Emigranten 2010 of later?

Wij zitten nog niet in de "wacht periode". We krijgen deze week als het goed is de spullen van de vertaalster terug en kunnen dan de spullen opsturen naar Australie voor de TRA.Het heeft gewoon heel veel tijd gekost om alle papieren te verzamelen en dergelijke.
Nu mogen we ons aanmelden voor de IEUW pardon, ik bedoel IELTS  :wink: 
Ik zag op de site dat we ook in Den Bosch terecht kunnen voor de general test.Dat wist ik niet, want ik heb nog nooit iemand horen praten over DenBosch, alleen maar over Amsterdam en Utrecht. Nu vraag ik me allen af of dit wel klopt, misschien lees ik het niet goed en is die locatie alleen maar voor proef IELTS ofzo.
 
Hoi Ingrid,

volgens mij is de test ook alleen in Utrecht en Amsterdam.
Op de website staat dat het nieuwe kantoor van IDP naar den Bosch is verhuist, maar IELTs nog steeds in Utrecht word afgenomen.

http://www.netherlands.idp.com/news/idp_netherlands_is_verhuisd.aspx

Heb je al een datum in gedachte ?

Groetjes,
Johan
 
Hee thanks Johan, das toch gek he, ik had op IELTS.org en dan op test centre Netherlands gezocht en daar kwam Den Bosch tevoorschijn.En dit kon o.a voor de general test op 7 februari.
Maar nu belde ik net met idp.com en zei vertelde me dat het inderdaad alleen in Utrecht kon. Toch vreemd dat je dat niet kunt opmaken uit de site IELTS.org.
 
Wil je nu al de IELTS gaan doen voordat de TRA goedkeuring er is? Wij hebben hetzelfde gedaan (geen TRA, maar ACS)...maar hebben dus ook eerst de IELTS gedaan en daarna kregen wij bericht dat de Skills Assessment afgekeurd was. Moest nog iets meer werkervaring opdoen volgens hun. Maar in die tussentijd hadden we dus wel de IELTS gehaald en noodgedwongen weer moeten laten verlopen. Weg € 170,- per persoon....
 
Nou,waarschijnlijk hebben we de uitslag van TRA binnen voor we uberhaupt onze IELTS test hebben.
Maar goed, we hebben een agent achter de hand , dus die zal het wel weten.
180,- extra is een druppeltje op een gloeiende plaat als we het opnieuw zouden moeten doen, want wat we in totaal kwijt zullen zijn, das echt #$#@$%%^  :shock: zeg maar.....  :wink:
 
IELTS mag bij aanvraag visum niet ouder dan twee jaar zijn dus je hebt nog even Ingrid :)
En inderdaad Rob weet inderdaad waar hij het over heeft dus geen zorgen  :up:

Gr,
Johan
 
Als alles volgens plan gaat dienen wij onze aanvraag medio november 2009 in, dus dat wordt ook 2010 eerdat we er zijn!
Weten nog niet precies waar we heen willen, pert, sydney of Melbourne. Dat beslissen we pas als we daar zijn. spanned allemaal hoor!
 
Ook wij (mijn man en ik) hopen in 2010 te kunnen vertrekken.
We wilden eigenlijk al in 2009 uit Nederland vertrekken, maar ons huis (renovatiepand) is nog niet ver genoeg af voor een verkoop, dus nu hebben we ons ingesteld op 2010.
We hebben er enorm zin in, liever gisteren als vandaag, maar dat kan dus helaas nog niet.
 
Ook wij hopen er in 2010 te zitten, maar ben er niet meer zo zeker van met al die ontwikkelingen. We hebben het visum in september 2008 ingediend en ik las al dat het nog wel eens een jaar kon gaan duren voordat we uberhaupt aan de beurt komen  :cry:
Hierna nog van alles regelen en voor je het weet is het dan al weer 2011.

Wij gaan ook naar Perth, als we nog kunnen gaan met de evt. wijzigingen  :-(
 
Ik was degene die heeft aangegeven dat het (hoogst waarschijnlijk) nog 12 maanden gaat duren. Bij mij wordt het ook ergens vanaf halverwege 2010 of begin 2011 eer ik kan gaan. Dus we wachten gewoon nog even door. Ben er pas sinds 2005 mee bezig, dus dat wachten kan ik inmiddels wel...
 
