Go#verdomme......

Neuh,... tasjes zijn nog makkelijker te jatten. Ik dacht meer aan een natuurlijke bergplaats. Kangaroes hebben dat ook. Maar als ik mijn beurs daar stop, komt-ie vanzelf onder m'n shirt vandaan zakken. Ook niet erg pickpocketproof...;)
 
Absoluut klote! Natuurlijk het idee dat iemand je beroofd heeft maar dan ook nog eens al het gedoe dat je moet doorgaan met blokkeren, aangifte en nieuwe pasjes aanvragen... blegh!

Maarre niks mis met een manbag! Kel van Kath & Kim heeft er tenslotte ook een ;). Als je Kath & Kim nog niet hebt gezien, zeker het dowloaden waard een iconic Ozzie tv show :D Zelfde kaliber als The Castle :up:.
 
Absoluut klote! Natuurlijk het idee dat iemand je beroofd heeft maar dan ook nog eens al het gedoe dat je moet doorgaan met blokkeren, aangifte en nieuwe pasjes aanvragen... blegh!

Maarre niks mis met een manbag! Kel van Kath & Kim heeft er tenslotte ook een ;). Als je Kath & Kim nog niet hebt gezien, zeker het dowloaden waard een iconic Ozzie tv show :D Zelfde kaliber als The Castle :up:.
Ach, het goede nieuws is wel dat alle pasjes (behalve het rijbewijs) nu vervangen zijn. Gister kwam de laatste in de rij binnen.
 
Heel even klagen :( Heel soms... NU :mad: heb ik er gewoon heel even genoeg van om 'buitenlander' te zijn. Sinds ik hier ben is het zo af en toe voorgekomen en daar kan ik tot bepaalde hoogte begrip voor opbrengen en schijt aan hebben maar soms is het zo frustrerend. Een meisje heel aardig en enthousiast in m'n gezicht ik was half omgedraaid om wat drinken voor ons te kopen en toen hoorde ik haar tegen Dunc zeggen, ze is alleen maar bij je om een visum te kunnen krijgen. WAT >:D

2 baantjes werken 14 u per dag, nooit klagen altijd op tijd. Eerst schoonmaken in een motel daarna door naar de club, keukenhulp/serveren 1,5 uur break terug naar de club en hetzelfde tot een uur of 9 a 10 s'avonds. En als je je werk te goed doet ben je er ineens om alle banen te stelen.

Blijkbaar heb ik 'THE most HORRENDOUS cup of tea gemaakt, but I wouldn't understand because I'm Dutch.. WTF Kop heet water, theezakje op t schoteltje, en een kannetje melk, wat heb ik gedaan?

Nu heb ik weer te maken met bepaalde collega's die me als 'buitenlander' behandelen, nu ben ik dat natuurlijk ook maar t feit dat Engels/Australian m'n 2e taal is en niet perfect (niet slecht hoor maar niet perfect) betekend niet dat ik DOM ben. In September had ik het geluk om een fantastische uitdagende casual baan aan de haak te slaan. Geweldige tijd! Baan zou eindigen als t project klaar was en dat zou kerst zijn. Project is vreemd verlopen, bouw nog steeds niet klaar en ik zit er dus nog steeds. Maar... een aantal maanden geleden is die geweldige baan helaas veranderd en ben ik min of meer naar receptie geshift. En nu heb ik met een paar mensen te maken die denken dat ik dom ben en zo'n beetje iedere mogelijk aangrijpen om mij dat duidelijk te maken. GRRR ik werk full time sinds m'n 17e en geen domme baantjes nu moet ik alles verantwoorden tot in de kleinste stomme details, alles wordt 3x gecheckt en dat frustreerd me enorm. Als ik de telefoon op pak stopt mijn collega met werken en staart me het hele telefoongesprek aan en vaak vraagt of zegt ze nog even wat. Mijn suggestie om zelf de telefoon op te pakken omdat er nu 2 mensen niets doen werd niet gewaardeerd. Toen de dagelijkse boodschappen doen ineens mijn taak werd moest er iemand met mij mee om er zeker van te zijn dat ik begrijp hoe ik 14 pakken melk, fruit moet kopen, post ophaal bij de po box (die ik zelf ook heb) en de dagelijkse krant ophaal bij de krantenboer. En zo gaat m'n lijst van gezeik nog even door. Mn collega gaat een week op vakantie en nu moest ik luisteren naar een preek over de geld tin. En de discussie die de 2 bepaalde dames hadden of ik er wel mee vertrouwd kan worden en dat ik me goed moet realiseren dat ze alles checken bla bla bla. Mijn reactie was.. nee je hebt gelijk ik kan er niet meer vertrouwd worden dus ik denk dat je maar iemand anders moet zoeken om de geld tin in beheer te nemen voor de week dat je weg bent! Ze wist niet zo goed hoe te reageren, ik ging verder met werken en uiteindelijk legde ze de sleutel voor m'n keyboard neer. Wat een gezeik. En maar blijven lachen :(
 
I hear you Tour, I hear you! We zullen altijd de buitenlanders blijven die er iets van snappen. Ook al zijn we nog zo goed geïntegreerd. En soms, heel soms moet je gewoon even lekker leeglopen op een forum zoals deze. :)
 
Balen zeg! Afgunstige gasten. Missen een beetje werkethos en jij bent de boosdoener. Laat maar kletsen. Als je een beetje clevere baas hebt, doorziet hij het wel.

Cheer up!
 
Die ervaring heb ik totaal niet. Wellicht tijd om iets anders te zoeken? (sorry heb het misschien re snel gelezen, maar als de omgeving zo verrot is, zou ik liever iets leukers zoeken dan de omgeving proberen te veranderen)
 
Die ervaring heb ik totaal niet. Wellicht tijd om iets anders te zoeken? (sorry heb het misschien re snel gelezen, maar als de omgeving zo verrot is, zou ik liever iets leukers zoeken dan de omgeving proberen te veranderen)

same here! Hier heb ik dat gevoel helemaal niet, dat ik als 'buitenlander' niet voor vol aangezien word of word gecontroleerd. Als je kunt, zoek iets waar je wel gewaardeerd wordt!
 
Maar is die optie tot wat anders er in Broken Hill? Hoe groot is die plaats??

Ik moet zeggen, dat ik dat zelf gelukkig anders heb ervaren, maar ook hier waren sommige collega's wel wat, tja, terughoudender.

Mijn baan was in het begin superstil. Serieus, zat een groot deel van de dag spelletjes op Facebook te spelen... Zat ook erg geisoleerd, dus niemand die het opviel. Toen mijn manager langskwam en ik dat aankaarte (dat ik tijd over had, niet dat ik spelletjes zat te spelen :D) en aangaf, dat ik er wel wat werk bij kon doen, bijv. als een ander het te druk had e.d. was het antwoord: "Daar word je niet voor betaald."
Pardon? Voelde me ineens de boeken-babysit. Gelukkig is in de loop der tijd veel veranderd (waaronder een andere manager), maar een leuke baan en bovenal: leuke collega's zijn heel erg belangrijk.
Reageer je je vooral hier af, maar als je daar andere opties hebt, grijp ze.

Roept wel de vraag op: hoe ervaren anderen het in de kleinere plaatsen? In de steden kun je nog opgaan in de massa en is het makkelijker om van baan te wisselen (hoewel ik donders goed weet, dat het vinden van een baan niet altijd makkelijk is), maar hoe gaat het migranten af in de kleinere ons-kent-ons plaatsen?
 
Hee Tour. Dat is echt shit zeg :(. Kan me voorstellen dat je er erg erg erg gefrustreerd over bent! Zou ik ook zijn!! Is er inderdaad een mogelijkheid om ander werk te zoeken? Kies voor jezelf meis. Dikke knuffel!!
 
Ik moest echt even stoom afblazen.. Begrijp me niet verkeerd het is niet allemaal en alleen maar kommer en kwel maar die 2 dames irriteren me mateloos, sommige dagen meer dan andere. Ik heb ook enorm leuke collega's en collega's die me wel serieus nemen en mn werk waarderen maar dat zat me niet dwars ;). Van de ene kant is Broken Hill een fijne plek om te wonen, van de andere kant inderdaad erg afgelegen en dat merk je gewoon in het alledaagse leven. Om even heerlijk te generaliseren :p het lijkt erop dat als de nieuwigheid eraf is en 'ze' beginnen te realiseren dat je blijft, een relatief groot gedeelte van de mensen ineens stiekem een beetje veranderen o_O. Dunc is Australier, maar komt uit de Adelaide Hills, speelde Football, maar ook hij had die ervaring. Ik denk inderdaad dat er meer ons kent ons is hier.

