Familie de Wit is heel gelukkig in Perth

Het is inderdaad een klein feestje wanneer je zo'n doos krijgt. Veel leuker dan naar Guildford rijden.... ik ga eens proberen of ik kan overleven zonder de Dutch Shop. De laatste voorraad vlokken staat stof te vangen in de kast, want de kinderen hebben er niet meer zo'n behoefte aan. Voor de zoethout thee heb ik ook een alternatief gevonden. Ben nu alleen nog aan het experimenteren met een mayonaise die ik echt lekker vind. Maar we hebben de tijd, hoef nergens meer naar toe :lol:
En drop.. ach.... :|

Probeer de Thomy delikatess mayonaise eens

Jolanda

Die hebben ze zondag geproefd.

En drop? Toen je er zondag 1 kreeg Sas, keek je wel erg verlekkerd..... :lol:

De mayonaise van Thomy staat inmiddels in de koelkast. Is inderdaad erg lekker!

@Wilsil: Da's niet eerlijk, dat was dubbelzoute drop en dat moet ik ook beperken tot heel af en toe 1 dropje, anders gaat het fout met mijn bloedruk :grin:

Maar vandaag dan weer wel mogen genieten van een Likeur Party! Wat een leuke uitvinding!!!!! Lekkere allerlei verschillende likeurtjes en cocktails uitproberen. Gelukkig was het bij de buurvrouw, dus hoefde na afloop alleen nog de straat over te steken. En ja.. heb een bestelling gedaan, dus ga binnenkort zelf experimenteren met diverse cocktails, want er zit dan ook een recepten boek bij.

Hey fam de Wit,

We zijn een tijdje niet op het forum geweest ivm de weizigingen en omdat we er geen tijd voor namen maar we zitten inmiddels ook in Australie op ons eigen plekje. Lekker aan de Sunshine coast! Hier hebben we de hagelslag ook al gevonden in de Woolies en de nederlandse drop is hier ook gewoon te koop.

Maar hoe zit het nou met de senseo? We willen er eigenlijk ook een hebben maar kunnen er zo snel niet een vinden en pads hebben we ook nog nergens gezien. En die oplos meuk is niet echt te drinken......

Groetjes vanuit de sunshine coast,

Stefan en Marijn

Ik heb de senseo bij Harvey Norman gekocht en de pads waren te koop bij de Coles.
Wij hebben nu een andere koffie-vul-ding, de pad-houder zeg maar, en die kunnen we met gemalen koffie vullen ipv de pads.
Werkt prima.

Heb geloof ik iets gemist.... zal eens even verder gaan zoeken naar de rest van jullie verhaal, want hoe zijn jullie nou via NZ toch al in Australie terecht gekomen??? Wel leuk om te horen dat jullie er zijn!

Maar de Senseo... Die zijn hier dus niet meer te koop. Soms kan je nog een toevalstreffer hebben, maar ik heb een aantal mensen gesproken die er de laatste tijd naar opzoek waren en dat blijkt dus heel lastig te zijn. De pads (noemen ze hier pods, anders krijg je maandverband..) liggen gewoon in de Coles bij de rest van koffie, maar vaal wel onderin verstopt.

Zou gewoon aan de familie vragen of ze er 1 kunnen opsturen of meegeven aan iemand die jullie kant nog op komt in de komende tijd. Wij hadden die van ons in de container meegenomen. Maar misschien heeft iemand op het forum er nog wel een ongebruikt staan en kan je die overnemen.

Succes,

Sas

Effe gegoogled:
http://www0.au.shopping.com/xGS-senseo%20coffee%20maker~NS-1~linkin_id-8023096
http://purchasenet.com.au/shopping/philips-senseo-coffee-machine-p-1175.html?osCsid=6a91c6409ff01888505ed8c5e984b4f9

Het leven is hier de laatste dagen echt een enorme achtbaan van emoties geweest. Dirk zijn vader is vrij plotseling overleden op kerstnacht. We wisten wel dat hij ziek was (kanker) maar dit hadden we niet verwacht. Dirk had nl. al een ticket geboekt om na de feestdagen naar Nederland te gaan om afscheid te nemen. Een beroerte heeft echter een enorme streep door dit plan gehaald. En doordat er in deze dagen alleen nog bizar dure tickets te krijgen zijn, gaat hij dus ook de begrafenis missen.

Maar voor de kinderen hebben we toch maar gewoon kerst gevierd zoals dit de bedoeling was. Met kadootjes, liedjes, gezellig eten, kletsen en zwemmen. Raar genoeg zet je daardoor toch de dingen weer een beetje van je af en hebben we toch nog kunnen genieten van de Kerstdagen hier.

