Hans, Sara en Marcel wonen in Alice Springs!

Parkranger? Dat klinkt leuk, heeft Hans al zo'n soort achtergrond of is dit echt iets heel nieuws?

groetjes Miranda  :)

Hans is eigenlijk goudsmid, dus iets helemaal anders...ma ja, hij wil graag buiten werken en is gewend om met zijn handen te werken...zal wel lukken!  :up:

Sara

Oooohhhhhhh, dat zijn inderdaad van die beroepen die ook bij mij diep op het wensenlijstje staan..........ben overigens ook al reisleidster geweest in Australie (maar voor nederlandse werkgever), maar moet eerlijk zeggen dat ik het tourist guide-schap in Australie wel (nog) veel harder werken vind: ben je vaak tourist guide, psycholoog, lolbroek, chauffeur en kok tegelijk en dat 24/7!!!!!!! Aan de andere kant is het wel beter betaald dan in Nederland!!!!!!! Leuk hoor, moet lukken! Misschien handig om alvast EHBO te halen , als je dat nog niet hebt, en bus diploma (20 seater) , want dat wordt altijd gevraagd.

Misschien is werken bij de forestry department ook nog wat ? (boswachter dus.......niet dat ze daar veel bos hebben ha ha  :-D)

Henriette

Mooi dat de huur is opgezegd! Weer een stap dichterbij.  :up:Heel veel sterkte met alles hoor! Het lijkt me niet eenvoudig. Toen wij voor t eerst naar Australie gingen en dat was maar voor een jaar hebben wij ook weerstand gehad tegen onze plannen. Maar het is uiteindelijk toch allemaal goed gekomen. Ik ben wel benieuwd wat er gaat komen als we vertellen dat we definitief willen vertrekken. In ieder geval ik weet dat t niet makkelijk ivoor je is, het zal tijd nodig hebben. Maar het schiet voor jullie nu aardig op dus wat dat betreft zal het ook weer eerder voor iedereen een plek krijgen toch?
Groetjes,
Francine

Bedankt voor de steun allemaal!  :up:

Henriette: Hans gaat van zodra hij is aangekomen, in Melbourne een First Aid course doen en ook een 4WD course...het busrijbewjis zal dan volgen als we in Alice zijn....
Inderdaad, het is een fulltime 24/7 job, maar wél een leuke, als je dat ziet zitten...mijnen Hans is in ieder geval nen harde werker, dus dat zal wel lukken....

Sara

Pfoe, ben bezig aan de laatste loodjes van mijn thesis. Je zou denken, aangezien het de derde is, dat dat vlot gaat, maar het is toch verdomd véél werk en ik word het wel beu hoor. Gelukkig leidt het Forum me wat af, ook hier op kantoor. Over een 80-tal dagen vertrekt Hans, het komt steeds dichterbij en er is nog zoveel te doen: thesis, al onze huisraad verkopen....

In ieder geval liggen de tickets al thuis, ik doe er in totaal 10uur langer over dan Hans, die 6 weken vroeger vertrekt. Ik moet in Londen en in Melbourne elke 5uur wachten op mijn verbindende vlucht (of hoe noem je dat?) ...  :-(  ma bon, dat is ook niet zoo erg hé, nadien ben ik eindelijk in ALice  :cheer:  !!!

Nog effe geduld, Sara ....

Hoi Sara,

Sterkte nog met de laatste loodjes van je thesis  :bangcomputer:, je hebt natuurlijk veel dingen in je hoofd momenteel dus geen wonder dat het zwaar gaat!

Groetjes,
Susan

Hey Sara,  You'll be fine, suc6 met de laatste loodjes van je thesis, en wanneer je in melbourne 5 uurtjes moet wachten... komen we wel even koffie met je drinken... :up:

Gr.Koen

Kop op meid, nog even doorzetten,.................JE KAN HET...
verdulleme!!!!

Miran  :wink: :up:

hoi Sara,

Ik wil jou en Hans ook nog even heel veel succes wensen!
Ben zeer benieuwd hoe jullie het daar gaan krijgen in Alice Springs.
Het is in ieder geval een fantastische omgeving (zo heb ik ook mogen ervaren in 2001).
Ik zal het met jullie ook zeker blijven volgen!

groetjes,

Jean

Hey sara en Hans (en Marcel),

Heel veel succes hoor. En Sara, de laatste loodjes wegen het zwaarst maar het gaat allemaal goedkomen.

