Familie de Wit is heel gelukkig in Perth

is het niet super al die "warme" woorden????
nog ff geduld Sascha!!!
fingers x dat je snel het verlossende bericht mag krijgen!

groetjes van Monja
 
We hebben geduld! Nu maar hopen dat mensen niet nu al aan het bakken slaan, want ik twijfel of die taartjes nog lekker zijn wanneer we landen :grin:
 
Ik denk het.....

Maar je hebt gelijk... zal weer eens een kleine update geven!

Ons huis is nog altijd niet verkocht, zelfs geen kijkers meer. Maakt me allemaal niets meer uit. Op 1 mei staat de zeecontainer voor de deur en gaat Crown Relocation alles inladen (29 april komen ze alles inpakken). Op 2 mei gaan wij verhuizen naar ons tijdelijke onderkomen: Een huisje bij een molen in Zwammerdam  :roll:
Ja.. Zwammerdam... Dat ligt bij Alphen aan de Rijn. Een familielid woont daar in een prachtige molen en wij mogen in het huisje dat er naast staat. Dit is gebouwd voor hun dochters, maar die zijn inmiddels beiden het huis uit. We hebben dus 2 slaapkamers en een zoldertje. We kunnen de oude hooischuur gebruiken als woonkamer (die is nl. helemaal verbouwd tot een prachtige loungeruimte) en koken doen we in de molen zelf.

Het afscheidsfeest staat gepland voor 23 mei, bij Dirk op zijn werk. Zijn lieve directeur heeft het pand ter beschikking gesteld (kosteloos!!!!) We hoeven dus alleen maar een springkussen te huren en eten en drank te regelen en kunnen gaan feesten!

Ik weet het... en dit alles zonder een visum  :shock:  Je moet ergens beginnen, niet waar????
Houd in elk geval in dat we vanaf 24 mei ook direct kunnen vertrekken zonder ons meer om allerlei randvoorwaarden druk te moeten maken. We pakken de eerst beschikbare vlucht richting Perth zodra het visum binnen is.

Zo... iedereen weer bijgepraat, ga ik weer lekker bijlezen!

Sacha
 
Hoi Sacha,

Wel jammer dat het huis niet verkocht wil worden. Heb toch een aantal keren de foto's van jullie huis bekeken via de link die je toen in het kletsdozen topic had vermeld. Het ziet er heel knusjes uit dus ik vraag me af waar de kopers blijven, al heb je er maar 1 nodig.

Jullie treffen het wel met de directeur van Dirk zijn werk, dat hij zomaar een zaal beschikbaar stelt voor jullie feestje.

Ik hoop voor jullie dat je voor eind mei in Perth zit.

Heel veel succes met het inpakken en verhuizen.

groetjes heidi
 
Hoi Sacha,

Leuk om je update te lezen.
Zo'n tijdelijk huisje bij een molen klinkt erg goed. Dat geeft vast een soort vakantiegevoel.

Ik zag dat jullie ook op dezelfde dag als ons een aanvraag hebben ingediend voor State Sponsored, alleen hebben wij dat gedaan voor Vic.
Ben benieuwd.... wie is de eerste die het visum krijgt?
Jullie zullen sowieso eerder vertrekken, wij moeten nog heel wat regelen.

Succes met alles.

Groetjes Jenny
 
[quote author=Sacha link=topic=9733.msg135041#msg135041 date=1237835960]
[size=7pt] Ik denk het.....

Maar je hebt gelijk... zal weer eens een kleine update geven!

Ons huis is nog altijd niet verkocht, zelfs geen kijkers meer. Maakt me allemaal niets meer uit. Op 1 mei staat de zeecontainer voor de deur en gaat Crown Relocation alles inladen (29 april komen ze alles inpakken). Op 2 mei gaan wij verhuizen naar ons tijdelijke onderkomen: Een huisje bij een molen in Zwammerdam  :roll:
Ja.. Zwammerdam... Dat ligt bij Alphen aan de Rijn. Een familielid woont daar in een prachtige molen en wij mogen in het huisje dat er naast staat. Dit is gebouwd voor hun dochters, maar die zijn inmiddels beiden het huis uit. We hebben dus 2 slaapkamers en een zoldertje. We kunnen de oude hooischuur gebruiken als woonkamer (die is nl. helemaal verbouwd tot een prachtige loungeruimte) en koken doen we in de molen zelf.

Het afscheidsfeest staat gepland voor 23 mei, bij Dirk op zijn werk. Zijn lieve directeur heeft het pand ter beschikking gesteld (kosteloos!!!!) We hoeven dus alleen maar een springkussen te huren en eten en drank te regelen en kunnen gaan feesten!

Ik weet het... en dit alles zonder een visum   :shock:  Je moet ergens beginnen, niet waar????
Houd in elk geval in dat we vanaf 24 mei ook direct kunnen vertrekken zonder ons meer om allerlei randvoorwaarden druk te moeten maken. We pakken de eerst beschikbare vlucht richting Perth zodra het visum binnen is.

Zo... iedereen weer bijgepraat, ga ik weer lekker bijlezen!

Sacha [/size]
[/quote]

:up: :up: that's the spirit  :up: :up:
 
Uit de befaamde cup-a-soup reclame een quote van "John de Manager": Succes is een keuze  :grin:
 
:grin: hmm zelf ga ik altijd voor: succes dat dwing je af!

