GRENZEN DICHT!

Tja ik weet dat een vakantievisum ook niet top is en dat je elk half jaar (geloof ik) het land uit moet en dan weer opnieuw erin.
Het niet kunnen werken is nog geen probleem.. Dan ga ik mijn broer helpen en kan ook ergens anders een Whooff project gaan doen ofzo...
Dat ze er niet blij mee zijn.. tja daar heb ik ook wel wat van gehoord.. Maar ja ik wordt er niet blij van om achter te blijven.
Mijn broer is al mijn sponsor. Maar ja je moet alsnog ook wel op je Skill binnen komen.

Betty en Ro ik wist niet dat IELTS onbeperkt was... mmm nou dan ga ik toch maar even leren ;-)
Ik moet hem ook in Utrecht doen.. Dus ik zie jullie vast daar.. Lukt het met wat oefenen??
En idd goed om gewoon door te gaan met de aanvraag... dan ligt die daar maar... dan ben je wel 1 van de eerste als ze het weer oppakken...

Succes met voorbereiden en ik zie jullie de 24 ste vast wel..

Groetjes Gerdien
 
[quote author=Gerdien link=topic=10457.msg148109#msg148109 date=1255358526]
dan ben je wel 1 van de eerste als ze het weer oppakken...
[/quote]

Nou, volgens mij is die stapel inmiddels al meters (kilometers  :x) hoog  :shock:
 
[quote author=alieNL link=topic=10457.msg148111#msg148111 date=1255364721]
[quote author=Gerdien link=topic=10457.msg148109#msg148109 date=1255358526]
dan ben je wel 1 van de eerste als ze het weer oppakken...
[/quote]

Nou, volgens mij is die stapel inmiddels al meters (kilometers  :x) hoog  :shock:
[/quote]

Dat denk ik ook. Ik heb een aanvraag ingediend op 1 Juli 2008 en ben nog niet eens de eerste... We zijn inmiddels bijna 15 maanden verder en dat zijn heel veel aanvragen...

Verder is je IELTS 2 jaar geldig als je geen visum aanvraag indient. Je kan je visum dus aanvragen tot maximaal 2 jaar naar je IELTS uitslag. Dan telt het moment van opsturen naar DIAC. Het maakt dan dus niet uit hoelang je aanvraag daar nog op de wachtstapel ligt, chter moet je er wel voor zorgen dat je in de 2 jaar na je ielts test je visum aanvraagt.
 
hoi Betty,

even rechtzetting want je IELTS is maar 2 jaar gedlig en niet onbeperkt.

grtjes
 
Dat denk ik ook. Ik heb een aanvraag ingediend op 1 Juli 2008 en ben nog niet eens de eerste... We zijn inmiddels bijna 15 maanden verder en dat zijn heel veel aanvragen...

Verder is je IELTS 2 jaar geldig als je geen visum aanvraag indient. Je kan je visum dus aanvragen tot maximaal 2 jaar naar je IELTS uitslag. Dan telt het moment van opsturen naar DIAC. Het maakt dan dus niet uit hoelang je aanvraag daar nog op de wachtstapel ligt, chter moet je er wel voor zorgen dat je in de 2 jaar na je ielts test je visum aanvraagt.
[/quote]

Juli 2008 !!!! whooo nou heel veel sterkte met wachten...

Bedankt voor de opheldering over IELTS.. denk dat het dan echt een proef wordt..
Want eerst moet mijn Skill nog en dan sponsor en denk niet dat ik dat binnen twee jaar gedaan heb om mijn Visum aan te vragen... Want dat zou ook wel op de stapel komen...
 
Goed nieuws voor wanna bee studenten, op deze site vind je wie in aanmerking komt voor HECS:

http://www.goingtouni.gov.au/Main/Quickfind/PayingForYourStudiesHELPLoans/HECSHELP.htm#3

Tabel 2 geeft een superlange lijst van visa die ook in aanmerking komen als ze geen humanitair visum hebben. Soms levert even doorlezen toch wat op! Ik ben iig opgelucht, want mijn Independent Skilled Migration visa (136) staat erop.

