[quote author=Lin link=topic=2514.msg65161#msg65161 date=1152534346]
Fijn dat het zo goed met Marcel gaat!! (Hoe zijn jullie eigenlijk op die naam gekomen? Dat hoor je toch niet vaak voor een hond).
[/quote]
Das een lang verhaal, ma eigenlijk begonnen met onze andere hond, Rudi. Ik ben sowieso wel al iemand die zijn dieren 'mensennamen' geeft, onze katten heetten Gerard, Frits, Floris, Kato en zelfs bij de konijnen Wouter, de kanarie Pieter en zo van die dingen :-D .
Maar toen Hans en ik onze bullterrier gingen halen bij de fokker, wilden we eigenlijk een teefje, dus daar had ik op voorhand al een paar namen voor en dan terplekke zouden we de hond 'bekijken' en dan naam beslissen, maar het was uiteindelijk een reu die ons hart stal! Maar daar waren we ni op voorbereid! Dus hebben we de hele terugweg, een paar uur toch, zitten nadenken over een leuke 'mannennaam' die bij dat lieve koppie paste. En toen we bijna thuis waren, waren we de wanhoop nabij en zei ik "och, ik weet het ni, als we écht niks vinden noemen we hem Rudi of zo", eerder als grapje. En dat was zo leuk bij hem, dan we het op Rudi hielden.
Toen we dan een bulldoggetje erbij wilde, moest de naam wel bij Rudi passen hé, twaren dan toch "onze twee jongens". Dus het kon geen Blackie of zo worden. En zo'n klein, snurkend, schattig gedrocht :-D had een stevige naam nodig, dus dachten we direct aan Maurice of Marcel. En Marcel ist geworden! Pastte goed bijeen: Rudi en Marcel! Hebben we in ANtwerpen en Brussel véél succes mee gehad, hier heten veel oude mensen Rudi of Marcel, dus regelmatig werden we nagekeken op straat! :-D Maar nu is iedereen het gewend.
Overigens, ik ken nog een kleine Franse bulldog die 'Sexy' heet, is ook tof! :lol: