afterbang
XPdite Sponsor
Ja, een Defender zou perfect bij je passen, de prijzen worden er niet minder om op het moment. Maar er is ook genoeg te koop voor aantrekkelijkere prijzen. De 110 is meestal het meest aantrekkelijk qua prijs, want meeste aanbod.
De foto die je geplaatst hebt is van de 'Puma' Defender, het laatste model met het meest luxe dashboard. Voor de puristen al niet meer een echte Land Rover want met Ford Transit diesel motor en 6-versnellingsbak.
Wij hebben het model daarvoor, met nog het echte vierkante Land Rover dashboard en de laatste (en verassend degelijke) door Land Rover ontworpen motor. De TD5. Klinkt als een trucker die net een zwaar shaggie te veel heeft gerookt, en waar wij Greenies de uitstoot van compenseren door geen vlees te eten, geen kinderen te hebben en bomen te planten in ons eigen reservaat in Queensland...
Dit is ons dashboard, al heeft iemand hier al een moderner stuur er op geschroefd. Die nep airbag bobbel hoort niet.
De vents aan de onderkant zijn een afterthought, het is een plastic bak die er later tegenaan geschroefd is en de airco bevat. Het model hiervoor (de 300tdi) heeft hetzelfde dashboard maar dan zonder die airco bak)
De bediening voor de airco is rechts onderin weg gefrommeld (nog net te zien op de foto door het stuur heen) De twee draaiknopjes zitten voorbij je knie, zijn onmogelijk te zien tijdens het rijden en je moet een beetje voorover hangen om er goed bij te kunnen. De bediening voor fan speed is gelijk aan die voor kouder of minder koud. Dus op de tast weet je nooit helemaal zeker of je de juiste knop hebt. Altijd even aan draaien en kijken welk effect het heeft om te weten welke je had. F.a.n.t.a.s.t.i.s.c.h. stukje Engels design!
Ter info, de 'niet-airco' luchtkanalen boven op en ergens ver onder het dashboard doen niet mee in de airco toestand. Die zijn volledig apart en kunnen gewoon op warm staan terwijl de airco op koud staat. De luchtkanalen/verwarming/blower bedien je met de lompe schuif knoppen links en rechts van het stuur/klokken gebeuren. Links de fan speed. (na drie jaar weet ik nog steeds niet of elke klik van die schuif nu eigenlijk iets doet) en rechts warm/koud en lucht boven/beneden. De verwarming werkt best OK trouwens, de Engelsen hadden meer prioriteit voor warm, dan voor koud gok ik.
Het dashboard is jaren 70 maar dapper tot 2007 gevoerd I love this car!
Daarna kwam dit:
Een sier randje om de klokken (Heresy!) En verwarming/airco in één! De airco/verwarming ziet er dan beter uit, echt heel goed werken schijnt tie nog steeds niet te doen
1 ding wat altijd gebleven is, is de handrem die in je been prikt. Maar voor lange afstanden dubbel dienst doet als een voetsteun, om even je linker voet lekker hoog weg te zetten.
Vrienden van ons hier in Canberra hebben een (ook rode!) Defender Puma. Het is dus een gebruik om hem af te zeiken met zijn Ford Transit koeriers uitvoering van de Defender.
Grappig feitje; ondanks dat Land Rover de Ford motor getransplanteerd heeft in de Defender vanaf 2007 hebben ze wel het klassieke olie lekken weten in te bouwen in een motor die van zichzelf heel degelijk is eigenlijk. Gaaf hè! Die Engelsen kunnen er wat van!
De foto die je geplaatst hebt is van de 'Puma' Defender, het laatste model met het meest luxe dashboard. Voor de puristen al niet meer een echte Land Rover want met Ford Transit diesel motor en 6-versnellingsbak.
Wij hebben het model daarvoor, met nog het echte vierkante Land Rover dashboard en de laatste (en verassend degelijke) door Land Rover ontworpen motor. De TD5. Klinkt als een trucker die net een zwaar shaggie te veel heeft gerookt, en waar wij Greenies de uitstoot van compenseren door geen vlees te eten, geen kinderen te hebben en bomen te planten in ons eigen reservaat in Queensland...
Dit is ons dashboard, al heeft iemand hier al een moderner stuur er op geschroefd. Die nep airbag bobbel hoort niet.
De vents aan de onderkant zijn een afterthought, het is een plastic bak die er later tegenaan geschroefd is en de airco bevat. Het model hiervoor (de 300tdi) heeft hetzelfde dashboard maar dan zonder die airco bak)
De bediening voor de airco is rechts onderin weg gefrommeld (nog net te zien op de foto door het stuur heen) De twee draaiknopjes zitten voorbij je knie, zijn onmogelijk te zien tijdens het rijden en je moet een beetje voorover hangen om er goed bij te kunnen. De bediening voor fan speed is gelijk aan die voor kouder of minder koud. Dus op de tast weet je nooit helemaal zeker of je de juiste knop hebt. Altijd even aan draaien en kijken welk effect het heeft om te weten welke je had. F.a.n.t.a.s.t.i.s.c.h. stukje Engels design!
Ter info, de 'niet-airco' luchtkanalen boven op en ergens ver onder het dashboard doen niet mee in de airco toestand. Die zijn volledig apart en kunnen gewoon op warm staan terwijl de airco op koud staat. De luchtkanalen/verwarming/blower bedien je met de lompe schuif knoppen links en rechts van het stuur/klokken gebeuren. Links de fan speed. (na drie jaar weet ik nog steeds niet of elke klik van die schuif nu eigenlijk iets doet) en rechts warm/koud en lucht boven/beneden. De verwarming werkt best OK trouwens, de Engelsen hadden meer prioriteit voor warm, dan voor koud gok ik.
Het dashboard is jaren 70 maar dapper tot 2007 gevoerd I love this car!
Daarna kwam dit:
Een sier randje om de klokken (Heresy!) En verwarming/airco in één! De airco/verwarming ziet er dan beter uit, echt heel goed werken schijnt tie nog steeds niet te doen
1 ding wat altijd gebleven is, is de handrem die in je been prikt. Maar voor lange afstanden dubbel dienst doet als een voetsteun, om even je linker voet lekker hoog weg te zetten.
Vrienden van ons hier in Canberra hebben een (ook rode!) Defender Puma. Het is dus een gebruik om hem af te zeiken met zijn Ford Transit koeriers uitvoering van de Defender.
Grappig feitje; ondanks dat Land Rover de Ford motor getransplanteerd heeft in de Defender vanaf 2007 hebben ze wel het klassieke olie lekken weten in te bouwen in een motor die van zichzelf heel degelijk is eigenlijk. Gaaf hè! Die Engelsen kunnen er wat van!
Last edited: