Google Earth

Je wordt op je wenken bediend: via sketchup.google.com kan iedereen gebouwen 3d ontwerpen met gratis software en vervolgens uploaden naar Google Earth. Zo kan iedereen bijdragen aan een goed gevuld Google Earth - en niet zoals nu voornamelijk Manhattan Island.
 
inderdaad een leuk gebeuren die sketchup. jammer dat mijn 6 jaar oude pc'tje er wat moeite mee heeft om de gebouwen te laten zien :|
 
gisteren een programma gezien op tv over google. Het schijnt zo te zijn dat alles wat je met google doet opgeslagen wordt en dat ze dus kunnen kijken wat je interesse zijn en wat je vaak bekijkt. Zo ook met google earth. Dus pas op, want nu gaan ze dus die foto's ook bekijken om te zien of jullie in je tuin zitten.  :-D :-D
 
ik heb een levensgrote foto van mijzelf in de tuin gezet hahahahaha
kan ik toch gaan en staan waar ik wil zonder bekeken te worden, misschien een idee voor iedereen
:lol:  :roll:  :)
 
Afgelopen zondag kwam ik erachter dat er weer wat foto's zijn toegevoegd aan Google Earth. Nu is een groot gedeelte van de oostkant van Melbourne ook in kaart gebracht. Voor ons wel bijzonder, omdat de huizen van familieleden nu heel goed te zien zijn.

En Uluru is nu ook fantastisch scherp in beeld...

Uluru.jpg




Edit: Ik dacht dat die vorige link er niet meer in stond... ik zag 'm niet meer... Raar, maar goed. Ik heb de foto ff op een website geplaatst.
 
Hoi Robert en Inge,

Om een foto te kunnen tonen moet deze wel op het internet staan en dan moet je hem ook verwijzen naar de foto op het internet. Wij kunnen niet in jullie computer kijken  :lol: , Oeps.....  :-o

Maar inderdaad, het ziet er perfect uit:

uluru.jpg
 
[quote author=hawk link=topic=2220.msg67611#msg67611 date=1155241419]
Hoi Robert en Inge,

Om een foto te kunnen tonen moet deze wel op het internet staan en dan moet je hem ook verwijzen naar de foto op het internet. Wij kunnen niet in jullie computer kijken  :lol: , Oeps.....  :-o

[/quote]

Excuus, zie vorige post (aangepast)! Ik had niet door dat anderen de foute link konden zien, ik zag 'm in ieder geval niet meer.
 
Helemaal up to date is Google Earth niet hoor. Ons huis in Albury staat er niet op. De wijk wel maar waar ons huis staat is op Google alleen maar zand met een paar bomen. Albury zal wel niet belangrijk genoeg zijn om te updaten maar who cares, I don't.

Groetjes,
Erna
 
De meeste fotos zijn zo'n 2 tot 4 jaar oud. Worden af en toe geupdate, maar gaan dan van bv 4 jaar oud naar 2 jaar oud.
Perthpete
 
Ik zag dat er ergens in Cairns een opmerking staat: Cairns in 1958 of zoiets. Zou dat dan een hele oude foto zijn? Of bedoelt men daar wat anders mee?
 
Hi Robert of Inge,

Ik heb met de laatste versie gekeken wat jij bedoelt, maar kan hier niets over vinden.
De image die ik voor mijn neus heb, laat zien dat dit om een foto van 2006 gaat.

Waarschijnlijk zal het hier om iets anders gaan dan het laten zien van de lokatie.

Ik gebruik overigens versie: 4.0.1693 van google earth.

greetzz

Jan
 
[quote author=RobertInge link=topic=2220.msg67608#msg67608 date=1155235031]
Afgelopen zondag kwam ik erachter dat er weer wat foto's zijn toegevoegd aan Google Earth.
[/quote]

Ik heb ook nieuwe foto's gezien, en wij zijn er wel blij mee, want Townsville is scherper gemaakt. Wij kunnen nu ons eigen huis zien, maar hij is nog niet helemaal up to date. Het gebouw achter ons huis is nog in aanbouw op de foto. Nou als ik over de schutting kijk, is het toch echt bewoond.

Astrid
 
Opera House is ook er ook nog steeds:

http://maps.google.com/?t=h&om=1&ie=UTF8&ll=-33.85687,151.215407&spn=0.002308,0.004989
 
Wauw, het is de eerste keer dat ik dit draadje zie en ik heb het gelijk gevolgd.
Het is echt prachtig wat je ziet.
Alleen: Big Brother is watching you. :donttell:

Wilco
 
[quote author=Wilsil link=topic=2220.msg68119#msg68119 date=1155705612]
Alleen: Big Brother is watching you. :donttell:

Wilco
[/quote]

Dat hoor ik wel vaker, maar ik maak me er absoluut niet druk om. Ik denk niet dat er iemand belang bij heeft om in de gaten te houden wat ik zoal doe in het dagelijks leven. Trust me, ik ben wat dat betreft totaal niet interessant  :-D

Trouwens, op Google Earth zie je geen mens staan of lopen, daarvoor is het te ver weg. We moeten er denk ik ook weer niet al te veel drukte om maken, Big Brother is watching you? Dat valt wel een beetje mee.
 
3 tot 5 jaar geleden is hetgene wat jij op de website ziet.
Reken maar dat BB alles in realtime ziet.
Trouwens, ik heb naar een wijk in Schotland gekeken war een collega van mij woont en daar zie je de mensen op straat fietsen en de koeien in de wei lopen. Dus RobertInge, die zie je dus wel. Ligt er alleen aan waar. Niet overal is er genoeg detail te zien, zijn ze niet zo diep ingezoomt.
Als je niets te verbergen hebt zoals ik maak het ook niet uit.

Wilco
 
Op zich geeft het wel een veilig gevoel dat ze met een satelliet een potentiele terrorist in de gaten kunnen houden. Maar als je op een snelweg in de outback (waar je niemand tegenkomt) eens het gaspedaal in wil trappen dan zien ze je ook..... Dan is Big brother watching you indeed.
 
Geweldig!!!
Fantastisch!!

Heb alle plekken waar ik gewoont heb weer even bekeken en kunnen nu op deze manier alvast bekijken
waar we precies willen wonen.
onwijs gaaf!!!

Bas
 
Back
Top