Go#verdomme......

GVD, gisteren op straat gezet door mijn werkgever. Moet weer door de hele molen heen zoals nu bijna vijf jaar geleden bij aankomst in Australie.:(

Oei, da's wel een heel naar bericht (zacht uitgedrukt). Hopelijk lukt het je een doorstart te maken of anders een andere leuke baan te vinden. Succes. Laat je het weten als het gelukt is? XPdite....in goede en slechte dagen hè!
 
GVD, gisteren op straat gezet door mijn werkgever. Moet weer door de hele molen heen zoals nu bijna vijf jaar geleden bij aankomst in Australie.:(

Oei, da's wel een heel naar bericht (zacht uitgedrukt). Hopelijk lukt het je een doorstart te maken of anders een andere leuke baan te vinden. Succes. Laat je het weten als het gelukt is? XPdite....in goede en slechte dagen hè!
 
Oei, da's wel een heel naar bericht (zacht uitgedrukt). Hopelijk lukt het je een doorstart te maken of anders een andere leuke baan te vinden. Succes. Laat je het weten als het gelukt is? XPdite....in goede en slechte dagen hè!
Ik zal het zeker laten weten. :up:
 
Eerste is raak, deal?
Nu heb ik GVD weer een dilemma: twee aanbiedingen en ik vind het erg moeilijk kiezen. Een is bij de lokale overheidsdienst op 5 km van huis (unieke kans), de andere is in Sydney; 4 uur reistijd per dag maar ook 15k meer en een 20% bonus opportunity. Het is dus geld vs vrije tijd. Grrrr...
 
Nu heb ik GVD weer een dilemma: twee aanbiedingen en ik vind het erg moeilijk kiezen. Een is bij de lokale overheidsdienst op 5 km van huis (unieke kans), de andere is in Sydney; 4 uur reistijd per dag maar ook 15k meer en een 20% bonus opportunity. Het is dus geld vs vrije tijd. Grrrr...

Als je het geld niet nodig hebt lijkt me de keuze makkelijk;)
 
Dagelijks 4 uur reistijd, pffffffff.

Tja, die keuze kan je alleen zelf maken, misschien nog eens stilstaan bij wat voor jou de hoofdreden was om naar OZ te gaan (sorry, weet je achtergrond niet, het zal hier op het forum waarschijnlijk wel ergens staan)
 
Dagelijks 4 uur reistijd, pffffffff.

Tja, die keuze kan je alleen zelf maken, misschien nog eens stilstaan bij wat voor jou de hoofdreden was om naar OZ te gaan (sorry, weet je achtergrond niet, het zal hier op het forum waarschijnlijk wel ergens staan)
Tsja, ik weet het, maar het is een keuze die ik een paar jaar geleden heb gemaakt: klein huisje/apartement dicht bij Sydney of een groot huis/tuin aan de Central Coast. Ik heb toen geaccepteerd dat mijn werk op die afstand zou zijn maar dat de CC beter is voor het gezin. Ik weet me in een gezelschap van 30000 andere commuters, dus ik ben niet de enige gek. Altijd nog beter dan een wekelijkse business trip naar een andere stad. ;) Maar nu de mogelijkheid er is om lokaal te werken is dat toch wel aantrekkelijk. Maar mijn leefstijl is afgestemd op een Sydney-salaris, dus het is financieel minder aantrekkelijk. Moeilijke keuze...

Mijn reden om naar Oz te gaan heeft niets met reistijden of wat dan ook te maken, het betrof het vinden van een land dat mij samen met mijn niet-Europese partner accepteerde. Maar dat is een ander verhaal.
 
De keuze is inderdaad erg moeilijk. Die reistijd vind ik ook best wel heel erg lang. Grote kans dat als je die baan accepteert, je over 3 maanden jezelf wel voor je hoofd kunt slaan omdat je stik chagrijnig wordt van al die file. Ik zou er behoorlijk van balen tenminste.
Maar de goede kant van het verhaal is dat je in ieder geval behoorlijk uitzicht op werk hebt. (zoals we hadden afgesproken;))
 
De keuze is inderdaad erg moeilijk. Die reistijd vind ik ook best wel heel erg lang. Grote kans dat als je die baan accepteert, je over 3 maanden jezelf wel voor je hoofd kunt slaan omdat je stik chagrijnig wordt van al die file. Ik zou er behoorlijk van balen tenminste.
Maar de goede kant van het verhaal is dat je in ieder geval behoorlijk uitzicht op werk hebt. (zoals we hadden afgesproken;))
elk voordeel heb zijn nadeel (of elk nadeeel heb zijn voordeel)

de reis is grotendeels per trein, dus geen files. lekker onderuit zakken en oogjes dicht doen. ik heb het al een tijdje gedaan toen ik als consultant werkte, dus ben er wel bekend mee. maar nog steeds niet gekozen :(
 
15k meer... Dat is alleen geen hoger uurloon, want druk je reistijd maar eens uit in uur loon... :)
MArja is toch al wel minimaal 1300 minder per maand en dat is best veel. Ligt er ook aan of je van 200k naar 185k gaat of van 90k naar 75k
 
Nou, de kogel is door de kerk. Ik heb gekozen voor de city-job met Qantas Loyalty. Het is financieel veel aantrekkelijker en ik denk dat het een betere carrierekeuze is. Die reistijd zal ik wel invullen. Einde van mijn GVD rant ;) Dank voor jullie medeleven.
 
Nou, de kogel is door de kerk. Ik heb gekozen voor de city-job met Qantas Loyalty. Het is financieel veel aantrekkelijker en ik denk dat het een betere carrierekeuze is. Die reistijd zal ik wel invullen. Einde van mijn GVD rant ;) Dank voor jullie medeleven.
Congrats!!! :up:
 
Back
Top