Het grote auto topic

Smaken verschillen, ik vind volgens mij geen ene Ford Falcon mooi, zeker niet de laatste -tig jaar. De laatste paar Holden's zijn geen droom auto's maar trek ik het design iets beter van (als het dan toch OZ moet zijn)
 
Ik vind het bogan gehalte van een commodore of falcon veel te hoog, vooral de oudere modellen. Doe mij maar een Japanner of Europeaan. Het valt mij op dat ik de laatste tijd veel meer dure Europeanen zie (vooral in de Northern Beaches) hoeveel Mercedes, Audi en Porsches en zelfs een verdwaalde Lamborghini ik hier zie is verbazingwekkend.

Ik heb in een Falcon gereden (18.000 km door Oz) en moet zeggen, het rijdt wel heel erg goed. Dus ik snap dat veel mensen ervoor kiezen, erg veilige keuze.
 
Last edited:
Wij hebben deze trouwens ook een keer of 4-5 als huur auto gehad. Als je zoiets wil:
De oudere versies hebben de 4 liter diesel zonder turbo. Dat is de versie die elke Aboriginal of outback mechanic kan fixen. Die versie is niet snel maar werkt altijd.

Je hebt hem ook, wat nieuwer, met turbo. Of de laatste versie met dikke V8 diesel. Klinkt echt super. Maar is niet meer diesel zuinig.

Maatje van me met een Defender had een 70 series V8 + camper trailer op sleep. De hele colonne getrokken door de Defender was nog steeds zuiniger dan de 70 series en trailer onder eigen stoom ;)

200 series V8 diesel, in mijn ogen de dikste Landcruiser ooit gemaakt. Design en power. En ongekende luxe aan boord. Zeker niet meer diesel zuinig maar wel even wat meer power dan zo'n ongeblazen oude 70 serie. Ik vind het een heel geslaagde auto maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Die oude 70 series zijn onverslijtbaar. een kennis van ons heeft er 1 van bijna 30 jaar oud en ding is niet kapot te krijgen, heeft zelfs onder water gestaan. Ik hou alleen totaal niet van die smerige grote roetwolken die deze modellen uitslaan. Doe mij maar een moderne diesel. Maar als je een roadtrip plant door Oz en je gaat vooral out bush en veel off road is zo'n 70 serie wel een top keuze.
 
Ik vind het bogan gehalte van een commodore of falcon veel te hoog, vooral de oudere modellen.

Bedankt....
Heb jaren een Commodore (bj 2000) gereden. Oerdegelijk, betrouwbaar en goede wegligging. Begon op het laatst wat van kleur te verschieten, waardoor ie bij bezoeken aan Adelaide wat uit de toon viel en er kwamen wat andere akkefietjes, maar verder.... Heb er met veel plezier in gereden.

Bogan Beebmeep....
 
Zo goed als nieuw...
Ga je roodkapje inruilen?

Nee, Land Rovers doe je niet weg, je verzameld er gewoon meer (en meer, en meer)

Land Rover, 1955, altijd van een oud vrouwtje geweest :p

Staat nog in Queensland, even kijken wanneer ik hem op ga halen.
 
Last edited:
What is in QLD, stays in QLD!

Haal hem eerst hier naar toe om hem weer Roadworthy te maken (en überhaupt de motor weer werkend te krijgen) Tegen die tijd zijn we dichterbij het verhuizen naar ons retirerement home in de Sunshine Coast hinterland ;) (en het is eigenlijk een NSW auto. Texas, NSW, maar staat gestald in QLD)
 
Ik ben de minst Australische Xpediter hier geloof ik met m'n autokeuzes ;)

Mooi wagentje @afterbang!

Mitsubishi Pajero en Ford Focus, al is de 1e idd wel een vrij Ozzie keuze. Focus is briljant omdat je wel de Europese wegligging en stuureigenschappen hebt, maar ook de relatief lage Australische onderhoudskosten. Nieuwste model staat op onze radar binnen 2 jaar hopelijk. We hebben er al in proefgereden - ST line en we zijn allebei verkocht. Oude Focus begint wel kuren te vertonen, ook veel roestvorming wat een nadeel is als je zo dicht aan de kust woont. Laten we hopen dat deze het nog een jaar of 2 volhoudt.

@afterbang geweldige aankoop weer, mooi project. Een kennis van ons heeft ook een hele oude Ute defender staan met een soort van huifkar achtige kap achterop. Ding staat al jaren lang stof te verzamelen, wie weet wil ie wel over gaan tot verkoop tzt.
 


OFX
Back
Top