Familie de Wit is heel gelukkig in Perth

Ireen, wat een mooie gedachte! Dankjewel

Vanavond proberen we het verdriet even thuis te laten en gaan lekker bij de buren het nieuwe jaar in met champagne in de spa. Even gewoon genieten van hoe mooi het leven hier is en hoe dankbaar we mogen zijn dat we nu hier wonen en zulke fijne nieuwe vrienden hebben gemaakt.

Voor alle lezers: Ik wens jullie een prachtig en liefdevol 2010, een jaar met visums voor de mensen die daar op wachten en nieuwe Nederlanders in Australië die hier ook hun plekje gaan vinden, een jaar vol met momenten om te koesteren!

Sacha

Hi guys, veel sterkte in ieder geval!! dat is effe een flinke domper. Van de andere kant, maak er toch inderdaad gewoon het beste van...

Ook van ons toch een heel voorspoedig en gezond 2010 toegewenst!!

Gr.
Peter en Ellen

Tis gelukt.... 2010 is begonnen. Heb daar toch altijd even mijn twijfels over haha, maar ook dit jaar is de wereld blijven draaien. Moet ook in alle eerlijkheid zeggen dat de wereld ook de eerste uren om mijn heen heeft gedraaid :oops: Een combinatie van cola met Bundaburg, sambuca, champagne, een paar rondjes Celebrity Head en blerren met Singsstart is een zeer goed recept voor een gezellig feestje waar je dan de volgende dag ook nog goed van mag genieten B)

Inmiddels is de mist in mijn hoofd opgetrokken en zie dat het hier ook allemaal nog goed gaat. Heb Jack al gefeliciteerd. Het gaat een mooi jaar worden!

Tsjonge, wat een nieuws om te horen. :oops:
Wel heel triest om nu 'nog maar' net daar te zitten en dit mee te moeten maken op afstand.
We wensen jullie veel sterkte de komende tijd.

Nataschja en Michel

Een combinatie van cola met Bundaburg, sambuca, champagne, een paar rondjes Celebrity Head en blerren met Singsstart is een zeer goed recept voor een gezellig feestje waar je dan de volgende dag ook nog goed van mag genieten B)

Haha dat geloof ik meteen!!
Singstarren is zoo cool :cool: :grin:

Het gaat een mooi jaar worden!

Het gaat zeker een mooi jaar worden.
Trouwens volgende keer als je aan het dansen bent thuis in de kamer even de webcam uit zetten , wij konden mee genieten en lagen in een deuk......

Jack :evil:

Dan zal ik de volgende keer weer de webcam aan laten staan :grin: Speciaal voor jou...

Dan zal ik de volgende keer weer de webcam aan laten staan :grin: Speciaal voor jou...

NNNNNEeeeeeeeee, aaaaaaaaaahhhhhhh My eyes my eyes , I'm Blind can't see...... :lol: :cool: :evil:

Jack :evil:

hihihi.....
Zal de volgende keer dan meer aandoen dan alleen een bikini :evil:

Hoi Sacha,

Ben op dit moment mezelf weer helemaal op de hoogte aan het brengen met wat er allemaal de afgelopen 2 weken met iedereen is gebeurt en nu lees ik jullie bericht. Wat spijt me dat om te horen. Veel sterkte met het verwerken.

Zo te horen hebben jullie het nieuwe jaar wel goed ingeluid. :lol:

Ben helemaal in een juich stemming!!!!!

HEB MIJN BESTE VRIENDIN WEER TERUG!!!!!!

Sinds we hier waren komen wonen was het contact echt heel slecht. Heb haar 6 maanden geleden voor het laatst gesproken, had nog wel een paar keer gebeld, steeds haar antwoord apparaat, mailtjes gestuurd waar geen reactie op kwam en had het eigenlijk opgegeven.

Maar vandaag kwam er ineens een kerstkaart van haar binnen en heb dus maar mijn bord voor mijn hoofd gebonden en haar gebeld....

Haar eerste vraag: Kom je eindelijk terug? Nee... Ben je daar gelukkig? Ja, heel erg.... Dan moet ik mij er maar bij neerleggen en zal ik proberen niet meer boos op je te zijn. Bleek dat zij zich gewoon in de steek gelaten voelde. Ze miste mij enorm en kon daar gewoon niet mee omgaan. Was boos en verdrietig tegelijk....
Wat zijn we dom geweest...

Maar alles is uitgepraat en nu voelt het weer helemaal goed, net als vroeger. Ben er echt zo blij om!!!!

Moest het even kwijt... sorry :rolleyes:

Sacha

Sjeetje Sacha, ik had dus ook nog niet alles gelezen na onze vakantie.....
Wat een achterlijke rollercoaster hebben jullie doorstaan! Hoe zeg je gecondoleerd in het Engels? ( vind dat een k*twoord, dus ik hoop dat het in het Engels beter is ) Veel sterkte nog, het duurdt toch altijd een tijd voor het een plaatstje heeft gekregen.

Is je mooie film ondertussen al af? Wat een leuk idee!

En wat lief dat je je vriendin niet hebt "afgeschreven" nadat zij geen contact meer met je opnam.Sommige zouden denken,ja nou ben je te laat... Maar jij niet,je bent een mooi persoontje! :-*

hey Sacha,
ben super blij voor je, echt waar :happysun:

ik denk wij (de vertrekkers) er soms niet bij stilstaan of kunnen inleven in de mensen die achterblijven. Dat is toch een heel ander gevoel dan zelf vertrekken. Als je vertrekt weet je waar je het voor doet, het is je eigen keuze en je gaat ervoor.
De thuisblijvers die hebben niks te kiezen, die moet er maar mee verder.

