Familie de Wit is heel gelukkig in Perth

@Pete: Asgard in onderdeel van St George Bank en die zijn overgenomen door Westpac. Dirk komt dan in die enorme hoge toren te werken!!!! Alleen al voor het uitzicht zou je daar willen werken!

@Wilsil: http://www.mack1.com.au/UsedBikes/pop_12.html
Dirk hoopt er dit weekend aan toe te komen om ook zelf een foto te maken als zijn speeltje in de zon staat :)

@Heidi76: Jammer dat ze het eerste half jaar dus inderdaad naar Quinns Rock gaat, da's hier 5 kilometer vandaan. East Butler zit hier maar 500 meter vandaan en daar gaat ze per 1 februari naar toe. Even een paar maanden 2x per dag heen en weer rijden. Quinns Rock is een oudere school in vergelijking tot East Butler, die ruikt nog naar de verf  :smile:

Ik heb niks met motoren maar die ziet er wel heel mooi uit. Die zou mooi bij ons in de kamer staan met al dat groen :grin:

groetjes heidi

Super nieuws dat Dirk alweer een baan heeft  :up: 
Maandag wordt een spannende dag voor hem en Susanne, haar eerste dag op school in Australie. 

Dat is een mooie Kawasaki zeg! En wat goed dat Dirk alweer een baan heeft!! Van harte gefeliciteerd! Kan hij elke dag met z'n speeltje naar het werk.
Vind het zo'n grappig gezicht als je in het CBD hier gaat kijken. Daar staan ook altijd erg veel motorfietsen en regelmatig stapt er iemand op of af in een driedelig pak :) Dat staat zo grappig met een motorhelm.
Succes voor jullie allemaal maandag! Heeft Suzanne er zin in?

Suzanne stuitert van de zenuwen door haar bed heen.....

Haar schooluniform hangt netjes klaar en mevrouw is helemaal gelukkig met haar floppy hat! Jammer alleen dat 'ie blauw is en niet roze....
Super strenge school voor een public, dan wel. We hebben vrijdag haar kleding gekocht en gingen haar daarna nog officieel even in schrijven met alle papieren. Suus liep dus heel blij met haar hoed op het kantoortje binnen. Staat daar zo;n dame al gelijk te verkondigen dat de hoed af moet bij Mrs XXX en dat ze anders geen respect toont....... En daar kon mijn spruit van 5 het even mee doen.... Ben echt helemaal voor discipline, maar schrok wel een klein beetje.

We gaan het morgen mee maken, dan worden we voorgesteld aan haar kleuterjuf. Moet ook heel eerlijk bekennen dat ik zelf toch ook wel een beetje nerveus ben. Laat wel mijn kind achter bij een vreemde die zij niet kan verstaan (en omgekeerd), even wat minder, maar daar zullen we toch ooit een keer doorheen moeten, dan maar gelijk morgen  :|
Verder vandaag ook al kennis gemaakt met een collega van Dirk  :grin: Franel-go-oz werkt dus bij het zelfde bedrijf!!!
Was erg gezellig en wat heeft jullie dochter toch een prachtige mooie bruine ogen!

Zal proberen morgen een foto op onze website te zetten van Suus in haar uniform!

Aah kids in uniform.. Dat zijn wij hier in Nederland zo niet gewend. Tenminste ik niet.
Ben erg benieuwd naar de foto's!

Wat betreft de eerste schooldag; Altijd erg spannend! Maar met handen en voeten kom je echt al een heel eind in de communicatie hoor.
Ik denk dat het wel los loopt.
Succes!

In Nederland wordt er ook helemaal niet geleerd welke gedragsregels er aan het dragen van een hoed verbonden zit. Vreemd dat deze dame geen rekening heeft gehouden met het feit dat Suzanne net nieuw is in Oz. Zo merk je dat men onvoldoende weet hoe het buiten Oz er aan toe gaat. Dat merk je bijv. ook sterk in de USA en Canada.

