Family Zwerver (Q, Aysha and Sam)

Mjah ik kan die haken en ogen niet vinden eigenlijk? Er staat nergens dat je - zoals met de 482 - aan de werkgever vast zit, etc. Alleen mag je niet aan relatie beginnen als je in het traject zit, maar ik ga er vanuit dat als je al getrouwd bent er geen issue is?
Ah, sorry, mixed them up. Dan is het een Ja van mij 😂
 
Ah, sorry, mixed them up. Dan is het een Ja van mij 😂
En dus een nee van mij. Ik zal niet teveel in de details gaan, maar uiteindelijk is dit dus een nee. Na de tweede ronde kwamen er allerlei rare dingen naar boven (zoals een contract van een klant die niet doorging en of ik eerst een maandje werkervaring wilde op doen bij ze tegen een gereduceerd tarief, waarna ik dan full pay zou krijgen zodra ze weer een nieuwe klant hadden) waardoor ik zoiets heb van: red flag, RED FLAG!!!

Ik vind het echt niet erg om ergens te werken tegen een lager salaris om een voet binnen de deur te krijgen, maar geef dat dan vanaf het begin aan, niet eerst schermen met visa, full pay etc, en dan ineens back paddle doen...

En terwijl ik dit tikte, uitnodiging voor derde ronde bij een ander bedrijf... Dat maakt principieel nee zeggen natuurlijk een stuk makkelijker.
 
En dus een nee van mij. Ik zal niet teveel in de details gaan, maar uiteindelijk is dit dus een nee. Na de tweede ronde kwamen er allerlei rare dingen naar boven (zoals een contract van een klant die niet doorging en of ik eerst een maandje werkervaring wilde op doen bij ze tegen een gereduceerd tarief, waarna ik dan full pay zou krijgen zodra ze weer een nieuwe klant hadden) waardoor ik zoiets heb van: red flag, RED FLAG!!!

Ik vind het echt niet erg om ergens te werken tegen een lager salaris om een voet binnen de deur te krijgen, maar geef dat dan vanaf het begin aan, niet eerst schermen met visa, full pay etc, en dan ineens back paddle doen...
Het visum is wellicht wel een ja. Maar niet het bedrijf?

Ben het helemaal eens met de red flags. Als het zo begint, dan wordt het alleen maar gekker. Niet beter.

Toen mijn opdrachtgever wilde bezuinigen heb ik ipv uur tarief het aantal uren per week naar beneden gebracht. Gek genoeg was dat de beste oplossing voor beide partijen. Maar als je eenmaal je uur tarief naar beneden gooit dan komt het (waarschijnlijk) nooit meer terug op oude niveau.
 
Het visum is wellicht wel een ja. Maar niet het bedrijf?

Ben het helemaal eens met de red flags. Als het zo begint, dan wordt het alleen maar gekker. Niet beter.

Toen mijn opdrachtgever wilde bezuinigen heb ik ipv uur tarief het aantal uren per week naar beneden gebracht. Gek genoeg was dat de beste oplossing voor beide partijen. Maar als je eenmaal je uur tarief naar beneden gooit dan komt het (waarschijnlijk) nooit meer terug op oude niveau.
Ja dat dus. Het bedrijf is dikke nee.

Nu gewoon lekker door met dat andere bedrijf.
 
Big week....

Ten eerste kwam gisteren een contract binnen voor werk! Afhankelijk van de standaard background checks (ze vallen onder de Financial Services Industry dus dat gaat best formeel) begin ik op 1 maart als implementation consultant voor Blackhawk Network Australia.

En daarnet de sleutels opgehaald voor ons nieuwe huurhuis. Zo meteen die kant op en checken of alles conform het checkout report is, de kat ophalen en morgen komt de container!
 
That is a big week!

Moet binnenkort nog jouw kant op gok ik. Probeer het wel even voor 1 maart te plannen zodat we even bij kunnen praten 👍
 
Right, laatste update was van mid feb, dus daar gaan we.

Ondertussen begint het hier, net als bij @afterbang, nu een klein beetje te stabiliseren. De kids zijn van daycare gewisseld, Q is door haar eerste maand werk heen en ik ben net begonnen. We zijn nu langzaam aan plannen aan het maken hoe en wanneer we de kat naar buiten gaan laten, want dat is elke keer wel weer een hele happening om haar rustig ergens te laten wennen. En... er zit geen kattenluik op de deur hier, dus dat wordt wel even passen en meten hoe we dat gaan doen want ik wil haar wel binnen hebben als het donker is.

Qua werk is het altijd even wennen als je ergens nieuw begint en dit is best wel een interessante job. Ik vlieg donderdag naar Sydney om een deel van het team te leren kennen en het management wil ook graag dat ik binnenkort naar Melbourne vlieg om het team daar te leren kennen. Mijn eerste potentiële klanten om te implementeren heb ik nu ook toegewezen gekregen, dus als (pre-)sales een beetje opschiet kan ik ook nog wat gaan doen ook.

