Griffin's path Down Under

Vandaag terug uit Dubai, even geslapen en mn mail etc maar eens gaan bekijken.
Zie ik een mooie mail van Singapore Airlines dat ik 35KG ipv 25KG mag meenemen. (op het ticket staat 20KG, ze hebben voor alle reizigers 5KG soorte van extra waar ze niet moeilijk over doen. En ik krijg 10KG extra omdat ik een one way ticket heb en een visum kan aantonen. Echt lekker).

Verder heeft afgelopen 2 - 3 weken het plannen even stil gelegen maar vanaf morgen (denk ik :p) ga ik weer van alles regelen zoals zorgverzekering en uitschrijven gemeente etc. Ik lig echt goed op schema, nog 3 maanden (damn over 3 maanden en 1 dag vlieg ik) en niet meer veel te regelen.

Lekker!! Wel wat tips: als je veel wilt rondreizen en je hebt geen auto dan is 35 kg erg onhandig.. (maar volgens mij wou jij gewoon 6 maanden ergens werken en dan naar het volgende bedrijf, of heb ik het mis?). Mocht je ooit een binnenlandse vlucht (moeten) nemen, dan is het wel max. 20 kilo. Ook als je uit een backpack leeft (dus in hostels zit, geen auto hebt) is 35 kilo veel omdat je echt je tas niet telkens ondersteboven gaat halen.

Succes!
 
@alieNL:
Ik wil eerst op een farm zitten (en dit is met de bus erheen). En daarna gewoon in Sydney gaan wonen.
De reden dat ik iets meer KG wou kunnen meenemen is marge. Ik zeg niet dat ik de volle 35KG meeneem maar dit is gewoon wat veiliger met pakken. Ik wil namelijk ook wat stroopwafels etc meenemen.
Wat betreft binnenlandse vluchten... als ik die doe dan zijn het weekendjes weg oid en dan pak ik wel een weekendtas.

Verder weer druk bezig geweest vandaag:
- Document voor uitschrijven bij Gemeente is al ingeleverd
- Goudse Expat verzekering formulieren aan het invullen. (hoop werk)
- Documenten voor opzeggen ANWB en CZ gemaakt maar nog niet verstuurd.
- Document klaar voor Belanstingsdienst hoe en wat ik dat precies moet doen als ik in Oz ben.
 
Ik bedoel er niks mee hoor, meer advies, vooral als je wel echt het hele land gaat doortrekken (zonder 'vaste' verblijfplaats). Ik ben genoeg backpackers tegen gekomen die in de 1e maand al een pakketje naar huis hadden gestuurd omdat ze veel te veel hadden meegenomen (en zich toen realiseerden dat het overbodig was en dat het veel sjouwen was).

Succes!
 
Update van mijn kant:
- Goudse Expat Verzekering is aangevraagd. Ik moet nu alleen einde van deze maand het tandartsen deel opsturen. Moet namelijk eerst mn gebit laten nakijken en hierover moet een formulier ingevuld worden.
- ANWB wegenwacht is opgezegd
- Contact, schriftelijk, opgenomen met de belastingdienst over mijn aangifte van volgend jaar omdat ik in het buitenland zit etc.
- Nieuwe schoudertas (laptop tas maar ziet er niet uit als laptop tas) gekocht voor daar. Trolly al uitgezocht alleen nog niet voorradig dus even op wachten.
- Creditcard geregeld bij de bank en mn moeders gemachtigd op mijn rekening mocht er iets aan de hand zijn kan die er ook bij.

Volgende stappen zijn tandarts deel doorvoeren voor Goudse. Nadat Goudse is toegekend CZ opzeggen. Trolly halen. Documenten kopieren en klaar leggen. Inpakken. En gaan (helaas wel nog 2,5 maand wachten).
 
Het houd maar niet op :).
Helaas geen reacties op mijn post maar wel:
- Trolly gekocht, tja nu was die er nog en zul je zien dat die er straks niet meer is.
- Australische dollars opgehaald, damn wat blijft dat geld er mooi uitzien qua design.

Vooral als je met je koffer en het geld door de stad loopt krijg je echt gewoon zin om direct te gaan, maarja heb geen ticket voor nu. Moet nog wachten :(
 
Alleen jammer dat je zoveel euro's moet meenemen om dat moois te bekijken!
Je hebt het lekker op de rit Griffin, succes met alles en genieten straks natuurlijk.
 
Zo te lezen zit je al met je gedachten down under
grin.gif
Go for it!!
afro.gif
 
Vandaag bij de tandarts geweest en altijd goed gebit gehad.
1minuut in de stoel gelegen. 1minuut op de xray stoel voor bite-wing fotos. 2minuten wachten op fotos. 2 minuten wachten op formulier wat ingevuld werd.
Pakket ligt klaar om naar JoHo gestuurd te worden als tandheelkundig aanvulling op mn expat verzekering (ook al is deze nog niet goedgekeurt atm)
 
En weer een update.

Vandaag mail dat mijn Expat verzekering van Goudse (via JoHo) goed gekeurd is. Als de papieren binnen zijn kan ik CZ opzeggen.
Ben echt zo blij, dit was namelijk nog groot punt op mn todo lijst. Die nu echt bijna leeg is (alleen nog kleine dingen zoals spullen kopen etc).

Nog maar 55 dagen :D
 
CZ opzeggen is de volgende stap.
Daarna mn lijst uitbreiden met telefoonnummers en adressen in Aus en in NL. Ook nog een lijst maken met dingen die ik nodig heb qua kleding en toiletspullen enzo. En ook nog alle kopieen van documenten maken enzo.
Nog best veel maar veel te regelen in een weekend dus heeft geen extreme haast.
 
Nog maar 40 dagen en dan vertrek ik, komt echt dichtbij :D.
Ik heb helaas nog geen papieren van Expat verzekering dus ga gewoon CZ opzeggen aankomend weekend. Verder aankomend weekend verhuizdozen kopen en mijn spullen inpakken.
Ik moet nog ong 3 weken werken (15-7) en dan ben ik vrij en kan ik echt alles gaan inpakken. Ik moet alleen mijn slaapkamer thuis nog even verbouwen zodat mijn moeder er verder mee kan. Ze kan wel schilderen enzo maar electra omleggen doet ze liever niet, net zoals afbreken van een bureau (waar de electra in verwerkt zit).
 
Naast vandaag gezeur op werk (ze komen opeens met allemaal dingen die nog moet doen die niet in de documentatie staan :( ) ook goed nieuws. Expat spullen van goudse binnen :D
Ben daar echt zo blij, ok je betaald er goed voor maar alles is nu echt rond.
Ik moet alleen nog spullen kopen en kopies maken van alle passen en papieren.
 
pff weer bijna 2 weken verder. Bijna klaar met tijdelijke werk. Donderdag laatste dag. Vrijdag en zaterdag beetje feest.
Dan volgende week 'Shoppen' ! :p Veel dingen kopen wat mee moet.
Verder ook nog mn kamer afbreken zodat als ik weg kan mams erin kan gaan klussen etc.
 
Succes!! Enne.. neit te veel mee nemen he ;) in OZ hebben ze ook shops

Succes met de laatste loodjes!
 
En ik maar denken dat je voor een half of 1 jaar ging? Maar zo te lezen heb je precies dezelfde dingen te regelen als wij ( wij gaan definitief )
Dus ga je niet backpacken toch?
Veel geregel he!
Succes met de laatste loodjes :up:
 
Back
Top