Tot afgelopen Oktober heb ik in de hospitality gewerkt (daarna alleen zo nu en dan even een avondje ingevallen), daarnaast als vrijwilliger meegedaan met een community project, dus veel te maken gehad met de locals en in een kleine afgelegen gemeenschap (waar eigenlijk niet veel te doen is) val je dan al gauw op. En ook ik heb voornamelijk leuke reacties maar helaas ook soms mindere en zoals ik in mn vorige stukje al schreef over het algemeen kan ik daar begrip voor opbrengen en voor de rest schijt aan hebben maar soms... heel soms gewoon even niet en dat wilde ik even ventileren in een fijne veilige omgeving zonder daar mensen ongemakkelijk mee te maken :).

Gister gehoord dat m'n project baantje afloopt binnen 1 maand, nu ga ik over 2 weken heerlijk 2 weekjes vissen in Venus Bay (heerlijke timing:confused:) dus het ziet er naar uit dat ik nog 2 weken werk heb en daarna op zoek moet naar wat anders. De receptie baan stond afgelopen zaterdag in de krant als administration assistent ($22 p/u) en een van 'de heksen' zei gister dat ik ook m'n cv moet indienen voor de baan.. Dat zal ik doen, maar weinig kans dat ik de baan zal nemen als die me wordt aangeboden.

Op zich is er werk genoeg, zolang het je niet zo veel uitmaakt wat je doet... Vooral hospitality is makkelijk werk in te vinden, clubs betalen goed (van $26 tot $38 p/u) veel beter dan restaurants & gewone pubs ($18 tot $22 p/u) Dus dat is altijd nog een optie. Goede schoonmakers ($20 tot 25 p/u) zijn er gewoonweg niet te vinden dus als je het niet erg vind om je handen uit de mouwen te steken, zou gewoon simpel werk vinden op zich geen probleem moeten opleveren. Voor AU heb ik nooit in hospitality gewerkt en het is ook nooit m'n ambitie geweest om keukenhulp/serveerster/barmaid of schoonmaakster te worden maar goed, geld moet toch verdiend worden en ik krijg er weer andere geweldige dingen voor terug zoals m'n leven met Dunc. Werk is maar werk en helaas spendeer je er al gauw meer tijd dan je eigenlijk zou willen ;) Bedankt voor jullie reacties, voelt goed :up:
 
Die Australische common sense kom je blijkbaar dus in meerdere hoeken tegen.

Passie voor je werk wordt niet vaak gewaardeerd, job is to pay the bills, zint het je niet? pull your head in or eat a spoon with concrete en Australiers zijn altijd de slimste in de wereld :).

Enige advies, go with the flow en denk niet teveel over dingen na en stel niet teveel vragen.

Sterkte met het vinden van werk. Mijn partner is nu aantal maanden werkloos geweest. Via een vriendin direct aangenomen voor een functie die ze nog nooit heeft gedaan. Van Mijnbouw naar Autodealer.... Dus veel netwerken en via kennissen iets vinden :)
 
Vandaag een telefoontje gekregen van de notaris, die voor mij alle stukken zullen verifiëren op echtheid. Zij hadden contact gezocht met mijn HBO opleiding (inmiddels 13 jaar geleden afgerond) en die gaven aan een machtiging te willen zien dat ik opdracht had gegeven aan de notaris om deze controle uit te voeren. Tevens doodleuk ook nog even melden dat het zo'n vier weken kon gaan duren. Nu kon ik die machtiging ergens wel begrijpen, maar toen ik hoorde van de notaris dat het vier weken kon gaan duren... NEEEEE??! *paniekaanvalstoomuitdeorenstress*. Wat heeft dan het Nuffic voor mij gedaan?? En die vier weken is onmogelijk, omdat ik 1 juli alles op wil sturen zodat het op tijd bij de toetsende instantie zou zijn. Meteen een mail gestuurd naar de notaris, daarin aangegeven dat ik ze machtig en verteld waarom ik het Nuffic heb ingeschakeld en daarmee dacht dat de kous af zou zijn. Ik wacht dus rustig af....NOT!

