GRENZEN DICHT!

Voor iedereen die het op dit moment moeilijk heeft en zich afvraagt of zij er ooit zullen komen hier een link naar een artikel van dr. Stephanie Burns (een australische dame).

Hieronder even een heel kort stukje tekst over haar.

[size=9pt]Dr. Stephanie Burns is a researcher, author and trainer in the field of goal achievement and adult learning. She has shared her skills with international corporations, Olympic athletes, the military and thousands of successful individuals in all walks of life.  She is one of the developers of Trump University's premier self-instructional course, The Wealth Builder's Blueprint.[/size]

Nu zul je je afvragen waarom ik een artikel geschreven door haar in dit draadje neer zet? Ik was op zoek naar een artikel van haar en kwam dit artikel tegen en moest aan jullie denken. En als iemand die geen visa stress kent wil ik toch een (klein) steentje bijdragen in het steunen van jullie.
Ze geeft veel inzicht in een manier van denken(leren) en hoe je hiermee ook anders om kan gaan om dit in je voordeel te gebruiken.  Ik heb een aantal boeken van haar gelezen en ben nog steeds bezig met een studie waarvan zij het leertraject heeft opgezet. ik heb er al zo veel van geleerd/aan gehad! Nu hoeft dat voor jullie niet zo te zijn, maar het is van mijn kant goed bedoelt. Dit artikel gaat over hoe je met tussentijdse tegenslagen om kan gaan en toch niet je uiteindelijke doel uit het oog hoeft te verliezen. Het artikel is in het begin wat lang en geeft nog niet veel inzicht in waar ze naar toe wilt, maar blijf lezen. Hoop dat jullie er wat aan hebben.

www.stephanieburns.com/articles/article04_lifeexerts.asp


Groetjes,
Kathren
 
ik vind het ook goed om iets te laten horen, zat er ook over te denken een brief te schrijven.. dit is wel een vrij heftige brief, kan zoiets je ook tegenwerken?
 
haha ja, ik dacht als eerste impulsieve reactie, goede brief maar toen had ik 'm even aan mijn vriend laten lezen en die zei neeee daar wil ik niet mijn naam onder zetten..! hij denkt dat we dan helemaal onderaan de stapel komen (als dat nog mogelijk is)

dus, ikke nog eens lezen, en ja tja dacht ik dat is mss wel een beetje zo ;)

maar goed het stukje van dat het voor ons nu heel heel heel moeilijk is, na het nieuws van enkele weken geleden, is wel nog steeds zo. ik vind het echt moeilijk hoe ik het 'leven' nu weer in moet richten, we waren toch een beetje aan het wachten en met alles rekening houden met het vertrek naar oz. we kunnen niet 4 jaar wachtend blijven leven.. maar hoe we nu onze toekomstplannen moeten bijstellen/invullen....... difficult...
 
maar goed het stukje van dat het voor ons nu heel heel heel moeilijk is, na het nieuws van enkele weken geleden, is wel nog steeds zo. ik vind het echt moeilijk hoe ik het 'leven' nu weer in moet richten, we waren toch een beetje aan het wachten en met alles rekening houden met het vertrek naar oz. we kunnen niet 4 jaar wachtend blijven leven.. maar hoe we nu onze toekomstplannen moeten bijstellen/invullen

Heeeel herkenbaar. Ik (of eigenlijk wij) hebben het zelfs nog steeds moeilijk, de ene keer wat heftiger dan een andere keer. Vooral als ik naar mezelf kijk kan ik het nog steeds niet naast me neerleggen en dus daarom kan ik me ook nog steeds niet richten op onze (andere) toekomst. Elke keer als je iets leest wat met Aussie te maken heeft, voel je toch een beetje verdriet/pijn/boosheid/machteloosheid opkomen.
Maar een brief schrijven kan altijd, alleen ik zou dan niet de van BE gebruiken, maar schrijf een eigen brief. Dit lucht misschien meteen weer een beetje op en je hebt dan tenmisnte het idee dat je er toch iets aan probeerd te doen.

En natuurlijk blijven hopen dat ze het net zo snel weer terug draaien als dat ze het ingevoerd hebben!!

Groeten en sterkte in deze lastige tijden,

Leon en Chantal
 
Ik heb een brief gestuurd naar het DIAC, waarbij ik wel een persoonlijk bericht terug kreeg alleen zijn zij gebonden aan de wetten en de regels die het ministerie bepaald. Zij konden dus, naast het feit dat ze het heel vervelend vonden, niks voor me doen. Daarnaast heb ik een brief naar de minister geschreven, maar heb daar (zoals ik al verwacht had) niks van terug gehoord. Tuurlijk wil je alles gedaan hebben en daarom heb ik ook geschreven. Het is echter wel een soort van "jezelf voor de gek houden" aangezien de handen bij DIAC ook gebonden zijn en ze geen uitzonderingen kunnen maken en ze hogerop wellicht wel wat kunnen veranderen maar zij voor hun gevoel deze regels ook niet voor niets hebben ingevoerd. Wat dat betreft is er gewoon weinig aan te doen.
 
[quote author=Catkin link=topic=10457.msg148543#msg148543 date=1256200696]
aangezien de handen bij DIAC ook gebonden zijn en ze geen uitzonderingen kunnen maken en ze hogerop wellicht wel wat kunnen veranderen maar zij voor hun gevoel deze regels ook niet voor niets hebben ingevoerd. Wat dat betreft is er gewoon weinig aan te doen.
[/quote]

Aan de andere kant; als er genoeg vragen/klachten binnenkomen ziet de hogere leiding heeeeeeeeel misschien in dat het wel wat eerlijker kan.

Hou een brief in ieder geval wel netjes, van schelden en afzeiken wordt t niet beter (lucht wel op  :smile: )
 
Ik heb een hele nette rief gestuurd. Dezelfde naar een hoger iemand bij DIAC als naar de minister. Ik heb hierin ook laten weten dat ik begrijp dat ze maatregelen moeten nemen, maar dat dit voor een aantal mensen wel nadelige gevolgen heeft. Schelden en een hele boze brief werkt mijn inziens eerder averechts.
 
Eindelijk komt er wat meer aandacht over dit onderwerp in de Australische media.
Dit kwam ik tegen op Pomsinoz(http://www.pomsinoz.com/forum/migration-issues/69397-new-changes-state-sponsored-migration-81.html ):

"Below what I've received from ABC radio:

Dear McKlaut
Thanks for your email. As it happens we are going to discuss this very issue on our National Interest program this Friday 30 October (repeated midday Sunday 1 Nov). I'd encourage you to listen to the program and to respond to via our online guest book or feedback line.
Regards

Peter Mares
Presenter The National Interest
ABC Radio National"


De uitzendtijden kun je hier vinden: http://www.abc.net.au/rn/guide/sa/fri/
 
Back
Top