Hawk's laatste stand van zaken

Nog even Hawk dan vertrekt je vliegtuig.... lekker man. Heerlijk even bijkomen en dingen regelen vanuit het hostel.. gaat goedkomen toch?

Heb je trouwens al eens aan Hoppers Crossing gedacht? of Werribee die kant op? Geen idee of er golfbanen zijn hoor :wink:

Hoi Inge,

Ja, ik heb bij alle suburbs weleens gekeken. Ook heb ik 2 boeken die ik vaak gebruik. De "Golf Course Guide 2002" en "The Penguin Australian Road Atlas". Wel een paar verouderde versies, maar dat maakt op zich niet zoveel uit. Die suburbs hebben een paar fraaie golfbanen in de buurt, Werribee park en iets verder Melton Valley. Er is echter nog een verdere eis bijgekomen voor een suburb en dat is ADSL2+ of kabel internet. Want daar kan je als webdesigner natuurlijk niet buiten. ADSL 2+ heb ik al aardig door maar kabel nog niet.

Wat dat betreft heb ik ontdekt dat Exetel www.exetel.com.au ook ADSL 2+ Internet aanbied in Kangaroo Flat (10 km buiten Bendigo) en in Horsham. Dus als jullie nog steeds buiten Melbourne willen gaan wonen is het misschien leuk om te weten.

En inderdaad, net wat je zegt, het gaat goed komen. Voorlopig heb ik even mijn zinnen gezet op de suburb Bayswater, maar als ik eenmaal volgende week voet zet op Australische bodem dan zal ik eens even heel kritisch bekijken wat het beste voor mij uitkomt.

Hey Hawk,

ff oppassen in en rondom het vliegtuig/veld heh om geen "trick or treat" te schreeuwen! Wordt je misschien zo weer teruggestuurd!

halloween2005_mrsmilely2.jpg

[quote author=hawk link=topic=4032.msg73724#msg73724 date=1161694028]
Uhm, Ja.
In verband met Halloween?[/quote]

:-D :-D natuurlijk bedoelt Joep Halloween, wat dacht jezelf dan...vaderdag :lol:

Jack :evil:

[quote author=Jack link=topic=4032.msg73726#msg73726 date=1161694434]
wat dacht jezelf dan...vaderdag :lol:
[/quote]

:-D Uhm, Ja dat dacht ik ja, vaderdag. :blond:

[quote author=hawk link=topic=4032.msg73683#msg73683 date=1161676523]
Wat dat betreft heb ik ontdekt dat Exetel www.exetel.com.au ook ADSL 2+ Internet aanbied in Kangaroo Flat (10 km buiten Bendigo) en in Horsham. Dus als jullie nog steeds buiten Melbourne willen gaan wonen is het misschien leuk om te weten.
[/quote]

Inderdaad handig om te weten...Bendigo area is wel 1 van mijn favorieten :up:

Hey Hawk,

Even over dat gelijk werken.....

Ik heb dat dus gedaan. Maandagavond aangekomen en woensdag ochtend om 8.30 bij werk op de stoep!

Ik denk dat het relaxter is om eerst even een beetje bij te komen en te settelen met vanalles en nog wat. Ik heb al zoveel tijd in Brisbane doorgebracht dat het mij verder wel is gelukt, maar eerlijk gezegd was het misschien wel een beetje te veel van alles.....

Dus als het nieuw voor je is, zou ik het even rustig aan doen. Dan heb je de meeste kans om ook precies dat te krijgen/doen wat je het meest aanspreekt.

Zit nu in Auckland. Benv vanacht aangekomen. Ik hoop eigenlijk vanmiddag nog de sticker in paspoort te kunnen regelen, maar weet niet of dat gaat lukken. Anders volgende week en dan ga ik dit weekend lekker op 1 van de eilanden hier zitten uitrusten. Tis hier wel koud!!!!!!

Henriette

Van de andere kant is het wel prettig om snel te weten waar je gaat werken en wat je gaat verdienen als je een woning wilt regelen.
De kans dat je wordt aangenomen zonder een gesprek lijkt me overigens minimaal, zeker als je aankomst in Oz slechts een paar weken weg is. Maar om alvast wat gesprekken te regelen is geen slecht idee.

