Griffin's path Down Under

Morgen hoop ik meer te weten over mn contract, ben best benieuwd.
Verder heb ik nog niets geboekt maar mn datum staat vast±

maandag 2 augustus vliegen.
Dan 2 weken in een hostel (Wakeup hostel waarschijnlijk) en dan 3 maanden WWOOFing doen. Maar die moet ik nog even regelen.
Dan na 13-14 weken (3 maanden ongeveer) (dat is eind november) terug naar sydney en zoeken naar een baan / apartement. Maar tot die tijd gewoon in hostel. Ik zat te denken om maar snel te boeken vanwege kerst en oud en nieuw. Wat blijkt... sommige hostels zitten al deels vol :S.

Afgelopen week ook gebeld door CZ dat ik me 'echt' moet uitschrijven. Ik heb alleen nog niets gehoord van Goudse verzekeringen ivm Expat verzekering. Daar maar eens achteraan van de week.

Ook blog beginnen te regelen. Hosting wordt geregeld dus dan even blog online en kan ik dat ook weer bij gaan houden.

Pff van al dat regelen krijg je er gewoon zin in.
 
Nog een update van mijn kant.
Vandaag bericht van een klant waar ik wellicht gedetacheerd zou worden. Dat gaat dus niet door.
Resultaat... alle vakantie dagen die ik nog heb optellen en er dan achter komen dat ik eind volgende week (terwijl contract 1 mei afloopt) klaar ben met werken.

In die tijd lekker alles snel regelen.
Zoals al gezegd, 2-8-2010 staat vast ik moet alleen het ticket regelen. Dit hoop ik zaterdag te doen, maar zaterdag erg druk. Anders wordt het een paar dagen later.
Ook heb ik mijn hostel keuze gemaakt, moet alleen nog alles boeken. Hostel is 'Wake-Up' in Sydney. Veel goede verhalen gehoord van vrienden. Enige nadeel is dat het iets duurder is dan andere maar daar krijg je ook een goede locatie en goed hostel voor.

Ik heb ook bericht van Goudse Expat Verzekeringen. Minimaal 6 maanden afnemen en dan per kwartaal verlengen (en betalen). Deze in de tijd die ik toch vrij ben maar eens aanvragen.

Ik heb trouwens zitten kijken naar tickets voor 2-8-2010 en kom bij Singapore airlines uit voor (ong) 900 euro. Er is ook wel china airlines voor (ong) 700 euro maar dan moet je echt mega lang wachten tijdens de overstap op Taipei.
Heeft iemand nog goede info hierover (de tickets)?
 
Die Chinezen vliegen waarschijnlijk met eigen nagemaakte Boeings
plane.gif
 
Ik weet het niet heel zeker, maar volgens mij wordt het land binnen komen op een enkeltje niet geaccepteerd bij een WHV. Zal ik maar even goed uitzoeken als ik jou was. Misschien weten anderen hier dat...
 
Klopt wat Nien zegt. Ik zou het ook zeker niet doen, een enkeltje terwijl je "behoord" terug te keren na een jaar.... heb je nooit Border Security gezien?
Zou het risico niet lopen!
 
Volgens mij is die vraag eerder langsgekomen.. mm ik zal zo even zoeken.
Voor NZ ben je verplicht een return ticket te hebben, voor oz ben ik daar nog niet zo zeker van.. idd wel iets om even goed uit te zoeken!!
 
Pff goed om te weten.
Ik ga het even bij verschillende instanties navragen. (en vrienden)

Ik laat het nog weten.

EDIT:
Even bij TCP en bij een vriend de vraag neer gelegd.
Nu maar wachten.

Het is trouwens dan wel lekker, want een retour datum kan je nog niet selecteren. Dus moet ik weer gaan kijken voor open retour datum oid. Zo maar even informeren bij reisbureau.
 
Hoi Griffin,

Ik weet uit ervaring dat je echt een retour ticket moet hebben.
Anders word je niet toegelaten.
Wij hebben dit ervaren toen we een jaar op reis gingen en moesten toen verplicht op schiphol een retourtje bij kopen om in te checken!

Wat wel kan...is een enkeltje boeken en ter plaatse een "enkele" retour bij kopen op shiphol( puur voor show) en die hebben wij in Australie geanuleerd en dus het geld retour gekregen.
Dit was met Singap. Airlines.

Succes!
afro.gif
 
Ik ben net even naar thomas cook geweest en die raden een ticket met vast eind datum aan.
En dan deze op een bepaald moment gewoon verzetten naar andere datum tegen kleine vergoeding.

Ik moet even gaan kijken wat ik ga doen.
 
Volgens mij is die vraag eerder langsgekomen.. mm ik zal zo even zoeken.
Voor NZ ben je verplicht een return ticket te hebben, voor oz ben ik daar nog niet zo zeker van.. idd wel iets om even goed uit te zoeken!!

