Doen hoor Sara dat afscheidsfeestje......krijg je echt spijt van als je dat laat schieten :-( en weetje....het feestje opgeven maakt het echt niet makkelijker voor je moeder jullie besluit staat vast toch? Wel heel lief dan je op die manier ook je vader probeert te ontzien maar leg hem uit dat het voor jullie zo belangrijk is om al die speciale mensen nog een keertje om jullie heen te hebben en dat jullie niet weg gaan om die mensen (en je ouders) te ontvluchten. Op zo'n feestje kun je nog jaren teren, nog een avondje herinneringen ophalen, lachen, huilen, het is zooooo belangrijk.
Ik kan me voorstellen hoe verdrietig je ouders zijn over jullie plannen (mijn ouders hadden er ook zo, oh zo veel moeite mee....en nu zoveel jaar later zijn ze er dan aan gewend maar het blijft toch nog soms moeilijk, alhoewel ze onze motivatie nu veel betr begrijpen. (Ze komen volgende week weer hier op vakantie voor de 7e keer (in 10 jaar
).
Het heeft gewoon zijn tijd nodig, misschien kun je haar (en je vader!) een brief schrijven. Misschien kun je zeggen dat je deze stap
aandurft omdat ze er altijd voor je waren, ze hebben je geholpen met de eerste stappen naar de persoonlijkheid die je nu bent? Ik ken jouw persoonlijke situatie natuurlijk voor geen meter
maar ik heb dus wel eens tegen mijn ouders gezegd dat ik ze dankbaar ben voor de geweldige jeugd die ze me hebben gegeven, stabiel, vrolijk, etc.etc. dit alles is uiteindelijk de basis geweest voor hoe ik nu uiteindelijk in elkaar steek. Dat maakt het natuurlijk nog steeds niet makkelijker :cry:
maar het geeft aan denk ik dat het absoluut geen vlucht is maar een grote nieuwe stap waar jullie (in dit geval) vol zelfvertrouwen op af gaan!
Hey nobody said it was going to be easy....
maar jullie komen er wel! Geef haar de kans om boos te zijn, maar probeer je niet al te schuldig te voelen!
Sterkte
Syl