Hans, Sara en Marcel wonen in Alice Springs!

Inschrijven bij de gemeente? Geen idee. Wij hebben dat in ieder geval (nog) niet gedaan :-D.

Inschrijven bij Medicare was voor ons geen probleem. Alleen het paspoort was voor ons voldoende om mee te nemen en wij hebben het adres van vrienden opgegeven. Dus Sara, je hebt ons adres vast nog. Gebruik dat gerust nog een keer als het nodig mocht zijn. Als je het niet meer hebt, stuur me dan even een PM, krijg je het adres nog een keer.

Wij hebben destijds met de ziektekostenverzekering het zo gedaan: wij vertrokken op 23 september naar Oz maar hebben ons pas per 15 oktober laten uitschrijven bij de gemeente EN bij de ziektekostenverzekeringsmaatschappij.

We hadden een doorlopende reisverzekering en die hebben we tot 15 december laten doorlopen in Nederland. Dit kon omdat we een postadres hadden aangehouden in Nederland. Misschien ook een oplossing voor jullie om een postadres aan te houden in België?

Succes in ieder geval.

Erna

Ik dacht dat ze bij Ooms verzekeringen wel tijdelijk mensen in het buitenland verzekeren maar wat dit kost??
Misschien kun je dit bij hun navragen?
Er moet toch een(betaalbare )oplossing voor zijn.

Bedankt allemaal, dan zal ik aan Hans zeggen dat hij zich maar direct moet opgeven voor Medicare. Ik wist niet dat we ons niet moesten 'inschrijven' bij de gemeente.  :oops:

Erna, heel erg merci, als het goed is dan zal ik jullie adres (heb ik nog) opgeven moesten ze het vragen hé!  :up:  :up:  :up:

Thx voor de info
Sara

Sara,

Kijk eens op de volgende site:
http://www.australianunity.com.au/au/

De eerste kolom is voor Health Cover.

Goede maatschappij, vriendelijk en érg behulpzaam. Ook niet te duur....

Zilver

Ik ben me dezer dagen aan het bezig houden met in te schatten hoeveel bagage er eigenlijk meemoet ... wij hebben dus géén container, we verkopen al onze meubels maar onze kleren moeten wel mee, en nog een paar kleinigheden ...

Via het :cheer: forum :cheer: ben ik bij Worldwide excess bagage terechtgekomen, érg handig: je dozen naar SCHiphol brengen en dan gewoon in Melbourne afhalen... maar ik zou graag op voorhand weten hoeveel invoerkosten en douanekosten dit zal opleveren. Ik reken op ongeveer 100kg, das niet zo duur, rond de 400 euro ... maar: hoeveel komt daar dan in Oz nog bij?? Zijn dat 'importkosten' of gewoon bagage?  :-o  Ik vind het nogal ingewikkeld ....iemand een idee? IK heb al eens ge"searchbuttoned"  :lol: maar kvind niks ...

Gr,
Sara

Vorig weekend ons eerste afscheidsfeestje gehad ...  :cry:  was wel leuk maar toch ook raar hoor. Ik heb ook dan maar besloten om met Worldwide bagage express een 80-tal kg to laten overvliegen, hopelijk vallen die douanekosten mee ...

Dit weekende volgt het tweede afscheidsfeestje, ik ga een heel weekend met mijn dierbaarste collega's naar Center Parcs én het wordt fantastisch weer :happysun: 

Dus: we zijn aant aftellen. Nog 4 weken en dan is Hans weg.

Sara

Ik kan me voorstellen dat het raar is, wel een leuke tijd gehad  :),  maar toch afscheid nemen  :cry:

Alvast heel veel plezier in Center Parcs!  :drink:  :happysun: :blahblah:

Wat komt het ineens allemaal dichtbij he Sara... Ik denk dat nu inderdaad de moeilijkste momenten gaan komen....  :cry:

Maar... vergeet niet wat er allemaal straks gaat komen :up:

Groetjes,
Lela

Dat heb ik hier nog niet eerder gelezen... een afscheidsfeestje een maand voor vertrek. Heb je inmiddels al weer "normaler" contact met je moeder?

Hoi Sara, ik begrijp precies hoe je voeld hoor, ik heb ook een aantal weken voor vertrek al gedag gezegd tegen bepaalde vrienden en familie leden. Het is heel raar maar het heeft ook wel iets van ... nu gaat het echt gebeuren.

