Het grote auto topic

Prachtige omgeving! Vond vooral het laatste filmpje grappig! Beetje zoals de Toyota (?) reclame op TV waarbij de Hilux (?) al die vastzittende auto's uit de modder trekt :D
Hieristie (embedded) :).


En ik moest weer denken aan de campagne "Killing a Toyota" van Top Gear :).

 
Ah, die reclame kende ik niet @Beebmeep! Denk dat ik niet de doelgroep ben voor een Toyota.... ;)

Ter info; Toyota is een goed automerk, maar soms ook een beetje overrated. Ze gaan ook gewoon stuk enz. Land Rovers zijn zeker niet betrouwbaarder maar LR eigenaren maken in ieder geval grapjes over de tekortkomingen van hun auto's. Nissan en Toyota 4x4 die hards zijn mijn inziens soms te serieus. LR eigenaren lachen om een olie plasje onder de auto, of natte voeten in de auto enz. Maar to each their own of course!

Die TopGear afleveringen zijn trouwnes wel de beste gratis reclame die Toyota ooit gehad heeft denk ik! @Emulate
 
Last edited:
Ik kon het niet laten! Weer een boodschappen auto erbij :rolleyes:

Was op zoek naar een Land Rover Discovery 3 V8 als vervanging (aanvulling?) naast de Discovery 1 maar die D3 V8's zijn echt wel zeldzaam, en/of overpriced en had ik al gezegd; zeldzaam.
Kon wel voor een goede prijs een supercharged 5.0 V8 Range Rover Sport kopen dichtbij. Maar ik voel me nog iets te jong voor het uiterlijk of zo hahaha.

Met wat omzwervingen tipte een Defender maatje me om te kijken naar zijn soort boodschappen auto. Een Porsche Cayenne.
Die dingen zijn verbazend vriendelijk geprijsd en dikker gezaaid dan goede Discovery 3's (de diesel van de Discovery is vreselijk duur in onderhoud en vreselijk onbetrouwbaar. Met dank aan Ford)

Na wat verder zoeken en proefrijden met Cayenne V8 petrols ben ik toch weer op een diesel uitgekomen. Ik ben denk ik een diesel man geworden na zoveel jaren diesel (ook in NL waren mijn meeste auto's diesel, zeker de laatste 15 jaar daar of zo)

De 1e generatie Cayenne (de 955 en 957) zijn ook nog verbazend goed off road. Porsche had indertijd het idee dat mensen echt off road zouden gaan met een SUV, dus centre diff lock en een erg goede traction control is standaard. Rear diff lock is als extra te krijgen. Later ontdekte men dat de Cayenne's alleen maar rondjes in de stad reden, dus de huidige modellen zijn meer soft-roaders zoals de BMW X5 zeg maar.

Heb de te grote wielen en te platte bandjes vervangen met wat meer offroad gericht schoeisel, en gister ook de vering aangepast (2" lift)
Nu maar eens denken wat we tot er nog aan gaan doen om hem nog verder op te leuken, wat 'rally' verlichting denk ik, dat hebben we toch nodig hier om de walibis op de weg te spotten!

IMG_7824.jpegIMG_7826.jpeg
 
Walibi's????

View attachment 2218


Oh, wallabies :)

View attachment 2219

Um, gefeliciteerd, I think, je hebt er een PC Hoofttractor van gemaakt met die bandjes?
Ik claim een autocorrect typo voor de Wallabies :D

Het was zeker een PC Hooft tractor. Grote wielen, platte banden. Alleen geschikt voor mooi asfalt.
Nu is het meer een zand tractor. Kleinere wielen en grotere banden. Zeer geschikt voor zand en ander off road geneuzel.

Het is verder geen dure auto ondanks het logo, maar je merkt wel dat het oorspronkelijk wel een auto in het hogere segment was. Mijn vriendin... correctie: vrouw! merkte zelfs op hoeveel 'beter' de Cayenne aanvoelde dan de Jeep (ondanks dat de Jeep meer PK heeft)
 
Back
Top