Andere ding wat een update verdient is ons nieuwe huis. Het beton is gegoten voor alle huizen (die van ons was drie weken geleden al klaar) en vandaag tekenen we de definitieve contracten. We gaan zien of het op z'n Aussies gaat - en alles met maanden vertraagd gaat zijn - of dat we eind juli in ons nieuwe huis kunnen trekken. We zijn het huren wel zat en het geeft wel rust om te weten dat er een eigen huis staat te wachten.

Dat is het voor ons wel zo'n beetje (en mijn topic staat nu weer lekker boven die van @afterbang :D )
 
Hmmm... weer onder @afterbang gezakt...

We hebben vandaag een rondje naar het department of transport gereden, rijbewijzen omgewisseld, rego omgezet. Ja, we zijn nu echt gezegend met Queensland platen! Of zoals de dame achter de balie zei, you are now in the better state, show it off mate!

Next step, ik moet een beslissing nemen op het werk. De manager van mijn manager vertelde me dat mijn manager weg gaat (volgen we het nog) en of ik die positie wilde innemen. Uhhh.... okay, daar moet ik wel even over nadenken zeg maar....
 
Of zoals de dame achter de balie zei, you are now in the better state, show it off mate!

Tssk, ambtenaren die nooit in WA zijn geweest... ;P

Next step, ik moet een beslissing nemen op het werk. De manager van mijn manager vertelde me dat mijn manager weg gaat (volgen we het nog) en of ik die positie wilde innemen. Uhhh.... okay, daar moet ik wel even over nadenken zeg maar....

Waarom over nadenken?!
 
Tssk, ambtenaren die nooit in WA zijn geweest... ;P



Waarom over nadenken?!
Omdat ik een team moet gaan managen wat dingen moet implementeren, zonder dat ik daar nu echt de kans gehad heb om zelf een implementatie te doen. Een beetje als de project manager die een project managed zonder enkele kennis van de materie.
 
Ha! En dat kijkbuiskindertjes is waarom er goede en slechte projectmanagers zijn!
Ik geloof dat @afterbang me wel begrijpt, net als @Lamarck ;)
Ja dus? Als je meer geld kunt pakken moet je dat gewoon doen toch? Het is niet zo dat je zelf gesolliciteerd hebt op de job, ze hebben het min of meer in je schoot geworpen.
 
Ja dus? Als je meer geld kunt pakken moet je dat gewoon doen toch? Het is niet zo dat je zelf gesolliciteerd hebt op de job, ze hebben het min of meer in je schoot geworpen.
Nee klopt. Maar het gaat een beetje tegen mijn principes in. Maar goed... principes. Ik denk dat ik het gewoon ga doen. En dan leer ik het platform vanzelf kennen.
 
Nee klopt. Maar het gaat een beetje tegen mijn principes in. Maar goed... principes. Ik denk dat ik het gewoon ga doen. En dan leer ik het platform vanzelf kennen.

Nee hoor want ik deel het sarcasme van @SteveSW , ik begrijp en deel je mening hierover. Maar ik zou het gewoon aanpakken en al doende leert men.
 
Ja dus? Als je meer geld kunt pakken moet je dat gewoon doen toch? Het is niet zo dat je zelf gesolliciteerd hebt op de job, ze hebben het min of meer in je schoot geworpen.

Zo werkt een carrière en een leven niet volgens mij ;)

Carriere, als je een job aanneemt verwacht jezelf en je werkgever daar succesvol in te zijn. Als je niet succesvol bent kan dat de werkgever schaden, jezelf (mentaal schaden) en je lange termijn carrière. De job waar je nu in zit is er één in een lange rits van jobs die je brengt waar je nu bent en waar je later wilt zijn. Eén job is niet een los staand ding. Dus nu even snel geld pakken kan op de lange termijn, als je mislukt in je rol, wel eens heel veel geld kosten omdat je damaged goods bent, en je niet meer op hetzelfde niveau of helemaal niet meer aan het werk kan komen.

Terugkomend op het mentale deel. Het kan echt ongelofelijk stressvol zijn om een job te doen met verantwoordelijkheid over tonnen of miljoenen dollars, verantwoordelijk over collega's/medewerkers en niet in staat zijn het correct te managen. Door dat je zelf skills mist, of je geparachuteerd bent in een onmogelijke job. Dat laatste heb ik zelf een keer gehad. Verantwoordelijkheid over een dik service contract, maar dan niet de backing krijgen vanuit je eigen organisatie om het draaiend te houden. Jij staat mooi tussen klant en eigen organisatie in, met je broek op je enkels. Dag in dag uit. Wellicht dat er mensen zijn die dit wel trekken, maar ik heb in die tijd wel een flinke knauw opgelopen. (mensen met veel verantwoordelijkheid gevoel zijn vaak degene die overspannen thuis komen te zitten)

De andere kant op, een job (ver) onder je niveau doen kan ook een burn-out opleveren.
@Zwerver zit net een week in die organisatie, je manager stapt op. Waarom? Is er iets aan de hand wat jij nog niet weet? Of is het natuurlijk verloop. Allemaal dingen die je even uit moet vogelen voor je hals over kop ergens in terecht komt waar je niet succesvol kunt zijn.

