vergeten dat het 10 jaar geleden is dat ik les heb gehad en dat ik helemaal niet kan zingen...maar het lijkt me heerlijk ooit op het (Australische) strand rond een vuurtje te tokkelen...
Carmen.

Nou Skippie, niet allemaal hoor! Wij zijn er nog steeds en zullen niet voor 2011 vertrekken vrees ik. Lang verhaal maar we voldoen nog niet aan de eisen ivm een wijziging op de lijst en een Jobhop van Richard.
Gelukkig zijn er meer mensen die nog langer hier blijven. Luuk is toch ook nog niet weg meen ik?
Welke hoek wij tzt inwillen is ons nog niet duidelijk..., hangt helemaal af van waar hij evt. aan het werk zou kunnen. We willen rond 2010 een paar weken die kant op om alvast wat rond te kijken.

[quote author=Tijlcarm link=topic=9326.msg126531#msg126531 date=1223491480]
Zou nog wel een keer willen schaatsen op natuurijs..mijn nieuwe noren (van 1997..de laatste elfstedentocht) liggen al 11 jaar in het vet te wachten.....hoop dat het er nog van komt binnen die aankomende 2 jaar "wachttijd"....
[/quote]
Goed dat je dat nog even noemt, daar hadden we het van de week nog over.
Het ijsbaan seizoen begint weer, dus gauw de schaatsen op [size=20pt]Marktplaats.nl[/size]........

Bart

@skippie: ja, ik bedoelde inderdaad over de vertalingen. Ik moet deze week ook weer.

Voor mij is eigenlijk het klimaat plus de omgeving de belangrijkste overweging om naar de omgeving van Brisbane te gaan. Inderdaad de bergen en regenwouden, en ook nog een beetje bush plus mooie stranden. Ik wil wel op een plek belanden waar ik redelijk makkelijk werk kan vinden, maar niet in een heel grote stad.

Het klimaat vind ik wel belangrijk maar lastig oordelen; heb via zoeken op dit forum wel eens geprobeerd te ontdekken wat de verschillen zijn tussen Brisbane, Adelaide, Melbourne etc als het gaat om regen, temperatuur het jaar rond, vriezen, seizoenen ed.
Het verschil tussen Brisbane en het zuiden is me wel duidelijk. Maar het verschil tussen Adelaide, Melbourne en Sydney?
Ben dol op hitte, dus ik begin in het noorden. Blijkt het te warm, dan zakken we gewoon af naar het zuiden.

Ligt dus nog een beetje open

We tellen af vanaf oktober 2006..dus hier komen we ook nog wel doorheen..hebben ook destijds een forumuitje meegemaakt in Heemstede waarvan de meesten al verhuisd zijn...hè Catkin?......
Afrika is prachtig..[/quote]

Haha ja daarvan is volgens mij zo goed als iedereen weg, maar was wel gezellig. Ik wil eigenlijk volgend jaar nog een uitje gaan organiseren, want vind dat wel weer gezellig (mijn laatste uitje is degene die ik met chantal had georganiseerd in september 2007).
Ik laat er nu niet zoveel meer voor, maar dat komt ook omdat ik er eens heel veel voor gelaten heb en mijn visum toen niet is doorgegaan. Ik leef nu dus gewoon door (inclusief nog een grote reis en soms een uitstapje), maar let wel een beetje op met wat ik doe. Ik ga alleen, dus dat scheelt wel qua hoeveelheid geld die je mee moet nemen. Ik kan mezelf met vrij weinig wel helpen en ga desnoods eerst wat tijdelijk werk doen...

[quote author=Catkin link=topic=9326.msg126607#msg126607 date=1223578410]
We tellen af vanaf oktober 2006..dus hier komen we ook nog wel doorheen..hebben ook destijds een forumuitje meegemaakt in Heemstede waarvan de meesten al verhuisd zijn...hè Catkin?......
Afrika is prachtig..[/quote]

Haha ja daarvan is volgens mij zo goed als iedereen weg, maar was wel gezellig. Ik wil eigenlijk volgend jaar nog een uitje gaan organiseren, want vind dat wel weer gezellig (mijn laatste uitje is degene die ik met chantal had georganiseerd in september 2007).
Ik laat er nu niet zoveel meer voor, maar dat komt ook omdat ik er eens heel veel voor gelaten heb en mijn visum toen niet is doorgegaan. Ik leef nu dus gewoon door (inclusief nog een grote reis en soms een uitstapje), maar let wel een beetje op met wat ik doe. Ik ga alleen, dus dat scheelt wel qua hoeveelheid geld die je mee moet nemen. Ik kan mezelf met vrij weinig wel helpen en ga desnoods eerst wat tijdelijk werk doen...

[/quote]
Dat vind ik een mooie uitspraak, je hebt minder nodig want je bent alleen. Hoeveel denk je nodig te hebben dan?

[quote author=lucy link=topic=9326.msg126606#msg126606 date=1223577046]

@skippie: ja, ik bedoelde inderdaad over de vertalingen. Ik moet deze week ook weer.

Voor mij is eigenlijk het klimaat plus de omgeving de belangrijkste overweging om naar de omgeving van Brisbane te gaan. Inderdaad de bergen en regenwouden, en ook nog een beetje bush plus mooie stranden. Ik wil wel op een plek belanden waar ik redelijk makkelijk werk kan vinden, maar niet in een heel grote stad.

