Hallo.
Even een update :
Gisteren ben ik op pad gegaan met grote enveloppen gevuld met mijn CV en een ingeleide brief betreffende mijzelf , kort en krachtig. Ik had een lijstje van restaurants die mijn wel intereseerd , en die ben ik gaan bezoeken. Gewoon naar binnen gegaan , druk of niet druk , kon me niet schelen. Moet maar tijd voor mijn vrij maken. Ik heb er 15 bezocht. Resultaat : vandaag heb ik al een sollicitatie gehad die heel soepel ging. Ze zochten een chef de parti , maar naar goed lullen van mijn kant , kom ik aanmerking voor die van souschef ( headchef ging niet lukken , want die was er nog ). Simpele vragen zoals ; wat is jou styl , wat zijn jou plus en min punten , wat vinden collega's van jou , waarom wil je hier werken , etc. Moet je aan een doorgewinterde ' rot in het vak ' niet vragen , ik lul je eronder. Enfin , morgen mocht ik zeker een telefoontje terug verwachten met een uitnodiging voor 2e gesprek. Daar zal dan duidelijk worden welke functie en how much money. Ik ben benieuwd...
Een ander resultaat van mijn hunting : uitnodiging om een paar avonden mee te draaien in restaurant star anise ( ingewijden weten dat dit toppie is ). De eigenaar begint binnenkort met een 2e zaak en zoekt dus nog geschikte personen om de tent te koken.
Van de andere 13 nog niets vernomen , maar dat kan omdat ze gisteren dicht waren denk ik.
Wel raar om zo de straat op te gaan , en gaan 'schooien' ( zo voelt het echt! ) voor een baan. Maar mischien is het vruchtbaar geweest! THANKS VOOR TIP OM AAN TE KLOPPEN BIJ BEDRIJVEN
Zulke tips zijn waardevol , en maakt het nut van een forum zoals dit meer dan waar!
De man van Monja heeft de CV van mijn en me vrouw afgegeven in het rendevous hotel , dus ik zal daar binnenkort wel iets van horen hoop ik. NOG BEDANKT HE MONJA!!!
:smile:
Ik heb mijn CV niet ' gepimpt ' , want ik denk dat die echt wel oke in elkaar zit. Ik heb ook nog geen contact opgenomen met de holland club in Perth. Eerst maar eens kijken hoe dit allemaal afloopt.
Ik houd jullie op de hoogte! En ik hoop dat degene die het ook moeilijk hebben met het vinden van een baan , mischien inspiratie opdoen met alles wat hier word geschreven over belevenissen , etc.
Cheers,
ramon