Gwen's Lastavaza

Hi Gwen! Ben benieuwd naar die farm, ik hoop voor je dat het wat is!
De Lake King regio ken ik niet echt, maar ben wel daar naar de zuidkust geweest, een vriendin werkte in Ravensthorpe en kun je mooi als je een auto tot je beschikking hebt de zuidkust ontdekken: Esperance en ook richting Albany.
Wat betreft je plannen wijzigen, je leert er inderdaad zoveel van. Misschien kun je inderdaad wel twee maand werken en dan toch naar naar de East Coast vliegen en daar je laatste maandje doen.
De regels van het 2e WHV werden ingevoerd toen ik in mijn eerste jaar in Oz zat, ik zag er best tegenop om fruit te plukken of iets dergelijks. Ik heb echt de tijd van mijn leven gehad daar! Nooit verwacht.. Ik zat in de SW regio, supermooi! Weekenden de regio Margaret River en langs de kust ontdekt.
We horen het wel of het wat geworden is!

Mijn cv is naar de farm, dus moet nog even wachten op antwoord. Maar ik ben er al snel enthousiast over geworden.

Ondertussen heb ik wel bericht terug gehad van OOM. De clausule wordt niet veranderd, maar bij iets aan de longen/luchtwegen zou er naar alle redelijkheid gekeken worden of er tot vergoeding overgegaan wordt... :confused:
Nou, ik heb nog even gegoogeld, maar de verhalen die ik heb gelezen over OOM hebben me erg bang gemaakt. Het lijkt erop alsof ze hun voorwaarden zo opgesteld hebben dat ze zo ongeveer altijd onder betaling uit kunnen. Zo zeggen ze bijv dat er niets gedekt is dat voorafgaand aan de verzekering al mis is, ook al was je er toen nog niet van op de hoogte. Dus stel dat je in het eerste jaar ontdekt dat je kanker hebt, kunnen ze zeggen dat dat er hoogstwaarschijnlijk voor het afsluiten van de verzekering al gezeten heeft, dus dan heb je dikke pech. Nou, bedankt maar nee bedankt!
Ga dus toch voor de duurdere optie, om mijn huidige reisverzekering te verlengen, en mijn ziektekosten verz in NL aan te houden. In Januari kan ik dan naar een andere ziektekostenverz overstappen met een ander pakket, en als ik na Maart weer terug kom naar Australië, kan ik een andere reisverzekering nemen. Met de Nederlandse basisverzekering weet je in ieder geval zeker dat je nooit diep in de schulden komt als er iets gebeurd of je een of andere ziekte krijgt.

Hi Gwen, lees nu het hele verhaal. Wat een gedoe weer met al die verzekeringen! Wat het werk in Noord NSW zuid QLD betreft: mijn ervaring is dat er best wel werk te vinden is. Bij de eerste boerderij waar ik het erf opreed kon ik al gelijk beginnen. Wel is een auto vaak wel makkelijk.. anyway, als je in het lake district een leuk baantje kunt krijgen, zou ik dat doen. Hoop voor je dat je het hebt gekregen!

Ik hoop voor jou dat het minder dan 8 uur per dag is, anders betalen ze onder het minimum... zou niet de eerste keer zijn dat men buitenlanders probeert uit te buiten

Ik hoop voor jou dat het minder dan 8 uur per dag is, anders betalen ze onder het minimum... zou niet de eerste keer zijn dat men buitenlanders probeert uit te buiten
Je hebt wel gratis eten en verblijf he..

Even wat anders:
Kan iemand mij misschien vertellen of je bij DigiD een buitenlands mobiel nummer kunt registreren voor die verificatie sms?
Ik moet iets met DigiD regelen, maar heb mijn Nederlandse simkaart niet meer. Er is nu een of andere code naar mijn ouders' adres gestuurd waarmee ik mijn mobiel nummer kan wijzigen, maar ik kan nergens op de site vinden of je ook een buitenlands nummer daarvoor kan gebruiken. Als dit niet kan, dan kan ik altijd nog mijn vaders mobiel nummer opgeven, maar dat maakt het allemaal wel erg omslachtig als ik een keer wat moet regelen met DigiD..

Hoop dat iemand het antwoord voor me heeft.

Ik woon in het buitenland en heb al een DigiD. Kan ik mijn DigiD uitbreiden met de sms-functie (beveiligingsniveau Midden)?
Dat is niet mogelijk omdat DigiD alleen een activeringscode kan sturen naar een adres in Nederland. U kunt mogelijk wel via een balie een nieuwe DigiD met sms-functie aanvragen.
Terug

https://www.digid.nl/vraag-en-antwoord/?nodeid=2785
Dat antwoord mijn vraag niet.
De activeringscode is naar mijn adres in Nederland gestuurd, want ik ben nog wel ingeschreven. Ik wil weten of ik een Buitenlands Telefoonnummer op kan geven waar ze die sms naar sturen.

Dan begreep ik je verkeerd. Volgens de site van DigID is de enige voorwaarde dat je een telefoon gebruikt welke bereik heeft in het buitenland en in Nederland. Kwestie van proberen denk ik zo...

Dan begreep ik je verkeerd. Volgens de site van DigID is de enige voorwaarde dat je een telefoon gebruikt welke bereik heeft in het buitenland en in Nederland. Kwestie van proberen denk ik zo...
Thanks voor de hulp.
Ook mijn vraag op de Dutchies in Perth FB gesteld en daar geeft iemand aan dat hij zn Oz nr geregistreerd heeft en dat het werkt, dus dat zou mooi zijn!
Inderdaad kwestie van wachten tot de code binnenkomt bij mn ouders en dan proberen..

Morgen ben ik jarig!
Vanavond om 00:00 mijn tijd komt de familie op Hangouts (skype zeg maar) zodat ik mijn doos met cadeautjes, die al eerder opgestuurd was, open kan maken.
En morgen een feestje met mijn vrienden hier. Heb er zin in!!

Back