Komt goed hoor dat visum komt er wel! Net zoals de verkoop van jullie woning.
Ik was destijds blij dat ik de keuze heb gemaakt om voor mijn visum uit te reizen en gewoon de boel te laten. ok het duurde wat langer dan verwacht maar ik heb er geen moment spijt van gehad.

Veel succes met alle laatste dingetjes in Nederland want nu gaat alles snel want dat visum kan gewoon niet lang meer op zich laten wachten!

Chantal
 
Jammer  :-( van jullie huis, maar mooi om te lezen dat alles geregeld is voor vertrek, dat huisje bij de molen klinkt heel leuk.

Hopelijk duurt het niet lang meer voordat jullie visum er is!
 
Hoi Sacha,
Ik begin van het weekend alvast met voorbakken.
Het zou tenslotte jammer zijn als het ik het bakken toch verleerd ben als jullie landen.

top van die feestzaal

hou nog even vol.

groetjes

Erik
Mandurah
 
Vandaag contact gehad met de verhuizer over de boot en ik mocht kiezen:
De eerste vertrekt op 02 Mei en komt 01 Juni aan.
De tweede vertrekt op 08 Mei en komt 30 Juni aan.

Keuze was dus makkelijk: We gaan voor de langzame boot!!!! Anders zijn de meubels er al en hebben we nog geen huis!
De barbies en de ponys varen naar Australie met de ms MSC Sandra. Leuke naam...krijg ik regelmatig naar mijn hoofd (of anders Saskia... lijkt er ook op :?)

Nu voor ons zelf nog een vertrek datum  :smile:
 
Wat een giller..... wij hebben hier last van een apart soort 1 April grap.... De dag er voor hadden we ineens een kijker. Iemand die zomaar op de stoep stond en met de buurvrouw stond de praten was erg geïnteresseerd en wilde graag eens binnen kijken. Prima, Dirk een rondleiding gegeven en klaar ermee (dachten we).
De dag er na (vandaag dus) staat die man weer op de stoep, hij wilde nog wat meer weten. Wat vragen over de finacieringsmogelijkheid (wij verkopen de hypotheek mee) en wat de onderhandelingsmarge was in onze vraagprijs.
Ik heb dus heel eerlijk alles verteld van de oorspronkelijke vraagprijs en de nieuwe vraagprijs, de kosten die wij hebben gemaakt voor het bewoonbaar maken van het huis (keuken, badkamer, vloer, tuin...) en dat we dus niet verder zouden gaan zakken. Zeker niet omdat we nu ook een huurder hebben zonder huurbescherming (geen contract, familie). Meneer kwam vervolgens met een bod....van nog altijd € 30.000 onder de nieuwe vraagprijs (we zijn dus al € 14.000 gezakt). Ik heb keurig geantwoord dat wij hier niet mee akkoord kunnen gaan en dan het ook wel duidelijk is waarom na mijn verhaal. Hij gaat er nu nog eens verder over nadenken......Ik zal maar geen hoop meer koesteren..... Maar het blijft een bijzondere 1 April grap!
 
Om het andere topic van eh..ben even zijn of haar naam kwijt...niet te 'vervuilen' met off topic gepraat, kom ik je hier maar even opzoeken  :wink:

Hoe zit dat nou met de volgoorde van behandeling. Blijkbaar staan jullie op de CSL en hebben jullie de aanvraag in juni 2008 ingediend, maar mensen die het veel later hebben ingediend hebben eerder een co? Kan misschien ogica inzitten, maar die mis ik dan even.
Niet dat het voor ons van toepassing is, maar was even benieuwd.
 
Het is mij ook een raadsel :|.... Ben echt ontzettend blij voor die andere mensen, maar heb er zelf wel een beetje de balen van. Wij zitten nog te wachten op een reactie van W.A. of zij ons willen sponsoren, maar bij de DIAC staan we nog gewoon als een 175 met een beroep op de CSL. Maar misschien werken ze die lijst dan wel op alfabetische volgorde af..... op volgorde van beroep of achternaam, zijn we hoe dan ook de pineut (IT-ers waren de na laatste op de lijst en onze achternaam is Wit.....)

Heb het maar even opgegeven om de DIAC te snappen, krijg hoofdpijn van het met mijn hoofd tegen de muur lopen....
 
Hoi Sacha,

Het zou haast te mooi wezen dat jullie huis nog net op de valreep verkocht gaat worden. Ik help het je hopen :up: :up: Nu nog even hopen dat die meneer een beetje meer geld bij gaat leggen om het verhaaltje rond te krijgen. Dan kan het ook nog wel eens een 3 april grap worden :grin:

Even alle gekheid op een stokje; Ik kan me best voorstellen dat je zo langzamerhand hoofdpijn krijgt van het muurbonken. Het begint toch al met al aardig lang te duren volgens mij. Daarnaast blijven ze ook maar stuntelen met die behandelingsvolgorde van alle visumaanvragen; denk je dat je er bijna bent, gooien ze het weer over een andere boeg.
nog even volhouden dan maar.

groetjes heidi
 
Hi Sacha,
Je naam is De Wit hier in Oz, wen daar maar aan dat je bij de "D" kijkt.
Verder heb je het over 'huis bewoonbaar maken'? Was het een kot ofzo? :)

In ieder geval heb je een bod gekregen al. Dat is positief. Is er verder geen onderhandeling mogelijk?
Als je niet verkoopt heb je meer kosten zoals onderhoud, vaste lasten e.d. Dan is het over langere tijd duurder dan het bod te accepteren, geld innen en wegwezen.
 
Back
Top