Het grote auto topic

Blijven mooie wagens die Lexus. Maar mogen wel wat 35”s onder to beefen things up a little 😉

Ik kom overal met de 33" en heb geen zin om te slijpen in de body.
Front locker en CDL helpt wel moet ik zeggen.
En uiteraard lift ik de auto met 1" wanneer er een obstakel aan komt, standaard uitvoering in de LX.
 
Ik heb ook nog de 33” (en 2” lift) 35” staat super maar trekt ook de mannen in blauw aan ;) Voor sommige 4x4 extremere Trails worden 35” en 37” bijna nodig zo diep zijn de ruts :(

De 46” op de Unimog maken het kruisen van al de kreken op Eastern Beach van Fraser een lachertje. (De kreken veranderen elke dag qua vorm en diepte naar gelang vloed, regenval en windrichting/swell. Dus altijd goed voor een crash once in a while. Take it slow)
 
Na bijna een jaar gewacht te hebben werd vandaag eindelijk de nieuwe 🔋 auto afgeleverd.

Toch stiekem meteen even een 0-100 en een 0-100 met rollende start gedaan tegen de auto die ernaast staat, dit is zeker geen stakker (Skoda Octavia RS getuned met 300pk) staande start close maar toch gewonnen, vliegende start had de Skoda geen schijn van kans. Bouwkwaliteit zeer goed, stil, snel, en zeer efficiënt. Wat een auto zeg! One pedal driving is even wennen maar het went verbazingwekkend snel.

4DF634BE-4B84-45E9-AA58-199129A111AE.jpeg
 
Na bijna een jaar gewacht te hebben werd vandaag eindelijk de nieuwe 🔋 auto afgeleverd.

Toch stiekem meteen even een 0-100 en een 0-100 met rollende start gedaan tegen de auto die ernaast staat, dit is zeker geen stakker (Skoda Octavia RS getuned met 300pk) staande start close maar toch gewonnen, vliegende start had de Skoda geen schijn van kans. Bouwkwaliteit zeer goed, stil, snel, en zeer efficiënt. Wat een auto zeg! One pedal driving is even wennen maar het went verbazingwekkend snel.

View attachment 1925
Ik ben geen kenner en kan het niet zo goed zien: welk model Tesla is het, @Tim911?
 
Ik ben geen kenner en kan het niet zo goed zien: welk model Tesla is het, @Tim911?

Het is een Model 3.

Edit: voor de oplettende kijker: dat is inderdaad vogelpoep op de motorkap, dat krijg je helaas na transport vanuit Brisbane, de auto heeft gister een uitgebreide detail gehad en staat er nu bij zoals hij bij aflevering had moeten zijn, maar goed.
 
Je kunt vast claimen dat je de eerste FNQ Xpditer bent zonder al te veel risico ;)

Gaaf hoor, jij bent aangekomen in de toekomst terwijl ik rond putter in het verleden ;)

Die claim durf ik wel te maken ja.

Ook ik hang nog met 1 been in het verleden met de Pajero. Even oppassen dat ik het 1 pedal principe niet toepas bij beide voertuigen ;)
 
Het is een Model 3.

Edit: voor de oplettende kijker: dat is inderdaad vogelpoep op de motorkap, dat krijg je helaas na transport vanuit Brisbane, de auto heeft gister een uitgebreide detail gehad en staat er nu bij zoals hij bij aflevering had moeten zijn, maar goed.
Thanks! A beauty.
 
Gister even met de nieuwe auto naar het hondenpark. En ik parkeerde het zonder het te weten naast een BYD Atto 3, waarbij de eigenaar van die auto toevallig net terugkwam terwijl wij probeerden de hond uit de auto te krijgen.

Ook dit is een 100% elektrische auto en leuk om eens in het echt te kunnen bekijken, ze zijn vrij anoniem en gaan prima op in de massa. Best een leuke en ruime auto en prima geprijsd. Volgens hem rijden er al een paar rond in Cairns, dit was voor mij pas de eerste keer dat ik deze auto zelf zag, maar ik kijk meer naar Tesla's 3 en Y. (waar er inmiddels echt een flink aantal van rond rijden hier, vooral de Y zie je nu overal).