Groet, Fae
 
Ok dan, dat wist ik niet, dat je IELTS maar 2 jaar geldig is.
Wij dienen dit jaar onze aanvraag nog in dus dat zit dan wel goed.
Dacht van de week opeens dat ik volgens mij niet eens de IELTS hoefde te doen, gezien ik tot mijn 17de in NZ heb gewoond en daar mijn School Certificate voor HighSchool heb met hoogste punt van de school in het Engels.
Ach ja, heb al betaald dus, morele steun voor mijn man is ook wel goed! Hij moet minstens een 7 halen op alle vier. Hij leert via oefensites, we hebben geen boeken ofzo en hopen dat Ro het hiermee redt om die 7 te halen? Tot volgend weekend in Utrecht Gerdien! Fingers crossed!
 
Succes met de IELTS allemaal.

En dan maar hopen dat de economie zo opkrabbelt dat het uiteindelijke wachten in tijd omlaag gaat :up:
 
[quote author=Martens73 link=topic=10457.msg148187#msg148187 date=1255518222]
Ok dan, dat wist ik niet, dat je IELTS maar 2 jaar geldig is.
Wij dienen dit jaar onze aanvraag nog in dus dat zit dan wel goed.
Dacht van de week opeens dat ik volgens mij niet eens de IELTS hoefde te doen, gezien ik tot mijn 17de in NZ heb gewoond en daar mijn School Certificate voor HighSchool heb met hoogste punt van de school in het Engels.
Ach ja, heb al betaald dus, morele steun voor mijn man is ook wel goed! Hij moet minstens een 7 halen op alle vier. Hij leert via oefensites, we hebben geen boeken ofzo en hopen dat Ro het hiermee redt om die 7 te halen? Tot volgend weekend in Utrecht Gerdien! Fingers crossed!
[/quote]

Kun jij niet een verblijfsvergunning voor NZ aanvragen en via die route naar OZ gaan??
 
[quote author=Fae link=topic=10457.msg148180#msg148180 date=1255497230]
Goed nieuws voor wanna bee studenten, op deze site vind je wie in aanmerking komt voor HECS:

http://www.goingtouni.gov.au/Main/Quickfind/PayingForYourStudiesHELPLoans/HECSHELP.htm#3

Tabel 2 geeft een superlange lijst van visa die ook in aanmerking komen als ze geen humanitair visum hebben. Soms levert even doorlezen toch wat op! Ik ben iig opgelucht, want mijn Independent Skilled Migration visa (136) staat erop.

Groet, Fae
[/quote]

Fae, ik wil je enthousiasme niet meteen de grond in boren, maar volgens mij bedoel je toch de lijst die onder de 'see also' staat? Die gaat alleen over de commonwealth supported places op universiteiten. Je hebt nl twee soorten mogelijkheden van studeren op de uni
- full fee places
- commonwealth supported places.

De laatste betekent dat de overheid een deel van de studie betaald en er een deel zelf betaald wordt. Op de lijst staan dus visa waarmee je voor die plaats in aanmerking komt en je dus 'goedkoper' studeerd. Alleen, niet alle commonwealth supported places vallen onder de HECS-HELP want dat is namelijk alleen als je Australian citizen bent en houder van het permanente humanitaire visum.
Nieuw Zeelanders vallen bijvoorbeeld ook onder commonwealth supported places maar hebben geen recht op de HECS-HELP.

http://www.goingtouni.gov.au/Main/FeesLoansAndScholarships/Undergraduate/CommonwealthSupportForYourPlaceAndHECS-HELP/PaymentOptionsHECSHELP.htm
 
Hmm, ja, ik snap het niet meer. Dat is de site waar ik de info op gevonden heb; op de ene pagina staat dat je als pr wel in aanmerking komt, op de andere niet. Ik ga gewoon naar Centrelink om te vragen wat er op mijn situatie van toepassing is (zodra mijn hoofd er naar staat). Als ik iets nieuws leer daar, zal ik het melden.

Groetjes, Fae
 
Het is inderdaad ook best lastig, het kostte mij ook even voor ik alles uit had gezocht toen ik me ging aanmelden op universiteit. Hopelijk kan centrelink duidelijkheid geven! Ik ben benieuwd wat ze zeggen!
 
