Stel je voor dat je ze allebei hebt hè @afterbangof een JEEP.
Nee, dat is niet waar. Hij spendeerd dan veel meer.
Stel je voor dat je ze allebei hebt hè @afterbang
Stel je voor dat je ze allebei hebt hè @afterbang
Stel je voor dat je ze allebei hebt hè @afterbang
Best decision ever
De rekening voor de Defender was 3000 dollar. Turbo, intercooler, beurtje en arbeid. Daar koop je bij de Japanse autodealer niet veel voor
Nah. Niet helemaal waar natuurlijk. Ik heb net een soortgelijk bedrag uitgegeven voor normaal en regulier onderhoud voor een D4D in een Prado uit 2009. Je moet namelijk na een bepaald aantal kilometers toch echt de injectoren vervangen. En dat is duur, ook bij een niet merk garage. Totale schade voor dit beurtje: 6.500. Dat was dus regulier onderhoud (beurtje was $450), remmen achter en de injectoren. En die injectoren vallen dus onder regulier onderhoud wat je elke 150,000 - 200,000 zal moeten doen.Yep, reliability mag wat kosten.
Ander voordeel van een Japanner, er gaat bijna nooit wat stuk met normaal gebruik en onderhoud.
Fijn dat de Prado er weer tegen kan en je beloont met zuiniger gebruik.Nah. Niet helemaal waar natuurlijk. Ik heb net een soortgelijk bedrag uitgegeven voor normaal en regulier onderhoud voor een D4D in een Prado uit 2009. Je moet namelijk na een bepaald aantal kilometers toch echt de injectoren vervangen. En dat is duur, ook bij een niet merk garage. Totale schade voor dit beurtje: 6.500. Dat was dus regulier onderhoud (beurtje was $450), remmen achter en de injectoren. En die injectoren vallen dus onder regulier onderhoud wat je elke 150,000 - 200,000 zal moeten doen.
Maakt overigens een wereld van verschil, rustiger, minder trillen, van 16l/100km terug naar 12.5l/100km
Precies, normaal onderhoud dus, ik heb nooit gezegd dat goed onderhoud goedkoop is, en buiten dit normale onderhoud gaat er gewoon niet zo heel veel stuk normaal gesproken.Nah. Niet helemaal waar natuurlijk. Ik heb net een soortgelijk bedrag uitgegeven voor normaal en regulier onderhoud voor een D4D in een Prado uit 2009. Je moet namelijk na een bepaald aantal kilometers toch echt de injectoren vervangen. En dat is duur, ook bij een niet merk garage. Totale schade voor dit beurtje: 6.500. Dat was dus regulier onderhoud (beurtje was $450), remmen achter en de injectoren. En die injectoren vallen dus onder regulier onderhoud wat je elke 150,000 - 200,000 zal moeten doen.
Maakt overigens een wereld van verschil, rustiger, minder trillen, van 16l/100km terug naar 12.5l/100km
Elke auto heeft onderhoud nodig. Ik heb de Defender nu 80.000 km probleemloos gereden waarvan waarschijnlijk regelmatig/meer ruige omstandigheden dan menigeen. Enige issue wat ik onder reliability zou willen noteren is de wiring loom voor de injectors. Een ongeveer 130 dollar onderdeel wat eigenlijk gewoon regelmatig vervangen moet worden. Indien je dit niet doet gaat het eens in de zoveel jaar stuk met gevolg een ruw lopende motor.
De turbo is puur pech, daar is iets mafs gebeurd, wellicht de waste gate de geest gegeven, dat komt nog wel eens voor bij deze turbo. Vandaar mijn eerdere opmerking over de turbo druk meter, dan zie je dat dus wel gebeuren.
Fun fact: Op Fraser maar 2 auto's stuk zien staan. Een 100 series en een 200 series.
Eerlijkheid gebied natuurlijk te zeggen dat de 100 en 200 ook ontzettend veel rond rijden. Dus de kans dat er een 100/200 stuk staat is heel wat groter dan een andere auto uiteraard!
Zag ook deze nog voorbij komen op Noosa North Shore (Teewah beach) Donuts doen op het strand is nooit een goed idee! Hoeveel auto's daar al aan ten onder zijn gegaan is niet meer te tellen.
View attachment 1910
@Red dust , mocht je een en ander los verkopen, dan heb ik interesse in the Baroud.Vers van de pers: onze nwe Hilux komt in maart, net voordat de Tommy slide-on wordt afgeleverd in april. Dus nog paar keertjes kamperen met de daktent en dan gaat de hele boel in de verkoop: Hilux + Baroud + awning + laden en fridge slide.
Blijven mooie wagens die Lexus. Maar mogen wel wat 35”s onder to beefen things up a littleDe LX470 gaat nog net zo goed als 8 jaar geleden toen wij het pas hadden.
Wel met een paar extra's
Dit is onderweg naar onze campsite.