Hier dan maar even verder over de Bangkok Motorshow
@Tim911 .
Ik weet het, het is uiteindelijk allemaal een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeur/prioriteiten die je stelt aan een auto.
Maar wat mij tegenwoordig echt opvalt aan auto's, dat als je een auto hebt die er van buiten goed uitziet, regelmatig het interieur afschuwelijk is of er echt ontzettend goedkoop uitziet zo van nou we "gooien" dit er maar snel in.
We zoeken in de klasse SUV, (formaat Nissan Quashqai, Mazda cx3 of 5). Waarvan we toch wel willen dat beide er goed uitzien.
Nou zijn dit bijvoorbeeld auto's die er van buiten goed uit ziet en waar ze ook het interieur goed aandacht hebben gegeven.
Als je kijkt naar Honda en dan de HR-V. Een nette auto om te zien, maar toen ik er eenmaal in zat was ik meteen klaar. Wat een afzichtelijk goedkoop snel er in gegooid interieur zit daar in zeg! Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld de Toyota Cross, goedkoop en veel te "leeg" interieur. Voor mij is het aan de bijrijderszijde bijvoorbeeld zonder mijn kin naar mijn navel te buigen niet mogelijk om uit te stappen zonder mijn hoofd te stoten aan het a-frame. Volgens mij ben ik met mijn 1.80 niet asociaal groot. (de bijrijder stoelen zijn in geen enkel Cross model in hoogte verstelbaar is mij verteld. Ik weet niet of deze leverbaar is in Aussie, ik ken hem alleen maar van Thailand) In nederland "vergelijkbaar" met de Toyota RAV4 maar daar heb ik nooit in gezeten. Maar toyota valt dus ook al af.
Ben ik de enige die vind dat met name de merken als Opel, Holden, Ford, Mazda, Subaru toch wel de merken zijn die zowel aan de buitenzijde en aan de binnenkant voldoende aandacht geven? Met kwaliteit materialen in het interieur en goede keuze in bekledig, nette klokken gewoon een mooi interieur om naar te kijken in de goedkopere modelen tot de luxere modellen.
Nou snap ik ook wel dat het ook een beetje ligt aan welk type je koopt. Ik bedoel als je een Suzuki Alto koopt of een Suzuki Swace, dan ziet uiteraard het interieur van de Swace er netter uit.
Maar over het algemeen valt het mij gewoon op, ik bedoel, je ziet je auto toch het meeste terwijl je er in zit. Daar wil je toch ook wel een goed gevoel krijgen bij het apparaat, Toch??
Of ben ik een zeur, dan mag je het ook zeggen.