Griffin's path Down Under

Update!!!
Visum is aangevraagd nu maar hopen dat alles goed gaan.
Heb ook nog even zitten denken mbt vliegticket en denk misschien dat 2 enkeltjes verstandiger is qua flexibiliteit.
en ik heb ook een blog gestart voor vrienden en familie:
www.ferdydownunder.com (of (als grap aangevraagd) www.ferdyupsidedown.com)

na ontvangst van visum, want ik verwacht niets raars, tickets boeken enzo
 
Lekker he! :up: Geniet van de voorbereidingen van je jaar werken en wonen in Oz! 10 jaar geleden ben ik ook voor een jaartje geweest en moet eerlijk zeggen dat ik helemaal verliefd ben op Sydney. Kon maar niet weg komen, heb er een half jaar gewoond en gewerkt, HEERLIJK!!!!

:smile: Betty
 
Congratz..

Lekker hoor!!!
afro.gif
 
Na het pasen weekend nog even een lekkere zonnige dinsdag en woensdag gehad maar net moest ik toch aan de bak. Het was tijd om tickets en een bed te boeken.

Mijn eerste idee was een vlucht (enkeltje) te pakken op 2-8-2010. Ik had in de afgelopen weken al wat singapore airlines tickets tegen gekomen welke goed waren met overstap tijd etc. Maarja ik wil die net boeken is die dus weg. Ik echt best pissig (op mezelf) maar voor de zekerheid gekeken op 3-8. En ja hoor hier stond deze nog wel.
Dus die maar gelijk geboekt :D
03/08/2010 11:30 – Amsterdam 04/08/2010 06:05 – Singapore
04/08/2010 07:00 – Singapore 04/08/2010 16:30 – Sydney

Weer een rib uit mn lijf (gelijk maar betaald).
Ook gelijk bij WakeUp hostel in Sydney 2 reserveringen geplaatst:
- 04/08/2010 t/m 16/08/2010 (in deze 2 weken (ongeveer) wil ik alles regelen van het halen van een bankpas etc)
- 01/12/2010 t/m 03/01/2010

maar aangezien dit niet een direct reservering is moet ik hier nog even bevestiging op krijgen.

Ik ben echt blij, weer wat af te vinken van de todo lijst :)

Nog even een vraag hoe het zit met een TFN en de teruggave van belasingen. Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat, ik weet dat ik een TFN nodig heb maar het terug vragen van de tax is een beetje lastig om een duidelijk antwoord op te vinden. Want hoeveel belasting moet ik gaan betalen en wat kan ik terug vragen. Weten jullie hier een antwoord op of kan ik dat het beste bij een TravelContactPoint navragen in Sydney?
 
Nog even een vraag hoe het zit met een TFN en de teruggave van belasingen. Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat, ik weet dat ik een TFN nodig heb maar het terug vragen van de tax is een beetje lastig om een duidelijk antwoord op te vinden. Want hoeveel belasting moet ik gaan betalen en wat kan ik terug vragen. Weten jullie hier een antwoord op of kan ik dat het beste bij een TravelContactPoint navragen in Sydney?

TFN kun je gewoon online aanvragen. Dus dat is ff 5 minuten achter de comp en dan 3/4 weken wachten op dat briefje. Het terugvragen van tax heb ik de vorige keer niet gedaan. Geen idee of het mij nog wat had opgeleverd (ongetwijfeld). Maar ik had er geen zin in om me daar in te gaan verdiepen.

Je betaalt als buitenlander ik dacht 29% tax over elke dollar die je verdient (dus 29 van elke dollar gaat richting de aussie regering)
 
@AlieNL:
Op de gov site van TFN kan ik alleen online aanvragen vinden die je kan uitvoeren als je in australie bent, maar niet als je nog in NL bent. Bedoel jij met het aanvragen dat dit ook kan als je in NL bent. Zo ja waar kan ik dat dan vinden online?

Wat betreft teruggave van TAX. Ik heb hier al iets over gevonden. Ik ga namelijk een bepaald WWOOF pakket afnemen bij TCP en daarbij zorgen hun ook voor terug gave hulp. dus dat is mooi.