Hopelijk eind volgende week gaat de auto voor een full front PPF, window tint en ceramic coat bij een studio hier in Cairns welke gespecialiseerd is in BMW en Tesla.

Over het rijden: geen luide dieselmotor en gearshifts zorgen voor een erg rustgevende ervaring, je hoort de banden wat luider dan normaal en je hoort soms wat geklik en gedoe van onder de auto (systeem wat zorgt voor de battery koeling) maar verder heel stil. Ook met in en uitvoegen en het mergen op de sliplane vaak geen probleem omdat je in de tussensprint zoveel sneller bent dan 90% van het overige verkeer, wat ook weer voor een hoop rust zorgt, je hoeft veel minder anticiperend te rijden. Je hoeft het pedaal maar iets in te drukken en de versnelling is al voldoende.
 
Gister even met de nieuwe auto naar het hondenpark. En ik parkeerde het zonder het te weten naast een BYD Atto 3, waarbij de eigenaar van die auto toevallig net terugkwam terwijl wij probeerden de hond uit de auto te krijgen.

Ook dit is een 100% elektrische auto en leuk om eens in het echt te kunnen bekijken, ze zijn vrij anoniem en gaan prima op in de massa. Best een leuke en ruime auto en prima geprijsd. Volgens hem rijden er al een paar rond in Cairns, dit was voor mij pas de eerste keer dat ik deze auto zelf zag, maar ik kijk meer naar Tesla's 3 en Y. (waar er inmiddels echt een flink aantal van rond rijden hier, vooral de Y zie je nu overal).

Hopelijk eind volgende week gaat de auto voor een full front PPF, window tint en ceramic coat bij een studio hier in Cairns welke gespecialiseerd is in BMW en Tesla.

Over het rijden: geen luide dieselmotor en gearshifts zorgen voor een erg rustgevende ervaring, je hoort de banden wat luider dan normaal en je hoort soms wat geklik en gedoe van onder de auto (systeem wat zorgt voor de battery koeling) maar verder heel stil. Ook met in en uitvoegen en het mergen op de sliplane vaak geen probleem omdat je in de tussensprint zoveel sneller bent dan 90% van het overige verkeer, wat ook weer voor een hoop rust zorgt, je hoeft veel minder anticiperend te rijden. Je hoeft het pedaal maar iets in te drukken en de versnelling is al voldoende.
Heb een paar keer met een Model S gereden en herkend dat rustgevende wel. Het is allemaal erg ‘lui’ (lees relaxed) maar als je wilt ook erg snel.

BYD is typisch zo’n merk wat nog ietwat onbekend is. Maar ik vermoed dat het dezelfde weg gaat als Kia en dergelijke. Eerst een beetje ‘el Cheapo’ / not cool. En nu zijn Kia en Hyundai (in de EV markt) echt wel heel goed bezig qua design en techniek. BYD en Geely gaan die kant volgens mij ook op. Ik wacht op mijn Hyundai N74 aub dank je wel 😉
 
Heb een paar keer met een Model S gereden en herkend dat rustgevende wel. Het is allemaal erg ‘lui’ (lees relaxed) maar als je wilt ook erg snel.

BYD is typisch zo’n merk wat nog ietwat onbekend is. Maar ik vermoed dat het dezelfde weg gaat als Kia en dergelijke. Eerst een beetje ‘el Cheapo’ / not cool. En nu zijn Kia en Hyundai (in de EV markt) echt wel heel goed bezig qua design en techniek. BYD en Geely gaan die kant volgens mij ook op. Ik wacht op mijn Hyundai N74 aub dank je wel 😉

Ik geloof dat Kia nu het best verkochte merk in NL is, wie had dat ooit gedacht een jaar of 15 geleden.
Ik moet zeggen dat ik die EV6 een mooie auto vind.