Schoolregels kunnen inderdaad heel streng zijn. Ik weet nog goed dat toen ik in NL op school kwam ik me heel verloren voelde, doordat er duidelijk minder regels bekend waren en aan hele andere dingen waarde werd gehecht.

Zo merk je dat men onvoldoende weet hoe het buiten Oz er aan toe gaat.

Ja, en?
Je bent hier in Australia en dan gelden de Australische regels.

Ik mag de sticker wel die  ik tegenwoordig regelmatig zie: FIFO
Fit in or F o.

Je kan dan wel nieuw zijn, je moet je toch aanpassen aan de regels die hier gelden. Beter dan maar gelijk met je neus op de feiten gedrukt worden, dan heel voorzichtig, want stel je voor dat het tere zieletje gekrenkt wordt.  :p

[quote author=Wilsil link=topic=9733.msg144033#msg144033 date=1248680054]
Zo merk je dat men onvoldoende weet hoe het buiten Oz er aan toe gaat.

Ja, en?
Je bent hier in Australia en dan gelden de Australische regels.

Ik mag de sticker wel die  ik tegenwoordig regelmatig zie: FIFO
Fit in or F o.

Je kan dan wel nieuw zijn, je moet je toch aanpassen aan de regels die hier gelden. Beter dan maar gelijk met je neus op de feiten gedrukt worden, dan heel voorzichtig, want stel je voor dat het tere zieletje gekrenkt wordt.  :p
[/quote]

Eehhhh... bedoelde hier niet mee dat het vervelend is om een aanpassing te moeten doen omdat je in een ander land bent. Volgens mij emigreer je ook omdat je het anders wilt dan in NL.  :? Bedoelde hiermee dat gezien de grote van het land mensen vaak niet weten hoe het daarbuiten aan toe gaat 'punt'. Niet meer en niet minder. Dus niets 'ja en'  en ook niets negatiefs :smile: Ben zelf Australische dus ik weet dat het er anders aan toe gaat op scholen. :prop:

En inderdaad een kinderziel van 5 jaar is inderdaad kwetsbaar. Je kan er niet zomaar de beuk in gooien.  :evil:

[quote author=Sacha link=topic=9733.msg143989#msg143989 date=1248611426]
Staat daar zo;n dame al gelijk te verkondigen dat de hoed af moet bij Mrs XXX en dat ze anders geen respect toont....... En daar kon mijn spruit van 5 het even mee doen.... Ben echt helemaal voor discipline, maar schrok wel een klein beetje.[/quote]
Klinkt bekend, de mum van een kennis hier schijnt dat ook te doen in het clubhuis van de Bowls club.
Meteen bleren dat de hoed af moet.
Kan volgens mij wel wat aardiger, vooral op een school.

En hoe ging het vandaag?

BaMiBo

Suus heeft haar eerste dag erop zitten. Die dame die vrijdag nog een standje gaf omdat ze haar hoed op had gehouden, bleek vandaag te laten zien hoe ze dat doen met kinderen. Het had nl. enorme indruk op Suzanne gemaakt en we kwamen dus ook binnen en ze liet gelijk zien dat ze netjes haar hoed af had. Vervolgens werd ze overladen met complimentjes omdat ze dit zo goed had onthouden en kreeg een "STAR" sticker. Dat is de manier om aan andere kinderen te kunnen laten zien dat je iets heel goeds hebt gedaan!!!!!

Ze is geweldig ontvangen door haar nieuwe juf Miss Cooper en de onderwijsassistente. Beide dames hebben heel veel aandacht aan haar gegeven en alle kindjes kwamen zich netjes aan haar voorstellen. Alle ouders blijven hier ook bij de kinderen tot de juf zegt dat het tijd is. Dan helpen ze nog even allemaal met opruimen en gaan de kinderen voor de juf zitten en gaan alle ouders tegelijk weg. Dus ook heel normaal dat ik ook weg ging. Geen tranen, helemaal niets.

