Emigranten 2010 of later?

En toch gaat het verdomd hard met je spaarcenten! Ik ben er achter gekomen dat ik op reis minder uitgaf dan in Melbourne...... Maar misschien ligt dit meer aan mij.

Huur voor een hostel is gauw 220 dollar per week en dan heb je nog niets, ja een gedeelde kamer  :wink: Koken daar heb ik al maanden niet van gehoord dus take-out is ondanks dat het goedkoop is nog steeds duurder. Tja en ik wil ook wel onder de Australiers komen en waar doe je dat beter dan in het uitgaansleven?? En uitgaan is hier nog steeds stukken duurder dan in NLD!

Maar ach het is voor een goed doel en ik denk nog steeds dat dit voor mij de beste manier is. Nee het is mooi makkelijk als je mensen leert kennen wie je helpen bij het verkennen van verschillende buurten.
 
[quote author=Zwerver link=topic=9326.msg126615#msg126615 date=1223587264]
Als voorbeeld in Nederland:

Huur:      650 euro/mnd
Voedsel:  200 euro/mnd
Telefoon:  50 euro/mnd
Auto:      250 euro/mnd (leasekosten)
Verzek.:  125 euro/mnd

[/quote]

Dat is voor mij:

Huur: 600 euro per maand
Boodschappen: 90 tot 100 euro per maand (ja doe altijd erg goedkoop boodschappen)
Telefoon/ internet: 40 euro per maand
Auto: 140 euro per maand
Verzekering: 120 euro per maand.

Maar goed, als je tijdelijk in een hostel zit kost dat tussen de 190 en 200 dollar per week. Ik kook echter wel vaak als ik in een hostel zit, dus daar bespaar je ook wel op. Uitgaan kun je zo duur maken als je wilt, want ja kan ook uitgaan en wat minder drinken.
Maar ik ga er ook vanuit dat ik in eerste instantie geen 600 eoro aan huur kwijt ben (slaap eerst even in een hostel of shared accomodation), dat ik niet gelijk de kosten van een auto heb (die schaf ik wel aan als ik daadwerkelijk een baan heb), dus dat scheelt de eerste maand ook alweer. ou wel rekenng met andere kosten (beginnerskosten), borg van een appartement, je rijbewijs omzetten etc.
Als je het zo bekijkt zou je minimaal 3000 euro nodig hebben, maar als er dan iets mis gaat heb je weinig achter de hand (en ik neem aan dat je ook je huis wil inrichten).
Ik zelf denk meer aan 8000 tot 10000 euro, zodat je gewoon wat speling hebt...
 
En nog niet helemaal uitgestudeerd? Een hele variatie aan mogelijke bestemmingen waar je naar toe zou willen :smile::

- Adelaide
- Townsville
- Brisbane
Of misschien Perth


Er is geen haast natuurlijk, duurt nog even voordat het definitief moet worden
 
[quote author=lucy link=topic=9326.msg126681#msg126681 date=1223666013]
En nog niet helemaal uitgestudeerd? Een hele variatie aan mogelijke bestemmingen waar je naar toe zou willen :smile::

- Adelaide
- Townsville
- Brisbane
Of misschien Perth


Er is geen haast natuurlijk, duurt nog even voordat het definitief moet worden

[/quote]
Nope idd... ik weet het nog steeds niet echt :p
 
Ach je hebt nog even de tijd om het te bedenken. En je kunt altijd nog een keertje verhuizen als je eenmaal in australie bent... Niet dat dat nu echt ideaal is, maar wel een optie.
Succes met de keuze. Mijn voorkeur gaat uit richting Perth, maar ook dat kan nog best veranderen...
 
Wij gaan ook (hopelijk) :grin: 2010 richting Oz ten zuiden van  :flipper: Perth is ons doel. Wij zijn net begonnen, nog maar papieren aan het verzamelen :p . Als eerste door de TRA heen komen en dan zien we wel weer. Onze reden om naar Oz te verhuizen is de mentaliteit van de mensen, het klimaat maar boven alles de prachtige natuur zowel op het land als in het water.

Ik be wel benieuwd waar de 2010 emigrante nu allemaal wonen, woont er nog iemand in de buurt Dordrecht?

Groetjes allemaal en veel geduld toegewenst Johan en Yvonne :knit:
 
@ Catkin, Als je in Scheveningen woont, wil je toch niet weg!  :wink: 

@ Johan en Yvonne, hoe was het ook al weer : hoe dichter bij Dordt, hoe slechter het wordt? Of zeggen jullie juist : hoe dichter bij Dordt hoe gezelliger het wordt!  :lol:
Welkom i.i.g en succes met het visum. Wij zijn ook bezig met TRA ( nu vertalen en certificeren, dan kan het de deur uit ) en hopen eind 2010 te gaan.

Groetjes uit het koude druilerige zuiden (omgeving Eindhoven )
Ingrid en Rimko
 
Ik ben bang dat wij ook een lotgenoot zijn.

Vandaag open huis gehad met 0,0 bezoekers, wat betekent dat het huis nog niet verkocht zal zijn en  we dus voorlopig niet verder kunnen.

beproeving is het.
 
hee Skippie

In Dordt zeggen ze hoe dichter bij dordt hoe gezelliger  :lol: het wordt, maar er is nu niets gezelligs aan snertweer  :cloud: en dat wachten wordt je ook nie goed van.

Maar gelukkig zijn we niet de enige die nog ff moeten wachten in dit kikker landje

succes allemaal
 
@Johan en Yvonne

Wij komen uit Spijkenisse, niet zo gek ver van Dordt... :)

Gewoon dit forum blijven volgen en veel geduld hebben, dan komen we er vanzelf wel!

Groeten,

Leon en Chantal
 
@Johan en Yvonne

Wij komen uit Spijkenisse, niet zo gek ver van Dordt... :)

Gewoon dit forum blijven volgen en veel geduld hebben, dan komen we er vanzelf wel!

Groeten,

Leon en Chantal
 
[quote author=Crazy Kangaroo link=topic=9326.msg127757#msg127757 date=1225620615]
Wij komen uit Spijkenisse, niet zo gek ver van Dordt... :)

Groeten,

Leon en Chantal

[/quote]
Daar heeft Miranda een broer (met aanhang) wonen, in de Oranjelaan.

Bart
 
T is jammer dat als je pas dan vertrekt er zo weinig te melden is van te voren en dat een draadje snel doodbloed.
Ikzelf zit nu midden in de wachtperiode (mijn aanvraag ligt 1 december 5 maanden bij DIAC). Waar zijn jullie momenteel mee bezig qua visumaanvraag, dus eigenlijk; hoever zijn jullie?
 
Wij kregen in augustus mijn visum. Op 12 december vliegen wij naar Australie (Vic en SA). Nog niet voor definitief, maar voor vakantie en om mijn visum te 'activeren'.
 
Wij zijn aan het wachten op (goed) nieuwd van IEAUS. CDR 4 weken geleden opgestuurd, hopelijk horen we voor kerst nog iets...en
anders begin volgend jaar pas....
 
Back
Top