Erna

Hoi Erna,

Soms is het wat moeilijk voor Sara om het Nederlands te begrijpen, dus waar wij "loodjes" zeggen/schrijven leest zij "Klootjes".... niet om het een of ander maar ik dacht ik waarschuw je even... :-D

Gr.Koen

[quote author=Koengaroo link=topic=2514.msg56632#msg56632 date=1145442591]
Hoi Erna,

Soms is het wat moeilijk voor Sara om het Nederlands te begrijpen, dus waar wij "loodjes" zeggen/schrijven leest zij "Klootjes".... niet om het een of ander maar ik dacht ik waarschuw je even... :-D

Gr.Koen
[/quote]

Hihi ik moet eerlijk toegeven dat mijn gehoor nogal snel van 'loodjes' 'klootjes' maakt!  :-D

In ieder geval allemaal érg bedankt voor de steun....Alice lonkt!

Groetjes, Sara Hans en Marcel (en zijn ... inderdaad  :lol: )

We zitten eigenlijk een beetje met een probleem. Zoals jullie weten gaat Hans op 3 juli eerst een maandje in Melbourne blijven, in een caravanpark, tot onze hond released is uit Quarantaine en dan reist hij naar Alice, om zich in te schrijven, Taxnumer aan te vragen,....

MAAR ... gedurende die eerste maand is hij dus eigenlijk een toerist, hij schrijft zich niet in in Melbourne, hij wacht tot in ALice, gewoon omdat je als vast adres geen Caravanpark kan opgeven hé.

Het probleem is dat hij zich dus ook niet kan inschrijven voor MEdicare én dus die eerste maand niet verzekerd is, moest er iets mislopen, aangezien hij hier in Belgie uitgeschreven is!

Hoe lossen we dit op? Een privéziekteverzekering kost ons wel 800 euro per maand, dat willen we er niet aan geven!

Iemand een idee?

Euhm... zou er niets met een reisverzekering te regelen zijn? Ik heb geen idee hoe dat zit verder, maar jullie huisadres opgeven waar jij dan nog gewoon woont?
Zouden er speciale reisverzekeringen zijn voor dit soort gevallen?

nee, een reisverzekering kan je niet helpen.
het heeft ons heel veel moeite gekost om uberhaupt een reisverzekering af te sluiten voor de reis naar oz en de eerste paar weken voordat we een medicare card hadden.
In Nederland willen ze je niet meer verzekeren omdat je niet meer in Nederland woont op het moment dat je vertrekt.'
Wij hebben destijds via een vriend die een verzekeringskantoor heeft een deal met een maatschappij kunnen sluiten voor de eerste 2,5 week.

volgens mij kun je wel het adres van het caravanpark gebruiken als je een aanvraag indient voor medicare, maar ik weet het niet zeker.
Wij hebben destijds het adres van mijn nichtje in Melbourne opgegeven terwijl we ons inschreven in Queensland. Dat accepteerden ze ook.
Hebben jullie geen vrienden/familie ergens in oz wonen?

Je moet in ieder geval ongeveer een week wachten met inschrijven bij Medicare omdat ze in het computer systeem het bewijs van aankomst in Australië moeten zien. Dit wordt door immigratie doorgestuurd naar Medicare.
Daarbij moet je bewijs van aankomst in het land meenemen, dus je ticket en paspoort met aankomst stempel.

Ik heb de website voor je bekeken,maar kan daar het antwoord op je vraag niet direct vinden
Toevallig moet ik morgen toch naar Medicare.
Ik zal het voor je navragen.
Wordt vervolgd.....

Gabriëlle

[quote author=Ron en Gabriëlle link=topic=2514.msg56778#msg56778 date=1145517418]

Ik heb de website voor je bekeken,maar kan daar het antwoord op je vraag niet direct vinden
Toevallig moet ik morgen toch naar Medicare.
Ik zal het voor je navragen.
Wordt vervolgd.....

Gabriëlle

[/quote]
Dat zou erg tof zijn, alvast merci voort vragen hé!!

Sara

Inderdaad, je kunt gewoon alvast inschrijven met het adres van het caravanpark. Eenmaal in Alice verander je dan gewoon je adres. Ook taxfile nummer kun je alvast aanvragen. Deze kun je dan ergens anders naar toe laten sturen (waar je later zit), of na ongeveer twee weken meen ik, bellen. Dan krijg je hem ook.

Overigens: ik meende dat je in Australie niet bij de burgerlijke stand "inschrijft" zoals bij ons. Of is dat wel het geval en ga je je "melden" op het stadhuis??????? Mijn woonadressen wisten ze op de een of andere manier altijd. Volgens mij via carrego, taxfilenr, werkgever, medicare, dat soort zaken. Kreeg daardoor ook gewoon een uitnodiging voor vote registration..........Weet iemand hoe dat gaat? Of misschien jij wel Sara?

Henriette

Back