Ook de hele dag niet gebeld, mevrouw was helemaal enthousiast toen ze vandaag uit school kwam. Ze hadden popcorn gegeten en fairybread omdat het vandaag de 100ste schooldag was. Ze hadden een film gekeken over een krokodil en heel veel buiten gespeeld, wel 5 keer!!!! Volgens de juf had ze heel leuk mee gedaan en lijkt ze het inderdaad wel te begrijpen.

WAT BEN IK TROTS OP MIJN MEISJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Sorry, moest even  :cool:)

Wat geweldig om te horen Sacha!!!!
Had niet beter kunnen gaan zo te horen.
Ben verschrikkelijk blij voor je. Je mag zeker trots zijn op zo'n slimme meid!

En dan te bedenken dat ik hier de hele dag op de klok heb lopen kijken en maar controleren of de telefoon het nog wel deed...... Heb gewoon buikpijn van de plaatsvervangende zenuwen gehad, was dus helemaal nergens voor nodig  :smile:

[quote author=Sacha link=topic=9733.msg144060#msg144060 date=1248696767]
En dan te bedenken dat ik hier de hele dag op de klok heb lopen kijken en maar controleren of de telefoon het nog wel deed...... Heb gewoon buikpijn van de plaatsvervangende zenuwen gehad, was dus helemaal nergens voor nodig  :smile:
[/quote]
Lekker gevoel he? Als het zo goed gegaan blijkt te zijn.
Die ukkies zijn er zelf erg makkelijk in, veel makkelijker dan wij ouders  :-(
En nu spreekt ze binnen "no time" een aardig woordje engels :up:

BaMiBo

Hoi Sacha,

Dat is dan weer een zorg minder he? Als je kind met plezier naar school gaat. Hopelijk blijft ze het leuk vinden.
Dat je trots bent op haar mag je zeker wel uitschreeuwen. Dat had ik in Nederland al toen kevin voor het eerst naar de kleuterschool ging. Ik had het er toen ook wel moeilijk mee om hem achter te laten tussen allemaal wildvreemden. Hij had op de peuterspeelzaal dik anderhalf jaar geschreeuwd en vanaf de kleuterschool was het gelijk over.

Hoe is Dirk zijn eerste werkdag verlopen?  Hopelijk ook naar wens.
Heel veel Succes!

Laten we inderdaad Dirk zijn eerste dag bij zijn nieuwe baan niet vergeten  :lol: Veel minder spannend, want Dirk spreekt Engels  :grin:
Goed begin, zullen we maar zeggen. Ontvangst met muffins omdat ze een Muffin Masterchef Cookout hadden, leuke collega's, goede sfeer, geweldig uitzicht. Hij kwam helemaal vol met verhalen thuis.

Voor alle wantrouwers onder ons: Vanuit CBD naar Butler midden in de spits op de motor.....50 minuten... Da's dus 5 minuten langer dan buiten de spits!!!! Zo willen we het zien, braaf op tijd aan tafel, haha

hey Sacha,

Ben super blij voor jullie dat de eerste schooldag goed is meegevallen.  Want dat is toch een extra zorg als je emigreert met kinderen.
Bij ons was dit op Gran canaria dus niet goed meegevallen en ee reden om terug te komen.  Maar ik ben zeker overtuigd van de kwaliteit en aanpak van het Australische onderwijs.
Mijn zoon zal 12 zijn als we vertrekken en hij is nu al volop bezig om Engels te leren, dus dat zal toch wel een groot verschil maken.

Fijn ook dat het op het werk van Dirk allemaal goed gaat.

grtjes

[quote author=Sacha link=topic=9733.msg144065#msg144065 date=1248698159]
Voor alle wantrouwers onder ons: Vanuit CBD naar Butler midden in de spits op de motor.....50 minuten... Da's dus 5 minuten langer dan buiten de spits!!!! Zo willen we het zien, braaf op tijd aan tafel, haha
[/quote]
Dan zal het op de "Aussie way" wel 25 minuten duren, maar of je hem dan met avondeten nog terugziet  :|

Bart

img_1248699076_72_lg.jpg

:cool:

Back