Balen man en voor jou helemaal nu je er al zo lang mee bezig bent.
Maar had je ze gemaild met de vraag wanneer je aan de beurt zou zijn dan?
Ik hoop dat we uberhaupt (om het maar in mooi Nederlands te zeggen) nog aan de beurt komen. Vind het best een beetje zuur dat er weer een lijst in het leven is geroepen en beroepsgroepen voorrang krijgen. Wel begrijpelijk overigens en heel leuk voor de mensen die op de lijst staan, maar wel een beetje zuur wanneer je er niet op staat.

Anyhow, afwachten en geduld is een schone zaak  :up:
 
Veel mensen in dit topic zullen met de nieuwe regelingen te maken hebben (wat voor sommige misschien positief uit zal vallen, maar voor verschillende mensen ook minder positief). Ikzelf hoop mijn visum begin volgend jaar te krijgen. Hebben de mensen die hier in dit topic rondhangen nog plannen voor het komende jaar? Nog dingen die je zeker nog wil doen in nederland de komende tijd?
Ik heb een hoop plannen nog (naast het krijgen van mijn visum). Ik wil me hier nog wat richten op mijn toneel (cursussen en amateurtoneel). Binnenkort ga ik naar afrika voor 3,5 week. Azie en Afrika stonden nog hoog op mijn lijstje, maar azie is makkelijker te doen vanuit australie en dus maar een vakantie naar akrika geboekt. Gelukkig is de lente en zomer in aantocht. Hopelijk wordt dat wat, want dan gaat de tijd toch weer wat sneller en na de zomer hoop ik toch iets meer zicht te krijgen op hoelang het gaat duren eer ik een CO toegekend zal krijgen...
 
Wij wachten nu op de uitslag van Engineers of Australia, en pas daarna kunnen we de visum aanvraag, skilled independent, plaatsen....Wordt WA aangezien het beroep van Marco niet meer op de lijst staat voor Queensland. Wordt dus toch geen Brisbane maar Perth. Is wel even omschakelen hoor. Al met al denk ik dat ook wij pas in 2010 naar OZ kunnen.
Wat gaan we zeker nog doen tot aan die tijd?
Genieten van al het moois hier (familie, vrienden etc), gewoon toch doorgaan met leven hier, mocht het onverhoopt niet lukken met het visum....
En we blijven op vakantie gaan, maar nu meer binnen Europa, nu kan het nog, de verre reizen maken we straks wel weer vanuit Oz.

Leuk om nu al in contact te komen met andere emigranten. En ik lees vanalles over een feestje? Tell me more!

groet,
Mariska
 
Hoi Mariska, kijk maar even in het onderdeel "kalender"daar zie je dat er een forumuitje gepland staat voor sept, een BBQ in Scheveningen.
Join the club van de wachtenden  :wink:

Ingrid
 
Hallo allemaal,

Als er onder de groep van 2010 (of later natuurlijk) belangstelling is voor een forumuitje ergens in april of mei dan hoor ik dat graag. Wij vertrekken de eerste week van juni en zouden het toch wel erg leuk vinden om met wat gelijkgestemden nog een hapje en een drankje in Nederland te doen. Uiteraard in een Australische gelegenheid. Alle reacties zijn welkom.

Groet,

Frank
 
Zat voorgaande net allemaal te lezen en ik vroeg me af van alle mensen die hebben aangegeven dit jaar te gaan, nu ook daadwerkelijk gaan of er al zijn?

Van Catkin, Skippie weet ik het wel... maar de rest?

Ligt er aan waar er iets georganiseerd zal worden, vind het verder een prima idee! :up:
 
Wij hebben al een paar forum uitjes gehad en zijn voorlopig nog niet weg, dus als het op een beetje centrale locatie is dan hebben wij altijd zin in een avondje ongegeneerd babbelen over Australië :grin:

Doe een voorstel in data en plaats en je zal zien zo een volle bak

Yvonne en Johan
 
Back
Top