Ik moest echt even stoom afblazen.. Begrijp me niet verkeerd het is niet allemaal en alleen maar kommer en kwel maar die 2 dames irriteren me mateloos, sommige dagen meer dan andere. Ik heb ook enorm leuke collega's en collega's die me wel serieus nemen en mn werk waarderen maar dat zat me niet dwars
. Van de ene kant is Broken Hill een fijne plek om te wonen, van de andere kant inderdaad erg afgelegen en dat merk je gewoon in het alledaagse leven. Om even heerlijk te generaliseren
het lijkt erop dat als de nieuwigheid eraf is en 'ze' beginnen te realiseren dat je blijft, een relatief groot gedeelte van de mensen ineens stiekem een beetje veranderen
. Dunc is Australier, maar komt uit de Adelaide Hills, speelde Football, maar ook hij had die ervaring. Ik denk inderdaad dat er meer ons kent ons is hier.
Tot afgelopen Oktober heb ik in de hospitality gewerkt (daarna alleen zo nu en dan even een avondje ingevallen), daarnaast als vrijwilliger meegedaan met een community project, dus veel te maken gehad met de locals en in een kleine afgelegen gemeenschap (waar eigenlijk niet veel te doen is) val je dan al gauw op. En ook ik heb voornamelijk leuke reacties maar helaas ook soms mindere en zoals ik in mn vorige stukje al schreef over het algemeen kan ik daar begrip voor opbrengen en voor de rest schijt aan hebben maar soms... heel soms gewoon even niet en dat wilde ik even ventileren in een fijne veilige omgeving zonder daar mensen ongemakkelijk mee te maken
.
Gister gehoord dat m'n project baantje afloopt binnen 1 maand, nu ga ik over 2 weken heerlijk 2 weekjes vissen in Venus Bay (heerlijke timing
) dus het ziet er naar uit dat ik nog 2 weken werk heb en daarna op zoek moet naar wat anders. De receptie baan stond afgelopen zaterdag in de krant als administration assistent ($22 p/u) en een van 'de heksen' zei gister dat ik ook m'n cv moet indienen voor de baan.. Dat zal ik doen, maar weinig kans dat ik de baan zal nemen als die me wordt aangeboden.
Op zich is er werk genoeg, zolang het je niet zo veel uitmaakt wat je doet... Vooral hospitality is makkelijk werk in te vinden, clubs betalen goed (van $26 tot $38 p/u) veel beter dan restaurants & gewone pubs ($18 tot $22 p/u) Dus dat is altijd nog een optie. Goede schoonmakers ($20 tot 25 p/u) zijn er gewoonweg niet te vinden dus als je het niet erg vind om je handen uit de mouwen te steken, zou gewoon simpel werk vinden op zich geen probleem moeten opleveren. Voor AU heb ik nooit in hospitality gewerkt en het is ook nooit m'n ambitie geweest om keukenhulp/serveerster/barmaid of schoonmaakster te worden maar goed, geld moet toch verdiend worden en ik krijg er weer andere geweldige dingen voor terug zoals m'n leven met Dunc. Werk is maar werk en helaas spendeer je er al gauw meer tijd dan je eigenlijk zou willen
Bedankt voor jullie reacties, voelt goed