Het klimaat vind ik wel belangrijk maar lastig oordelen; heb via zoeken op dit forum wel eens geprobeerd te ontdekken wat de verschillen zijn tussen Brisbane, Adelaide, Melbourne etc als het gaat om regen, temperatuur het jaar rond, vriezen, seizoenen ed.
Het verschil tussen Brisbane en het zuiden is me wel duidelijk. Maar het verschil tussen Adelaide, Melbourne en Sydney?
Ben dol op hitte, dus ik begin in het noorden. Blijkt het te warm, dan zakken we gewoon af naar het zuiden.

Ligt dus nog een beetje open
[/quote]
Volgens mij moet je hier heel wat aan hebben :)

Of anders http://www.bom.gov.au/inside/services_policy/public/sigwxsum/sigwmenu.shtml

[quote author=Zwerver link=topic=9326.msg126609#msg126609 date=1223580729]
Dat vind ik een mooie uitspraak, je hebt minder nodig want je bent alleen. Hoeveel denk je nodig te hebben dan?
[/quote]

Wat een voordeel is van alleen zijn, is dat je niet verantwoordelijk bent voor anderen (bijvoorbeeld kinderen), waarvoor je toch ook wel wat achter de hand moet hebben. Dat scheelt denk ik wel. Ikzelf heb minder nodig dan als je ook de verantwoording hebt voor kinderen. Zeker als het niet gelijk lukt een goede baan te vinden, voor mezelf kom ik al snel wel een beetje rond.

Ik weet niet wat ik echt nodig denk te hebben. Mocht het slecht gaan, kun je met erg weinig rondkomen. Als ik niet gelijk een baan zal hebben, zal ik minder kosten gebruiken voor wonen en uitstapjes, totdat ik meer financiele middelen heb. Ik heb zelf 10 maanden rondgereisd (waarbij je ook kosten hebt voor een dak boven je hoofd, eten etc) en dan kun je, in geval van nood, de eerste maanden met minder dan 1000 euro per maand rondkomen. Ja dan moet je wel tijdelijk in een hostel of shared accomodation verblijven, maar in geval van nood is dat dus wel een mogelijkheid. Het is denk ik persoonlijk voor hoeveel maanden je geld achter de hand wil hebben... Daarnaast ben ik van mening dat je altijd wel iets van werk kan vinden, binnen afzienbare tijd. Misschien niet gelijk de ideale baan, maar desnoods wat tijdelijk seizoenswerk, of iets dergelijks. In behoefte voorzien moet wel lukken.

[quote author=Catkin link=topic=9326.msg126614#msg126614 date=1223586160]
[quote author=Zwerver link=topic=9326.msg126609#msg126609 date=1223580729]
[/quote]

Wat een voordeel is van alleen zijn, is dat je niet verantwoordelijk bent voor anderen (bijvoorbeeld kinderen), waarvoor je toch ook wel wat achter de hand moet hebben. Dat scheelt denk ik wel. Ikzelf heb minder nodig dan als je ook de verantwoording hebt voor kinderen. Zeker als het niet gelijk lukt een goede baan te vinden, voor mezelf kom ik al snel wel een beetje rond.

Ik weet niet wat ik echt nodig denk te hebben. Mocht het slecht gaan, kun je met erg weinig rondkomen. Als ik niet gelijk een baan zal hebben, zal ik minder kosten gebruiken voor wonen en uitstapjes, totdat ik meer financiele middelen heb. Ik heb zelf 10 maanden rondgereisd (waarbij je ook kosten hebt voor een dak boven je hoofd, eten etc) en dan kun je, in geval van nood, de eerste maanden met minder dan 1000 euro per maand rondkomen. Ja dan moet je wel tijdelijk in een hostel of shared accomodation verblijven, maar in geval van nood is dat dus wel een mogelijkheid. Het is denk ik persoonlijk voor hoeveel maanden je geld achter de hand wil hebben... Daarnaast ben ik van mening dat je altijd wel iets van werk kan vinden, binnen afzienbare tijd. Misschien niet gelijk de ideale baan, maar desnoods wat tijdelijk seizoenswerk, of iets dergelijks. In behoefte voorzien moet wel lukken.
[/quote]
Uit ervaring weet ik i.d.d. ook dat je voor +/- 1600 dollar per maand easy rond kan komen, i.d.d. met shared accomodation :) Ik heb zelf ook 9mnd Australie gedaan. Wij waren echter met z'n tweetjes en hadden aan die 1600 dollar/mnd meer dan zat.
Wat je zegt over werk geloof ik direct, daar maak ik me ook geen zorgen om. Wat wel zo is, is dat je een bepaald basis-bedrag moet hebben. Nu hoor ik van veel stelletjes+kids wat ze denken nodig te hebben, maar ik vraag me m.n. af wat een single nodig heeft.

Als voorbeeld in Nederland:

Huur:      650 euro/mnd
Voedsel:  200 euro/mnd
Telefoon:  50 euro/mnd
Auto:      250 euro/mnd (leasekosten)
Verzek.:  125 euro/mnd

Dan kom ik al snel op 1275 euro/mnd aan vaste kosten. Daar mis ik vast wel wat in het lijstje. Als ik er nu vanuit ga dat je de euro rechtstreeks om mag rekenen naar de dollar dan kost het geintje je dus 1275 dollar per maand..... ga eens uit van 1 maand geen inkomen en het feit dat je wat achter de hand wil hebben, dan moet je toch minimaal een euro of 3000 minimaal meenemen? Of vergis ik me?

Back