Gwen's Lastavaza

Gaat lekker blijkbaar! Goed zo!
En die leuke beestjes moeten we erbij nemen :)
Gisteren had mijn vrouw nog een very close encounter met een reusachtige wolfspider.....

Cheers!

Klinkt goed! (Op al die beesten in je vitrage na ;)) Hoe lang bleef je daar ook al weer?
Niet helemaal duidelijk omdat ze niet weten wanneer de harvest klaar is. Die trouwens pas over een week begint.. Niet a.s. maandag.. Maar tot ergens half December. Dus zo'n 9 weken.

Ik zei trouwens dat de kids geen duiveltjes zijn, maar de jongste boy (7) kan er wel wat van. Gisteren en vandaag echt heeeeel slecht in zijn vel na school. Kan ook aan zijn medicatie liggen (bijwerkingen op gemoedstoestand), maar hij heeft in ieder geval wel een agressieprobleem. Gelukkig ben ik gewend aan volwassen gasten (verstandelijk beperkt) met agressieproblemen, dus hij kan me niet makkelijk van mn stuk brengen, maar dat zal die nog even moeten ervaren. Heb het idee dat hij mij totaal niet ziet als iemand waar hij naar moet luisteren. De andere kids snappen het een stuk beter, maar deze meneer heeft echt t schijt aan mij. Nog even bedenken hoe ik daar het beste mee om kan gaan.. Ook wel moeilijk dat moeder er nog is, want ik wil haar natuurlijk niet overrulen, en hij probeert juist weer zo ver te gaan totdat moeder er iets van zegt, maar tot die tijd luistert hij niet naar mij. Misschien als moeder straks bij de harvest is dat hij beter luistert, en ik mijn consequenties ook echt uit kan voeren zonder dat ik me druk hoef te maken over dat moeder het misschien anders aan zou pakken.

Wat leuk om te lezen waar je mee bezig bent! Klinkt als een echte uitdaging en een superervaring!
Veel plezier daar!

AAAAAAAAAAAAAAAAHHHH!!!!
OH-MY-GOD!

Ik heb net heeeeel impulsief een ticket geboekt van Perth naar Brisbane op 17/18 December. Zat met mijn bazin in gesprek over de datum dat ik klaar zou zijn bij hun, zodat ik komende week (als mn geld binnen zou zijn) een ticket kon gaan boeken naar de Oostkust. De enige plek waar ik nog niet geweest ben (op Syd na), en die ik toch nog heeel graag zou willen zien voordat ik naar huis ga, zodat ik hopelijk weet waar ik mijn 2e WHV wil gaan 'settelen'.
Anyways, ik had al zitten kijken voor tickets, en tot de 15e Dec was het goedkoopste ticket $299. Daarna werd het ineens een stuk duurder omdat het natuurlijk zomervakantie is en het is dicht bij de feestdagen. In eerste instantie gaf mijn bazin aan dat 20 december een mooie datum was voor hun, maar dan was het goedkoopste ticket $549. Scheelt $250! We waren natuurlijk ook afhankelijk van de dagen waarop de bus terug gaat van hier naar Perth (2x per week). Uiteindelijk kwamen we op de dinsdag de 17e Dec uit, en er was op die datum een actie bij Virgin die deze avond nog af zou lopen en nog maar 3 stoelen beschikbaar had!! Van Perth naar Brisbane voor $379. Ik moest dus heel snel beslissen, maar dacht uiteindelijk: goedkoper ga ik het niet meer krijgen, en ik wil al zo lang naar de Oostkust, dat ik het gewoon moet doen! Dus mijn bazin heeft de vlucht voor me geboekt (omdat mijn salaris nog steeds niet binnen was.. dus ik zal komende week wel geen salaris krijgen, haha). Die middag pak ik de bus van Canna terug naar Perth, en dan een uur of 3 na aankomst in Perth vertrekt mijn vliegtuig. Dus dat word waarschijnlijk even een taxi ritje van het busstation naar het vliegveld..

Ik moet ergens in QLD wel weer een betaalde baan vinden, maar gok dat dat pas in het nieuwe jaar zal zijn, want tussen kerst en oud&nieuw zal ik niet makkelijk iets vinden denk ik.

En dan nog bedenken waar ik met de feestdagen zal zijn :s, maar daar open ik even een ander draadje voor.

Misschien iets om na te denken over waar met feestdagen juist mensen nodig zijn. Wat kan niet stoppen? (bijvoorbeeld ziekenhuis, (ouderen/kinder)zorg,etc )

Ha Gwen, slim om die kans met beide handen aan te grijpen! En heerlijk, weer een nieuw avontuur dat op je wacht. Nieuwsgierige vraag: heb je je al een idee gevormd van de mogelijke plek waar je je zou willen 'settelen'? Waaraan voldoet die plek? En heb je al een 'voorkeurslijstje'. Nou ja dit zijn meerdere vragen maar ik ben vooral nieuwsgierig naar je afweging! Ik bewonder de manier waarop je weloverwogen je stappen zet naar een leven Down Under, vandaar :)

Ha Gwen, slim om die kans met beide handen aan te grijpen! En heerlijk, weer een nieuw avontuur dat op je wacht. Nieuwsgierige vraag: heb je je al een idee gevormd van de mogelijke plek waar je je zou willen 'settelen'? Waaraan voldoet die plek? En heb je al een 'voorkeurslijstje'. Nou ja dit zijn meerdere vragen maar ik ben vooral nieuwsgierig naar je afweging! Ik bewonder de manier waarop je weloverwogen je stappen zet naar een leven Down Under, vandaar :)

Hoi Tamaria!
Ik heb mijn plek nig niet gevonden. Tot nu toe bevallen de Perth Hills het beste, maar moet toch eerst nog de rest (QLD) even bekijken ;-)
Ik wil vooral groen wonen. Niet echt suburbia en dicht bij het strand hoeft ook niet perse.
Verder is het vooral een kwestie van gevoel.. :)

Ja ik ook! Als ik je moeder was zo ik super trots op je zijn, wat een zelfstandige vrouw! :)

Ha Gwen, have a safe trip to Brissie tomorrow! Hou je ons weer op de hoogte van je nieuwe avonturen? :)

• Like
Reactions: Jor
Ohh druk druk :p

Nou Brisbane kan van de lijst af. Vind t 3x niks! Heb wel een ontzettend leuke tijd gehad, maar dat kwam door de gezellige mensen :) Bris als stad is niks voor mij.
Vandaag n snorkel en sandboard tour op Moreton Island gedaan. Super gaaf! Alleen jammer dat mn camera nu kapot is door t zand (lens wil niet meer open).
Morgen naar Surfers. Lekker op het strand relaxen. Ik ben determined om een beetje tan op te bouwen om mn vrienden/fam in Maart nog even jaloers te maken ;-) Haha.
Ook maar snel op zoek naar n nieuwe baan. Liefste rural NSW.. Maar heb echt geeeeen idee wat ik wil/kan doen :s

Nou Brisbane kan van de lijst af. Vind t 3x niks! Heb wel een ontzettend leuke tijd gehad, maar dat kwam door de gezellige mensen :) Bris als stad is niks voor mij.
Vandaag n snorkel en sandboard tour op Moreton Island gedaan. Super gaaf! Alleen jammer dat mn camera nu kapot is door t zand (lens wil niet meer open).
Morgen naar Surfers. Lekker op het strand relaxen. Ik ben determined om een beetje tan op te bouwen om mn vrienden/fam in Maart nog even jaloers te maken ;-) Haha.
Ook maar snel op zoek naar n nieuwe baan. Liefste rural NSW.. Maar heb echt geeeeen idee wat ik wil/kan doen :s
Wat denk je van trouwen? :p Oh wacht.... je was al in ondertrouw :p

Alleen jammer dat mn camera nu kapot is door t zand (lens wil niet meer open).

Heb ik ook wel eens gehad. Meestal idd door een korreltje zand. Meestal als je gewoon op verschillende momenten de camera aan/uit zet (paar x achter elkaar) kan 't ook zo weer losschieten, maar misschien had ik mazzel..
Succes!

Ben wel eens langs Brissie gekomen maar er nooit gestopt. Dus ik ga op jouw oordeel af Gwennie ;)
Surfers is wel heeeeeeeeeeel toeristisch hoor. Dat wil je echt niet weten! Zit je op het strand, stopt er een touringcar op de boulevard, 50 japanners eruit, trapje af, over het strand en foto's nemen, bus rijdt door naar volgende trapje, daar gaat iedereen weer de bus in. Echt heel maf! Voor de rest shopping galore.

Maar... have fun! :D

Ben toch wel benieuwd Gwen, wat was er precies aan Brisbane wat je niet leuk vond?

Back