Verder net reactie gehad van vliegticket en hostel.
E-ticket nummer is nu ook binnen. En mn eerste hostel reservering is bevestigd en betalen moet daar. Mijn tweede hostel reservering is bevestigd maar een deel moet al direct betaald worden. Dus creditcard gegevens over gestuurd (ja beveiligd).

Heb er zin in. Nu nog wachten... en dat is minder leuk <_<
 
@AlieNL:
Op de gov site van TFN kan ik alleen online aanvragen vinden die je kan uitvoeren als je in australie bent, maar niet als je nog in NL bent. Bedoel jij met het aanvragen dat dit ook kan als je in NL bent. Zo ja waar kan ik dat dan vinden online?

Het kan idd alleen vanuit OZ. Ik had het er nog bijna bijgezet maar dacht dat je daar (idd) vanzelf achter zou komen. Dus dit is iets wat je gelijk de eerste dag even moet doen (zo gepiept, maar je moet wel wachten tot het binnen is).
 
Het enige probleem is 3/4 weken wachten. Best lang vindt ik. Maarja het is niet anders.
Misschien kan het ook vanuit NL aanvragen. zoals hier kort staat (gov site) ik vraag het gewoon even na bij TCP.

----
Net nagevraagd bij TCP (via chat, echt handig) en het duurt ongeveer 10dagen.
Nu wezen ze me gelijk op een TCP pakket. Maar even uitgerekend en dat ik het beter zelf kan regelen aan gezien ik ook het "Work and WWOOF pakket" (TAW link) wil nemen.
Nu zijn ze alleen niet meer online en moest nog wat vragen
Dus dit maar via de mail gedaan... namelijk of je een TFN nodig hebt om te WWOOFen.

Ach we zien wel.
 
Dus dit maar via de mail gedaan... namelijk of je een TFN nodig hebt om te WWOOFen.

Nee, want je werkt tegen kost en inwoning. Iemand zonder werkvisum kan wel WWOOFen. Een TFN heb je alleen nodig als je gaat werken voor geld.
 
Mooi om te weten, want als ik dan een Aussie Mail adres heb kan ik TFN aanvragen en dan gaan WWOOFen. Als ik dan terug kom in Sydney ligt mn TFN klaar.
Bedankt voor de info.
 
@Nesje:
Hard ==> Hart :wink: :p


Ik ga eind deze maand even naar Dubai (eigenlijk Al Ain, maar Dubai kent iedereen wel).
Dus even naar veenendaal om internationaal rijbewijs aanvragen. Ik ga er gelijk vragen of ze deze geldig kan maken voor 2 jaar. Of dat ze een 2e kan aanmaken van 31-7-2010 tot 31-7-2011. Want ze moeten toch zelf de data invullen. Dit scheelt mij namelijk weer een tripje naar Veenendaal oid.

De tweede hostel overnachting is ook geregeld en deels betaald. Voor de eerste paar dagen moet ik een hoop gaan regelen, en heb zelfs al in GoogleMaps gekeken waar deze bedrijven zitten. 30minuten lopen vanaf Hostel en dan allemaal ook nog dicht in de buurt.

Gewoon toch bijna 'unreal' dat ik over 4 maanden er alweer 10 dagen zit. Ik heb gewoon teveel zin om te kijken hoe het gaat zijn. Ik ben natuurlijk wel reeel dat het misschien tegen valt. Als dat het geval is dan weet ik dit tenminste nu en niet over een X aantal jaar als ik dan wil gaan emigreren met een skilled visa oid.

Aankomende dagen mijn zorgverzekeringen, bank zaken etc regelen.
 
Vandaag terug uit Dubai, even geslapen en mn mail etc maar eens gaan bekijken.
Zie ik een mooie mail van Singapore Airlines dat ik 35KG ipv 25KG mag meenemen. (op het ticket staat 20KG, ze hebben voor alle reizigers 5KG soorte van extra waar ze niet moeilijk over doen. En ik krijg 10KG extra omdat ik een one way ticket heb en een visum kan aantonen. Echt lekker).

Verder heeft afgelopen 2 - 3 weken het plannen even stil gelegen maar vanaf morgen (denk ik :p) ga ik weer van alles regelen zoals zorgverzekering en uitschrijven gemeente etc. Ik lig echt goed op schema, nog 3 maanden (damn over 3 maanden en 1 dag vlieg ik) en niet meer veel te regelen.
 
Back
Top