Ik bedoelde dit tav een WHV.. voor alle andere visa (toerist visa e.d. - dus niet de PR visums) heb je nm WEL een retourticket nodig.
Ik heb gisteren nog even op de site zitten zoeken, maar het draadje niet (zo snel) kunnen vinden. Ik twijfel omdat ik dus ook backpackers heb ontmoet die niet een retourticket hadden (omdat die gelijk al van plan waren om voor een 2e WHV te gaan). Je moet bij binnenkomst nm aan kunnen tonen te beschikken over zo'n 3200 euro...

Als jij maar een jaar blijft zou ik gewoon een jaarticket kopen (kun je de data van wijzigingen), anders zo ik idd even verder graven.
 
Ik heb vernomen van een vriendin die er nu zit dat ze geen retourticket had, maar dus aan moest tonen dat ze genoeg geld had. iets van $5000.
Ik wacht reactie van TCP af, maar denk dat ik gewoon ga voor een retour ticket en dan mn terugreis verzetten.
 
Zorg er dan wel voor dat je een ticket hebt waarvan je de data kunt veranderen (zijn meestal duurder) en een jaarticket is dus ook maar een jaar geldig. Open tickets (ik weet niet of hier een tijdslimiet aan zit) zijn bijna niet meer te vinden.

Succes!
 
TCP had mijn vraag doorgestuurd naar immigratiedienst en die zeiden het volgende:
Thank you for your enquiry. Have you been granted a Working holiday visa, if you have you declared;
“I have sufficient funds for the initial period of my stay and for the fare to my onward going destination”
You are required to have Au$5,000 plus the air fare if you do not have a return ticket but you are not obliged to have a return ticket to enter Australia.

Gister laatste werk dag (had nog veel vrije dagen open staan) en dus aankomende dagen even lekker rond kijken naar tickets en dan hopelijk asap 1 bestellen met goede voorwaarden dat ik ook terugvlucht kan wijzigen.
Mn moeder vroeg ookal gelijk of ik niet eerder weg wou nu ik al thuis ben. Maar heb gemeld dat 2-8-2010 de dag (of 1 dag later) wordt. Dit ivm dat ze 50 word en dat toch wel beetje belangrijk is.
 
hahah idd dat mag je gewoon niet missen. Ga je overigens voor 1 jaar, of wil je langer?
 
hahah idd dat mag je gewoon niet missen. Ga je overigens voor 1 jaar, of wil je langer?

In eerste instantie is 1 jaar de bedoeling. Maar doe wel 3maanden regional work zodat ik nog een keer terug kan als ik wil op een 2e WHV.
Dit jaar is echt kijken of het is wat ik denk wat het is. Het kan ook zomaar tegenvallen. Als het echt is wat ik denk dat het is kan ik naar een skilled visa toewerken.
 
Vandaag goed rond gekeken voor tickets en wel het een en ander gevonden. Moet nu alleen even goed kijken hoe het met de voorwaarden zit.

Ook binnenkort het visa aanvragen. Als je het visa hebt moet je toch binnen 1 jaar het land in zijn? Vanaf dat punt is het 1 jaar geldig toch?
 
Klopt helemaal. Je moet binnen 1 jaar Australie binnen gaan en op het moment dat jij de australische bodem aanraakt begin je jaar te tellen.

Tip: regel eerst je visum, dan je ticket!
 
@AlieNL:
Ik wou wel eerst mn visum regelen en dan mn ticket maar aangezien ticket meer onderzoek vergt doe ik dat eerst.
Ik heb al wel gekeken hoe en wat met het visum en ik denk daar helemaal geen problemen te verwachten.

Nu een update mbt mn ticket.
Ik heb contact gehad met Thomas Cook en Air Emirates (die maatschappij wordt het waarschijnlijk) en als ik een retour neem dan is deze 1 jaar geldig met een eerste retour datum ergens in Februari (zo ver mogelijk in de toekomst). Dan meld ik dit bij Air Emirates en geef mijn echte retour datum op. Ze regelen dit dan kostenloos ipv 100euro + administratie kosten. (weel heel nice :up: ).
Het enige vervelende is dan dat ik echt terug moet eind Juli (dat zou dan retour zijn). Maarja wat nou als ik toch langer wil blijven.
Dus wat te doen met het ticket, 2x een enkeltje en dus iets duurder uit zijn. of een retour en dus maar 1 jaar gaan (of zelfs niet meegaan met retour vlucht en alsnog een enkeltje boeken als ik echt weg wil na 2e jaar WHV).

PFF keuzes, maar momenteel zit ik toch echt te denken aan een retourtje en het 2e jaar WHV (als ik echt nog wil daarna) een paar maanden erna in te laten gaan oid. Maar dat is nog zover weg (08-2011).

Wat input van jullie hierover nodig, wat denken jullie?
 
Back
Top