Thanks Irene , Ingrid , johan en andere positief ingestelde mensen !
Ik ben niet naar Australie geemigreerd om in een slechte keuken te gaan werken en mezelf helemaal gek te maken. Ik ben ook niet van plan om na alles wat wij hebben moeten doorstaan om deze visa te krijgen , mijn carriere en mijn leven op zo manier een verkeerde wending te geven. Na mijn lange carriere als kok , waarin ik veel heb meegemaakt / bereikt heb met veel zweet , bloed & tranen ( lekker cliché ) , is het dit niet waard. Ik sta achter mijn beslissing , en laat dit duidelijk zijn !
Ik vind het helemaal niet erg om als kok één treedje ( of 2 ) na beneden tegaan , maar dan moet het wel een verdomd goed niveau zijn ( michelin niveau , voor insiders ).
:smile: Ik heb goed nieuws : Vanaf aanstaande Dinsdag begin ik te werken bij Restaurant ' Star Anise ' in Subiaco - Perth. Ik doe twee stapjes omlaag ,en het salaris is niet denderend ( de helft dan ik gewoon ben ). Ik heb dit aanbod aangenomen , omdat dit een van de 4 top restaurants in Perth is ! Zouden er michelin sterren in Australie uitgegeven worden , dan hebben zij er 2. Ben ik zeker van! Ik heb met de eigenaar / chef afgesproken dat ik daar blijf werken totdat ik een andere functie heb gevonden dat bij mijn past. Hij was er helemaal mee eens en wilde mijn helpen. Hij was zelfs beschaamd om mijn deze functie te geven tegen dat salaris , maar hij kan niet anders qua budget. Ik begrijp hem. In de keuken werken 8 koks.
Ik ben hier terecht gekomen door er simpelweg heen te gaan en te vragen of er iets voor mijn inzat en mijn situatie uitgelegd.Ik heb rondgekeken in de keuken en ik voelde de aangename sfeer van een topkeuken. Ik ben hier dus heengaan omdat dit een restaurant is dat perfect eten serveert op een hoog niveau en ik kan er zelfs nog bijleren ( echt waar...). Het leuke is dat ik ook wat inbreng mag doen in het menu.
Dus kort samengevat : ik werk hier tijdelijk totdat ik een leidinggevende functie terug heb gevonden , of ik krijg het intussen voor elkaar om iets voor mezelf op te starten samen met mijn vrouw. (Daarvoor zijn we toch voor naar west australie gekomen : ergens eerst werken , beetje bijleren over OZ en dan hier gaan vlammen!) Ik sta niet stil , verdien wat centjes en ik blijf bij met de trends. En voor al die Australische zeurders : Ik heb dan ook Australische ervaring :evil:
Cosmo modo en alie nl : Jullie zeggen dat jullie mijn niet begrijpen , en mijn keuze afwijzen.
wel , mijn antwoord hierop : Als jullie ergens willen gaan werken waar je van weet dat het een foute tent is , dat het niet naar voren brengt wat het beweert en dat je er zelf helemaal gestoord en groen en geel van gaat worden. Als dit jullie plaatje is wat jullie in gedachte hadden om naar Australie te komen. Dan moet je het zeker doen! Mijn is dat het niet waard en ik heb zelf respect. Meer zeg ik niet hierop , is het niet waard... :bangingdoor: