Gwen's Lastavaza

Echt jammer :( Ik had het graag een keertje meegemaakt om tussen miljoenen cuttle fish te snorkelen of te duiken. Hopelijk vinden ze ergens weer een vaste stek! Helaas Janka, voor de dolfijnen kom ik niet naar Whyalla ;) die hebben we nl ook in Wallaroo :up: Als ik van de zomer een keer stoer genoeg ben spring ik in t water als ik ze weer zie. Ben stiekum een klein beetje huiverig sinds we 'mr taxman' (die witte haai) hebben gezien daar :D

Wallaroo... Ken ik alleen van de reclame op TV :) Ideetje om eens wat foto's te plaatsen?

Hier komen de dolfijnen met de bootjes de jachthaven in, maar naar mijn idee is het een beetje een ongeschreven regel, dat we er niet bij in duiken en ze niet (veel) voeren. Opnieuw was de vraag: maken we er een attractie van?
Ik heb wel van mensen gehoord die met ze in de Spencer Gulf gezwommen hebben of ze aangeraakt hebben, maar meer ook niet.
Haaien zijn hier ook gespot. Word je inderdaad een beetje huiverig van....
En vorig jaar zaten hier heel veel kwallen. Van die kleintjes. Roze en blauwe geloof ik. Wel mooi om te zien, maar niet om mee te zwemmen!

Hier even een update!

Mijn vader heeft laatst alle afleveringen van McLeods Daughters voor mij gedownload, dus ik kan heerlijk genieten van het Australische accentje en wegdromen.
Nu snap ik dat de serie een serie is en dat alles geromantiseerd is, maar ik ben helemaal enthousiast over het werken in de binnenlanden. Nu heb ik in mijn hoofd gehaald dat ik in WA wel een week of 6 als 'cook' zou willen werken op een cattlefarm. Dus beetje huishouden en het ontbijt, lunch en avondeten verzorgen voor de mensen die er werken. Het verdient best oke, zeker omdat het eten en accomodatie er vaak gratis bij zit. En als dat niet gaat lukken, dan lijkt me een baantje bij een hotel of bar in the middle of nowhere ook wel een gave ervaring. Heb al wat goede sites met vacatures gevonden en aan mijn Australische CV gewerkt.
Heb er helemaal vertrouwen in!! :)

Zware shag, bier, gokken, lange baarden, veel vliegen, oude vloerbedekking. Gesprekken die verstopt achter snorren en baarden plaats vinden en die gesproken worden in iets wat op Engels lijkt maar het wellicht toch net niet is.
Stel je een groep mannelijke vrijgezellen voor van in de 40 die al een tijdje samen wonen zeg maar ;)

Haha prima dan denken we er hetzelfde over. Zoiets is toch fantastisch om een keer mee te maken!? Dan zie je wel echt een ander stukje Australië.

Cattlefarm is gaaf, maar dan moet je niet eerst de hele verzamelbox McLeods Daughters kijken. Overigens zit er wel een behoorlijke kern van realisme in de serie, zie ook de posts van Afterbang en Johan.

Het werk op een cattlefarm is best gaaf maar het werk concentreert zich vaak rond de tijden dat het vee bij elkaar gebracht moet worden. De rest van de tijd is vaak het bijhouden van de hekken, het onderhouden van gebouwen en machines en zorgen voor voldoende water. Zo was het in de outback van NT. Paardrijden op een farm wordt steeds vaker vervangen door quads en grote terreinwagens.

We'll see if you've got the qualities in you... Sheila!

T7-421.jpg

(dit is Nieuw Zeeland overigens)

Cattlefarm is gaaf, maar dan moet je niet eerst de hele verzamelbox McLeods Daughters kijken. Overigens zit er wel een behoorlijke kern van realisme in de serie, zie ook de posts van Afterbang en Johan.

Het werk op een cattlefarm is best gaaf maar het werk concentreert zich vaak rond de tijden dat het vee bij elkaar gebracht moet worden. De rest van de tijd is vaak het bijhouden van de hekken, het onderhouden van gebouwen en machines en zorgen voor voldoende water. Zo was het in de outback van NT. Paardrijden op een farm wordt steeds vaker vervangen door quads en grote terreinwagens.

We'll see if you've got the qualities in you... Sheila!

I know Hardcore, maar ik zei toch dat ik Cook wilde worden op zo'n cattlefarm.. Wie weet kan ik in de vrije uurtjes dan nog wat leren over quad/paard rijden, maar ik kan niet zomaar als jillaroo beginnen want daar heb ik 0,0 ervaring in. Maar heb wel ervaring met koken (ook in restaurants) en huishouden ;).

Haha prima dan denken we er hetzelfde over. Zoiets is toch fantastisch om een keer mee te maken!? Dan zie je wel echt een ander stukje Australië.

Een ander stukje: afzondering, eenzaamheid, eentonigheid,....
Dan ga je naar de dichtstbijzijnde pub: 150 km ofzo... om je te bezatten om gezellig wat te drinken
Wat wel gelukt is: je bent weg van de gejaagdheid van de NL maatschappij:).

Gelukkig is daar de boerenknecht. Die heeft wel een oogje op je. Maar ja, die heeft op iedere vrouw een oogje en jij bent de enige...

It's gonna be a whole new experience!

Zo.. Mijn handtekening maar eens even aangepast. Een aftel balkje erbij gegooid. Toch wel gaaf om zo mee af te kunnen tellen! Dan weet ik tenminste zelf ook hoe lang het nog duurt :rolleyes:

Back