Familie de Wit is heel gelukkig in Perth

[quote author=Wilsil link=topic=9733.msg144364#msg144364 date=1248961347]
Oi, beide handen aan het stuur houden.
[/quote]

Waarmee moet hij dan zwaaien???  :grin:

Vanmiddag dus in het CBD oppassen voor een motorrijder met een raar draaiend hoofd of zwabberende benen!!!!

Ik had mijn RDO vandaag, dus heb ik die vreemd zwabberende gif groene motorrijder niet gezien.

RDO ???????? Soort van ATV, maar dan anders?

Zal trouwens inderdaad een raar gezicht geweest zijn voor al die andere mensen in de stad.... :roll:

RDO = Rostered Day Off
Je werkt van maandag tot en met vrijdag 9 uur per dag. De ene vrijdag werk je 8 uur en de andere vrijdag ben je vrij.
Heerlijk, want zo heb je iedere tweede weekend een lang weekend.

[quote author=Wilsil link=topic=9733.msg144461#msg144461 date=1249135382]
RDO = Rostered Day Off
Je werkt van maandag tot en met vrijdag 9 uur per dag. De ene vrijdag werk je 8 uur en de andere vrijdag ben je vrij.
Heerlijk, want zo heb je iedere tweede weekend een lang weekend.
[/quote]

Grappig hoe dat overal anders heet. Zelfde principe heet bij mij op kantoor een 9/80. 80 uur in 9 dagen werken.

Hoe het ook heet, iedere tweede vrijdag ben ik lekker vrij.
Wat hebben we gedaan? Een appelboom en een pruimenboom gekocht. De andere twee waren zo eenzaam. Ze bleken een kruisbestuiver nodig te hebben, wisten de vorige bewoners blijkbaar niet.

Nu maar hopen dat die nieuwe bomen het goed met de oude kunnen vinden, anders wordt er nog niks bestoven  :grin:

He Sacha,

Wij gaan ook naar Perth! In november a.s. 4 weken vakantie onze eerste kennismaking met Australie en ons visum activeren. Zijn nu druk begonnen met voorbereiden en krijgen veel tips gelukkig, want het is veel heel veel.

Volgens mij gaat het met jullie prima he, gelukkig heeft je man weer werk gevonden zag ik. Mijn man gaat daar ook een beetje kansen bekijken, maar het belangrijkste wordt toch Australie leren kennen. Kijken of het ons nieuwe thuisland kan worden. Zou het leuk vinden om een keer met jullie af te spreken, als jullie dat ook willen? We gaan ook een keer bakkie doen met PPete.

groetjes Simone

Lijkt mij ook ontzettend leuk. Nieuwe Perthianen zijn altijd welkom. Laat maar weten wanneer jullie in Perth zelf zijn, dan zal ik in een PM-etje onze gegevens wel aan je doorgeven. Speel de komende maanden nog huisvrouw, dus voor de dagen maakt het niet uit. Tot snel!

Sas

Ja leuk! Ik laat je details weten.

In november is het toch al wel lekker weer? Want ik wil veel zwemmen.

Hier wordt het 30 graden vandaag en bij jullie? Waar hadden jullie destijds ook alweer een auto gehuurd? Die was niet al te duur toch?

groet Simone

Net weer terug uit Perth en omstreken. Heb nog gezocht naar een groene Kawa in het CBD maar niet gevonden. Welke toren zit je Dirk?
Ook nog in Quinns rock geweest dus dat is wel heel dichtbij Butler. Had alleen geen adres ;)
De aandrang om te migreren was redelijk weg gezakt maar de twijfel slaat weer toe! Wel/niet/wel/niet.

Hmmm nevermind. Ik kom er wel uit. (denk ik)

Dirk is net Rapunzel, zit in de hoogste toren van de stad (Central Park, die met het ST George logo) en heeft zijn motot in de parkeergarage onder het pand staan.

Had even een berichtje van te voren gestuurd!!! Dan had ik kunnen zorgen dat de koffie klaar stond, we hebben hier tenslotte Senseo en vinden aanspraak altijd gezellig!

En twijfel na een bezoekje aan deze prachtige omgeving is heel normaal, daarom zitten wij ook hier en niet meer in Nederland :)

De ST. George. Dat is wel de topper natuurlijk van de hele batterij.
Heb nog wel een leuk plaatje van, zoek ik ff op. Post hem morgen wel even.

We hebben lekker rond gehobbeld (Perth, Hyden, Holland Track, Kalgoorlie, Esperance, Denmark, Walpole, Augusta, Margeret River en Perth regio) En hebben de laatste dagen gebruikt om eens naar wat potentiele wijken te kijken.
Quinns Rock en omgeving was er daar één van. Not bad at all ;) Ook Rockingham Armadale en Mundaring (+ omgeving)hebben we bekeken. Zijn er nog niet helemaal uit. Maar Perth Hills lijken toch de voorkeur te hebben op de lange termijn.

Het was nu de 4e keer in OZ en 3e keer WA maar het voelde nu echt heel goed. Misschien ook omdat we op vakantie waren MET de gedachte om uit te vissen of we er zouden willen wonen.

Het was heeeel raar om weg te gaan. We vertrokken 's nachts en toen ik uit het raampje van het vliegtuig keek kon ik alles zo goed plaatsen, de straten, gebouwen en wijken. Het was net of ik thuis achterliet op weg naar een vreemde bestemming. Terwijl het natuurlijk andersom was....

Vandaag weer druk aan het puzzelen geweest met financiën en dergelijke.
Alles past gewoon als we mikken om over een jaar of 4 á 5 daar te zijn. Kunnen we sparen, huis verkopen etc.
Zullen we het dan toch maar gaan instarten bij Rob???

En hebben de laatste dagen gebruikt om eens naar wat potentiele wijken te kijken.
Quinns Rock en omgeving was er daar één van. Not bad at all ;) Ook Rockingham Armadale en Mundaring (+ omgeving)hebben we bekeken.

Zullen we het dan toch maar gaan instarten bij Rob???
Rockingham?
Dan had je ons ook wel kunnen bellen voor koffie. Wij hebben ook een Senseo (al staat die de meeste tijd stof te vangen, de Aussie instant went snel :grin: )

Met Rob in zee gaan? Eeen heeeeel goed plan :up:

Bart

Hoe was de Holland Track?
Wij hebben het vorige jaar gedaan en hebben een erg leuke vakantie gehad.

Hoe was de Holland Track?
Wij hebben het vorige jaar gedaan en hebben een erg leuke vakantie gehad.

Holland Track vonden we echt heel gaaf. Vooral omdat je relatief dicht bij de 'bewoonde wereld' zo afgezondert bent.
2 dagen geen teken van leven gezien (geen menselijk leven dan) Wel een dikke vette Western Brown snake. Echt cool, beest was meer dan een meter lang. Nataschja ontdekte hem toen ze wilde toiletteren in de bosjes :)

Hi Tekkel, ja jullie wonen in Waikiki natuurlijk. Rockingham viel ons erg mee als ik het zo mag zeggen.
Aangezien je eerst door tig kilometer Botlek rijd vanuit Perth. Een huisje aan het strand bij Shoalwater, doet u maar! Echt wel een leuke stad. Niet super dichtbij CBD maar zeker goed te doen denk ik zo. Hoe is het in de spits?

Volgende keer score ik ff al jullie adressen en zo. Kunnen we rondje koffie doen!
Heb er nu al weer zin in (de regen klettert hier op mijn raam, de kachel staat te knorren)

Back