Tot overmaat van ramp heb ik gisterenavond met spoedtransport mijn moeder per ambulance naar het ziekenhuis moeten brengen. Happend naar adem, benauwd en helemaal in paniek had ze mij gebeld. Ze is COPD patiënt (cat4) en heeft tevens longemfyseem. Thuis zit ze ook aan de zuurstof al hielp dat gisteren niet. Aangekomen in het ziekenhuis meteen longfoto's en bloedmonsters laten afnemen. Om half twee vannacht naar huis gegaan en haar toevertrouwd aan de dokteren. Vanmorgen meteen gebeld en vandaag langs geweest. Het ging gelukkig al wat beter, al lag ze nog wel op de intensive care. Voorlopig moet ze nog wel blijven. Al is het vooral een kwestie van tijd, pappen en nathouden.

Ik wist dat jet slecht met m'n moeder ging, en we hebben het ook gehad over mijn plannen. Waarop ze maanden geleden gekscherend zei of ik daar niet mee kon wachten tot ze dood was... Daarnaast heb ik geleerd dat je uit het leven moet halen wat je kunt. Je eigen pad volgen en daarin je dromen najagen. Ook dat was één van de redenen om mijn droom waar te maken.

Als je dan zo'n dag als vandaag meemaakt, de dood van een dierbare om de hoek ligt en het ook nog even tegenzit voor wat betreft de notaris... Dan denk ik echt wel even g#dverd#^*e...
 
Knap balen joh!

Die notaris is wel een beetje apart verhaal.
Bij ons ging het meteen. Half uurtje en klaar. Nuffic heb je niet zoveel aan, ben ik ook achter gekomen.

Beterschap met je moeder. Het legt natuurlijk wel een grauwe deken over je enthousiasme en je plannen.
Succes.
 
Met moeders gaat het beter, ligt in ieder geval niet meer op de IC. Een zorg minder in ieder geval. Helaas nog geen positieve reactie van de notaris, die de HBO instelling gevraagd heeft om met spoed te reageren. Zelf heb ik daar ook nog een mail naar verzonden. En tevens aan het uitvogelen of aanvraag van uitstel mogelijk is, en anders de aanvraag in te trekken (met mogelijkheid tot refund).
 
Met moeders gaat het beter, ligt in ieder geval niet meer op de IC. Een zorg minder in ieder geval. Helaas nog geen positieve reactie van de notaris, die de HBO instelling gevraagd heeft om met spoed te reageren. Zelf heb ik daar ook nog een mail naar verzonden. En tevens aan het uitvogelen of aanvraag van uitstel mogelijk is, en anders de aanvraag in te trekken (met mogelijkheid tot refund).
Dat van je moeder hoort hier gelukkig niet, maar ik snap je punt.

Kan je niet proberen door de grote bureaucratie heen te komen en zelf eens contact opnemen met de Hogeschool? Sterker nog, ik heb dat echt niet door de notaris laten afhandelen, aanvragen deed ik zelf, hij mocht kopiëren en certificeren!
 
Mijn notaris heeft naast de originelen ook de kopieën van mij gekregen en heeft ijverig alles geverifieerd op waarheid. Telefoon naar de huidige werkgever, Nuffic, salarisadministratie en dus ook de HBO. Ze verstaat haar vak wel :) Zelf heb ik ook al een mail gestuurd naar de opleiding en zal er maandag ook nog achteraan bellen. Wie weet helpt het.
 
Waarom moet die notaris de originelen op echtheid controleren? Het enige wat hij hoeft te doen is verifierren dat de kopie het zelfde is als het origineel. Of die originelen wel van de betreffende instanties/personen komen is je eigen verantwoordelijkheid en immi vraagt er niet om dat te laten verifieren. Of heb ik wat gemist betreffende dit geval?
 
Back
Top