Naar de bedrijven toegaan geeft je meteen een idee wat voor tijd het kost om in de verschillende subburbs te komen (en da's toch anders als je een afspraak hebt dan wanneer je gewoon op je gemak rond aan het kijken bent). En dit kan weer de keuze voor een woning beinvloeden.

Ik zou (nogmaals) ook zeker van te voren zorgen dat je online CV en portfolio in orde zijn. Ik neem aan dat je dit soort zaken niet via een intenet cafe wilt regelen en zelfs als je meteen een huis huurt duurt het nog enige tijd voordat je online bent.

Bedankt voor jullie adviezen Henriette / Suske,

Ik heb het er met meerdere mensen over gehad en ze zeggen dat het solliciteren misschien wat lastig is als je nog thuis zit. Ook al is het nu nog slechts een week voordat ik op Australische bodem voet zet. Dat idee van jouw Suske, mijn CV online plaatsen spreekt mij wel aan. Als er dan een werkgever binnen een dag reageerd dan kan ik er nog voor kiezen om er op te reageren als ik eenmaal in Melbourne ben.

Maar, eerlijk gezegd denk ik dat ik me er niet al te druk over hoef te maken. Als ik op www.seek.com.au onder Internet / Multimedia design in Melbourne kijk dan zie ik vandaag al 62 vacatures en voor de komende tijd hoef ik me wat financieën betreft nu ook niet echt druk te maken.

Henriette, veel plezier / succes in Auckland. Ja, het zal voor je gevoel wel koud zijn in Auckland, het is geen Brisbane. Veel plezier / succes!

je laatste dagen hier in het kikkerland... kun je nog net even de wintertijd meemaken :-D

nog feestjes ofzo het weekend??

Ja vanavond met zo'n 80 man. Vrienden en kenissen van de golfclub.
Ik ben trouwens blij dat ik dinsdag weg kan want de voorspellingen voor daarna is niet zo best, kouder en natter. Wegwezen.........  :lol:

Dat is grappig.. Nog net de NL wintertijd meemaken, naar Perth verhuizen en een week of 6 later alweer met Daylight Saving te maken... ;-)
Perthpete

[quote author=perthpete link=topic=4032.msg74059#msg74059 date=1162031822]
Dat is grappig.. Nog net de NL wintertijd meemaken, naar Perth verhuizen en een week of 6 later alweer met Daylight Saving te maken... ;-)
Perthpete
[/quote]

Niet iedereen gaat naar Perth hoor Pete :lol:

[quote author=hawk link=topic=4032.msg74067#msg74067 date=1162043882]
Is er in Melbourne ook een daylight saving time?
[/quote]

ja, gaat ook het weekend in..nu is het nog 8 uur verschil en morgen 10 :wink:

Even  :eek:fftopic:

Als het goed is is enkele weken geleden in Tasmanie het ook al ingegaan.

Eerst was het verschil 8 uur en nu 9 en als wij de wintertijd ingaan zal het dan 10 uur zijn?

Lost, weet jij hier wat van?

Mariette

[quote author=hawk link=topic=4032.msg72495#msg72495 date=1159950777]
En dan vertrekt op 31 Oktober  :plane: het vliegtuig.
[/quote]

Hi Koen, prettige reis en heel veel geluk Down Under!

:surfer:

[quote author=kallie link=topic=4032.msg74072#msg74072 date=1162049470]
Even  :eek:fftopic:

Als het goed is is enkele weken geleden in Tasmanie het ook al ingegaan.

Eerst was het verschil 8 uur en nu 9 en als wij de wintertijd ingaan zal het dan 10 uur zijn?

Lost, weet jij hier wat van?
[/quote]

Klopt helemaal Mariette. Hier in Tasmanië gaat de zomertijd het eerste weekend van October in. Op dit moment is het tijdsverschil met Nederland dus 9 uur en over een paar uur, als in Nederland de wintertijd ingaat, is het verschil 10 uur.

Hi Hawk,

Het komt nu wel heeeeeel dichtbij zeg  :-D. Ik wil je vast een goede vlucht en
een fantastische aankomst wensen!! :up:

Groetjes,
Lela

Back