Wil hier niks mee bedoelen hoor, is gewoon een vaststelling. Wij hebben het al eens meegemaakt toen we op Gran Canaria gingen wonen en nadien terug kwamen. Met sommige vrienden heeft het even geduurd voor ze ons terug in hun hart lieten, maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. (maar nu vertekken we weer...)

grtjes
ines

@Skippie: Gecondoleerd vertaal je hier met "Sorry for your loss"
En de film is af, circuleerd momenteel op toernee met Dirk door Nederland. Tot nu toe goede reacties gekregen, dus dat is wel leuk.

@Nesje: Het is inderdaad een gevoel waar je voor het gemak maar overheen stapt. Je wilt mensen niet bewust pijn doen, maaar doet dat toch. Jij neemt de beslissing en neemt daardoor die ander alles uit handen. Neem het haar dus ook niet kwalijk, ben gewoon heel blij dat haar man op haar heeft in zitten praten. Die had al een paar keer gezegd dat ze me gewoon eens moest bellen of mailen en zeggen wat haar dwars zat. Haar kerstkaartje was een manier van haar om te laten weten dat ze dus nog wel aan me denkt en toen moest ik eens aan dat plaatsje denken dat altijd bij Catkin staat: When the world says give up, hope whispers one more try ... of zo iets en dus heb ik haar gewoon gebeld.

@Wilsil: Weet niet of we dat ooit mee gaan maken. Haar kinderen zijn nog erg jong en hebben het niet zo op vliegreizen is gebleken. Daarnaast is het ook een behoorlijke opoffering die een gezin moet maken om voor een reis naar Australie te sparen. Dus blijven we gewoon nu skypen en hyven tot ik over 2 jaar naar Nederland ga op vakantie.
Vind ik niet erg.. en wie weet.. in de toekomst....???

Gelukkig Sacha! Ben ook blij voor jou en je vriendin.

We kunnen soms zo nuchter zeggen dat dit allemaal bij emigreren hoort.... het doet wel pijn. Zelf ben ik ook iemand die niet zo maar opgeeft en in kansen geloof.

Moest wel eventjes grinneken toen je schreef dat je een bord voor je kop bond. Ik ga altijd voor groot... plaatwerk! :lol:

Hartstikke mooi Sacha!
Dat scheelt weer een knagend rotgevoel op de achtergrond! Goed ook inderdaad hoe je ermee omgegaan bent. Open blijven staan i.p.v. 'laat nou maar zitten'.

Over Dirk kunnen we heel kort zijn: KOUD

Maar hij vermaakt zich prima, loopt als een Kerstman overal pakjes te brengen. Uggs voor mijn oma, koalaatjes voor Suzannes vriendinnentjes, fatsoenlijke foto van ons gezin in een lijstje voor mijn moeder, stapels kalenders, dozen Tim Tams....De gebruikelijke toeristische rommel dus!!
Maar hij is vooral lekker aan het kletsen met zijn moeder en zijn zus en dat is goed.

Hoi Sacha

ben alles een beetje aan het bijlezen want ben een tijd niet meer op het forum geweest, en schrok wel van je berichtje. Wat erg zeg, terwijl je net je allereerste kerst viert in je nieuwe thuisland. Veel sterkte gewenst! Goed dat jullie het voor de rest zo goed naar je zin hebben daar in Perth en dat het contact met je vriendin hersteld is. Beste wensen nog voor een spannend 2010!

Denise

Tijd om hier ook eens te laten weten hoe het met ons gaat. We staan nl. aan de vooravond van een spannende periode in ons leven. Gisteren hebben we onze handtekening gezet onder het contract van een bouwer. Zaterdag zetten we onze handtekening onder het contract voor de grond. We hebben besloten om het deze keer maar om te draaien, want de vorige keer ging het natuurlijk goed fout. Hadden net getekend voor de grond en zaten lekker met een bouwer om te tafel en toen kwam Dirk zonder werk te zitten. Weg grond, weg dromen... Maar bloed kruipt waar het niet gaan kan en we bleven hopen weer een stuk land tegen te komen wat voldeed aan onze eisen en wensen.

Het is gelukt, vanaf zaterdag zijn wij de trotse eigenaar (volgens de deposit en contract in elk geval...) van 550m2 grond in The Greens in Butler. Familie Dewit gaat voor groen!!! De bedoeling is dat ons nieuwe huis (The Sensation van Aveling Homes) in februari 2011 klaar is.

Ik heb inmiddels een forum gevonden voor owner/builders in Australie, dus zit dit nu helemaal uit te spitten.

Het is wel allemaal een compleet andere ervaring dan een huis laten bouwen in Nederland. Maar dat heeft denk ik ook stuk te maken met de termen die ze hier gebruiken en dat ik dan soms zo een enorm dom gansje ineens lijk. Tot dat ze me duidelijk hebben uitgelegd (soms met een plaatje) wat ze bedoelen en dan kan ik het ineens weer plaatsen en goed mee praten.

Hoor graag dus ook jullie ervaringen met bouwers, contracten, pre-start gebeuren en weet ik veel allemaal... Is tenslotte mijn eigen draadje, dus ik mag het vervuilen!!

Sacha

Back