Ik denk dat @Zwerver professioneel genoeg is om de juiste beslissing te nemen. En ik snap dat dat niet binnen een dag besloten is.

Edit: ik zie dat jullie beiden stiekem zitten te posten als ik een epistel zit te tikken hahaha
 
Wat @afterbang zegt klopt. De redenen waarom mijn manager weggaat is exact de reden dat ik even twijfel. Maar ik vermoed dat wat hij mist (technical knowledge) ik wel heb door alle jaren ervaring. Maar dan nog, het is wel even belangrijk om 1, 2 en 3 goed uit te denken, want uiteindelijk wil je niet dat de som 6 als uitkomst heeft, maar meer.
 
Zo werkt een carrière en een leven niet volgens mij ;)

Carriere, als je een job aanneemt verwacht jezelf en je werkgever daar succesvol in te zijn. Als je niet succesvol bent kan dat de werkgever schaden, jezelf (mentaal schaden) en je lange termijn carrière. De job waar je nu in zit is er één in een lange rits van jobs die je brengt waar je nu bent en waar je later wilt zijn. Eén job is niet een los staand ding. Dus nu even snel geld pakken kan op de lange termijn, als je mislukt in je rol, wel eens heel veel geld kosten omdat je damaged goods bent, en je niet meer op hetzelfde niveau of helemaal niet meer aan het werk kan komen.

Terugkomend op het mentale deel. Het kan echt ongelofelijk stressvol zijn om een job te doen met verantwoordelijkheid over tonnen of miljoenen dollars, verantwoordelijk over collega's/medewerkers en niet in staat zijn het correct te managen. Door dat je zelf skills mist, of je geparachuteerd bent in een onmogelijke job. Dat laatste heb ik zelf een keer gehad. Verantwoordelijkheid over een dik service contract, maar dan niet de backing krijgen vanuit je eigen organisatie om het draaiend te houden. Jij staat mooi tussen klant en eigen organisatie in, met je broek op je enkels. Dag in dag uit. Wellicht dat er mensen zijn die dit wel trekken, maar ik heb in die tijd wel een flinke knauw opgelopen. (mensen met veel verantwoordelijkheid gevoel zijn vaak degene die overspannen thuis komen te zitten)

De andere kant op, een job (ver) onder je niveau doen kan ook een burn-out opleveren.
@Zwerver zit net een week in die organisatie, je manager stapt op. Waarom? Is er iets aan de hand wat jij nog niet weet? Of is het natuurlijk verloop. Allemaal dingen die je even uit moet vogelen voor je hals over kop ergens in terecht komt waar je niet succesvol kunt zijn.

Ik denk dat @Zwerver professioneel genoeg is om de juiste beslissing te nemen. En ik snap dat dat niet binnen een dag besloten is.

Edit: ik zie dat jullie beiden stiekem zitten te posten als ik een epistel zit te tikken hahaha

Ik begrijp exact wat je bedoeld en onderschrijf dit persoonlijk ook. Je moet kennis hebben van de materie als je je werk ECHT goed wil doen. Echter lijkt het mij dat een persoon niet zomaar benadert wordt om dit op zich te nemen, blijkbaar heeft Zwerver een goede indruk gemaakt.

En ja, ik ben biased op dit moment. Werken onder je niveau kan veel frustratie en stress opleveren. Een ander soort stress dan werkdruk Laat ik benoemen dat ik liever gezonde werkdruk ervaar dan een baan zonder werkdruk, en waar je min of meer weinig doet 4-5 uur per dag. Een baan zonder uitzicht is niet voor iedereen weggelegd, dus vanuit dat perspectief kan het een reden zijn om ergens in te stappen, reden 2 kan zijn dat een ander minder capabel persoon instapt en jij daar dan onder moet werken met alle frustraties van dien. Reden 3 kan zijn dat als je nee zegt, er een kans is dat je verder nooit meer benaderd wordt, want veel managers houden niet van nee schudders.

Maar ja, het is een dun koord waar je je op begeeft, je moet het doen als je je er zelf goed bij voelt.

Waarom ben ik zelf biased? Ik ben al een x aantal weken in gesprek voor een hogere functie (supervisor net onder de manager), een baan waar ik mij prettig in zou voelen en wat ook overeen komt met mijn werkervaring. Alle partijen waren mondeling akkoord, het was alleen even wachten op het papierwerk werd mij verteld. Nu weet ik dat alles pas rond is als de handtekeningen gezet zijn, maar had er wel een goed gevoel over.

Vervolgens komt de Executive director persoonlijk langs uit Brisbane, zegt mij in mijn gezicht dat er voldoende carrierekansen aankomen en dat ze weten van de gesprekken.

Daarna meldt hij mijn manager dat ze na de herstructurering willen dat hij meer supervisory tasks op zich neemt, er GEEN supervisor role gecreerd zal worden en dat alles hetzelfde blijft (oftewel GEEN kansen voor iedereen)

Dat is dan weer de andere kant van de medaille, en kan ook best hard aankomen. Helemaal als men niet straigt up is in your face.

@Zwerver sorry voor de halve off topic in jouw topic.
 
Last edited:


OFX
Back
Top