En dan komen de tradities.... Elk jaar maak ik aan het einde van het jaar een film voor de familie. Ik film nl. heeeel veeeeel en knip dat terug tot een korte film van 45 minuten die we dan aan oma van 90 jaar laten zien en aan sommige vrienden die er hard om kunnen lachen. Maar vooral voor ons zelf, want het is enorm leuk om onze kinderen ieder jaar ouder en wijzer te zien worden. Vandaag heb ik daar dus de hele dag aan zitten werken en heb dus ook een groot deel van de tijd met de tranen in mijn ogen gezeten. Want dit jaar was natuurlijk het jaar van het afscheid van familie en vrienden in Nederland. En hoewel ik de film echt zo luchtig mogelijk probeer te houden, blijft het enorm confronterend om die beelden telkens te moeten bekijken.

Moest het dan ook even van mij afschrijven. Ik mis mijn moeder, mijn zusje en mijn vriendinnen.....

Gelukkig mag ik morgen aan het stuk beginnen dat we in Australie aankomen en ons eerste huis huren.... Daar zal ik vast weer van opknappen.

Het jaar zit er bijna op. Het was goed om even terug te kijken, maar we gaan nu weer gewoon vooruit kijken en genieten van ons leven.

Ik wens jullie allemaal een fijne jaarwisseling, drink de emoties met grote slokken naar binnen en geniet!!!

Sacha

Hee Sacha,

Wat moeilijk om te lezen..
Ik weet niets anders te zeggen dan heel veel sterkte met het verlies en alle emoties die daardoor nog heftiger worden. :-*

He Sacha,

Sterkte met alles! Dat is nogal wat zeg...
Even een kanttekening van mij: kan je man echt niet naar die begrafenis? Hoeveel de ticket kostte weet je volgend jaar niet meer, wel of je erbij was...

Mooi idee, zo'n film! Fantastich om op je oude dag de ontwikkelingen van jaar tot jaar te zien, zeker bij kinderen natuurlijk. Wel een hoop emoties zo zeg, met toch al beladen kerstdagen en dan nog een jaar moeten monteren met het afscheid erin. Veel sterkte daarbij. En het klinkt misschien gek, maar geniet ook van je verdriet. Het is toch mooi om stil te staan bij het feit dat je mensen kent en hebt gekend die je zo raken.

Jullie ook het beste voor het nieuwe jaar!

Bloemetjes

Veel sterkte in deze moeilijke dagen...

Dat zijn de moeilijke momenten aan de keuze die je gemaakt hebt, gelukkig zijn er ook heel veel goeie kanten aan de keuze!

veel plezier met het maken van je film, lijkt me trouwens een fantatstisch idee :up: (maar denk niet dat ik er ooit toe kom...)

Tijdens deze feestdagen is het zeker niet gemakkelijk om hier doorheen te gaan.
Veel sterkte voor jou en je familie.

Dank jullie wel voor de lieve reacties! Dat helpt een beetje.

@Bloemetjes: Ben het helemaal met je eens. Maar we hebben de pech dat we hier net 7 maanden wonen en dus nog niet genoeg hebben kunnen sparen. De spaarcentjes uit Nederland zijn nl. opgegaan aan de verhuizing naar Australie...We waren wel aan het sparen voor dit soort noodgevallen, maar hadden net genoeg voor een ticket voor begin januari en niet genoeg voor een ticket tijdens de feestdagen (5000 euro.....per ticket, was alles wat nog beschikbaar was...)

Oef, dat zijn ook geen prijzen meer zeg! Ik wist niet dat het verschil zó groot was...
embarassed.gif

Niet het leukste om het jaar mee af te sluiten. Vooral als je door torenhoge ticketprijzen niet naar Nederland kunt.
Veel sterkte tijdens de komende dagen!

Hallo Sacha,

Wens jullie veel sterkte toe de komende tijd.
Wat een prijzen zeg voor een ticket!!
Wij kennen het gevoel toen wij 2 jaar terug in perth waren overleed Max zijn moeder.
Ook wij konden niet terug en hebben haar begrafenis gemist.
We hebben in Perth op ons eigen manier afscheid genomen van haar.

Ik kan me voorstellen dat zo'n filmpje confronterend is en dat je ineens de mensen gaat missen.
Wat kan er dan veel gebeuren in een jaar tijd, he.
Wij zitten nu midden in het proces van afscheid nemen en nog 25 dagen te gaan.

Wens jullie een gezond, gelukkig en liefdevol 2010 toe!

groetjes, Michelle

Hai Sacha,

Tranen van verdriet en tranen van geluk, wat een emotionele tijd voor jullie. Alles en iedereen gaat mee naar het volgende jaar, in ons hart.

Ireen

Ireen, wat een mooie gedachte! Dankjewel

Vanavond proberen we het verdriet even thuis te laten en gaan lekker bij de buren het nieuwe jaar in met champagne in de spa. Even gewoon genieten van hoe mooi het leven hier is en hoe dankbaar we mogen zijn dat we nu hier wonen en zulke fijne nieuwe vrienden hebben gemaakt.

Voor alle lezers: Ik wens jullie een prachtig en liefdevol 2010, een jaar met visums voor de mensen die daar op wachten en nieuwe Nederlanders in Australië die hier ook hun plekje gaan vinden, een jaar vol met momenten om te koesteren!

Sacha

Back