Gwen's Lastavaza

Thanks allemaal!
Het feestje was erg geslaagd. Super avond gehad :up:.

En nog meer positief nieuws: Ik heb een farmjob!!
Echter wel wat naar het Noorden, maar het klinkt helemaal als mijn ding!
De job is voor 2 maanden, om tijdens de harvest als Au Pair op een boerderij te werken. Dit valt officieel niet onder de 2e WHV banen, maar ze tekenen me af als farmhand/harvest helper. Ik krijg wit betaald dus heb ook mooi loonstroken die ik Immi kan laten zien om aan te tonen dat ik mn dagen gedaan heb, en natuurlijk de kans om volgend jaar nog wat belasting terug te krijgen.
Het gezin heeft 4 kids, in de leeftijd van 4 tot 11. De jongste gaat 2,5e dag per week naar school en de rest zit 5 dagen per week op school. Ik werk de 5 doordeweekse dagen waarvan ik dus 2,5e dag een kind heb voor de hele dag, en 2,5e dag zonder kids (behalve na schooltijd), waarin ik het huis bij kan houden.
Het is een grote wheat+sheep boerderij, 40km ten Noorden van Morrawa en 160km Oost van Geraldton. Ik weet niet hoe groot de boerderij precies is, maar er wonen nog 2 of 3 gezinnen op hun land, maar die huizen staan wel een paar KM!!! verderop. Dus dat geeft wel wat aan :p.
Het zal dus heel anders zijn dan mijn vorige Au Pair baan, want ik kan geen playdates doen met anderen etc, omdat je wel echt 'vast' zit op de boerderij. Maar het lijkt me een super uitdaging!
Ik heb er in ieder geval gewoon internet en telefoon bereik, en ik heb mijn eigen huisje, dus ook heerlijk!

Over 1,5e week ga ik ernaar toe (met de bus) en dan is het dus tot ergens half December. Ligt er een beetje aan wanneer de harvest klaar is.
Stel dat het precies 2 maanden is, dus 9 weken, dan zou ik 63 dagen gedaan hebben (want de weekenden tekent ze ook af). Ik heb al 18 dagen gedaan in Jurien Bay, dus dat houdt in dat ik dan nog 7 dagen moet (88 in totaal voor 2e WHV). Ik heb dan nog Jan, Feb en Mrt om dat ene weekje nog ergens te werken, en dan is het in de pocket! :):):):)

Het is een grote wheat+sheep boerderij, 40km ten Noorden van Morrawa en 160km Oost van Geraldton.

So hey, dat klinkt helemaal niet als in de 'middle of nowhere' :p

Kun je het echte 'Drovers Run' gevoel te pakken krijgen! :D

Gefeliciteerd met je job!! En fijn om te lezen dat je een leuke verjaardag hebt gehad! Ben je al op weg naar de farm?

Gefeliciteerd met je job!! En fijn om te lezen dat je een leuke verjaardag hebt gehad! Ben je al op weg naar de farm?
Thanks!
Morgen ochtend vroeg haalt FOL me op om me bij de TransWA bus te droppen en dan is het zo'n 6,5 uur met de bus.

Ha Gwen, al een beetje gesetteld in the middle of nowhere? ;)
Hee!
Ik ben hier nu precies een week, en het bevalt goed! De ouders zijn ontzettend leuke mensen, en ook de kids zijn top. Kinderen blijven natuurlijk kinderen die niet altijd even goed luisteren, haha, maar het zijn gelukkig geen duiveltjes ;-).
De cottage waar ik slaap is best wel groot, maar wel oud. Op zich niet erg, maar er zit veel ongedierte! Veel motten, wat op zich niet zo erg is, maar ook een aantal grote spinnen en gisteren een giga kakkerlak! Ieeuwwwww
Ook heb ik deze week een slang gespot die snel onder het huis (homestead) glibberde. Snel de hond naar me toe geroepen zodat hij niet gebeten werd door de slang. Op zich ben ik niet bang voor slangen. Het is denk ik meer de gedachte dat de meeste slangen hier giftig zijn, wat me zenuwachtig maakt.
De moeder is deze week nog thuis, veel bezig met administratieve zaken, maar vanaf maandag begint de harvest, dus dan sta ik er echt alleen voor.
Ik heb 3 dagen per week de jongste meid thuis, en 2 dagen per week ben ik alleen en doe ik poetsen. En uiteraard heb ik alle 4 de kids smiddags als ze van school komen. Er wordt erg veel gekookt en gebakken in dit huis, wat ik ook erg leuk vind. Het neemt wel veel tijd in beslag en geeft veel afwas, ghehe, maar ik hou van eten en van koken/bakken, dus ik vermaak me prima.
Ps, sochtends hoef ik de kids niet klaar te maken, ik kom binnen als zij ongeveer naar de schoolbus gaan, dus dat vind ik wel heeeeeeeerlijk. Ik ben namelijk echt geen ochtend mens. Dus om sochtends 4 kids klaar te krijgen voor school zou een ramp zijn, haha.

Klinkt goed! (Op al die beesten in je vitrage na ;)) Hoe lang bleef je daar ook al weer?

Back