Ik zou zo zeggen: geniet met volle teugen van het samenzijn met je dierbaren en vergeet vooral niet dat je ze in de toekomst toch wel weer gaat tegenkomen  :up:

We zien elkaar gauw weer hier in Oz en het pintje ( :cheers: ) staat al koud voor Hans  :up:

Gr. Koen & Katrina

Hey Sara, en Hans natuurlijk :),

Het gaat nu hard, zeg. Heel veel sterkte de laatste weken.
Geniet nog lekker van de 'tig' laatste momentjes :wink:.

Groetjes,
Mel

:up: Jep Sara ,de laatste lootjes wegen het zwaarst .Hou de moed erin en geniet nog van je laatste momenten in het oh zo kleine "Belgie" .

Groetjes Katja & Tom

Oh meid wat gaat het toch snel... Geniet van de afscheidsfeestjes! (En van het lekkere hollands weer). We denken aan jullie!!

Groetjes Lin :)

(Hopen hier snel met elkaar weer een pintje te kunnen pakken!)

Thanks allemaal  :up: We genieten zeker en vast van de feestjes, maar het is zo druk met de verkoop/verhuis en mijn examens en thesisverdediging ....  :-o we zullen blij zijn als het achter de rug is!!

See ya!
Sara

Hey Sara, moet je dan ook voor zo'n commissie meneren die in toga zitten je verhaal verdedigen? Wacht eens... Moet je zelf dan ook niet in toga? Of gaat dat in Belgie allemaal weer anders dan in NL?

In ieder geval veel succes met je verdediging en je examens!

Ik volg les op de Vrije Universiteit Brussel en daar gaat dat wat makkelijker: geen toga, geen stijf gebeuren, wél een openbare voorstelling voor een jury en nadien vragenronde. Op sommige katholieke uniefs hier in België moet je wel met zo'n toga op, maar op de Vrije dus gelukkig NIET.  :-D

Sara

Hey Sara en Hans,

Beetje late reactie van mijn kant maar beter laat dan nooit :).

Heel veel sterkte met het afscheid nemen van iedereen maar geniet er zoveel mogelijk van.
Wie weet tot ziens in Oz.

Groetjes,
Erna

Over exact 13 dagen vliegt Hans. Nu gaat het snel hoor.  Ons huis begint langzaam leeg te geraken: alles verkocht, ingepakt of naart stort gebracht. Deze week nog 1000 afscheidsfeestjes  :-D ! Met al dat heen en weer lopen, inpakken, regelen, ... wordt je wel vreselijk moe ma we kunnen nadien rusten hé. Ik werk nog tot 28 juli en dan volg ik hem op 16 augustus. Ik verblijf een week of 6 bij familie en vrienden ..... zal snel gaan!
Ook onze hond Marcel is er klaar voor. Hij is wat zenuwachtig omdat alles zo overhoop ligt en hij ziet dat wij 'anders' doen (rondlopen als kiekes zonder kop dus hé). Hopelijk gaat dat goed, zo een bulldog op een vliegtuig....  :-( ik ben enkel ongerust dat ie ni genoeg lucht gaat hebben, ze ademen al zo moeilijk. Ook weet ik ni goed of hij eten en zo mag hebben voor de vlucht, misschien kan ik hem beter een dag laten vasten voor hij vertrekt, zodat ie geen last heeft van zijn maag....wat denken jullie?

Sara

:-o :-o Spannend Sara!! De tijd gaat zo snel! Die 6 weken vliegen voorbij joh! Ik hoorde van Koen dat hij Hans hen ook nog op gaat zoeken. Gaat helemaal goed komen ook met Marcel! Bedoel je een dag voor vertrek geen eten en dan de dag van vertrek ook geen eten? Misschien kun je hem zo licht mogelijk eten geven? Komt vast wel goed! :up:

Nou Sara....nu gaat het echt bijna gebeuren! Spannend!  Komt ook helemaal goed met Marcel, misschien kun je hem een klein beetje laten eten? Anders bel je toch gewoon even (hihi...ik weet alleen niet naar wie!) om te vragen wat het beste is. Maar is ook een beejte zielig om hem helemaal niets te geven, toch? Misschien inderdaadalleen licht verteerbaar voedsel?? geen idee hoor ik heb helemaal geen hond, maar het komt vast en zeker helemaal goed! :) :up:

Groetjes
Syl

Back