Familie de Wit is heel gelukkig in Perth

Joh wat een leuke hoed! Inderdaad meteen een echte Sheila!
Je kunt trots zijn Sacha!

Dit is niet lullig bedoeld hoor (is absoluut niet mijn bedoeling), maar dit uniform dat lijkt erg veel op een jogging-pak. Als ik hier de kids in uniform over straat zie lopen lijkt het net of ze op weg zijn naar een bruiloft. Blousje, lange broek voor de jongens of korte broek met lange kousen, rokje voor de meiden....heel anders dan wat ik hier op de foto zie?

Zijn ze dan nog meer "laid-back" in het westen van Australië dan in het oosten? :D

Hi

Uniform hangt van de school af.

Sommige zien er piekfijn uit, andere een rommeltje, volgende praktisch en vul maar in.

Sommige mooie kleuren combinatie andere om op te schieten.

Sommige scholen hebben een kleuren uniform, bijv blauwe broek met een geel shirt maakt niet uit hoe of wat als het maar de kleur is

Sidonia

Hoi Maluka,
dat dacht ik ook meteen. Maar vind dit uniform juist zo australisch. Lekker simpel en ziet er comfortabel uit.
Beter dan al die kleine zakenmannetjes en secretaresses.

Vergeet niet dat ze nog kleutert he .. misschien krijgt ze dadelijk wel weer een ander uniform??
Enneuh, maluka, over of ze in WA nog meer relaxed zijn dan in het Oosten?? Ik enk het wel.. Niet zo erg als in Darwin, maar een beetje ertussen in zou ik zeggen .. ;-)

Kijk PerthPete en das weer grappig....

(sorry voor mijn off-topic intro)

Enkele weken geleden moest mijn pa naar de tandarts. Zijn oude huisarts (gepensioneerd) woont naast de tandarts. Dus toen mijn pa de tandartspraktijk verliet, liep zijn huisarts daar buiten. Op een gegeven moment kwam ter sprake dat ik dus woonachtig was in Australië. Toen zei zijn huisarts dat hij dus jaren geleden in de NT mee had geholpen met het runnen van een lokaal ziekenhuis. En dat hij dus nu met enige regelmaat nog terugging naar Australië (al was het nu dan om op vakantie te gaan).
En hij vertelde dat de western australians punctueler waren dan mensen in het oosten van Australië. Dus waar vrijwel elke Nederlander zich aan ergert (denk ik) dat ze zo slecht de afspraken nakomen, schijnt dus in het oosten van Australië meer voor te komen dan in het westen.....

Dus en meer laid-back EN toch punctueler........waar is dat topic waar je kan stemmen over in welke staat je wilt gaan wonen :evil:
(het is dat Annemiek net een baan heeft aangenomen hier..........)  :p

Super  :up: dat Susanne haar eerste dag op school zo goed is gegaan, ga zo maar door.  De uniform ziet er inderdaad heel comfortabel uit.

Uniform is zeer afhankelijk van de school, maar er is ook een duidelijk verschil tussen public en private schools.

Het is inderdaad net een joggingpakje. Maar dat is wel lekker, want kleuters zijn vooral de hele dag bezig met buiten spelen en over de vloer heen kruipen. Ze hebben ook wel jurkjes en rokjes, maar niet zo strak als je hier bij de private schools ziet. Die lopen inderdaad in de "ouderwetse" engelse uniformen. Vind dat voor een kleuter nog een beetje overdreven. Ga wel van de week nog een rokje halen, nu de dagen weer wat warmer worden.

Nu de dagen al wat warmer beginnen te worden?... :cry2: .... zit hier in mijn kantoor naar buiten te kijken naar grijze wolken en regen... en het zou zomer moeten zijn!!!! :x

[quote author=Kathren link=topic=9733.msg144239#msg144239 date=1248848450]
Nu de dagen al wat warmer beginnen te worden?... :cry2: .... zit hier in mijn kantoor naar buiten te kijken naar grijze wolken en regen... en het zou zomer moeten zijn!!!! :x
[/quote]
Dat is het hier, voor ons gevoel, wel.
Boris en Miranda zijn al 2 middagen naar het strand geweest  deze week :|

Bart

Heeft Dirk een gele rugzak?
Zo ja, dan zag ik hem rond 5.00pm op Hay Street richting de stoplichten rijden, op weg naar de freeway.

meer groen  :grin: tijd en locatie klopt, het is echt een dorp hier.....

en, reed ik netjes?

[quote author=Sacha link=topic=9733.msg144231#msg144231 date=1248839781]
Het is inderdaad net een joggingpakje. Maar dat is wel lekker, want kleuters zijn vooral de hele dag bezig met buiten spelen en over de vloer heen kruipen. Ze hebben ook wel jurkjes en rokjes, maar niet zo strak als je hier bij de private schools ziet. Die lopen inderdaad in de "ouderwetse" engelse uniformen. Vind dat voor een kleuter nog een beetje overdreven. Ga wel van de week nog een rokje halen, nu de dagen weer wat warmer worden.
[/quote]

Pfff ja ik heb van een australisch vriendinnetje foto's gezien van haar in schooluniform. Die waren van toen ze een jaar of 16 was. Ze zat op een prive middelbare school en de meisjes waren verplicht om gewoon letterlijk in een groen met witte bloemetjesjurk rond te lopen. Misschien ken je nog die oude tenten die de vrouwelijke lijnrechters op wimbledon aanhadden, nou identiek waren ze. Vreselijk......

[quote author=.Dirk link=topic=9733.msg144322#msg144322 date=1248937777]
meer groen  :grin: tijd en locatie klopt, het is echt een dorp hier.....

en, reed ik netjes?
[/quote]

Ging volgens mij nog wel. Zal er de volgende keer opletten en rapporteren aan Sacha.
Ik loop aan je rechterkant richting het station, je tegemoet dus op de viaduct over de Freeway.

Back