Gwen's Lastavaza

Er is een mail weg naar OOM, dus weer wachten op hun antwoord.

Maar even iets anders...
10 oct ben ik klaar met housesitten en moet ik mn farmwork gaan doen voor mn 2e WHV. Ik zou graag naar top NSW/bottom QLD gaan, maar bijna alle farm jobs zijn erg last minute. Komt vandaag online en morgen moet je kunnen beginnen.. ik heb op dit moment niet genoeg financien om gewoon maar naar de Oostkust te vliegen in de hoop dat ik wat vind... Heb echt van te voren n job nodig zodat ik niets voor niets vlieg..
Hier in Perth zit n backpacker job agency en die mevr heeft zeker farmwork voor me.. ik weet niet of ik excited moet zijn daarover of niet. Volgens mij heeft ze ook snel antwoord nodig of ik de baan wil of niet. Ga ik voor de zekerheid en blijf ik in WA of ga ik toch verder zoeken en hopen dat ik iets in QLD of NSW vind? Lastig lastig!!! Ze belt me morgen terug met de job details.

Je gevoel volgen ;) ! die tip heb jij mij wel eens gegeven en het is hier ook goedgekomen, succes met je beslissing, maar volgens mij zou je het liefst de andere kant van Australië willen verkennen.

Ik zou inderdaad doen wat Lobster zegt. Je bankrekening een beetje spekken in WA en daarna naar NSW of QLD vliegen. Overigens, is er op dit moment in de regio Echuca (VIC) niet al veel werk? Er zit daar zoveel farmwork (o.a. appels e.d.) en in deze tijd van het jaar beginnen ze daar geloof ik net weer.

Je kan ook eerst je bankrekening een beetje spekken in WA en dan als nog door vliegen richting NSW of QLD. ;)
Het probleem is echter dat ik niet meer giga veel tijd heb om mijn farmwork te doen, en ik hoopte om in mijn 1e jaar mijn 'thuis' te vinden. Dan kon ik in het 2e jaar ga settelen op die plek. Dus als ik voor WA kies dan zsl ik in mn 2e jaar nog moeten gaan reizen om t allemaal te zien. Maar ik denk dat ik toch maar voor de zekerheid ga en voor WA kies. Maar dan wil ik wel graag in t zuiden werker ivm iets minder hete zomer + ik ben nog nooit in t zuiden geweest. Dus mss ligt mijn plekkie daar zelfs nog wel..

Heeft die job agency geen branch in NSW zitten misschien? Of kun je een andere agency vinden in NSW?
Jah dat zou mooi zijn, maar helaas niet. Het is echt een eenmanszaak, die het ontzettend goed doet, maar dus alleen in WA zit. En heb nog geen enkele agency in NSW of QLD kunnen vinden die op deze zelfde manier werk voor je vind. Er zijn nog wel wat websites waar backpacker vacatures op staan, maar dan moet je vaak weer een membership kopen van $$$$..

Het probleem is echter dat ik niet meer giga veel tijd heb om mijn farmwork te doen, en ik hoopte om in mijn 1e jaar mijn 'thuis' te vinden. Dan kon ik in het 2e jaar ga settelen op die plek. Dus als ik voor WA kies dan zsl ik in mn 2e jaar nog moeten gaan reizen om t allemaal te zien. Maar ik denk dat ik toch maar voor de zekerheid ga en voor WA kies. Maar dan wil ik wel graag in t zuiden werker ivm iets minder hete zomer + ik ben nog nooit in t zuiden geweest. Dus mss ligt mijn plekkie daar zelfs nog wel..
als je nu voor WA kiest, dan heb je dat 2e jaar om de rest te zien. Plus dat je dan wat extra centjes hebt om het op je gemakje te doen. Ik snap dat dat niet is wat je van plan was, maar misschien is het geen ramp om dat plan een beetje aan te passen :)

Goed voor mn persoonlijke ontwikkeling dit! Was nooit goed in plannen aanpassen, maar het gaat steeds gemakkelijker :). Heb besloten om via Aussii Jobs een farmjob in WA aan te nemen. Morgen belt ze me terug met alle details van de baan die ze nu beschikbaar heeft (vanaf 10 okt). Ben benieuwd!

Spannend! Ik kon ook nooit goed plannen wijzigen, maar dat leer je omdat het nooit loopt zoals je denkt....

Heb er gewoond, was schitterend. Divers, uitgestrekt, ongelofelijke natuur en gewoon ontzettend mooi! :up:

Vandaag weer contact gehad met Aussii Jobs en ze gaat mijn cv nu doorsturen naar de Farm. De farm ligt in het Lake King District. Iemand daar toevallig wel eens geweest? Ik heb even naar het klimaatoverzicht van deze regio gekeken, en het is in de zomer gemiddeld zo'n 25-30 graden. Ideaal weer om in te werken als je het mij vraagt!! Het is een wheatfarm, en de crop is dit jaar erg goed, dus de farmers in de regio zijn happy. Daarnaast zal de baan (vooral koken voor 3 of 4 man) afgetekend worden als 'farmhand' en zal ik 6 dagen per week werken, voor $600 per week (before tax). Dat is niet verkeerd toch!! En accommodatie is gratis. Dus met die baan zou ik in ieder geval zeker genoeg kunnen sparen voor een ticket terug naar Aus, na mijn vak in NL, en mijn 2e WHV aanvraag.
Maar goed, eerst maar eens kijken of de boer mij wil hebben, en dan nog maar eens kijken hoe de mensen en de sfeer op de boerderij is. Want 3 maanden is toch wel een lange periode om ergens te werken als je het er niet naar je zin hebt. De mevr van Aussii Jobs geeft aan dat ze mensen altijd 2 weken laat proberen, en als ze het niets vinden, dat ze gewoon weer iets anders voor ze zoekt. Dus dat is wel een heel fijne gedachte.

Als het goed is vandaag ook antwoord van OOM.. Hopelijk is dat positief, en dan kan de rust weer wederkeren in mijn hoofd :p.

Back