BYD is van oorsprong een fabrikant van batterijen, dus een elektrische auto past prima in hun straatje. Het interieur was niet helemaal mijn ding maar dat is ook persoonlijk. Er komen meerdere modellen aan een er zitten wel veelbelovende auto's tussen.
 
Volgens hem rijden er al een paar rond in Cairns, dit was voor mij pas de eerste keer dat ik deze auto zelf zag, maar ik kijk meer naar Tesla's 3 en Y. (waar er inmiddels echt een flink aantal van rond rijden hier, vooral de Y zie je nu overal).
ha dat is dus die best rare auto die ik laatst zag. best leuke auto idd. En ja de tesla's in Cairns kennen een duidelijke opgang.
Ook voor de niet rijder zou het een enorm verschil maken qua rust/geluid als er meer elektrisch kwam (maar grasmachines ook please ;))
 
ha dat is dus die best rare auto die ik laatst zag. best leuke auto idd. En ja de tesla's in Cairns kennen een duidelijke opgang.
Ook voor de niet rijder zou het een enorm verschil maken qua rust/geluid als er meer elektrisch kwam (maar grasmachines ook please ;))

Haha grasmaaiers :) Mijn buurman heeft een elektrische grasmaaier. Zijn net verhuisd vanuit Brisbane en had niet helemaal in de gaten dat je hier iedere week je gras moet maaien in wet season. Na 2.5 week stond zijn gras veel te hoog dus was toch wel benieuwd of zijn elektrische maaier dat aankon. Niet dus. Even mijn 175CC Yamaha eroverheen en gras stond er weer prima bij.

Maar idd, je moet je wel een beetje aan courante tijden houden.
 
ha dat is dus die best rare auto die ik laatst zag. best leuke auto idd. En ja de tesla's in Cairns kennen een duidelijke opgang.
Ook voor de niet rijder zou het een enorm verschil maken qua rust/geluid als er meer elektrisch kwam (maar grasmachines ook please ;))

Gistermiddag toen we naar huis reden van Palm Cove kwamen we maar liefst 3 Model 3's tegen op de terugweg, een grijze, een blauwe en een witte.
 
Na bijna een jaar gewacht te hebben werd vandaag eindelijk de nieuwe 🔋 auto afgeleverd.

Toch stiekem meteen even een 0-100 en een 0-100 met rollende start gedaan tegen de auto die ernaast staat, dit is zeker geen stakker (Skoda Octavia RS getuned met 300pk) staande start close maar toch gewonnen, vliegende start had de Skoda geen schijn van kans. Bouwkwaliteit zeer goed, stil, snel, en zeer efficiënt. Wat een auto zeg! One pedal driving is even wennen maar het went verbazingwekkend snel.

View attachment 1925
Gefeliciteerd. Inderdaad heerlijk relaxed en stil rijden. Nu wel even die showroom sitcker met de verbruikscijfers eraf peuteren :-D
 
Gefeliciteerd. Inderdaad heerlijk relaxed en stil rijden. Nu wel even die showroom sitcker met de verbruikscijfers eraf peuteren :-D

Ja die is er al af Frits. Deze foto is gemaakt net nadat de auto van de vrachtwagen kwam.
 
TJ & Mack? Eens. Dit soort popie Jopie figuren zijn ook voor mij unwatchable. Maar ik zal het filmpje even checken om de big dog te spotten.

Dat duurde maar 5 seconden, goed getimed @afterbang 😀

Zal even hier verder gaan voor Het Vrijdag topic ook een Auto topic wordt ;)

Het zijn clowns, ik geloof niet dat zichzelf al te serieus nemen, en dat waardeer ik wel. Beter dan mensen zoals APSW en wat van die Shauno's en Davo's en hoe ze ook allemaal mogen heten.

Deze twee videos laten mijn inziens zien dat ze zichzelf en de 79 niet te serieus nemen ondanks dat ze er zelf in rijden. 😉


 
Last edited:
Back
Top