[quote author=Fae link=topic=10457.msg148197#msg148197 date=1255525493]
Dat is de site waar ik de info op gevonden heb; op de ene pagina staat dat je als pr wel in aanmerking komt, op de andere niet...
[/quote]

Maak een screenshot van beide pagina's en zorg dat de URL (en desbetreffende tekst goed leesbaar is) en confronteer ze met dit verschil. Kun je altijd als bewijs aanvoeren, mocht het nodig zijn....tenminste, als je er zelf belang bij hebt natuurlijk om die HECS of HELP (ik heb me niet verdiept in de materie) te krijgen?
 
Hoi,

Wij zijn nieuw in dit forum.
Maar mijn vrouw heeft vanmorgen contact gehad met onze agent in Adelaide,
En volgens hem is de kans zeer groot dat dit geneuzel van de Australiche oveheid word terug gedraaid.
Niet voor 100% zeker maar de kans is Groot.

Groetjes Olav En Sabrina.
 
[quote author=alieNL link=topic=10457.msg148190#msg148190 date=1255519139]
[quote author=Martens73 link=topic=10457.msg148187#msg148187 date=1255518222]
Ok dan, dat wist ik niet, dat je IELTS maar 2 jaar geldig is.
Wij dienen dit jaar onze aanvraag nog in dus dat zit dan wel goed.
Dacht van de week opeens dat ik volgens mij niet eens de IELTS hoefde te doen, gezien ik tot mijn 17de in NZ heb gewoond en daar mijn School Certificate voor HighSchool heb met hoogste punt van de school in het Engels.
Ach ja, heb al betaald dus, morele steun voor mijn man is ook wel goed! Hij moet minstens een 7 halen op alle vier. Hij leert via oefensites, we hebben geen boeken ofzo en hopen dat Ro het hiermee redt om die 7 te halen? Tot volgend weekend in Utrecht Gerdien! Fingers crossed!
[/quote]

Kun jij niet een verblijfsvergunning voor NZ aanvragen en via die route naar OZ gaan??
[/quote]

I WISH!!!! Kon dat maar! Ik heb mijn residence permit voor NZ na mijn 17de niet meer verdnieuwd. Ik heb nu nergens recht meer op en moet net zoals iedereen een aanvraag indienen. Omdat we miden in de procedure voor OZ zitten, (Nou ja, op de boekenplank liggen, dan) hebben we eerlijk gezegd niet de centjes om een tweede visum procedure op te starten.. Als Oz echt, echt niet door mag gaan zouden we altijd nog een poging kunnen wagen om eerst naar NZ te gaan, maar we willen eerst eens rustig afwachten hoe dit allemaal gaat lopen en niet te snel alles omgooien!


Smiles, Betty
 
[quote author=Thunder downunder link=topic=10457.msg148282#msg148282 date=1255686177]
Hoi,

Wij zijn nieuw in dit forum.
Maar mijn vrouw heeft vanmorgen contact gehad met onze agent in Adelaide,
En volgens hem is de kans zeer groot dat dit geneuzel van de Australiche oveheid word terug gedraaid.
Niet voor 100% zeker maar de kans is Groot.

Groetjes Olav En Sabrina.
[/quote]

Welkom op het forum en.. 'keep us posted'! :up:

 :smile:
Marika
 
[quote author=Nora link=topic=10457.msg148302#msg148302 date=1255725344]
:lol: :up:
Dat zou top zijn
Waar heeft hij deze info vandaan als ik vragen mag ? :?
[/quote]
Als het goed is krijg ik hier morgen (zaterdag) een mail over uit Australie.
Ik zal de informatie die bruikbaar is hier dan even plaatsen (Y)
 
[quote author=Thunder downunder link=topic=10457.msg148306#msg148306 date=1255731137]
[quote author=Nora link=topic=10457.msg148302#msg148302 date=1255725344]
:lol: :up:
Dat zou top zijn
Waar heeft hij deze info vandaan als ik vragen mag ? :?
[/quote]
Als het goed is krijg ik hier morgen (zaterdag) een mail over uit Australie.
Ik zal de informatie die bruikbaar is hier dan even plaatsen (Y)


[/quote]
Klinkt als M2A?


Bart
 
Back
Top